+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Kursant
    Opis
    Mondeo MK3
    Od
    13 Mar 2013
    Mieszka w
    Puck

    Przelewanie w nagrzewnicy

    Rozrywki ciąg dalszy, kolejny miesiąc i kolejny problem i pewnie znowu duży wydatek. Od czterech dni po odpaleniu zimnego silnika przez 2 sekundy słyszę przelewanie wody w nagrzewnicy, potem problem ustępuje do czasu jak silnik ostygnie .ok 5 godzin. Muszę się przyznać że ostatni raz płyn sprawdzałem z 3 lata temu (ogólnie mam trochę zmatowiały zbiornik wyrównawczy przez który trudno coś zobaczyć). Płynu było z 3 mm poniżej minimum, zaraz dolałem do maks wykryciu bulgotania, niby efekt się zmniejszył ale nadal występuje.
    Olej wygląda normalnie, w zbiorniku wyrównawczym też nic specjalnie nie widać (typowy ruch płynu, przy większym przygazowaniu bardzo lekka pianka się pojawia ale to może być efekt przyśpieszonego przepływu i że dolałem innego płynu niż był wlany oryginalnie, brak dużego ciśnienia w układzie, wyrzucania płynu , bomblowania), wycieków też nie zauważyłem, temperaturę trzyma normalną, normalnie zapala, przyśpieszanie nie dymi z wydechu na biało ani niebiesko.
    Nie wiem co o tym myśleć, liczę że nie jest to uszczelka pod głowicą bo to by byłą masakra ? Ma ktoś może podobnie? Coś mi świta że moja ś.p Sierra 2.0 DOHC miała tak samo i w sumie nic się nie działo, samochód normalnie jeździł ale przy odpalania lubił przelewać wodę.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Klubowicz wspierający
    Handlarz
    Awatar Jakub
    Imię
    Jakub
    Model
    MKIV
    Silnik
    za duży :)
    Od
    25 May 2005
    Mieszka w
    Jarosławiec - do września :)
    Olej temat dopóki jakieś symptomy awarii się nie pojawią.
    Może nagrzewnica lekko przymulona, lub delikatnie jest zapowietrzony.

    Polecam warsztat Karola

  4. #3
    Kursant
    Opis
    Mondeo MK3
    Od
    13 Mar 2013
    Mieszka w
    Puck
    No tylko cały czas mi to spokoju nie daje. Szkoda że nie ma jakiejś metody na odpowietrzenie.

  5. #4
    Pogromca zakrętów
    Imię
    Mariusz
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    Mk III V6 GHIA
    Od
    28 May 2006
    Mieszka w
    BZA Zambrów / Łódź
    U mnie też słychać przelewanie raz na jakiś czas - układ się zapowietrza. Jedyna metoda która pomaga to zlanie płynu przez korek spustowy na chłodnicy i ponowne zalanie... Spokój na parę miesięcy a potem znowu to samo...
    Mariusz , tel - 694-765-650

  6. #5
    Moderator MKP
    Kosiarz
    Awatar MarekPrint
    Imię
    Marek
    Model
    MKIII HB '04
    Silnik
    2.0 PB 145KM
    Opis
    Deep Rosso Red
    Od
    13 Feb 2009
    Mieszka w
    Łódź/Łowicz
    A ja bym sprawdził jeszcze dla pewności przewody odpowietrzające. Idą nad chłodnicą , jeden z silnika, drugi z chłodnicy i dochodzą do zbiornika wyrównawczego. Na zimnym silniku ( żeby się nie poparzyć) odepnij jeden przy zbiorniku wyrównawczym i włóż do odkręconego zbiornika. Sprawdź czy podawany jest nim płyn , ilość powinna się zwiększać przy dodawaniu gazu. Tak samo zrób dla drugiego wężyka. Gdy nie będzie podawany nim płyn to może być właśnie problem zapowietrzania, wtedy wężyk trzeba udrożnić , np powietrzem z kompresora, przepływ nim powinien być w kierunku zbiornika.
    Ostatnio edytowane przez MarekPrint ; 17-05-2013 o 22:58

  7. #6
    Kursant
    Opis
    Mondeo MK3
    Od
    13 Mar 2013
    Mieszka w
    Puck
    Wydaje się że przewody są drożne bo nagrzewają się podczas pracy.
    Nie wiem już co o tym myśleć, teraz zauważyłem że na zimnym silniku jak dodam gazu lecą maleńkie bąbelki ale poziom płynu w tym momencie na moment opada. Potem po rozgrzaniu sytuacja się uspokaja. W zbiorniku nie robi się nadciśnienie ani nie wywala płynu.

  8. #7
    Zielony listek
    Imię
    edward
    Opis
    ford mondeo
    Od
    19 Apr 2006
    Mieszka w
    Lublin
    U mnie było podobnie i okazało się, ze towina uszczelki po glowica , proponuje to sprawdzić w jakims zakładzie, mi wkręcili cos na zbiorniczek wyrównawczy i się zabarwiło, oznaczalo to wymiane uszczelki pod glowica a zarazem regeneracje głowicy.
    Mk-I HB granatowy 1,8 b+g rok 1996 Lublin

  9. #8
    Moderator MKP
    Kosiarz
    Awatar MarekPrint
    Imię
    Marek
    Model
    MKIII HB '04
    Silnik
    2.0 PB 145KM
    Opis
    Deep Rosso Red
    Od
    13 Feb 2009
    Mieszka w
    Łódź/Łowicz
    Cytat Zamieszczone przez Edwardo50 Zobacz posta
    proponuje to sprawdzić w jakims zakładzie, mi wkręcili cos na zbiorniczek wyrównawczy i się zabarwiło
    test na zawartość spalin w układzie chłodzenia

  10. #9
    Kursant
    Opis
    Mondeo MK3
    Od
    13 Mar 2013
    Mieszka w
    Puck
    Masakra, wygląda że to nagrzewnica. Coś mnie tkneło by ogrzewanie włączyć no i po włączeniu ogrzewania przez chwile poczułem glikol no i te lekkie zatłuszczenie podszybia. W sobotę jeździłem po warsztatach i pytałem o ten test CO2 ale nigdzie nie znalazłem gdzie można by to na miejscu zrobić nie czekając ponad tydzień (nie wiem czemu tak długo bo wydaje mi się że to jest prosta operacja), no ale teraz to się wydaje zbędne.
    Zalałem wczoraj w dzień uszczelniacz Prestona na 40 minut do odpowietrzonego układu i zobaczę co będzie, bo na wymianę nagrzewnicy się nie zdecyduje za dużo rozwalania samochodu . Puki co wczoraj w nocy (odpukać) uruchomiłem zimny silnik i nie usłyszałem przelewania, pojeździłem trochę i nie zauważyłem wzrostu temperatury, ogrzewanie też puki co działa. Dziś rano o 6 silnik też wystartował bez przelewania w nagrzewnicy, bąbelków w wyrównawczym też nie widzę nawet po przegazowaniu.

    Jednym słowem załamka, tyle kasiory ostatnio władowałem w ten samochód (nowe amory, el zawiechy, kolektor ssący .....) i takie coś. W sumie to wolał bym uszczelkę niż wyciek w miejscu gdzie nie mogę się dostać.
    Ostatnio edytowane przez Ramon ; 20-05-2013 o 09:20

  11. #10
    Moderator MKP
    Kosiarz
    Awatar MarekPrint
    Imię
    Marek
    Model
    MKIII HB '04
    Silnik
    2.0 PB 145KM
    Opis
    Deep Rosso Red
    Od
    13 Feb 2009
    Mieszka w
    Łódź/Łowicz

  12. #11
    Kursant
    Opis
    Mondeo MK3
    Od
    13 Mar 2013
    Mieszka w
    Puck
    Dzięki za link, wygląda z niego że w mondeo wymiana nagrzewnicy nie wiąże się ze zwalaniem całej deski rozdzielczej. Jeżeli uszczelnienie preparatem puści to będę musiał spróbować tej metody.
    O jaką opaskę chodzi, jeżeli te od strony silnika na grodzi to nic się tam raczej nie działo.

Podobne wątki

  1. [MkI] Wymiana nagrzewnicy
    By gigakac in forum Klimatyzacja i wentylacja
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 10:16
  2. [TD MkI] Wąż od nagrzewnicy...
    By Johnny2 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 23:02
  3. przewody do nagrzewnicy TD
    By tapmal in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-11-2007, 19:13
  4. Awaria nagrzewnicy w mk1
    By RockFord in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-09-2005, 07:02

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów