+ Odpowiedz w tym w±tku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Kursant
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    LPG
    Od
    21 May 2014
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski

    Question MK2 V6 2.5 za du¿a temperatura p³ynu ch³odz±cego?

    Witajcie, ostatnio sprawi³em sobie kolejne mondeo ale jak to zwykle bywa trzeba poprawiaæ i wszystko sprawdzaæ po kim¶.. Problem jest w tym, ¿e dzi¶ podpi±³em ELM ¿eby sprawdziæ kody b³êdów i wy³apa³em temperaturê p³ynu.. Trochê mnie zdziwi³o po³o¿enie wskazówki na blacie. Mianowicie ELM pokaza³ mi 100-102 *C http://zapodaj.net/3bd8d02385e55.jpg.html


    Teraz pytanie, czy walniêty jest czujnik odpowiadaj±cy za wskazówkê zegarów czy te silniki przy takiej temperaturze chodz±? Zastanawia mnie to, poniewa¿ je¿d¿±c po mie¶cie potrafi doj¶æ wskazówka miêdzy M a A -> (NORM/AL).

    Pozdrawiam

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Poch³aniacz prostych Awatar polciuxxx
    Imiê
    Pawe³
    Model
    MKII
    Silnik
    St200 & st220
    Opis
    Fan passaretti TDI
    Od
    31 May 2012
    Mieszka w
    Szczytna
    Temperatura ok, ale wska¼nik nie ma prawa lataæ jak z³apie temp. ma staæ w miejscu. Do sprawdzenia termostat, i czy wentylatory odpadaj± kiedy trzeba.
    Cz³onek elitarnego klubu posiadaczy starych uszczelek pod g³owic±

  4. #3
    Kursant
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    LPG
    Od
    21 May 2014
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    V6 ma mieæ ok 100*C? Wentylatory siê za³±czaj± tylko nie sprawdza³em kiedy ( wskazówka by³a miêdzy MaA chyba). Wskazówka nie lata, zachowujê siê prawid³owo czyli nie skacze i stoi w miejscu.. tylko martwi mnie te miejsce a odczyt temperatury z ELM, kto¶ jeszcze siê wypowie?

    @MaydaySG wyja¶nij proszê jak to jest ¿e w profilu masz rzêdówkê 1,6 a piszesz o problemach z V6
    Ostatnio edytowane przez Stasio1948 ; 28-11-2015 o 15:37

  5. #4
    Klubowicz honorowy Awatar Linarr
    Imiê
    Krzy¶ ale nie Ibisz ;)
    Model
    Audi A5 10' i GSXR K8
    Silnik
    3.0 i 600
    Opis
    by³o ST24 w habecie
    Od
    16 May 2010
    Mieszka w
    ¯yrardów
    ano niestety, fordowskie vki s± mocno przegrzane... od tego te¿ te padaj±ce uszczelki g³owic. 102-103 stopnie w³±cza siê wiatrak tylko nie pamiêtam czy 1 czy 2 bieg
    By³o Mondeo ST24
    Czas na nowy projekt < kliknij tutaj > Finalnie 310KM 400NM

  6. #5
    Kursant
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    LPG
    Od
    21 May 2014
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Wiêc pada na to ¿e ma za du¿± temperaturê, pytanie tylko jak j± zmniejszyæ ? Termostat dzia³a, bo sprawdza³em po wê¿ach na zimnym dopóki siê nie nagrza³ nie pu¶ci³. P³yn ch³odz±cy jeszcze postaram siê zmieniæ bo nie wiem co jest tu wlane, co¶ do -10 sprawdzane glikometrem ( choæ nigdy temu nie dowierzam do koñca ).
    Co do 1.6 w profilu > Mia³em 1.6, teraz kupi³em 2.5 ale nie zd±¿y³em zmieniæ, mój b³±d, ju¿ poprawiam.

  7. #6
    Zielony listek Awatar Cumulus
    Imiê
    Piotr
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Od
    03 Dec 2014
    Mieszka w
    £owicz
    Przy obecnych temperaturach moja V w czasie jazdy nie ma wiêcej ni¿ 90 stopni, w trasie norm± jest 88-89. W mie¶cie kiedy postojê z odpalonym silnikiem maks 95 (kilka minut na postoju). W lato przy ka¿dym zatrzymaniu po minucie temperatura 103 stopnie i wentylatory zbijaj± co 93.
    Masz co¶ nie tak, przy takich temperaturach temperatura powinna byæ nieco ni¿sza.
    Co do wska¼nika, to nawet przy 103 nie ma pionu na wskazówce, wiêc tu jest oki.

    A zmiana p³ynu raczej wiele nie da, ale mo¿esz próbowaæ. Tylko pamiêtaj, ¿eby spu¶ciæ go z obydwu obiegów.

  8. #7
    Kursant
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    LPG
    Od
    21 May 2014
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    W tej chwili zrobi³em trasê 50 km, ci±gle 100km/h, jest mokro, temperatura zewnêtrzna 3*C a wska¼nik sta³ dotykaj±c koñcówki literki M i wg elm 103* temperatura silnika. Z nawiewów raczej troszkê bardziej ni¿ letnie powietrze ( od pocz±tku co¶ nie ak z ogrzewaniem bo raz wia³ a raz nie wiêc wymieni³em wentylator wczoraj i smiga). Wnioskujê ¿e przyczyn± mo¿e byæ zapowietrzony uk³ad (tylko temp za wysoka) lub zawalona nagrzewnica z racji s³abego ogrzewania w ¶rodku.. ju¿ zg³upia³em

  9. #8
    Niedzielny kierowca Awatar djdeejayf
    Imiê
    Mariusz
    Model
    300M
    Silnik
    3.5 253KM
    Opis
    Krycha V6 2001r
    Od
    28 Mar 2012
    Mieszka w
    Rupniów /k. Limanowej
    U mnie dzi¶ przy 15 minutach postoju wy³apa³ oko³o 94st, podczas jazdy 86-89st wed³ug ELM. I w³a¶nie, zauwazy³em ¿e wcze¶niej (na starym p³ynie) wentylator odpala³ siê przy 92st, teraz, po wymianie p³ynów przy oko³o 102, kiedy jest ciep³o. Wiêc podrêcznikowo, jak mnie ju¿ na forum informowali i tak samo potwierdzam - przy tych temperaturach, np dzi¶ -1st ciêzko nagrzaæ Va³kê do tych 103st
    1) Opel Kadett 1.3 96r. LPG - 2008-2010
    2) Mord Fondeo Sedan 2.0 136KM 94r. LPG - oczko w g³owie - 2010-2012
    3) Ford Scorpio 2.9 24V 207KM 95r. ASB LPG - 2012-2013
    4) Ford Mondeo Hatchback Brzydal 1.6 88KM 96r. LPG - 2013-2014
    5) Ford Mondeo Hatchback Sarnojad 2.5 170KM 99r. ASB LPG 2014-2019
    6) Chrysler 300M Sedan Krycha 3.5 253KM 01r. ASB LPG 2019-?
    Tel: 508 222 239 - propozycja piwka, zlot, pogadanka - dzwoniæ

  10. #9
    Zielony listek Awatar Cumulus
    Imiê
    Piotr
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Od
    03 Dec 2014
    Mieszka w
    £owicz
    Temperatura za³±czenia siê wentylatora jest sta³a, zapisana w PCM z tego co mi wiadomo i rodzaj p³ynu nie ma na ni± wp³ywu. Jest od tego czujnik, osi±ga 103 i komp daje impuls do sch³adzania. Tak¿e u Ciebie musia³o byæ co¶ innego

  11. #10
    Poch³aniacz prostych Awatar ARTi
    Model
    2011 Titanium S
    Silnik
    DW10C 193PS/400Nm
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia
    Pierwszy bieg wentylatorów w³±cza siê przy 103st, drugi przy 107st. Wentylator wy³±cza siê po zbiciu temperatury do bodaj¿e 93st.

    Zegary masz jeszcze stare takie jak mia³y Mk1 wiec u Ciebie wskazówka nie bêdzie sta³a jak przybita na 12h. Falowanie wskazówki to norma.
    Czarna Pantera Titanium S & Fiesta Titanium X 2017 Ecoboost PowerShift


  12. #11
    Kursant
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    LPG
    Od
    21 May 2014
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    U mnie od letniego (ok 24* -> sprawdzane elm przy kilkudziesiêciu minutach postoju) silnika szybko siê nagrzewa do ponad 100*C. Zastanawia mnie tylko dlaczego bez ¿adnego katowania silnika dobiega ponad stu stopni a nie zatrzymuje siê jak innym przy 90. Mo¿e to wina termostatu? Jaki¶ wysoko temperatury?

  13. #12
    Zielony listek Awatar Cumulus
    Imiê
    Piotr
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Od
    03 Dec 2014
    Mieszka w
    £owicz
    Arti, ja mam 99 rocznik i wskazówka nigdy nie osi±gnê³a pionu, nawet przy 103 stopniach Wiêcej nigdy nie uda³o mi siê osi±gn±æ. Norma moim zdaniem w V6 to wskazówka za piêæ dwunasta pisz±c s³ownie....
    MaydaySG, ja siê ostatnio zdziwi³em, odpali³em samochód na 7-10 minut i wskazówka mia³a prawie stan rozgrzanego silnika. V6 w mk2 siê bardzo szybko nagrzewa, ale to moim zdaniem zaleta, mniej jazdy na ssaniu. W koñcu to kawa³ pieca Wa¿ne, ¿eby osprzêt radzi³ sobie ze zbyt wysok± temperatur±. Chocia¿ te 100 stopni to zastanawiaj±ce u Ciebie, bo troszkê du¿o jak na zimê.
    Ostatnio edytowane przez Cumulus ; 29-11-2015 o 00:03

  14. #13
    Poch³aniacz prostych Awatar ARTi
    Model
    2011 Titanium S
    Silnik
    DW10C 193PS/400Nm
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia
    Cytat Zamieszczone przez Cumulus Zobacz posta
    Arti, ja mam 99 rocznik i wskazówka nigdy nie osi±gnê³a pionu, nawet przy 103 stopniach Wiêcej nigdy nie uda³o mi siê osi±gn±æ. Norma moim zdaniem w V6 to wskazówka za piêæ dwunasta pisz±c s³ownie....
    No dobra za piêæ dwunasta, nie chcia³em ju¿ byæ taki aptekarz

    Kolego Mayday proponujê sprawdziæ ch³odnicê, mia³em dwie V6 i w obu musia³em czy¶ciæ ch³odnice bo by³y zaklejone albo od oleju z ch³odniczki wspomagania albo od dziurawej ch³odnicy klimy - wtedy czynnik te¿ zakleja ch³odnicê. Spray na owady oraz ogrodowy szlauf za³atwia³y sprawê
    Czarna Pantera Titanium S & Fiesta Titanium X 2017 Ecoboost PowerShift


  15. #14
    Poch³aniacz prostych Awatar splitu
    Imiê
    Daniel
    Model
    MKII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    97r sedan
    Od
    05 Jun 2013
    Mieszka w
    Pionki k. Radomia
    Cytat Zamieszczone przez polciuxxx Zobacz posta
    Temperatura ok, ale wska¼nik nie ma prawa lataæ jak z³apie temp. ma staæ w miejscu. Do sprawdzenia termostat, i czy wentylatory odpadaj± kiedy trzeba.
    przy wskaznikach z napisem NORMAL wska¼nik chodzi do max literki L.
    bez literek NORMAL stoi za 5 12. bez wzglêdu na to czy siê przegrzewa (zagotowa³ mi sie p³yn w korku a¿ wywali³o go korkiem a wskazówka za 5 12)
    pod warunkiem ¿e zegary/czujniki nie s± pozamieniane (czyli np. czujnik temperatury od zegarów normal a zegary bez normal)
    Cytat Zamieszczone przez MaydaySG Zobacz posta
    pytanie tylko jak j± zmniejszyæ ? Termostat dzia³a, bo sprawdza³em po wê¿ach na zimnym dopóki siê nie nagrza³ nie pu¶ci³
    termostat, szczególnie kiepskiej firmy, nie jest bardzo dok³adnym urz±dzeniem i nawet sprawny potrafi otwieraæ/zamykaæ myl±c siê nawet o 10*C.
    Cytat Zamieszczone przez MaydaySG Zobacz posta
    P³yn ch³odz±cy jeszcze postaram siê zmieniæ bo nie wiem co jest tu wlane, co¶ do -10 sprawdzane glikometrem ( choæ nigdy temu nie dowierzam do koñca ).
    na czystej wodzie silnik potrafi trzymaæ o te 10*C za du¿o, wiêc od tego bym zacz±³. w mk1 jecha³em na wodzie i zanim termostat siê otworzy³ startowa³y wiatraki.
    p³yn ze wzglêdu na zimê tak czy tak do wymiany.
    by³: mondek mk1 1.6 Pb/LPG IIgen, sedan, 93r. s³u¿y³ wiernie
    by³: mondek mk2 2.0 Pb/LPG STAG 200-4, habeta, 99r. s³u¿y³ wiernie
    by³: mondek mk2 1.8 Pb, sedan w cenie roweru + webasto s³u¿y³ wiernie
    jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG KME Diego G3, hb
    jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG Zenit, sedan

  16. #15
    Sprawd¼ czy oba wentylatory dzia³aj±, czasami jeden padnie i wtedy pojawiaj± siê tego rodzaju problemy.

