PDA

Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja i temp silnika - POMOCY



espe
26-03-2005, 10:20
Witam.

Od jakiegos czasu wskazowa temperatury minimalnie wychyla sie w prawo a klimatyzacja chyba ciagle chodzi bo powietrze jak lod. Jak przekreczas stacyjke nawet bez wlaczenia silnika chodzi juz jakis wentylator. Czy to cos z klima czy z chlodzeniem. Wlacznik klimy nie reaguje, swiatelko sie zapala i gasnie ale powietrze sie nie zmienia. Jak zauwazyliscie po opisie jestem zielony w temacie wiec prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

Mondeo I 1.8 16V 94r.

pingwin
26-03-2005, 11:05
rozumiem ze wskazowka temperatury to temperatyra cieczy chlodzacej. Jelsli tak, to raczej nie kwestia klimy tylko po prostu ciecz chlodzaca sie bardzo wolno nagrzewa. Moze to byc spowodowane wadliwie dzialajacym termostatem obiegu cieczy chlodzacej silnik.

Sama klima nie dziala przy wylaczonym silniku, wiec na pewno nie chlodzi przed jego wlaczeniem.

Gdyby dmuchal zimnym powietrzem, a temperatura cieczy byla by w normie, to powodem moze byc niski poziom cieczy chlodzacej - mialem kiedys cos takiego - po prostu ciecz nie dochodzila do wymiennika temperatury odpowiedzialnego za ogrzewanie kabiny.

W Twoim przypadku to raczej bedzie ten termostat.

Pozdrawiam,
pInGwIn

pingwin
26-03-2005, 11:16
to jeszcze raz ja :). Gdyby sie okazalo ze to jednak ten termostat i chcesz go sam wymienic, to jest na ten temat artykul napisany przez Freda http://mkp.alfatel.pl/nuke/html/modules.php?name=News&file=article&sid=50

Pozdrawiam,
pInGwIn

remik07
26-03-2005, 11:23
jeśli chodzi o działanie wentylatora , to jak najbardziej prawidłowo -nie masz przecież pozycji "zero".
Aby całkowicie wyłączyć wentylator , trzeba przełączyć przełącznik kierunku nawiewu w pozycję neutralną (oznaczenie -kropka).
Jeśli chodzi o temperaturę , to przede wszystkim nie napisałeś - klima manual czy automatyczna?