PDA

Zobacz pełną wersję : [MkIV] Automat w MKIV- fakty i mity



kreml73
12-01-2013, 01:43
Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o automatyczne skrzynie biegów i w związku z tym mam kilka pytań...
Więc tak- czy w MKIV były różne rodzaje automatów? Jeśli tak to które lepsze, których raczej unikać?
Czy jest jakiś tryb "sport"- czy zależy to od skrzyni? Czy zgodnie z panującą opinią "automaty się psują" bać się czy nie ma o co?
Co ewentualnie sprawdzić przed zakupem by być spokojnym że nie kupiło się auta ze zniszczoną skrzynią?
Mam na oku autko o którym wiem tylko tyle że ma "sześciobiegowy automat", ale w związku z tym że nigdy nie miałem i trochę się boję automatu nie wiem czy interesować się głębiej czy odpuścić....Chociaż strasznie leniwy się ostatnio zrobiłem i taki automat mocno chodzi mi po głowie...

barczol
13-01-2013, 15:17
W mondeo MKIV występują dwa rodzaje automatów.

- TipTronic montowany w mondeo przed liftem.
- Powers Shift montowany w poliftowym mondeo.

Tip tronic posiada jedno sprzęgło, powershift posiada dwa.

Obydwa automaty posiadają tryb sport.

Osobiście posiadam auto w automacie 2.0 TDCI 2008r. jest to skrzynia Tip Tronic. Auto posiadam już ponad rok, przejechałem nim około 45 tys. km i nie mam żadnych problemów.

Skrzynia PowerShift lepiej zmienia biegi (nie czuć delikatnego jakby powiedzieć szarpnięcia)

Rob^
13-01-2013, 15:47
Jakiś czas temu Dominik zapytał się mnie (http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/86110-Mondeo-Rob-a-lodowo-%C5%9Bniegowe-)?p=1798423&viewfull=1#post1798423):

W internecie jest mało opinii odnośnie skrzyni powershift, a Ty użytkujesz ją już jakiś czas więc myślę, że możesz co nieco o niej powiedzieć. Jak Ci się ona spisuję, jesteś zadowolony?
Odpisałem :
hmmm mało opinii to fakt, sam szukałem.
Mam na to teorię że skoro coś działa dobrze to nie ma o czym pisać
Produkt jest dość nowy i chyba jeszcze się nie zaczęło to psuć więc nie ma o czym trolować na forach