PDA

Zobacz pełną wersję : Wyciek oleju z silnika



cwirek16
17-04-2005, 23:47
Witam!!
Mam spory problem z wyciekiem oleju z silnika (tak mi sie wydaje). Otórz posiadam Mondeo 2.0 16V '95/'96 r. kombi 4x4 z lekkim wypasem, i mam niemały problem z wyciekiem oleju z silnika. Gdzieś sie leje w okolicach pompy wspomagania lub agregatu klimy, bo cały agregat klimy zalany olejem. Już 2x ojej zdążyłem wymienić i niemogłę zlokalizować wycieku. Myślałem że to uszczelniacze na zaworach, bo podobno Fordy mają je słabe, ale znajomy mechanik odwiódł mnie ich wymiany. Zużycie oleju ponad przecientną, szok na 15 tys. 1,2 l. jeżdżę sporo bo w ciągu 8 m-cy najechałem 23 tys. km. Jestem laikiem jesli chodzi o naprawy samochodowe więc proszę o POMOC !!!! :pad:

altoot
19-04-2005, 21:07
wyjąć agregat i oblookać dokladnie skad ten wyciek...

cwirek16
20-04-2005, 18:24
A czy można wyjąć agregat bez rozszczelniania klimy??

korni
20-04-2005, 18:26
ja w swoim miałem podobny problem wyszło to dopiero przy wymianie paska rozrządu, pusciły symeringi . Tak i tak pompe klimy trzeba zdjąc powodzenia :satan:

Truszek
20-04-2005, 18:30
A czy można wyjąć agregat bez rozszczelniania klimy??

Musisz to obejżeć na kanale.
Żeby rozszczelnić klimę, musiałbyś odkręcić przewody z czynnikiem od kompresora. Samo odkręcenie kompresora (bez ruszania przewodów) od silnika niczemu nie przeszkodzi, pytanie tylko czy się da - one są z metalu i niełatwo będzie je nagiąć lub naciągnąć.
Zastanawia mnie jedno, ani kompresor, ani pompa wspomagania nie jest połączona z układem olejowym silnika, jest po prosu przykręcona do bloku.
Umyj dokładnie to miejsce z brudu i obejżyj jeszcze raz, wtedy zobaczysz skąd ciecze.
Poza tym 1.2 L oleju / 15 kkm to niewiele.

Pozdróffka

ujemny
21-04-2005, 08:45
8O 4x4 ?!

Kolego! Ogromna prosba: skrobnij artykulik o tym pojezdzie na strone, ok? Userzy czesto pytaja o wersje 4x4, a nie jest ona dosc popularna, niektorzy spieraja sie, ze takiej w ogole nie bylo.