+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    huamisoft
    Gość

    [MkI] tuleje stabilizatora tył - wymiana

    Witam!

    Mam do wymiany tuleje stabilizatora tylnego. Zakupilem juz potrzebne gumy. Czy wymiana czegos takiego jest trudna? Bo jesli nie to moze pokusilbym sie o wymiane samemu. Mam do dyspozycji kanal.
    Jesli to nie problem to czy moglbym prosic kogos o krotki opis?

    Pozdrawiam
    hs

  2. # ADS
    Reklama
     

  3. #2
    Pochłaniacz prostych Awatar marcin_s18
    Model
    AR 147
    Silnik
    1.9jtd 175KM@360Nm
    Od
    22 Jun 2005
    Mieszka w
    zDolnyŚląsk
    proste jak budowa cepa, kanał, grzechotka, torxy (bodajze 25, albo 20...niepamiętam), nowe gumy i 10 minut roboty do odkręcenia 4 śróby...



    yyy, opisuje moje doświadczenia z kombii, a Ty widze masz nie-kombii ale powinno byc chyba podobnie

  4. #3
    huamisoft
    Gość
    heh, dzieki, to moze sprobuje samemu wymienic. czyli kol nie trzeba zdejmowac? tylko odkrecic sruby na gumach?

  5. #4
    Pochłaniacz prostych Awatar zbigniew
    Imię
    Zbigniew
    Opis
    mkI 1.8TD, mkIII 2.5V6
    Od
    24 Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecinek (zachodniopomorskie)
    tak jak kolega pisze tylko cztery śróby od obejm tych gum,
    z tyłu jest dobre dojście, jakby było z przodu byłoby gorzej
    MKI 1.8TD__________MKIII V6
    foto gdzieś wcięło
    tel: 537 409 595

  6. #5
    Znawca leśnych tras
    Imię
    jasio
    Opis
    Nissan
    Od
    15 Jan 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Taka sama robota combi i sedan i inne. Dasz radę na pewno. Jak wleziesz pod auto to sam sie przekonasz.

  7. #6
    huamisoft
    Gość
    ok, jutro sie okaze

  8. #7
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    W hatchbacku obejmy są mocowane po 1 śrubie tylko ( klucz 13)...drugi koniec obejmy jest na tzw zawias.Wymiana banalna ale kupujac gumy musimy znać średnicę drążka stabilizacyjnego.W MKI występowały 16mm i 18mm.

  9. #8
    huamisoft
    Gość
    tak, wiem o tych srednicach, sprzedawca mi o tym mowil, jak nie beda pasowaly to bede mogl wymienic.
    da sie to jakos zmierzyc bez rozkrecania tych srub?

  10. #9
    Pochłaniacz prostych Awatar zbigniew
    Imię
    Zbigniew
    Opis
    mkI 1.8TD, mkIII 2.5V6
    Od
    24 Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecinek (zachodniopomorskie)
    poprostu sufmiarką mierzysz grubość drążka :metal
    MKI 1.8TD__________MKIII V6
    foto gdzieś wcięło
    tel: 537 409 595

  11. #10
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez huamisoft
    tak, wiem o tych srednicach, sprzedawca mi o tym mowil, jak nie beda pasowaly to bede mogl wymienic.
    da sie to jakos zmierzyc bez rozkrecania tych srub?
    Do mierzenia średnicy pręta najlepiej nadaje sie od zawsze zwykła suwmiarka.Pręt ma jednakową srednicę na całej długości ( obok gum również....pod warunkiem ze nie będzie mocno wytarty pod samymi gumami)

  12. #11
    huamisoft
    Gość
    rzeczywiscie proste jak budowa cepa, sam nie wiem czemu sam wczesniej nie wlazlem pod mondka, juz dawno bym je wymienil.
    chociaz musialem zastosowac pewien patent, bo mimo zalozenia nowych gum i skrecenia srub byly stuki. okazalo sie, ze drazek w miejscu gdzie jest guma ma 15mm srednicy, a powinien miec 16.
    no ale kilka blaszek i stukom koniec .

    dziekuje wszystkim za pomocne rady.
    pozdro
    hs

  13. #12
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    TDCI Ghia + Denso
    Od
    04 Jan 2006
    Mieszka w
    Łukawiec k/Rzeszowa
    Witam to jeszcze ja podepne sie z pytaniem. Czy przy okazji wymiany tuleji nie trzeba by wymieniać łączników stabilizatora?? Gumy w tych łącznikach u mnie nie wyglądają za rewelacyjnie. To też można samemu??
    MKI 1.8 16V '94 + Klima + troche elektryki (jak dla mnie full wypas )