  17. #16
    Poch³aniacz prostych Awatar polciuxxx
    Imiê
    Pawe³
    Model
    MKII
    Silnik
    St200 & st220
    Opis
    Fan passaretti TDI
    Od
    31 May 2012
    Mieszka w
    Szczytna
    Cytat Zamieszczone przez splitu Zobacz posta
    przy wskaznikach z napisem NORMAL wska¼nik chodzi do max literki L.
    bez literek NORMAL stoi za 5 12. bez wzglêdu na to czy siê przegrzewa (zagotowa³ mi sie p³yn w korku a¿ wywali³o go korkiem a wskazówka za 5 12)
    pod warunkiem ¿e zegary/czujniki nie s± pozamieniane (czyli np. czujnik temperatury od zegarów normal a zegary bez normal)

    Po 10km jazdy ca³y czas pod górê. Temp na zewn±trz +5 stopni.
    Cz³onek elitarnego klubu posiadaczy starych uszczelek pod g³owic±

  18. #17
    Poch³aniacz prostych Awatar polciuxxx
    Imiê
    Pawe³
    Model
    MKII
    Silnik
    St200 & st220
    Opis
    Fan passaretti TDI
    Od
    31 May 2012
    Mieszka w
    Szczytna
    Cytat Zamieszczone przez splitu Zobacz posta
    bez wzglêdu na to czy siê przegrzewa (zagotowa³ mi sie p³yn w korku a¿ wywali³o go korkiem a wskazówka za 5 12)
    Chyba ¿artujesz... raz zapomnia³em przy robocie podpi±æ jeden wentylator i temp leci poza 12. A jak jest wszystko na ori czê¶ciach to ma staæ pionowo jak na zdjêciu. I nie ma znaczenia czy jest +5 czy +30.
    Cz³onek elitarnego klubu posiadaczy starych uszczelek pod g³owic±

  19. #18
    Poch³aniacz prostych Awatar ARTi
    Model
    2011 Titanium S
    Silnik
    DW10C 193PS/400Nm
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia
    Wskazówks zaczyna wêdrowaæ w prawo po przekroczeniu 110st.

    Wys³ane Mobilnie
    Czarna Pantera Titanium S & Fiesta Titanium X 2017 Ecoboost PowerShift


  20. #19
    Poch³aniacz prostych Awatar polciuxxx
    Imiê
    Pawe³
    Model
    MKII
    Silnik
    St200 & st220
    Opis
    Fan passaretti TDI
    Od
    31 May 2012
    Mieszka w
    Szczytna
    Cytat Zamieszczone przez ARTi Zobacz posta
    Wskazówks zaczyna wêdrowaæ w prawo po przekroczeniu 110st.

    Wys³ane Mobilnie
    nie sprawdza³em jaka by³a temperatura ale w lecie wystarczy³o nie podpi±æ jednego wentylatora i posz³o lekko powy¿ej 12.
    Cz³onek elitarnego klubu posiadaczy starych uszczelek pod g³owic±

  21. #20
    Poch³aniacz prostych Awatar splitu
    Imiê
    Daniel
    Model
    MKII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    97r sedan
    Od
    05 Jun 2013
    Mieszka w
    Pionki k. Radomia
    Dwie uzywki ze szrotu siedzialy i jeden ze sklepu i dogrzewany byl do 110 a wskazoowka za 5 12. Masz czujnik od zegarow normal dlatego stoi w pionie a gdy temperatura rosnie idzie w prawo

    wytaptane z huaweia
    by³: mondek mk1 1.6 Pb/LPG IIgen, sedan, 93r. s³u¿y³ wiernie
    by³: mondek mk2 2.0 Pb/LPG STAG 200-4, habeta, 99r. s³u¿y³ wiernie
    by³: mondek mk2 1.8 Pb, sedan w cenie roweru + webasto s³u¿y³ wiernie
    jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG KME Diego G3, hb
    jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG Zenit, sedan

Podobne w±tki

  1. [Duratec] wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego
    By gonzobet in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-04-2015, 10:08
  2. [Duratec] 1.8 MK3 Temperatura p³ynu ch³odz±cego = czy nie za niska?
    By sebaq in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 20:05
  3. [Zetec] Temperatura p³ynu ch³odz±cego Zetec 1.8 16 V
    By therunner in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-02-2012, 00:59
  4. [Zetec]Temperatura p³ynu ch³odz±cego
    By Maciek1975 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 11:35
  5. Wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego
    By marcin195 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-10-2007, 17:40

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów