PDA

Zobacz pełną wersję : Kupiłem nowe głośniki...........



Pietrow
17-08-2005, 23:08
Witam. Jestem laikiem w sprawie podłączenia głośników. Co grozi jak pomylę kabelki wchodzące do głośnika? Przy głośniku mam dwie wsówki poziome w tym jedna z czerwoną kropką. Nie wiem jakiego koloru są kable przy orginalnych głośnikach ponieważ jeszcze nie rozebrałem tapicerki. Sory za głupie pytanie ale chcę się zabrać do wymiany sam i nie chcę czegoś skopać.

Lolo
17-08-2005, 23:24
Ta czerwona kropka wskazuje "+". Co do kolorów jakie masz w instalacji to nie pamietam. Musisz sie sam zorientowac. Mozna sprawdzic wychylenia membrany zeby zdiagnozowac ktory to plus, a ktory minus. Odwrotne podlaczenie grozi uszkodzeniem glosnika.

Pozdrawiam.

fuel111
18-08-2005, 00:52
Głośnik powinien tak jakby pulsować na zewnątrz, złe podłączenie spowoduje pulsowanie do środka i spalisz cewkę na membranie. :(

Tomex
18-08-2005, 09:31
Głośnik powinien tak jakby pulsować na zewnątrz, złe podłączenie spowoduje pulsowanie do środka i spalisz cewkę na membranie. :(

Tak od razu sie nie spali. Ale zakładając że jeden głośnik podłączysz dobrze a drugi odwrotnie to będą pracować w przeciwfazie co spowoduje znaczne pogorszenie jakości dźwięku. Jak oba podłączysz źle to kupa bedzie jeszcze większa.

fuel111
18-08-2005, 10:28
Ale jak podłączysz dobrze to dopiero będzie latać.. :satan:

vMZe
18-08-2005, 11:44
w oryginale -> plus jest szary minus biały. Przynajmniej u mnie.
Pozdrawiam
vmze

Fredee
18-08-2005, 13:30
Głośnik powinien tak jakby pulsować na zewnątrz, złe podłączenie spowoduje pulsowanie do środka i spalisz cewkę na membranie. :(