  14. #13
    Też można bez problemu :metal
    Koledzy zapomnieli dodać - gumy drążka powinno się dokręcać jeśli samochód stoi na kołach inaczej po opuszczeniu drążek napręża tuleje i powoduje ich uszkodzenie i wcześniejsze zużycie
    "... Tyle śmiesznych zdarzeń
    Mnie się jakoś nie chce śmiać
    Tyle śmiesznych zdarzeń
    Coś nie dobrze ze mną dziś..."
    T. Nalepa "Sen szaleńca"

  15. #14
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez ZbyszekG
    Witam to jeszcze ja podepne sie z pytaniem. Czy przy okazji wymiany tuleji nie trzeba by wymieniać łączników stabilizatora?? Gumy w tych łącznikach u mnie nie wyglądają za rewelacyjnie. To też można samemu??
    Można samemu oczywiście.Kupując nowe łączniki zwróć uwagę na sposób mocowania do samego drążka stabilizatora.Są 2 rodzaje łączników.Jedne są na wcisk do takiego grzybka na stabilizatorze a drugie na śrubę.W pierwszym wypadku dobrze jest posmarować przed założeniem nowego łącznika główkę grzybkanp wazeliną techniczną co ułatwi wciśnięcie nowego łącznika przy pomocy np klucza francuskiego bądź innego zacisku.Mocowanie do wahacza jest na klucz 15mm poprzez bałwanek gumowy który ( nowy) wcześniej należy wcisnąć w otwór w wahaczu do momentu aż wskoczy w odpowiednie nacięcie w połowie swojej wysokości.Najlepiej wymieniać oba łączniki jednocześnie tzn oba wykręcić naraz ...nie ma wówczas problemu z naprężeniem drążka przy wymianie....i cała zabawa przebiega błyskawicznie i bez żadnych problemów.

  16. #15
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez werc
    Też można bez problemu :metal
    Koledzy zapomnieli dodać - gumy drążka powinno się dokręcać jeśli samochód stoi na kołach inaczej po opuszczeniu drążek napręża tuleje i powoduje ich uszkodzenie i wcześniejsze zużycie
    Nie zapomnieli dodać tylko ....pisał że dysponuje kanałem a więc cała wymiana odbywa się na kołach gdyż w takim przypadku nie ma najmniejszego sensu windować auta.

  17. #16
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    TDCI Ghia + Denso
    Od
    04 Jan 2006
    Mieszka w
    Łukawiec k/Rzeszowa
    Jeszcze jedno pytanie. Widze że te łączniki są mocowane na jakieś nity czy coś w tym rodzaju. Jak sie do tego zabrać bo jestem zielony w tym temacie .
    MKI 1.8 16V '94 + Klima + troche elektryki (jak dla mnie full wypas )

  18. #17
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez ZbyszekG
    Jeszcze jedno pytanie. Widze że te łączniki są mocowane na jakieś nity czy coś w tym rodzaju. Jak sie do tego zabrać bo jestem zielony w tym temacie .
    To są takie stalowe grzybki na zakończeniach drążka.Stare podważasz i guma schodzi z grzybków bez problemu...a nowe ( które są bardziej pasowne) ...smarujesz samą główkę grzybka czymś co nie zniszczy gumy np wazeliną techniczną ...i łapiąc jednocześnie za metalową obudowę łacznika i drążek stabilizatora np kluczem francuskim bądz żabą wciskasz nowy na miejsce.Wbrew temu co się wydaje na oko wkoczy bez najmniejszego problemu....następnie umieszczasz łącznik we wcześniej włożonym w odpowiednie miejsce wahacza nowym bałwanku i skręcasz od spodu nakrętkę do oporu przy pomocy klucza nasadowego 15mm.Najlepiej wstawić oba łączniki jednocześnie i dopiero potem skręcić je do obu wahaczy.Dokręcając nakrętki przytrzymujesz kluczem płaskim na obudowę metalową łacznika ( orginalne mają miejsce " kwadrat" na klucz.)...podróbki jeżeli nie mają ...przytrzymać można żabą.

  19. #18
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    TDCI Ghia + Denso
    Od
    04 Jan 2006
    Mieszka w
    Łukawiec k/Rzeszowa
    I to mi się właśnie podoba w Klubie.
    Dzięki wielkie za odpowiedź.
    MKI 1.8 16V '94 + Klima + troche elektryki (jak dla mnie full wypas )

Podobne wątki

  1. [MkII] A jednak Tuleje Stabilizatora ?
    By discovery in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-03-2008, 20:42
  2. [MkIII] tuleje tylnej belki i tuleje drążka stabilizatora pr
    By konio12345 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-12-2007, 19:33
  3. [MkI] Tuleje drążka stabilizatora....
    By altoot in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-03-2007, 15:44
  4. [MkI] Tuleje drążka stabilizatora
    By Luky in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-03-2007, 23:08
  5. [MkII] Tuleje drążka stabilizatora - wymiana
    By dave_go in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2006, 19:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów