+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK1, Mondeo MK4 2,2 TDCI
    Od
    22 Apr 2013
    Mieszka w
    Krosno

    Mondeo MK3 2.0 TDCi 115KM czy 130KM? Z jakiego rocznika kupować?

    Witam.
    Mam problem, gdyż rozglądam się za Mondeo MK3 2.0 diesel po FL. Czytam opinie na internecie to już sam nie wiem w co wierzyć. Na jednym forum piszą że absolutnie TDCi tylko TDDi a na drugim że były jakieś dwie generacje silników TDCi i żeby wybierać tę drugą? Jak to rozpoznać? Czy faktycznie TDDi jest bardziej odporniejszy na paliwo i mniej awaryjny? Z jakiego rocznika szukać Mondeo MK3? Miło widziane SZCZERE opinie użytkujących takowych Mondeo. Proszę o pomoc bo gdy czytam te wszystkie fora to z czachy mi dymi

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Niedzielny kierowca Awatar cramp120
    Opis
    Mondeo mk3 2.0 TDCI
    Od
    07 Jan 2012
    Mieszka w
    Limanowa
    Ja jeżdżę od 6 lat TDCI przedliftowym i nie narzekam. Tylko, że ja go kupiłem bez silnika i wkładałem "nowy" z tych samych lat. O ile się dba to wszystkie powinny posłużyć trochę ale gdybym miał brać TDCI to na twoim miejscu patrzył bym za poliftami (od 2004, silniki 115km i 130 km). Zmieniono wtedy układ wtryskowy który przy kiepskim paliwie ... no co tu dużo mówić był poprostu bardzo wrażliwy. Jeżeli byś patrzył za przedliftami to raczej TDDI choć napewno będzie głośniejszy.

  4. #3
    Zielony listek
    Imię
    Kuba
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.2 TDCi 155 KM
    Opis
    Ford Mondeo 2.2 TDCI- 155 KM
    Od
    16 Feb 2013
    Mieszka w
    Koszalin
    Ja jestem zdania, że jednak bardzo dużo zależy od danego egzemplarza. To mój drugi Mondek, pierwszy w 2.0 TDCi 130 KM z 2001 roku, a więc pierwsze produkcje i nalatane miał 430 tys. km jak go sprzedawałem i zupełnie nic przy nim nie robiłem, ani wtrysków, ani pompy, pod koniec coś już turbawka się zaczęła odzywać ale dalej jeździła. Teraz jeżdę 2.2 TDCi z 2005 roku i już jestem po wymianie silnika, regeneracji pompy i wszystkich wtryskiwaczy, dwumasy i intercoolera, już tylko turbo zostało ze oryginalnych rzeczy...

  5. #4
    Kursant Awatar hawajos
    Imię
    Patryk
    Opis
    Mk3 TDCi GHIA X `06
    Od
    16 Jan 2013
    Mieszka w
    Limanowa / Fulda-DE
    No to ja też coś powiem . Od blisko dwóch lat jeżdzę poliftem z 06r 131km i niemogę złego słowa powiedzieć. Zero problemów z wtryskami i pompą. Podobno po II lifcie fabryka to poprawiła , czasem miewam problemy z filtrem dpf - ale po trasie to przemija... Ja na Twoim miejscu szukałbym polifta bo nie tylko układ wtryskowy został poprawiony , wiadomo że w przedliftach problem jest z korozją na drzwiach , u mnie zero rdzy.

  6. #5
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK1, Mondeo MK4 2,2 TDCI
    Od
    22 Apr 2013
    Mieszka w
    Krosno
    A kiedy był drugi lift (jakie lata)? i czym się różnił od pierwszego FL? Bo zauważyłem zmianę lamp tylnych co bardzo mi się podoba ale czy wtedy zmienili coś w silnikach?

  7. #6
    Kursant
    Opis
    Mondeo 2.0TDCI
    Od
    28 Aug 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Jak chcesz kupić TDCI to dla mnie podstawowym kryterium była regeneracja wtrysków-musiał mieć to zrobione. Mój ma 160000 i miał regenerowane wtryski więc mam święty spokój na jakiś czas. Patrz raczej na fury po 1 lifcie, młodsze roczniki z reguły są skorodowane na drzwiach. No i jak manualna skrzynia to dwumasa może też pójść. Ja mam automat JATCO i jestem bardzo zadowolony. Trzeba dobrze poszukać bo większość aut, które stoją na allegro to śmietniki. Ja swojego szukałem naprawdę bardzo długo

  8. #7
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK1, Mondeo MK4 2,2 TDCI
    Od
    22 Apr 2013
    Mieszka w
    Krosno
    No a jak mowa o regeneracji to ile wychodzi koszt takiego zabiegu w MK3?

  9. #8
    Niedzielny kierowca Awatar dbdrag
    Imię
    jacek
    Opis
    mondeo mk3
    Od
    19 Nov 2009
    Mieszka w
    sulejów
    Ja powiem tak jeżeli miałbym kupić drugi raz mk3 to nigdy w życiu w dieslu, szkoda kasy i dużo stresu przy używaniu tego diesla,mimo iż rewelacyjnie się jeździ tym autem to silnik to jest totalne nieporozumienie


    pełna regeneracja około 2300zł
    Ostatnio edytowane przez dbdrag ; 03-02-2014 o 20:13

  10. #9
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK1, Mondeo MK4 2,2 TDCI
    Od
    22 Apr 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Cytat Zamieszczone przez bargie747 Zobacz posta
    A kiedy był drugi lift (jakie lata)? i czym się różnił od pierwszego FL? Bo zauważyłem zmianę lamp tylnych co bardzo mi się podoba ale czy wtedy zmienili coś w silnikach?
    A ma ktoś może z Was pojęcie o zawartych wyżej pytaniach? Bardzo byłbym wdzięczny.

  11. #10
    Niedzielny kierowca Awatar cramp120
    Opis
    Mondeo mk3 2.0 TDCI
    Od
    07 Jan 2012
    Mieszka w
    Limanowa
    Cytat Zamieszczone przez dbdrag Zobacz posta
    Ja powiem tak jeżeli miałbym kupić drugi raz mk3 to nigdy w życiu w dieslu
    A ja powiem, że jak bym kupywał to tylko diesel'a

    Pierwszy lift to okolice lipca 2003r o ile dobrze pamiętam , a drugi 2005 tylko miesiąca już nie pamiętam.
    Drugi od pierwszego różnił się tym, że pierwszy miał zmienione tylne kierunki na białe i kratkę przedniego zderzaka z taką listwą. Miał też inny gril ale dla nie wtajemniczonych ciężko to rozpoznać. Drugi natomiast miał oprócz tylnych, białych kierunków, dwa białe paski z boku lamp i odblaski zostały przeniesione z lampy do dokładki dolnej zderzaka.Przedni zderzak miał kratkę coś a'la plaster miodu.
    1 FL
    http://imganuncios.mitula.net/ford_m...2704821439.jpg
    http://pictures.trader.pl/pictures/o...cf13f43be5.jpg
    W silnikach chyba nic nie zmienili ale pewnie się mylę
    2fl
    http://imganuncios.mitula.net/ford_m...5702348561.jpg
    http://i225.photobucket.com/albums/d...0/mondeo-1.jpg

    ---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:59 ----------

    Cytat Zamieszczone przez hawajos Zobacz posta
    wiadomo że w przedliftach problem jest z korozją na drzwiach , u mnie zero rdzy.
    Szczerze? Tego podobno nie poprawiono a jeżeli już to dopiero po 2 lifcie

  12. #11
    Mistrz pobocza Awatar Marcinus_1
    Imię
    Marcin
    Model
    MK III w Habecie
    Silnik
    2.0 TDCI i 130 kucy
    Od
    15 Apr 2012
    Mieszka w
    Earlsfield
    Ja mam z mk3 tdci z 9/2004. Jezdze tym autem od 3 lat i jedyne problemy jak8e mialem to z elektryka typu ( szczotki rozrusznika, fabryczny alarm, niskie ladowanie) zrobilem prawie 50kkm i nic przy samym silniku nie bylo ruszane.

    Jak ktos kupuje auto od dziadka z niemeic i wierzy w przebieg 150kkm w 10cio letnim aucie to zycze szczescia, i wcele mnie nie dziwi ze przy 160 ludzie robia pelne remonty.

    Polecem 130km taki mam i z tego sie ciesze

    Wysłane z mojego GT-N7000
    NIe mieszkam w Pl. Jezdze drogami gdzie nie ma ograniczen predkosci, jak I nie trzeba uzywac świateł, nawet w nocy.

    General rules, techniques and advice for all drivers and riders (103 to 158)

  13. #12
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK1, Mondeo MK4 2,2 TDCI
    Od
    22 Apr 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Okej. To teraz jeszcze pytanie. Który z motorów wybrać? 2.0 TDCi 115 czy 130km? Różnią się czymś te motory? Czy tylko zczipowany jest ten drugi? No i z którego roku najlepiej?

  14. #13
    Kursant
    Opis
    Mondeo 2.0TDCI
    Od
    28 Aug 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez bargie747 Zobacz posta
    Okej. To teraz jeszcze pytanie. Który z motorów wybrać? 2.0 TDCi 115 czy 130km? Różnią się czymś te motory? Czy tylko zczipowany jest ten drugi? No i z którego roku najlepiej?
    2.0 TDCI 130 KM, ja taki mam i jestem zadowolony. Niżej niż 04/05 bym nie patrzył. Sam szukałem 2005 w górę, ale trafił się 2004 w dużo lepszym stanie. No i radziłbym salon PL, zawsze możesz sprawdzić w ASO co było robione itd.

  15. #14
    Niedzielny kierowca Awatar cramp120
    Opis
    Mondeo mk3 2.0 TDCI
    Od
    07 Jan 2012
    Mieszka w
    Limanowa
    Cytat Zamieszczone przez bargie747 Zobacz posta
    Okej. To teraz jeszcze pytanie. Który z motorów wybrać? 2.0 TDCi 115 czy 130km? Różnią się czymś te motory? Czy tylko zczipowany jest ten drugi? No i z którego roku najlepiej?
    W sumie różnicy nie ma który wybierzesz

  16. #15
    Niedzielny kierowca Awatar MaroX
    Imię
    Marek
    Opis
    mONdeo 2.0 TDCi 141HP/330Nm
    Od
    02 May 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Witaj,

    Pozwolę sobie podsumować, bierz dizelka 2.0 tdci 130 kuca, manuala 6 biegów, ale koniecznie po 2 FL albo 2.0 PB i gazownia - ale 2.0 benzynka w dobrym stanie to już prawie białe kruki...

    Po 2 lifcie oprócz lekkiego liftingu nadwozia, poprawiono wiele rzeczy, m.in.:
    + jak na razie całkowity brak korozji,
    + poprawione pompa hamulcowa i tylne zaciski hamucowe - już się tak nie zapiekają jak w starych,
    + poprawiony układ wtryskowy - lepsza pompa i wtryski,
    - pozostał jednak problem z warczącym paskiem wielorowkowym - trzeba wymienić rolkę alternatora - na taką ze sprzęgiełkiem - 200 - 300 PLN

    Raczej nie kupisz już MK3 w dizelku z realnym przebiegiem niższym niż 200-250 tys.km. Zdecydowana większość sciąganych z zachodu ma 300-400 i liczniki cofnięte na 160-180 tys.km. A po wnętrzu się nawet nie poznasz ile ma najechane. Chyba że znajdziesz salon Polska z wbitymi wszystkimi pieczątkami ASO, ale raczej to już coraz mniej możliwe. Sprowadzony będzie miał WYPAS ale realnie 300.000 km przebiegu cofnięte na 180.000 , salon polska za to będzie GOLAS ale może chociaż będzie miał pewny przebieg.

    Jak kupisz TDCi to i tak jak w każdym tak starym używanym dizlu musisz liczyć się z ryzykiem, że potencjalnie możesz w niedługim czasie wymienić:
    -> dwumasę + sprzęgło + docisk z wymianą - 2.000 PLN
    -> regeneracja elektrycznego sterowania turbinki lub samej turbinki - 300 - 1.000 PLN
    -> wtryski - regeneracja 400 PLN sztuka
    -> pompa - 1000 PLN

    W 2.0 Pb jest bezproblemowy,no omże poza jednym - często są w nim problemy z klapkami w kolektorze dolotowym i teoretycznie ten silniczek nie lubi LPG ale dużo osób jeździ i sobie chwali.

    Ja sam toczę się już 4 lata dizelkiem i jakbym kupował jeszcze raz na 100000% jeszcze raz kupiłbym dizelka, ale 130 koniuchów i koniecznie po II lifcie. Auto ma niesamowicie niskie spalanie jak na tak starą konstrukcję, duże gabaryty i przepastny bagażnik.
    Szczególnie spalanie w trasie - tak że większość ludzi która jeździ beznynkami - nie wierzy że mondeo ważące 1.600 kg i to w automacie - z 4 osobami na pokładzie i pełnym bagażnkiem - jadąc energicznie i to po ekspresówach - spala poniżej 6 litów gnojówki na 100km...
    Zdziwko pojawia się dopiero przy dystrybutorze...

    - 115km vs 130km - różnią się osprzętem.
    115km po chipsie będzie miał 140 - 150 koni,
    Ostatnio edytowane przez MaroX ; 04-02-2014 o 19:16
    GHIA 2.0 TDCi - 141 czarnych kucyków

  17. #16
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK1, Mondeo MK4 2,2 TDCI
    Od
    22 Apr 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Piszesz o tym cofaniu liczniku. Oczywiście że tak jest Tylko Autko sprowadzone z Niemiec nie mogę podłączyć w polskim ASO pod kompa żeby mi sprawdzili stan realny licznika? Jak to jest? Mondeo MK3 ma już tą historię w sowim kompie?

  18. #17
    Kursant
    Opis
    Mondeo 2.0TDCI
    Od
    28 Aug 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez MaroX Zobacz posta
    Chyba że znajdziesz salon Polska z wbitymi wszystkimi pieczątkami ASO, ale raczej to już coraz mniej możliwe. Sprowadzony będzie miał WYPAS ale realnie 300.000 km przebiegu cofnięte na 180.000 , salon polska za to będzie GOLAS ale może chociaż będzie miał pewny przebieg.
    Tu się z Tobą nie zgodzę. Ja mam salon polska 160 000 przebiegu, potwierdzone wszystko w aso i żaden GOLAS jakie z reguły stoją salonowe na allegro. Jasna tapicerka, grzane stołki, cztery elektryczne szyby, automat, podgrzewana przednia i tylna szyba itd.

  19. #18
    Niedzielny kierowca Awatar MaroX
    Imię
    Marek
    Opis
    mONdeo 2.0 TDCi 141HP/330Nm
    Od
    02 May 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez KapitanBomba Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez MaroX Zobacz posta
    Chyba że znajdziesz salon Polska z wbitymi wszystkimi pieczątkami ASO, ale raczej to już coraz mniej możliwe. Sprowadzony będzie miał WYPAS ale realnie 300.000 km przebiegu cofnięte na 180.000 , salon polska za to będzie GOLAS ale może chociaż będzie miał pewny przebieg.
    Tu się z Tobą nie zgodzę. Ja mam salon polska 160 000 przebiegu, potwierdzone wszystko w aso i żaden GOLAS jakie z reguły stoją salonowe na allegro. Jasna tapicerka, grzane stołki, cztery elektryczne szyby, automat, podgrzewana przednia i tylna szyba itd.
    Pisalem ogolnie ze taka jest prawidlowosc. Wiekszosc nowych fordow w polsce idzie do floty i sa to podstawowe wersje. Ale jak widac po twoim czarnuchu znajduja sie tez perelki

    ---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:20 ----------

    Cytat Zamieszczone przez bargie747 Zobacz posta
    Piszesz o tym cofaniu liczniku. Oczywiście że tak jest Tylko Autko sprowadzone z Niemiec nie mogę podłączyć w polskim ASO pod kompa żeby mi sprawdzili stan realny licznika? Jak to jest? Mondeo MK3 ma już tą historię w sowim kompie?
    Do momentu serwisowania w aso masz historie auta w bazie aso. Niestety aso niemieckie nie sa zbyt chetne do udostepniania takich informacji. Mi ostatecznie udalo sie wyprosic mailowo historie mojego czarnucha w niemieckim aso ale byli baaardzo uparci.
    Niestety pomimo ze zyjemy w 21 wieku, nawet podobno 45 lat temu ludzkosc wyladowala na ksiezycu - to niestety do tej pory wiele marek nie ogarnelo sie z tematem i nie ma miedzynarodowych, latwo sprawdzalnych baz historii auta. W tym niestety ford. Jak serwisowany w aso w polsce to z dowodem rejestracyjnym powinni ci udastepnic historie. Tak przynajmiej bylo jeszcze kilka lat temu,cbyba ze cos sie zmienilo...
    Ostatnio edytowane przez MaroX ; 04-02-2014 o 21:29
    GHIA 2.0 TDCi - 141 czarnych kucyków

  20. #19
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk3 2.0 tdci ghia 130 KM 06r
    Od
    26 Oct 2013
    Mieszka w
    Nowy Targ
    130 KM po 2 lifcie,ale bez napalania się,jeśli znajdziesz prawidłowo eksploatowany egzemplarz z realnym przebiegiem będziesz zadowolony,autko mega wygodne,świetnie się prowadzi,dynamiczne i jak na swoje gabaryty mało pali,ja jestem bardzo zadowolony

  21. #20
    Kursant
    Opis
    Mondeo 2.0TDCI
    Od
    28 Aug 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez MaroX Zobacz posta
    Pisalem ogolnie ze taka jest prawidlowosc. Wiekszosc nowych fordow w polsce idzie do floty i sa to podstawowe wersje. Ale jak widac po twoim czarnuchu znajduja sie tez perelki
    No to zwracam honor ogólnie tak jest, większość które oglądałem z PL to z tyłu korbatronic, i szaro/czarne wnętrze.

Podobne wątki

  1. TDDI/TDCI? 115KM/130KM?
    By YatzeK in forum Kupujemy Mondeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 11:40
  2. [TDCi MKIII] Różnice między TDCi 115KM a TDCi 130KM
    By ADI-mistrzu in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-09-2010, 08:02
  3. [TDCi MKIII] W czym tkwi różnica między TDCI(115KM) a TDCI(130KM)
    By jacek73 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-01-2009, 11:08
  4. Turbo 115KM a 130KM TDCi
    By ZahMaster in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2007, 17:49
  5. [MkIII] 2.0 TDCi 115KM czy 130KM?
    By kris74 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-08-2006, 13:15

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów