+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1

    Stukanie w układzie kierowniczym

    Witam wszystkich, jestem nowy. Może ktoś mi pomoże rozwiązać problem w moim mondeo 97 r 1,8 TD. Przy większym skręcie kołami przy wolnej jeździe słychać dość mocne stuknięcie(tak jakby coś się przesunęło), przy prostej jeździe i na nierównościach wszystko jest ok, auto nie ściąga, sprawdzałem tuleje na wahaczu - ok, drążki stabilizatora - ok, byłem w serwisie na szarpakach też nie mogą do końca tego zdjagnozować. Znajomy mechanik podpowiada ze moze byc winą amortyzator lub sprężyna która się napręża i szczela. Jeżeli ktoś z Was miał podobny problem będę wdzięczny za info. Pozdawiam włascicieli mondeo!

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Niedzielny kierowca Awatar gozma
    Imię
    Mariusz
    Opis
    mondeo MkI
    Od
    14 Jan 2005
    Mieszka w
    Tomaszów Maz
    a może przegub wewnętrzny?
    MKI 1,6 CLX 95' + LPG + CB
    czasami AstraI 2,0 GSI
    gozma - Mariusz

  4. #3
    Pochłaniacz prostych Awatar szczerba
    Imię
    Bogdan
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    14 Dec 2004
    Mieszka w
    Kraków (KR), Grupa krwi: A Rh-, CB: Uniden520XL/ Sirio ML-145/Lemm AT-106

    Re: Pomoc mile widziana!

    Cytat Zamieszczone przez stachu78
    Znajomy mechanik podpowiada ze moze byc winą amortyzator lub sprężyna która się napręża i szczela.
    No własnie sprawdź mocowanie amortyzatora do nadkola. Mogła się oberwać (lub pęknąć) górna miseczka sprężyny.

    BTW stachu78 staraj się tytułowac posty merytorycznie np. "Stukanie w układzie kierowniczym" bo tytuł "Pomoc mile widziana " nic nie mówi czytającemu i wcale nie zachęca do wejścia kogoś kto może udzielić fachowej porady.

  5. #4
    Znawca leśnych tras
    Imię
    jasio
    Opis
    Nissan
    Od
    15 Jan 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Jeżeli skręcasz gwałtownie w prawo lub lewo i na max to u mnie jest podobnie, ale jak robisz to delikatnie to nic się nie dzieja - póki co jedyna rada - przy max. skręcie nie dobijać kierownicą z całej siły bo i uszczelnienia na siłowniku polecą

  6. #5
    Kursant
    Imię
    Slawek
    Opis
    Ford Escort Mark 7
    Od
    21 Feb 2005
    Mieszka w
    Radom zwany R0ndoM
    ...... kolega w 1.8 "Gruźlik" ma to samo. Po zdjęciu przedniego prawego koła na drążku reakcyjnym ma błusk polerkę
    Czy "+" czy "-" zawsze jest Sinus
    Ford Escort i KIA Pride.

  7. #6
    dzięki za porady w sobotę biore sie za szukanie przyczyny.
    pozdrawiam

  8. #7
    no cóz wczoraj byłem u mechanika wymiana górnego łożyska amortyzatora - twierdził ze to jest przyczyna metalicznego stuknięcia. wyjezdzam z warsztatu a tu jak stukało tak stuka dalej. co dziwne przy max skrecie w prawo przy powolnej jezdzie metaliczny stuk(czasem nawet sprężyste brzękniecie) wrzucam wsteczny cofam znowu stu jakby cos wracało na swoje miejsce i koniec. niestety nikt ze znajomych mechaników nie potrafi tego zdjagnozowac ich opinie sa bardzo podzielone. Moze kros z klubowiczów spotkał sie z podobna usterka, ktos pisał ze u niego stukał np katalizator czy wydech ale czy to mozliwe? ja bym obstawił albo wewnętrzna koncówke drążka albo przegub? pozdrawiam

  9. #8
    ja szukalem takiego stuknięcia cale pół roku .........i co sie okazalo ?

    wachacz jest przykrecony do wózka dwoma śrubami przewleczonymi przez tuleje gumowe i jakiś baran wlozyl w jedną śrube podkładke bo wydwalo mu sie że śruba jest za dluga i bedzie haczyc o skrzynie biegow
    ale te śruby maja specjalne zgrubienie centrujące aby wlasnie weszły dokladnie w wachacz i tę tuleje i sruba wcale nie byla za długa

    moim zdaniem ktoś wymienił srube na zwykłą 12-tke i stąd te stuki
    przyjzyj sie tej śrubie

    u mie po wywaleniu podkładki stuki ustały
    a ile ja się najeździlem po znawcach !!!

  10. #9
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Sinuspi
    ...... kolega w 1.8 "Gruźlik" ma to samo. Po zdjęciu przedniego prawego koła na drążku reakcyjnym ma błusk polerkę
    Wiem gdzie są wahacze z przodu,drązek stabilizacyjny tez wiem gdzie jest,łączniki drążka stabilizacyjnego również ale nie mogę zakumać gdzie w mondeo lub w escorcie z przodu jest drążek reakcyjny?

  11. #10
    Moderator MKP
    egzorcysta amator
    Awatar rc23
    Imię
    ROBERT
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    SIX PACK 04'
    Od
    09 Apr 2005
    Mieszka w
    Poznań/Borówiec
    Cytat Zamieszczone przez Henryk
    Cytat Zamieszczone przez Sinuspi
    ...... kolega w 1.8 "Gruźlik" ma to samo. Po zdjęciu przedniego prawego koła na drążku reakcyjnym ma błusk polerkę
    Wiem gdzie są wahacze z przodu,drązek stabilizacyjny tez wiem gdzie jest,łączniki drążka stabilizacyjnego również ale nie mogę zakumać gdzie w mondeo lub w escorcie z przodu jest drążek reakcyjny?
    Stabilizacyjny a reakcyjny to to samo idzie w poprzek samochodu wzdłuż wspomagania i łączy się z amorem przez łącznik
    Sprawdz łączniki i gumy stabilizatora, łącznik jeśli jest nie dokręcony jak należ wydaje dziwnę dzwięki w czasie pracy polewaj to pomaga po piątym nic nie słychać
    MYŚLĘ ZA motocyklistów...2X
    Szybko jedziesz, wolno Cie poniosą.

    "I rzekł Pan: a żeby odymiło was i potomstwo wasze gdyż wyszukiwarki użyć wam się nie chciało nim weszliście do warsztatu wspólnego i pytania głupie jęliście zadawać. A słysząc to lud zadrżał, a co słabsi na umyśle politykami zostali i nikt, nawet łódzkie pogotowie nie chciało mieć z nimi nic wspólnego. Tako rzecze prorok."

  12. #11
    Jeżeli stuka Ci wyłacznie przy skręcie, a nie np na dziurach czy wybojach, to ja stawiam na 99% na przgub wewnętrzny, miałem to samo w kadecie.

  13. #12
    Cytat Zamieszczone przez pikus76
    Jeżeli stuka Ci wyłacznie przy skręcie, a nie np na dziurach czy wybojach, to ja stawiam na 99% na przgub wewnętrzny, miałem to samo w kadecie.
    no własnie ale nawet jak bede jeździł w kółko to stukniecie jest tylko raz na początku skrętu i ewentualnie przy cofaniu w tym samym kierunku tez tylko raz, a przegub odzywałby się chyba czesciej?

  14. #13
    Moderator MKP
    egzorcysta amator
    Awatar rc23
    Imię
    ROBERT
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    SIX PACK 04'
    Od
    09 Apr 2005
    Mieszka w
    Poznań/Borówiec
    Cytat Zamieszczone przez stachu78
    Cytat Zamieszczone przez pikus76
    Jeżeli stuka Ci wyłacznie przy skręcie, a nie np na dziurach czy wybojach, to ja stawiam na 99% na przgub wewnętrzny, miałem to samo w kadecie.
    no własnie ale nawet jak bede jeździł w kółko to stukniecie jest tylko raz na początku skrętu i ewentualnie przy cofaniu w tym samym kierunku tez tylko raz, a przegub odzywałby się chyba czesciej?
    Tyko raz ? wiesz co to pewnie jest któryś z przegubów kulowych lub tuleje
    metalowo gumowe sprawdź ich stan
    MYŚLĘ ZA motocyklistów...2X
    Szybko jedziesz, wolno Cie poniosą.

    "I rzekł Pan: a żeby odymiło was i potomstwo wasze gdyż wyszukiwarki użyć wam się nie chciało nim weszliście do warsztatu wspólnego i pytania głupie jęliście zadawać. A słysząc to lud zadrżał, a co słabsi na umyśle politykami zostali i nikt, nawet łódzkie pogotowie nie chciało mieć z nimi nic wspólnego. Tako rzecze prorok."

  15. #14
    wczoraj wieczorem zauwazyłem stuki czuc nawet na postoju(wyraźnie z prawej strony) jak krece kierownica lewo - prawo wiec przeguby odpadają, na drążkach nie ma luzów, amortyzator i sprężyna ok, wiec co to moze być?

  16. #15
    Cytat Zamieszczone przez stachu78
    wczoraj wieczorem zauwazyłem stuki czuc nawet na postoju(wyraźnie z prawej strony) jak krece kierownica lewo - prawo wiec przeguby odpadają, na drążkach nie ma luzów, amortyzator i sprężyna ok, wiec co to moze być?
    no ok a sprawdzaleś to co napisalem ?
    ja szukałem tego pół roku

  17. #16
    tak sprawdzałem ale nie widze tam nigdzie żeby była jakas nieoryginalna śruba czy ewentualnie podkładka, to bardziej słychac przy koloe ale nie mozna tego zlokalizowac

  18. #17
    waldemarz
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez stachu78
    wczoraj wieczorem zauwazyłem stuki czuc nawet na postoju(wyraźnie z prawej strony) jak krece kierownica lewo - prawo wiec przeguby odpadają, na drążkach nie ma luzów, amortyzator i sprężyna ok, wiec co to moze być?
    Jezeli skrecasz kierownica w lewo-prawo na postoju i masz stukot to moze byc koncowka drazka kierowniczego, skad wiesz ze na drazkach nie ma luzu, najlepiej jak jedna osoba by to robila a ty bys sie mocno wsluchiwal. Mam nadzieje ze nie jest stukot w maglownicy, a i tak moze byc, jesli ten stukot masz ruszajac kierownica przy wylaczonym silniku.
    Posluchaj jest jeszcze jeden sposob na sprawdzenie tego. Wez ustaw kola prosto i kopnij noga w prawe kolo w poziomie w przod i w tyl kola czyli opony, jesli bedziesz mial gluchy dzwiek to napewno bedzie drazek kierownicy.

  19. #18
    Wymień poduszki gumowe pod drążkiem reakcyjnym.Przy dużym skręcie
    kół występóją duże naprężenia poprzeczne ,które powodóją przesunięcie wzdłuż drążka.Stawiam na to, ponieważ sam szukałem co tak stuka.Na szarpaka zero luzu .Żeby nie zwalać całego zawieszenia chwilowo
    podłożyłem pod nie 0,5 mm blaszki i mocno je skręciłem.U mnie pomogło
    MKI 2,0 16V GHIA 93`KOMBI PO RENAULT
    LAGUNA 1,8 SPI

  20. #19
    Niedzielny kierowca
    Od
    25 Jan 2005
    Mieszka w
    GDA-Kaszuby
    [quote="waldemarz"]
    Cytat Zamieszczone przez stachu78
    Mam nadzieje ze nie jest stukot w maglownicy, a i tak moze byc, jesli ten stukot masz ruszajac kierownica przy wylaczonym silniku.
    Ja miałem w Escorcie coś bardzo podobnego i nie mogłem dojść skąd stuka - właśnie raz tylko przy skręceniu na maksa i przy odkręcaniu kierownicą - ponownie. Jeździłem tak jakiś czas, aż się okazało, że jeden ząb w maglownicy przeskakuje, jak się już całkiem wyrobił. A wcześniej tylko stukał, tak jak u ciebie - widocznie zachodził jeden na drugi, naprężał przekładnię i jak spadał ząb z zęba przy cofnięciu kierownicy - strzelało ponownie. Niestety musiałem całą maglownicę wymieniać
    Suzuki Vitara Long 2,0 V6 LPG 1997
    Peugeot 307 2,0 HDI (błeee)
    Kaszuby

  21. #20
    hmmm.. a sprawdzałes moze zacisk hamulca?? jak wyglada luz kloców w nim i wogóle czy sam zacisk nie jest na prowadnicy czasem luzny?? moze to to?? . No i oczywiscie drazek stabilizatora do sprawdzenie koniecznie! czy sie nie przesuwa w gumach...
    nie mialem klopotu.. kupiłem mondeo.
    Znajomy kupił P307.. mamy stałe zajęcie!
    wojtek
    _1,8 zetec_

Podobne wątki

  1. [MkIII] Co może stukac w układzie kierowniczym....
    By Ar2rB in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 21:08
  2. [MkI] luzy w układzie kierowniczym
    By ak87 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 02:03
  3. [MkIII] Trzaski w układzie kierowniczym, przednim zawieszeniu...
    By Ar2rB in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 07:43
  4. [MkII] Dziwne tarcie w układzie kierowniczym
    By Kvojt in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-05-2007, 19:53
  5. Stukanie w układzie kierowniczym ......
    By wrozek in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-03-2006, 09:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów