PDA

Zobacz pełną wersję : antena do bani? pomocy !



belzebubek
17-05-2006, 20:04
Witam,

po ponad pół roku planowania zakupu CB - wreszcie się udało. Moje dziewczyna po cichu
zakupiła na allegro radio (uniden 520pro) i antenkę (AT-72) jako prezent dla mnie na urodziny.

i wszystko byloby pieknie, gdyby nie fakt, ze wg fachowcow z firmy "Carlos" w Gdansku,
zakupiona antena ... nie da sie zestroic. teraz pytanie do forumowiczów - czy coś takiego jest
rzeczywiscie mozliwe - mam na mysli "niezestrajalnosc" anteny ? Czy antena moze byc
krotko mowiac "zepsuta" ? Przyznaje ze jestem laikiem w dziedzinie CB - dlatego prosze
wszystkich guru CB o pomoc i porade :pad:

fakty są takie:
Firma w której została zakupiona antena działa od wielu lat, ma same pozytywy na
allegro, kontaktowałem się z jej właścicielem telefonicznie. Pan ten twierdzi że pierwszy
raz słyszy o takim przypadku, że to raczej czytuję "niechęć lub nieumiejętność technika"
do jej zestojenia, poleca udać się do innej firmy.

z kolei technik z "Carlosa" twierdzi, że antena ma zwarcie (SWR pokazuje mu na urządzeniu
12 (dwanaście). Twierdzi, że mam reklamować tę antenę i najlepiej kupić inną (polecał
AT-1500, AT-1700).

co mam o tym myśleć i co robić ? nie znam się na CB, teraz mam wodę z mózgu.
reklamować antenę, udać się do innego serwisu ? Czy ktoś zna taki w trójmieście ?

z góry dzięki za pomoc!

werc
17-05-2006, 21:42
Może mieć zwarcie na cewce - rzadko ale się zdarza - poprostu reklamować
ma gościu rację - poproś o dłuższą :metal

belzebubek
17-05-2006, 22:43
A czy możliwe, że zwarcie było spowodowane przekręceniem anteny o 90 stopni na cewce ?
przypomnialem sobie, że technik tak wlasnie zrobil (na chama - zeby antena stala prosto a nie troche na bok). Odkrecilem z powrotem o te 90
stopni i zgadnijcie co ... radio ozylo - slysze rozmowy :-) bez tego przekrecenia anteny na cewce
byla glucha cisza, nie slyszalem zupelnie nic. Nie probowalem nadawac zeby nie zjechac koncowki mocy.

Luca
18-05-2006, 00:44