Jak łatwo i szybko wymienić łączniki stabilizatora tył w Mondeo po lipcu 1998 roku.
Witam serdecznie.
W tym artykule chcę przedstawić krótko proces wymiany łączników stabilizatora z tyłu w MkII od 07/1998 we wszystkich wersjach nadwoziowych. Łącznik składa się z 3 części.
Potrzebne części (zestaw na jedną stronę w przypadku zmiany z obu stron trzeba się zaopatrzyć w 2 komplety)
1 Śruba specjalna (śruba z podkładką metalowo gumową) nr finis 1072435
2 Odstępnik (tuleja plastikowo gumowa) nr finis 1072446
3 Nakrętka 6 kątna (nakrętka z podkładką metalowo gumową) nr finis 1072447
Potrzebne narzędzia:
Klucz płasko oczkowy nr 13
Grzechotka ½ z nasadką 13 najlepiej przedłużoną
Do tego wszystkiego jeszcze dobrze psiknąć stary łącznik przed demontażem WD40
Przydaje się również podnośnik do chwilowego podniesienia samochodu
Kolejno:
Łącznik wybity po zastosowaniu środka penetrującego
Mamy stary łącznik, który należy odkręcić, ale najpierw najlepiej psiknąć go środkiem penetrującym np. WD40 potem odkręcamy na nakrętkę zakładamy klucz płasko oczkowy oczkiem a od spodu za pomocą grzechotki odkręcamy śrubę
Stabilizator i wahacz, do którego jest przykręcony łącznik
Po odkręceniu i wyjęciu tulei (najlepiej na chwilę unieść samochód do góry) wkładamy nową tuleję od spodu śrubę i od wierzchu „łapiemy” nakrętką
Zestaw nowych i starych łączników
Nowy łącznik po zamontowaniu
Skręcamy to wszystko za pomocą tych samych narzędzi, co rozkręcaliśmy. Po dokręceniu do oporu aż do końca gwintu (sporo go jest) kończymy pracę. Nie radzę odłamywać gwintu tak jak jest to zaznaczone na śrubie, ponieważ gdy trzeba by rozkręcić łącznik to była by konieczność zakupu nowej śruby. Po odłamaniu jest za mało gwintu by załapać nakrętkę. Pozdrawiam i życzę udanego montażu.
Notatka: nastąpił edit linków do zdjęć - by Oktan
Wiadomość