+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
-
27-02-2014 18:32 #1
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 145 KM
- Opis
- MKIII 2.0 benzyna kombi
- Od
- 03 Jun 2013
- Mieszka w
- Wrocław
Jak rozpoznać poliftowe zaciski hamulcowe tył kombi
Witam,
Panowie pomóżcie,
Mam problem, pewnie ten co większość z zapiekającym się hamulcem ręcznym. W zeszłym roku mój mechanik rozbierał czyścił, smarował, miało być dobrze a wyszło jak zawsze - po 5 mies. problem wrócił.
Słyszałem, że może pomóc wymiana na zaciski poliftowe - mój mondek to 2003 pierwszy lift, a te "dobre" zaciski to ponoć > 09-2004.
I teraz pytanie, jak je rozpoznać, przeglądam ogłoszenia i nie widzę za bardzo różnicy miedzy starymi a nowymi. Dodatkowo wszyscy piszą, że takowe można wyrwać za 200 do 300 komplet (2 sztuki z jarzmami a nawet z klockami) Śledzę wszystkie ogłoszenia i te co dotyczą rocznika 2005/2006 to chcą za nie 250 pln za sztukę
Czy takie jak w tym ogłoszeniu
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-l...990536904.html
są stare czy nowe.
Na koniec, czy w te poliftowe warto wchodzić, czy raczej szkoda kasy?
Proszę na przyszłość w tytule opisywać problem/zapytanie a nie podawać samą nazwę części/podzespołu
Netoper.Ostatnio edytowane przez Netoper ; 27-02-2014 o 18:57 Powód: Zmiana tytułu.
-
27-02-2014 18:32 # ADS
-
03-03-2014 12:18 #2
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
"Ciężki orzech do zgryzienia"- kiedyś byłem na szrocie i przeglądałem zaciski,i się pogubiłem.
Różnią się samą budową (to zależy chyba od producenta - nie koniecznie to musi być Bosch czy Lukas,może być również ATE czy TRW czy jeszcze inny) jak i systemem dźwigni,czy średnicą tłoczka.
W każdym razie skoro taki temat się pojawił pokusiłem się na małe wyselekcjonowanie tych zacisków i może nie w pełni będzie to wiarygodne ale:
Zaciski kombi (tak szukałem)
Do 08-2004
Od 08-2004-2005
Po 2005
Możliwe że są jeszcze jakieś inne rozwiązania ale wiem że te "stare" zapiekają się "na momencie"
Pozostałe dwa podobno (w/g informacji z forum) nie mają tej wady.
Prawdopodobnie należy wymienić też dźwignię hamulca ręcznego na tę z naciągiem linek ręcznym.
W książce serwisowej nakazują wymianę wymianę dżwigni z samoregulacją naciągu na "nowego typu".
Jaka jest prawda? - nie wiem.....nie sprawdzałem.
Osobiście tez przymierzam się do wymiany tych zacisków i skłaniam się w kierunku tych po 2004r (środkowe foto) - gdyby nie do końca było dobrze zawsze można założyć silniejszą sprężynę.
Bo właśnie tu leży problem z zaciskiem z pierwszych lat produkcji (tak sądzę)Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
03-03-2014 12:26 #3
-
04-03-2014 08:02 #4
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 145 KM
- Opis
- MKIII 2.0 benzyna kombi
- Od
- 03 Jun 2013
- Mieszka w
- Wrocław
Starałem się, tak mi nakazał mechanik - używać jak najczęściej a i tak d....
---------- Post added at 08:02 ---------- Previous post was at 07:57 ----------
Dziękuję Ci za opis, na wiosnę będę brał się za kupno, w lipcu przegląd i nie mam ochoty znowu się tłumaczyć
-
04-03-2014 22:50 #5
to Ci coś podpowiem, bo sam miałem problem, a ceny do poliftów rzeczywiście z kosmosu, z jaguara X-type pasują tylko nie wszystkie - musisz po zdjęciach szukać i dobierzesz (ja mam dokładnie takie jak na zdjęciach), a cena śmieszna. pozdro
Ostatnio edytowane przez Saliwawa ; 04-03-2014 o 22:55
-
25-03-2015 17:23 #6
-
25-03-2015 18:19 #7
To są stargo typu zaciski.
-
26-03-2015 07:20 #8
- Imię
- Marcin
- Model
- MKIII
- Silnik
- 1.8 110 KM
- Opis
- KOMBI '01
- Od
- 18 Jun 2013
- Mieszka w
- Łódź
Oto różnica między przedliftowym zaciskiem:
A poliftowym:
Fotki wklejone z aukcji na jednym z portali aukcyjnych.Ostatnio edytowane przez Disizmi ; 26-03-2015 o 07:20
Mondeo Mk3 2001 Kombi Ambiente z bajerami
1,8 PB 110 KM + LPG KME NEVO
State Blue Metallic
-
26-03-2015 11:44 #9
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Jesteś pewny? (post #2)
J/w - (post #2) - i w jakim celu powtarzać coś co już jest?
I ma rację... z tym że nie chodzi tu tylko o rozmiar klocka ale też o jarzmo zacisku.
Klocki "stary typ - do 08-2004"
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klock...Zimmerman/2845
I "nowy"
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klock...-RH-2114910/62Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
26-03-2015 13:11 #10
-
26-03-2015 17:15 #11
Kolego @CzarekJ powiem ci tak,klocki sa te starego typu z tego co widze3 po fotkach zrobionych a zaciski jakiego bo juz zgłupiałem??To sa te dobre czy te jeszcze zapiekające
Ostatnio edytowane przez skamil89 ; 26-03-2015 o 17:23
-
26-03-2015 17:46 #12
Tak kolego Czarku. Jestem pewny na 99,9%.
Przybliż sobie zdjęcie(to pierwsze z #6) to zauważysz, że jarzmo jest półokrągłe w miejscu gdzie mocowany jest klocek. Poza tym sam korpus zacisku powinien Ci wiele powiedzieć. Jest trochę większy od polifta i ma zupełnie inny kształt.
Ale to powinieneś sam wiedzieć umieszczając tak dokładny opis w #2.
Pozdrawiam
-
26-03-2015 19:37 #13
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
No właśnie problem w tym,że pierwszy lift był w 2003.....a zacisk
Jest po 2005......
Zwróć uwagę na układ dźwigni.
Ale jeżeli się mylę - to już nic nie wiem.........w moim są te z foty "1" (post #2) i są z nimi problemy - to wiem ale sie nieco uporałem przez wymianę dźwigni ręcznego i przedłużenie dźwigienki zacisku- blokuje się ale rzadziej.
Mam tę przewagę że mam garaż i nieco umiejętności a odblokowanie to kwestia 15-30 min.
Szkoda kasy na regeneracje czy zakupy nowych, poliftów używanych itd itp...zwłaszcza że takie zabiegi nie zawsze są skuteczne,chociaż niektórzy twierdzą że tak (albo dopiero co wykonali taki zabieg,albo wstydzą się że wtopili kasę)Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
26-03-2015 22:50 #14
czyli na to wychodzi ze sa to przed litowe w po lifcie
-
26-03-2015 23:18 #15
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
27-03-2015 00:15 #16
Czarek to napewno nie są zaciski z 2005 r.
Moim zdaniem sprzedawca po prostu ściemnia że to zaciski poliftowe, bo nie może ich sprzedać i liczy na to, że ktoś kto nie bardzo się zna łyknie to.
Ja w swoim z kwietnia 2005 mam zaciski z fot. 2 (poliftowe).
Kumpel któremu regenerowałem zacisk ma z października 2004 i także taki jak na fot.2.
W poprzednim 1.8 Pb miałem takie zaciski jak na fot. 1
Podstawowe różnice pomiędzy przed i poliftowymi to:
- w przedliftowym (fot.1) korpus zacisku jest bardzej kwadratowy i płaski od strony zewnętrznej, od strony wewnętrznej ma śrubę , dźwigienka jest przykręcona śrubą na torxa (orginał), mocowania klocków i jarzma są półokrągłe tak jak przy zaciskach przednich, ale nieco mniejsze.
- w poliftowym (fot.2) nie ma tej śruby od wewnętrznej strony, gdyż inaczej jest mocowany mechanizm ręcznego wewnątrz zacisku. Korpus zacisku jest nieco bardziej smukły, zwęża się ku tym uszom którymi jest mocowany do prowadnic i na krawędziach ma takie ala garby. Dźwigienka jest mocowana nakrętką a nie śrubą gdyż czpień do mocowania dźwigienki ma zupełnie inny kształt niż w przedlifcie. Mocowania klocków i jarzma są kwadratowe i dodatkowo posiadają takie blaszki z nierdzewki teoretycznie aby poprawić pracę klocka w jarzmie.
P.S. To trzecie zdjęcie w Twoim poście które opisałeś jako zaciski po 2005r. przedstawia zaciski przedliftowe i w dodatku zamienniki lub regenerowane ponieważ dźwigienka jest przykręcona śrubą z podkładką na klucz imbusowy.
Nie przypominam sobie aby był jakiś lift zacisków w 2003r. chyba że się mylę.
-
27-03-2015 05:55 #17
- Model
- MKIII
- Silnik
- Duratec 2.0 + LPG
- Od
- 27 Jan 2015
- Mieszka w
- Hel
Panowie a nie wystarczy że zaciski różnią się tym otworem w nich? Ze zdjęć wynika że przedliftowy ma dziure powiedzmy w kształcie litery A a poliftowy w kształcie U? Sam niebawem musze wymienić i w sumie tym sie kierowałem a nie wiem czy słusznie?
-
28-03-2015 09:08 #18
Jeżeli trafisz na ori to teoretycznie masz rację, ale równie dobrze możesz trafić na zamiennik, który będzie miał nieco inny kształt tego otworu.
-
28-03-2015 19:18 #19
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Zgadza się - to zamiennik TRW - z tym że dane o roczniku są ze sklepu "fordowskiego".......pozostałych też
Ok.
Nie chciałbym "iść w zaparte" ale w/g mojego rozumowania masz rację......
Zacisk 2 z mojego postu od 08.2004-2005.
Zacisk 3 po 2005
Czyli od sierpnia 2004 roku i cały 2005.
Po 2005 do końca produkcji - zacisk 3
Sądząc po układzie dźwigni to właśnie ten,którego określasz jako "przedlift"
Nie przypominam sobie aby był jakiś lift zacisków w 2003r. chyba że się mylę.
Ale to z kolei dowodzi,że wielu uważa że jak kupi zaciski z auta poliftowego-np z 2003-2004 roku - będzie ok,a tu wcale nie.
PS
Pięknie opisujesz budowę i kształty zacisków,ale niestety nie mam takiej wyobraźni aby zidentyfikować dany zacisk.
Wolę wizualizację.
Jak dla mnie to wygląd dżwigienek i system zamocowania sprężyn.
Na pewno w starym zacinającym się typie inne jest zamocowanie linki - górą.
W tych poliftowych - dołem.
Ale w 100% pewny nie jestem.
Spróbowałem zaciski poselekcjonować bazując na sklepach z częściami do Forda - nie allegro gdzie mogą być przekłamania.
Ale jeżeli i tu wkradł się błąd - przepraszam,ale to już nie moja wina.
Z archiwum allegro
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-t...Zaciski-250427
Zacisk 2000-2004 - więc stary typ,ale jeżeli ktoś ma 2004 ale po sierpniu - zacisk nie będzie taki.Ostatnio edytowane przez CzarekJ ; 28-03-2015 o 19:24
Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
03-04-2016 20:18 #20
zapiekly mi sie zaciski po zimie.... szukam po aukcjach i mam juz metlik ... czy te zacsiski beda dobre do kombi mk3 i czy one sa po pelnym lifcie?
http://olx.pl/oferta/zacisk-hamulcow...5-IDa6vVx.html
dzieki za pomoc
Podobne wątki
-
[MkIII] zaciski hamulcowe MKIII 2,5 V6 r. 2003 Kombi - czy takie same jak w Mondeo MKII kombi
By bufetowa in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydechOdpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 23-07-2013, 11:31