PDA

Zobacz pełną wersję : [Zetec]Silnik pracuje jak Diesel



snopi6
08-05-2009, 10:32
Witam.

jestem początkującym forumowiczem. Mam problem ze swoim autkiem, konkretnie chodzi o Mondeo MK2 z silnikiem 1800 z września 1998. Problem polega na tym że dosyć głośnawo pracuje i troszkę mi to przeszkadza. Chodzi o to że jak się otworzy maskę to wydobywają się z niej takie stuki i odnosi się wrażenie że to silnik diesla. Jak się wsłuchać to jest to tak jakby dźwięk pracującego bardzo szybko jakiegoś przekaźnika. Dodatkowo jak jadę nim i chce wyprzedzić inny samochód i silnik ma trochę ciężej to w kabinie słychać takie stuki podczas przyśpieszania (gdy silnik jest obciążony). Aha, silnik ma czarną pokrywę zaworów, więc o ile się oriętuje to nie mam hydraulicznej regulacji luzów zaworów. Prosze o pomoc co z tym fantem zrobić, bo jak na ten silnik to głośno pracuje. Sprawdzałem silnik pod kompem i też żadnych błędów nie wykrył. Silnik ma przejechane 337500 km i nie bierze wogóle oleju od wymiany do wymiany a wymieniam co 12000 na Mobile 1.

PS: Za jakiekolwiek błędy i powtarzający się temat przepraszam, ale nie mogłem nic w google znaleźć pod ten temat.

Dodano po 1 min.:

Zapomniałem dodać że nieraz faluja mu obroty i nie ma tu jakieś zasady nieraz jak jest ciepły i się włączy klime nieraz wcale, a jeszcze innym razem jak jest zimny.

Netoper
08-05-2009, 10:33
Proponowałbym zacząć od sprawdzenia luzów zaworowych.

snopi6
08-05-2009, 10:39
Mam zamiar dziś po pracy to zobaczyć. Lecz jak by to nie było problemem to gdzie szukać. Odbiegając teraz od tematu troszkę, jak podłącze silnik pod komputer to nie pokazuje mi ciśnienia paliwa, ilości paliwa w zbiorniku. czy to normalne czy mam może jakieś czujniki uszkodzone lub może ich nie było w tych wersjach.

Netoper
08-05-2009, 10:53
Mam zamiar dziś po pracy to zobaczyć.
Przy takim przebiegu to na 99% zawory do regulacji.
Rozrząd kiedy był wymieniany?