+ Odpowiedz w tym w±tku
Poka¿ wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Kursant
    Imiê
    Heniek
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    Ford Mondeo MKIII TDDI2.0
    Od
    29 Sep 2012
    Mieszka w
    Radzionków

    Podk³adka sprzêg³a klimatyzacji jak j± usun±æ

    Gdy klima odmawia pos³uszeñstwa w upalne dni i po kilku minutach przestaje dmuchaæ zimne powietrze z nawiewu, najprawdopodobniej oznacza, i¿ nasza sprê¿arka klimatyzacji przesta³a dzia³aæ, dzieje siê to zazwyczaj gdy temperatura silnika podnosi siê do po³owy wska¼nika oko³o 90 stopni, na dworze panuje "gor±c" a pod mask± naszego autka jest sauna. Problem polega na tym i¿ szczelina pomiêdzy sprzêg³em sprê¿arki staje siê zbyt du¿a, a elektromagnes nie daje rady przyci±gn±æ sprzêg³a. Najpro¶ciej wyeliminowaæ niewinn± podk³adkê jak to zrobiæ?:

    1 Etap to podniesienie samochodu z przodu od strony pasarzera
    2 Zdejmujemy ko³o
    3 Zdejmujemy os³onê ko³a pasowego
    trzyma siê ona na 3 ¶rubach 10 przykrêconej do pod³u¿nicy i jednej 8 przykrêconej do nadkola
    (foto z forum u¿ytkowinika "steell")
    4 Odkrêcamy sprzêg³o sprê¿arki ¶ruba 8 (przyda siê pomoc kogo¶ z góry, kto¶ kto zablokuje nam sprzêg³o jakim¶ ³omem)
    5 Zdejmujemy sprzêg³o

    6 Wyrzucamy podk³adkê która mie¶ci siê w tulejce widocznej na zdjêciu

    7 Sk³adamy wszystko do kupy
    8 Dopijamy sch³odzonego browarka

    czas pracy oko³o 30-60 min trudno¶æ ¶rednia

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Kursant
    Imiê
    Jaros³aw
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 125 KM
    Od
    06 Nov 2017
    Mieszka w
    Brodnica
    Nie wiem z jakiego silnika ten opis, ale przy moim 1,8 by³o podobnie:
    1 Etap to podniesienie samochodu z przodu od strony pasarzera
    2 Zdejmujemy ko³o
    3 Zdejmujemy os³onê ko³a pasowego
    trzyma siê ona na 3 ¶rubach 10 przykrêconej do pod³u¿nicy i jednej ¶rubie krzy¿ak przykrêconej do nadkola
    4 Odkrêcamy sprzêg³o sprê¿arki ¶ruba u mnie by³o to 14 albo 15 nie pamiêtam (przyda siê pomoc kogo¶ z góry, kto¶ kto zablokuje nam sprzêg³o jakim¶ ³omem (ja to zrobi³em sam przytrzyma³em druga rêk± ¶rubokrêtem p³askim))
    5 Zdejmujemy sprzêg³o (uwaga sprzêg³o jest na wieloklinie przy ¶ci±ganiu zwróciæ uwagê jak jest ustawione bo potem ciê¿ko trafiæ na odpowiednio szerszy klin)
    6 Wyrzucamy podk³adkê która mie¶ci siê w tulejce widocznej na zdjêciu (zdjêcia ju¿ nie ma wiêc wyj±³em podk³adkê, która by³a na samym brzegu mam nadziejê, ¿e by³a to odpowiednia podk³adka)
    7 Sk³adamy wszystko do kupy
    8 Dopijamy sch³odzonego browarka

    czas pracy oko³o 30-60 min trudno¶æ ¶rednia (mi to zajê³o z posprz±taniem narzêdzi 2 godziny ale podejrzewam, ¿e z uwagi na mój b³±d patrz podpunkt 5)
    Raczej nic nie zepsu³em bo klima chodzi ale nie by³o takich upa³ów ¿eby to dobrze sprawdziæ u mnie nie dzia³a³a jak na zewn±trz by³o powy¿ej 25 stopni odk±d wyj±³em podk³adkê to jak na z³o¶æ na zewn±trz jest maks 22 stopnie. Jak bêdzie cieplej to dam znaæ czy jest poprawa.
    Ostatnio edytowane przez jarekmlyn ; 16-08-2018 o 15:29

  4. #3
    Zielony listek Awatar karloss
    Imiê
    Karol
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo
    Od
    14 Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    W tych opisach zero s³owa o minimalnej szczelinie jaka powinna pozostaæ. Powinna ona wynosiæ ok. 0,5-0,6 mm jak dobrze pamiêtam. I to powinno decydowaæ czy ca³kowicie wywalamy podk³adkê czy regulujemy na nowo. Wiem bo niedawno przeprowadzi³em taka operacje w mk4 mojego ojca.
    By³y: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na krête drogi.

