PDA

Zobacz pełną wersję : Z bólem głowy nad wyborem, prośba o wsparcie...



Marakame
23-11-2013, 10:04
Przede wszystkim witam forumowiczów.
Choć Mondeo jeżdżę od sześciu lat, to mój pierwszy post.
Mam Mk2 1.8 benzyna z 2000r. Zrobiłem nim w tym czasie 100k. Teraz ma 220k. i NIGDY mnie nie zawiódł. W tym roku Chorwacja. Śmigał bez problemów. Stąd też moja sympatia do tego Forda, ale....
Właśnie zamierzam nieco odmłodzić moją flotę:) Czyli kupić trochę nowszego Mondeo i tu się zaczynają schody.
Najwięcej ciekawych ofert dotyczy silników 2.0 TDCi i 2.2 TDCi, ale jak zacząłem czytać o ich awaryjności to się przestraszyłem. Do tej pory warsztat widziałem w wyniku eksploatacji, a nie awarii....
I choć od kilku tygodni czytam różne strony wciąż nie mam odpowiedzi na kilka pytań, które szanownym kolegom chciałbym zadać.

Interesuje mnie Mk3 okolice roku 2005/6.

1) Czytałem, że w tych rocznikach usunięto już wadliwy system wtrysków, ale kiedy rozmawiałem wstępnie z jednym ze sprzedawców, zapewniał mnie, że właśnie je u siebie robił i że ze 2,3 lata powinienem na nichpojeździć... Tak więc usunięto ten problem czy nie? Czy to jest tak, że wszystkie silniki CR Diesla muszą mieć wymieniane/regenerowane wtryskiwacze?

2) Gdzieś przeczytałem, że 2.2 TDCi (Mk3) jest już we współpracy z francuzami i jest bardziej wytrzymały. Potem jednak (chyba na tym forum) doczytałem, że w zasadzie nie ma różnicy między tymi jednostkami.
Moje pytanie: Czy silnik 2.2 TDCi (rok 2005) jest bardziej wytrzymały od 2.0 TDCi?

A teraz konkrety!
Z tych wszystkich ofert wybrałem dwie. Jeden z silnikem 2.0

http://otomoto.pl/ford-mondeo-krajowy-garazowany-aso-C31362137.html

Drugi z silnikiem 2.2:

http://otomoto.pl/ford-mondeo-ghia-2-2-tdci-C30424538.html

Będę bardzo wdzięczny za fachową poradę. Po pierwsze jak to jest z tymi silnikami z tych roczników (pytania powyżej) i któy z tych dwóch byście doradzili. A może żaden, tylko szukać dalej...?

Pozdrawiam wszystkich
Dawid
Warszawa/Łódź

Pucek_TM