PDA

Zobacz pełną wersję : rozrząd- wał korbowy



luck
23-08-2005, 19:15
Jestem w trakcie wymiany paska rozrządu, pracuję jako mechaniek i pierwszy raz robię wymianę w moim autku. Wie ktoś może jak jest z kołem pasowym wału korbowego i z kołem od paska rozrządy a dokładnie chodzi mi o to czy jest klin czy nie ma, to jest najważniejsze.

waldemarz
23-08-2005, 19:44
A moze dopisz laskawie jakie masz autko i z jakim silnikiem to cos pomozemy. Nawet nie znajac jaki masz silnik to na 99% kola masz na klinach, bo z tego co pamietam to tylko francuzi wprowadzili kola bez klinow.

luck
23-08-2005, 21:19
Sorki moze to i ważne albo i nie bo np. w fordzie fieście z 2000roku nie ma klinów. Ja jeżdzę mondeo 93 1.8

waldemarz
23-08-2005, 21:27
To mysle ze w tym roczniku to masz kliny

werc
23-08-2005, 21:45
Pierwszy grzech większości mechaników w MDO jeśli nie chcesz mieć problemów nie ściągaj koła pasowego - bo po co :zly:
jest na takim zgrubieniu - wypuście jak ściągniesz bez blokady wału wogóle nie ma mowy o poprawnym założeniu spowrotem (z blokadą też będziesz miał problemy.
Koło na wale rozrządu jedynie popuszczasz śruby aby ustawić blokadę w środkowym położeniu (tak tam też jest miejsce na trzpień blokujący)

Polecam lekturę "Sam naprawiam" jeśli jesteś mechanikiem to na pewno nie będziesz miał problemów z wymianą tylko trzeba się przygotować narzędziowo i trochę poczytać :) (jak nie masz co daj znać na pw - coś pomyślimy :metal )

luck
24-08-2005, 20:06
Jest już po wymianie i jednak jest klin. Klin jest lepszym rozwiazaniem , a dziś poszło jak po masle jutro odpalam. Dziś jeszcze nie skończyłem bo w wolnej chwili w pracy robiłem. Potrzebne jest troszke kluczy i 2 lewarki i mozna samemu dziłać. Jeszcze 2 blokady ale jedna sam zrobiłem z płaskownika 5 mm, a druga to sruba wkręcona w wał korbowy i jest oki.

waldemarz
24-08-2005, 20:47