+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    MKIII 2.0 benzyna kombi
    Od
    03 Jun 2013
    Mieszka w
    Wrocław

    Jak rozpoznać poliftowe zaciski hamulcowe tył kombi

    Witam,

    Panowie pomóżcie,

    Mam problem, pewnie ten co większość z zapiekającym się hamulcem ręcznym. W zeszłym roku mój mechanik rozbierał czyścił, smarował, miało być dobrze a wyszło jak zawsze - po 5 mies. problem wrócił.
    Słyszałem, że może pomóc wymiana na zaciski poliftowe - mój mondek to 2003 pierwszy lift, a te "dobre" zaciski to ponoć > 09-2004.
    I teraz pytanie, jak je rozpoznać, przeglądam ogłoszenia i nie widzę za bardzo różnicy miedzy starymi a nowymi. Dodatkowo wszyscy piszą, że takowe można wyrwać za 200 do 300 komplet (2 sztuki z jarzmami a nawet z klockami) Śledzę wszystkie ogłoszenia i te co dotyczą rocznika 2005/2006 to chcą za nie 250 pln za sztukę
    Czy takie jak w tym ogłoszeniu
    http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-l...990536904.html
    są stare czy nowe.
    Na koniec, czy w te poliftowe warto wchodzić, czy raczej szkoda kasy?

    Proszę na przyszłość w tytule opisywać problem/zapytanie a nie podawać samą nazwę części/podzespołu
    Netoper.
    Ostatnio edytowane przez Netoper ; 27-02-2014 o 18:57 Powód: Zmiana tytułu.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    "Ciężki orzech do zgryzienia"- kiedyś byłem na szrocie i przeglądałem zaciski,i się pogubiłem.
    Różnią się samą budową (to zależy chyba od producenta - nie koniecznie to musi być Bosch czy Lukas,może być również ATE czy TRW czy jeszcze inny) jak i systemem dźwigni,czy średnicą tłoczka.
    W każdym razie skoro taki temat się pojawił pokusiłem się na małe wyselekcjonowanie tych zacisków i może nie w pełni będzie to wiarygodne ale:

    Zaciski kombi (tak szukałem)

    Do 08-2004



    Od 08-2004-2005



    Po 2005



    Możliwe że są jeszcze jakieś inne rozwiązania ale wiem że te "stare" zapiekają się "na momencie"
    Pozostałe dwa podobno (w/g informacji z forum) nie mają tej wady.
    Prawdopodobnie należy wymienić też dźwignię hamulca ręcznego na tę z naciągiem linek ręcznym.
    W książce serwisowej nakazują wymianę wymianę dżwigni z samoregulacją naciągu na "nowego typu".

    Jaka jest prawda? - nie wiem.....nie sprawdzałem.
    Osobiście tez przymierzam się do wymiany tych zacisków i skłaniam się w kierunku tych po 2004r (środkowe foto) - gdyby nie do końca było dobrze zawsze można założyć silniejszą sprężynę.

    Bo właśnie tu leży problem z zaciskiem z pierwszych lat produkcji (tak sądzę)
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  4. #3
    Pogromca zakrętów Awatar jarku
    Model
    Mk IV ze spojlerem
    Silnik
    2.0tdci
    Od
    22 Jul 2009
    Mieszka w
    warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Kuba69 Zobacz posta
    W zeszłym roku mój mechanik rozbierał czyścił, smarował, miało być dobrze a wyszło jak zawsze - po 5 mies. problem wrócił.
    używałeś ręcznego na co dzień?

  5. #4
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    MKIII 2.0 benzyna kombi
    Od
    03 Jun 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez jarku Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Kuba69 Zobacz posta
    W zeszłym roku mój mechanik rozbierał czyścił, smarował, miało być dobrze a wyszło jak zawsze - po 5 mies. problem wrócił.
    używałeś ręcznego na co dzień?

    Starałem się, tak mi nakazał mechanik - używać jak najczęściej a i tak d....