  5. #4
    Pogromca zakrêtów Awatar RadkoR
    Imiê
    Radek
    Model
    Volvo V40 T3
    Silnik
    1.6 EcoBoost 150KM
    Od
    08 Sep 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez karloss Zobacz posta
    Powinna ona wynosiæ ok. 0,5-0,6 mm jak dobrze pamiêtam
    Szczelina powietrzna - sprzêg³o - klimatyzacja 0,35mm - 0,75mm

  6. #5
    Kursant
    Imiê
    Jaros³aw
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 125 KM
    Od
    06 Nov 2017
    Mieszka w
    Brodnica
    Nie mierzy³em szczeliny ale podk³adkê wywali³em i teraz klima dzia³a.

  7. #6
    Zielony listek Awatar karloss
    Imiê
    Karol
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo
    Od
    14 Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez RadkoR Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez karloss Zobacz posta
    Powinna ona wynosiæ ok. 0,5-0,6 mm jak dobrze pamiêtam
    Szczelina powietrzna - sprzêg³o - klimatyzacja 0,35mm - 0,75mm
    Ksi±¿kowo tak, ale w praktyce przy 0.3 ko³o lekko haczy³o, dopiero ustawienie przerwy (w moim przypadku) na ok. 0,6 przynios³o w³a¶ciwy efekt.
    Nieprawid³owo ustawiona przerwa mo¿e powodowaæ ¶lizganie sprzêg³a pomimo, ¿e klima bêdzie dzia³aæ, tylko jak kompresor siê za³±cza to tego u¶lizgu siê nie zauwa¿y.
    By³y: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na krête drogi.

  8. #7
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    By³ MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez karloss Zobacz posta
    w praktyce przy 0.3 ko³o lekko haczy³o, dopiero ustawienie przerwy (w moim przypadku) na ok. 0,6 przynios³o w³a¶ciwy efekt.
    Bo zapewne p³aszczyzny styku z³apa³y "lejka", jak powierzchnie s± równe to i na 0.2 ¶miga.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolno¶æ wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolno¶ci po wypowiedzi.

  9. #8
    Zielony listek Awatar karloss
    Imiê
    Karol
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo
    Od
    14 Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Raczej w±tpiê. Tarcza ta z trzema gumkami zosta³a wymieniona na now±. Przy 0.2 mm mo¿e i te¿ bêdzie dzia³aæ ale krótko, dostanie siê bród i z³apie korozja i problem na nowo.
    By³y: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na krête drogi.

  10. #9
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    By³ MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez karloss Zobacz posta
    dostanie siê bród i z³apie korozja i problem na nowo.
    Ale to dzia³a na zasadzie samoczyszczenia przecie¿, i przez to siê w³a¶nie tarczka lejkuje z czasem.
    Jak za³±cza siê sprzêgie³ko to przecie¿ ono nie ³apie od razu tylko ma zawsze jaki¶ tam mniejszy czy wiêkszy po¶lizg, i przez to powierzchnia siê i czy¶ci i niestety te¿ w³a¶nie zu¿ywa.

    Czym mniejsza szczelina (w granicach rozs±dku) tym mniejszy jest u¶lizg, w miarê jak siê szczelina powiêksza to jest i wiêkszy/d³u¿szy po¶lizg i szybsze zu¿ywanie powierzchni.
    Ostatnio edytowane przez Netoper ; 22-08-2018 o 13:37
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolno¶æ wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolno¶ci po wypowiedzi.

Podobne w±tki

  1. Wymiana elementów gumowych sprzêg³a sprê¿arki klimatyzacji
    By Grzesiex1 in forum Klimatyzacja i wentylacja
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-09-2013, 10:04
  2. [MkIII] Podk³adka
    By Krzysiu_84 in forum Klimatyzacja i wentylacja
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 00:03
  3. [MkII] Tarcza sprzêg³a sprê¿arki klimatyzacji, podk³adka regu
    By Kamlos in forum Na w³asne oczy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 23:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów