+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Kursant
    Opis
    Mk3 2.0 TDCi 115KM 2004
    Od
    23 Jan 2012
    Mieszka w
    krk

    Awaria, sprężynka...

    Wczoraj na krótkiej trasie w modnku zapaliła się sprężynka. Wyłączenie silnika czy odpięcie akumulatora nie pomogło. W samochodzie spadła moc, na biegu jałowym wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na 4 i jedna kreska, gdzie normalnie wchodziła na piątkę. Sam problem sprężynki pojawiał się już od jakiegoś czasu w trakcie dynamicznego przyśpieszania, na biegach 3-5, bo na 1-2 chyba nigdy ale dało się z tym żyć, więc jakoś tak bagatelizowałem sprawę. Kiedyś był na kompie, niby wtryski jeszcze spoko, a rzekomo problem tkwi gdzieś w okolicach tematu turbiny.
    Kiedyś na tym forum przeczytałem, że sprężynka to problem układu paliwowego; pompa, wtryski turbina, o coś około tego (nie znam się). Zanim jutro oddam go do znajomego mechanika, chciałbym już tu rozpocząć "dochodzenie", choć wiem, że może to jak wróżenie z fusów.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły, żebym nie musiał błądzić?

    edit: do objawów dodam jeszcze, że silnik pracuje nieco głośniej: dźwięk jest niższy (w kierunku basu), a to takie dieslowe terkotanie szczególnie w czasie jazdy wydaje się być intensywniejsze i jakby nierówne, choć mogę się mylić, jak to u chorego, nagle wszystko niepokoi...
    Ostatnio edytowane przez JohnnyUtah ; 21-06-2015 o 21:19

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Kursant Awatar thepun1290
    Imię
    Szczepan
    Model
    MK3 2007r.
    Silnik
    2.0 TDCi 130KM + DyPyFy
    Opis
    Kombi, Czarne
    Od
    13 May 2014
    Mieszka w
    Bochnia
    Cytat Zamieszczone przez JohnnyUtah Zobacz posta