    ---------- Post added at 08:02 ---------- Previous post was at 07:57 ----------

    Cytat Zamieszczone przez CzarekJ Zobacz posta
    "Ciężki orzech do zgryzienia"- kiedyś byłem na szrocie i przeglądałem zaciski,i się pogubiłem.
    Różnią się samą budową (to zależy chyba od producenta - nie koniecznie to musi być Bosch czy Lukas,może być również ATE czy TRW czy jeszcze inny) jak i systemem dźwigni,czy średnicą tłoczka.
    W każdym razie skoro taki temat się pojawił pokusiłem się na małe wyselekcjonowanie tych zacisków i może nie w pełni będzie to wiarygodne ale:

    Zaciski kombi (tak szukałem)

    Do 08-2004



    Od 08-2004-2005



    Po 2005



    Możliwe że są jeszcze jakieś inne rozwiązania ale wiem że te "stare" zapiekają się "na momencie"
    Pozostałe dwa podobno (w/g informacji z forum) nie mają tej wady.
    Prawdopodobnie należy wymienić też dźwignię hamulca ręcznego na tę z naciągiem linek ręcznym.
    W książce serwisowej nakazują wymianę wymianę dżwigni z samoregulacją naciągu na "nowego typu".

    Jaka jest prawda? - nie wiem.....nie sprawdzałem.
    Osobiście tez przymierzam się do wymiany tych zacisków i skłaniam się w kierunku tych po 2004r (środkowe foto) - gdyby nie do końca było dobrze zawsze można założyć silniejszą sprężynę.

    Bo właśnie tu leży problem z zaciskiem z pierwszych lat produkcji (tak sądzę)
    Dziękuję Ci za opis, na wiosnę będę brał się za kupno, w lipcu przegląd i nie mam ochoty znowu się tłumaczyć

  6. #5
    Zielony listek Awatar Saliwawa
    Imię
    Marcin
    Model
    Superb
    Silnik
    3,6
    Od
    05 Dec 2012
    Mieszka w
    Stara Miłosna
    to Ci coś podpowiem, bo sam miałem problem, a ceny do poliftów rzeczywiście z kosmosu, z jaguara X-type pasują tylko nie wszystkie - musisz po zdjęciach szukać i dobierzesz (ja mam dokładnie takie jak na zdjęciach), a cena śmieszna. pozdro
    Ostatnio edytowane przez Saliwawa ; 04-03-2014 o 22:55

  7. #6
    Niedzielny kierowca Awatar skamil89
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Od
    05 Sep 2011
    Mieszka w
    Wójcin
    Witam mam możliwość nabycia zacisków tył z HB 2005 roku i mam dylemat czy to sa juz te dobre czy te zacinające sie,W załaczniku foto i jeszcze sprzedawca mi sie pytał jaki mam rodzaj klocka bo mówił ze sa dwa rozdzaje chodzi chyba o wielkośc naprostuje mnie ktos??


  8. #7
    Niedzielny kierowca Awatar dżizas
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.2 TDCI ST 155KM
    Od
    26 Sep 2012
    Mieszka w
    Oxford(UK), W-wa
    To są stargo typu zaciski.

  9. #8
    Mistrz pobocza Awatar Disizmi
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 110 KM
    Opis
    KOMBI '01
    Od
    18 Jun 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Oto różnica między przedliftowym zaciskiem:


    A poliftowym:


    Fotki wklejone z aukcji na jednym z portali aukcyjnych.
    Ostatnio edytowane przez Disizmi ; 26-03-2015 o 07:20
    Mondeo Mk3 2001 Kombi Ambiente z bajerami
    1,8 PB 110 KM + LPG KME NEVO
    State Blue Metallic

  10. #9
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez dżizas Zobacz posta
    To są stargo typu zaciski.
    Jesteś pewny? (post #2)
    Cytat Zamieszczone przez Disizmi Zobacz posta
    Oto różnica między przedliftowym zaciskiem:
    J/w - (post #2) - i w jakim celu powtarzać coś co już jest?
    Cytat Zamieszczone przez skamil89 Zobacz posta
    jaki mam rodzaj klocka bo mówił ze sa dwa rozdzaje chodzi chyba o wielkośc
    I ma rację... z tym że nie chodzi tu tylko o rozmiar klocka ale też o jarzmo zacisku.
    Klocki "stary typ - do 08-2004"
    http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klock...Zimmerman/2845
    I "nowy"
    http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klock...-RH-2114910/62
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  11. #10
    Mistrz pobocza Awatar Disizmi
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 110 KM
    Opis
    KOMBI '01
    Od
    18 Jun 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez CzarekJ Zobacz posta
    i w jakim celu powtarzać coś co już jest?
    Przepraszam - nie prześledziłem całego wątku
    Można usunąć mój post
    Mondeo Mk3 2001 Kombi Ambiente z bajerami
    1,8 PB 110 KM + LPG KME NEVO
    State Blue Metallic

  12. #11
    Niedzielny kierowca Awatar skamil89
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Od
    05 Sep 2011
    Mieszka w
    Wójcin
    Kolego @CzarekJ powiem ci tak,klocki sa te starego typu z tego co widze3 po fotkach zrobionych a zaciski jakiego bo juz zgłupiałem??To sa te dobre czy te jeszcze zapiekające
    Ostatnio edytowane przez skamil89 ; 26-03-2015 o 17:23

  13. #12
    Niedzielny kierowca Awatar dżizas
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.2 TDCI ST 155KM
    Od
    26 Sep 2012
    Mieszka w
    Oxford(UK), W-wa
    Cytat Zamieszczone przez CzarekJ Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez dżizas Zobacz posta
    To są stargo typu zaciski.
    Jesteś pewny? (post #2)
    Tak kolego Czarku. Jestem pewny na 99,9%.
    Przybliż sobie zdjęcie(to pierwsze z #6) to zauważysz, że jarzmo jest półokrągłe w miejscu gdzie mocowany jest klocek. Poza tym sam korpus zacisku powinien Ci wiele powiedzieć. Jest trochę większy od polifta i ma zupełnie inny kształt.
    Ale to powinieneś sam wiedzieć umieszczając tak dokładny opis w #2.
    Pozdrawiam

  14. #13
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez dżizas Zobacz posta
    Ale to powinieneś sam wiedzieć umieszczając tak dokładny opis w #2.
    No właśnie problem w tym,że pierwszy lift był w 2003.....a zacisk

    Jest po 2005......
    Zwróć uwagę na układ dźwigni.
    Ale jeżeli się mylę - to już nic nie wiem.........w moim są te z foty "1" (post #2) i są z nimi problemy - to wiem ale sie nieco uporałem przez wymianę dźwigni ręcznego i przedłużenie dźwigienki zacisku- blokuje się ale rzadziej.

    Mam tę przewagę że mam garaż i nieco umiejętności a odblokowanie to kwestia 15-30 min.

    Szkoda kasy na regeneracje czy zakupy nowych, poliftów używanych itd itp...zwłaszcza że takie zabiegi nie zawsze są skuteczne,chociaż niektórzy twierdzą że tak (albo dopiero co wykonali taki zabieg,albo wstydzą się że wtopili kasę)
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  15. #14
    Niedzielny kierowca Awatar skamil89
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Od
    05 Sep 2011
    Mieszka w
    Wójcin
    czyli na to wychodzi ze sa to przed litowe w po lifcie

  16. #15
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez skamil89 Zobacz posta
    czyli na to wychodzi ze sa to przed litowe w po lifcie
    OK.
    Możesz przedstawić konkretne fotki zacisków przedliftowych i poliftowych (być może jest kilka typów) ?......najlepiej z linkami do sklepów gdzie można je zakupić.
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  17. #16
    Niedzielny kierowca Awatar dżizas
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.2 TDCI ST 155KM
    Od
    26 Sep 2012
    Mieszka w
    Oxford(UK), W-wa
    Czarek to napewno nie są zaciski z 2005 r.
    Moim zdaniem sprzedawca po prostu ściemnia że to zaciski poliftowe, bo nie może ich sprzedać i liczy na to, że ktoś kto nie bardzo się zna łyknie to.

    Ja w swoim z kwietnia 2005 mam zaciski z fot. 2 (poliftowe).
    Kumpel któremu regenerowałem zacisk ma z października 2004 i także taki jak na fot.2.
    W poprzednim 1.8 Pb miałem takie zaciski jak na fot. 1

    Podstawowe różnice pomiędzy przed i poliftowymi to:

    - w przedliftowym (fot.1) korpus zacisku jest bardzej kwadratowy i płaski od strony zewnętrznej, od strony wewnętrznej ma śrubę , dźwigienka jest przykręcona śrubą na torxa (orginał), mocowania klocków i jarzma są półokrągłe tak jak przy zaciskach przednich, ale nieco mniejsze.

    - w poliftowym (fot.2) nie ma tej śruby od wewnętrznej strony, gdyż inaczej jest mocowany mechanizm ręcznego wewnątrz zacisku. Korpus zacisku jest nieco bardziej smukły, zwęża się ku tym uszom którymi jest mocowany do prowadnic i na krawędziach ma takie ala garby. Dźwigienka jest mocowana nakrętką a nie śrubą gdyż czpień do mocowania dźwigienki ma zupełnie inny kształt niż w przedlifcie. Mocowania klocków i jarzma są kwadratowe i dodatkowo posiadają takie blaszki z nierdzewki teoretycznie aby poprawić pracę klocka w jarzmie.

    P.S. To trzecie zdjęcie w Twoim poście które opisałeś jako zaciski po 2005r. przedstawia zaciski przedliftowe i w dodatku zamienniki lub regenerowane ponieważ dźwigienka jest przykręcona śrubą z podkładką na klucz imbusowy.

    Nie przypominam sobie aby był jakiś lift zacisków w 2003r. chyba że się mylę.

  18. #17
    Mistrz pobocza
    Model
    MKIII
    Silnik
    Duratec 2.0 + LPG
    Od
    27 Jan 2015
    Mieszka w
    Hel
    Panowie a nie wystarczy że zaciski różnią się tym otworem w nich? Ze zdjęć wynika że przedliftowy ma dziure powiedzmy w kształcie litery A a poliftowy w kształcie U? Sam niebawem musze wymienić i w sumie tym sie kierowałem a nie wiem czy słusznie?

  19. #18
    Niedzielny kierowca Awatar dżizas
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.2 TDCI ST 155KM
    Od
    26 Sep 2012
    Mieszka w
    Oxford(UK), W-wa
    Jeżeli trafisz na ori to teoretycznie masz rację, ale równie dobrze możesz trafić na zamiennik, który będzie miał nieco inny kształt tego otworu.

  20. #19
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez dżizas Zobacz posta
    To trzecie zdjęcie w Twoim poście które opisałeś jako zaciski po 2005r. przedstawia zaciski przedliftowe i w dodatku zamienniki lub regenerowane ponieważ dźwigienka jest przykręcona śrubą z podkładką na klucz imbusowy.
    Zgadza się - to zamiennik TRW - z tym że dane o roczniku są ze sklepu "fordowskiego".......pozostałych też


    Cytat Zamieszczone przez dżizas Zobacz posta
    Ja w swoim z kwietnia 2005 mam zaciski z fot. 2 (poliftowe).
    Kumpel któremu regenerowałem zacisk ma z października 2004 i także taki jak na fot.2.
    Ok.
    Nie chciałbym "iść w zaparte" ale w/g mojego rozumowania masz rację......

    Zacisk 2 z mojego postu od 08.2004-2005.
    Zacisk 3 po 2005

    Czyli od sierpnia 2004 roku i cały 2005.
    Po 2005 do końca produkcji - zacisk 3

    Sądząc po układzie dźwigni to właśnie ten,którego określasz jako "przedlift"
    Nie przypominam sobie aby był jakiś lift zacisków w 2003r. chyba że się mylę.
    Oj-czasami się człek machnie - pomyślało się o lifcie modelu-nie hamulców.
    Ale to z kolei dowodzi,że wielu uważa że jak kupi zaciski z auta poliftowego-np z 2003-2004 roku - będzie ok,a tu wcale nie.

    PS
    Pięknie opisujesz budowę i kształty zacisków,ale niestety nie mam takiej wyobraźni aby zidentyfikować dany zacisk.
    Wolę wizualizację.

    Jak dla mnie to wygląd dżwigienek i system zamocowania sprężyn.
    Na pewno w starym zacinającym się typie inne jest zamocowanie linki - górą.
    W tych poliftowych - dołem.
    Ale w 100% pewny nie jestem.

    Spróbowałem zaciski poselekcjonować bazując na sklepach z częściami do Forda - nie allegro gdzie mogą być przekłamania.
    Ale jeżeli i tu wkradł się błąd - przepraszam,ale to już nie moja wina.
    Z archiwum allegro
    http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-t...Zaciski-250427

    Zacisk 2000-2004 - więc stary typ,ale jeżeli ktoś ma 2004 ale po sierpniu - zacisk nie będzie taki.
    Ostatnio edytowane przez CzarekJ ; 28-03-2015 o 19:24
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  21. #20
    Kursant Awatar MotoManiaq
    Imię
    Mario
    Model
    Mondek
    Silnik
    3.0 ST220 226 KM
    Opis
    Piękny
    Od
    06 Jun 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    zapiekly mi sie zaciski po zimie.... szukam po aukcjach i mam juz metlik ... czy te zacsiski beda dobre do kombi mk3 i czy one sa po pelnym lifcie?

    http://olx.pl/oferta/zacisk-hamulcow...5-IDa6vVx.html

    dzieki za pomoc

Podobne wątki

  1. [MkIII] zaciski hamulcowe MKIII 2,5 V6 r. 2003 Kombi - czy takie same jak w Mondeo MKII kombi
    By bufetowa in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 11:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów