+ Odpowiedz w tym w±tku
Poka¿ wyniki od 1 do 20 z 22
-
28-11-2015 14:40 #1
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.5 170 KM
- Opis
- LPG
- Od
- 21 May 2014
- Mieszka w
- Gorzów Wielkopolski
MK2 V6 2.5 za du¿a temperatura p³ynu ch³odz±cego?
Witajcie, ostatnio sprawi³em sobie kolejne mondeo ale jak to zwykle bywa trzeba poprawiaæ i wszystko sprawdzaæ po kim¶.. Problem jest w tym, ¿e dzi¶ podpi±³em ELM ¿eby sprawdziæ kody b³êdów i wy³apa³em temperaturê p³ynu.. Trochê mnie zdziwi³o po³o¿enie wskazówki na blacie. Mianowicie ELM pokaza³ mi 100-102 *C http://zapodaj.net/3bd8d02385e55.jpg.html
Teraz pytanie, czy walniêty jest czujnik odpowiadaj±cy za wskazówkê zegarów czy te silniki przy takiej temperaturze chodz±? Zastanawia mnie to, poniewa¿ je¿d¿±c po mie¶cie potrafi doj¶æ wskazówka miêdzy M a A -> (NORM/AL).
Pozdrawiam
-
28-11-2015 14:40 # ADS
-
28-11-2015 15:07 #2
- Imiê
- Pawe³
- Model
- MKII
- Silnik
- St200 & st220
- Opis
- Fan passaretti TDI
- Od
- 31 May 2012
- Mieszka w
- Szczytna
Temperatura ok, ale wska¼nik nie ma prawa lataæ jak z³apie temp. ma staæ w miejscu. Do sprawdzenia termostat, i czy wentylatory odpadaj± kiedy trzeba.
Cz³onek elitarnego klubu posiadaczy starych uszczelek pod g³owic±
-
28-11-2015 15:23 #3
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.5 170 KM
- Opis
- LPG
- Od
- 21 May 2014
- Mieszka w
- Gorzów Wielkopolski
V6 ma mieæ ok 100*C? Wentylatory siê za³±czaj± tylko nie sprawdza³em kiedy ( wskazówka by³a miêdzy MaA chyba). Wskazówka nie lata, zachowujê siê prawid³owo czyli nie skacze i stoi w miejscu.. tylko martwi mnie te miejsce a odczyt temperatury z ELM, kto¶ jeszcze siê wypowie?
@MaydaySG wyja¶nij proszê jak to jest ¿e w profilu masz rzêdówkê 1,6 a piszesz o problemach z V6Ostatnio edytowane przez Stasio1948 ; 28-11-2015 o 15:37
-
28-11-2015 15:30 #4
- Imiê
- Krzy¶ ale nie Ibisz ;)
- Model
- Audi A5 10' i GSXR K8
- Silnik
- 3.0 i 600
- Opis
- by³o ST24 w habecie
- Od
- 16 May 2010
- Mieszka w
- ¯yrardów
ano niestety, fordowskie vki s± mocno przegrzane... od tego te¿ te padaj±ce uszczelki g³owic. 102-103 stopnie w³±cza siê wiatrak tylko nie pamiêtam czy 1 czy 2 bieg
By³o Mondeo ST24 Czas na nowy projekt < kliknij tutaj > Finalnie 310KM 400NM
-
28-11-2015 15:43 #5
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.5 170 KM
- Opis
- LPG
- Od
- 21 May 2014
- Mieszka w
- Gorzów Wielkopolski
Wiêc pada na to ¿e ma za du¿± temperaturê, pytanie tylko jak j± zmniejszyæ ? Termostat dzia³a, bo sprawdza³em po wê¿ach na zimnym dopóki siê nie nagrza³ nie pu¶ci³. P³yn ch³odz±cy jeszcze postaram siê zmieniæ bo nie wiem co jest tu wlane, co¶ do -10 sprawdzane glikometrem ( choæ nigdy temu nie dowierzam do koñca ).
Co do 1.6 w profilu > Mia³em 1.6, teraz kupi³em 2.5 ale nie zd±¿y³em zmieniæ, mój b³±d, ju¿ poprawiam.
-
28-11-2015 16:46 #6
Przy obecnych temperaturach moja V w czasie jazdy nie ma wiêcej ni¿ 90 stopni, w trasie norm± jest 88-89. W mie¶cie kiedy postojê z odpalonym silnikiem maks 95 (kilka minut na postoju). W lato przy ka¿dym zatrzymaniu po minucie temperatura 103 stopnie i wentylatory zbijaj± co 93.
Masz co¶ nie tak, przy takich temperaturach temperatura powinna byæ nieco ni¿sza.
Co do wska¼nika, to nawet przy 103 nie ma pionu na wskazówce, wiêc tu jest oki.
A zmiana p³ynu raczej wiele nie da, ale mo¿esz próbowaæ. Tylko pamiêtaj, ¿eby spu¶ciæ go z obydwu obiegów.
-
28-11-2015 18:29 #7
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.5 170 KM
- Opis
- LPG
- Od
- 21 May 2014
- Mieszka w
- Gorzów Wielkopolski
W tej chwili zrobi³em trasê 50 km, ci±gle 100km/h, jest mokro, temperatura zewnêtrzna 3*C a wska¼nik sta³ dotykaj±c koñcówki literki M i wg elm 103* temperatura silnika. Z nawiewów raczej troszkê bardziej ni¿ letnie powietrze ( od pocz±tku co¶ nie ak z ogrzewaniem bo raz wia³ a raz nie wiêc wymieni³em wentylator wczoraj i smiga). Wnioskujê ¿e przyczyn± mo¿e byæ zapowietrzony uk³ad (tylko temp za wysoka) lub zawalona nagrzewnica z racji s³abego ogrzewania w ¶rodku.. ju¿ zg³upia³em
-
28-11-2015 23:01 #8
- Imiê
- Mariusz
- Model
- 300M
- Silnik
- 3.5 253KM
- Opis
- Krycha V6 2001r
- Od
- 28 Mar 2012
- Mieszka w
- Rupniów /k. Limanowej
U mnie dzi¶ przy 15 minutach postoju wy³apa³ oko³o 94st, podczas jazdy 86-89st wed³ug ELM. I w³a¶nie, zauwazy³em ¿e wcze¶niej (na starym p³ynie) wentylator odpala³ siê przy 92st, teraz, po wymianie p³ynów przy oko³o 102, kiedy jest ciep³o. Wiêc podrêcznikowo, jak mnie ju¿ na forum informowali i tak samo potwierdzam - przy tych temperaturach, np dzi¶ -1st ciêzko nagrzaæ Va³kê do tych 103st
1) Opel Kadett 1.3 96r. LPG - 2008-2010
2) Mord Fondeo Sedan 2.0 136KM 94r. LPG - oczko w g³owie - 2010-2012
3) Ford Scorpio 2.9 24V 207KM 95r. ASB LPG - 2012-2013
4) Ford Mondeo Hatchback Brzydal 1.6 88KM 96r. LPG - 2013-2014
5) Ford Mondeo Hatchback Sarnojad 2.5 170KM 99r. ASB LPG 2014-2019
6) Chrysler 300M Sedan Krycha 3.5 253KM 01r. ASB LPG 2019-?
Tel: 508 222 239 - propozycja piwka, zlot, pogadanka - dzwoniæ
-
28-11-2015 23:16 #9
Temperatura za³±czenia siê wentylatora jest sta³a, zapisana w PCM z tego co mi wiadomo i rodzaj p³ynu nie ma na ni± wp³ywu. Jest od tego czujnik, osi±ga 103 i komp daje impuls do sch³adzania. Tak¿e u Ciebie musia³o byæ co¶ innego
-
28-11-2015 23:24 #10
- Model
- 2011 Titanium S
- Silnik
- DW10C 193PS/400Nm
- Od
- 21 Sep 2007
- Mieszka w
- West-Vlaanderen Belgia
Pierwszy bieg wentylatorów w³±cza siê przy 103st, drugi przy 107st. Wentylator wy³±cza siê po zbiciu temperatury do bodaj¿e 93st.
Zegary masz jeszcze stare takie jak mia³y Mk1 wiec u Ciebie wskazówka nie bêdzie sta³a jak przybita na 12h. Falowanie wskazówki to norma.Czarna Pantera Titanium S & Fiesta Titanium X 2017 Ecoboost PowerShift
-
28-11-2015 23:46 #11
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.5 170 KM
- Opis
- LPG
- Od
- 21 May 2014
- Mieszka w
- Gorzów Wielkopolski
U mnie od letniego (ok 24* -> sprawdzane elm przy kilkudziesiêciu minutach postoju) silnika szybko siê nagrzewa do ponad 100*C. Zastanawia mnie tylko dlaczego bez ¿adnego katowania silnika dobiega ponad stu stopni a nie zatrzymuje siê jak innym przy 90. Mo¿e to wina termostatu? Jaki¶ wysoko temperatury?
-
29-11-2015 00:02 #12
Arti, ja mam 99 rocznik i wskazówka nigdy nie osi±gnê³a pionu, nawet przy 103 stopniach Wiêcej nigdy nie uda³o mi siê osi±gn±æ. Norma moim zdaniem w V6 to wskazówka za piêæ dwunasta pisz±c s³ownie....
MaydaySG, ja siê ostatnio zdziwi³em, odpali³em samochód na 7-10 minut i wskazówka mia³a prawie stan rozgrzanego silnika. V6 w mk2 siê bardzo szybko nagrzewa, ale to moim zdaniem zaleta, mniej jazdy na ssaniu. W koñcu to kawa³ pieca Wa¿ne, ¿eby osprzêt radzi³ sobie ze zbyt wysok± temperatur±. Chocia¿ te 100 stopni to zastanawiaj±ce u Ciebie, bo troszkê du¿o jak na zimê.Ostatnio edytowane przez Cumulus ; 29-11-2015 o 00:03
-
29-11-2015 00:18 #13
- Model
- 2011 Titanium S
- Silnik
- DW10C 193PS/400Nm
- Od
- 21 Sep 2007
- Mieszka w
- West-Vlaanderen Belgia
No dobra za piêæ dwunasta, nie chcia³em ju¿ byæ taki aptekarz
Kolego Mayday proponujê sprawdziæ ch³odnicê, mia³em dwie V6 i w obu musia³em czy¶ciæ ch³odnice bo by³y zaklejone albo od oleju z ch³odniczki wspomagania albo od dziurawej ch³odnicy klimy - wtedy czynnik te¿ zakleja ch³odnicê. Spray na owady oraz ogrodowy szlauf za³atwia³y sprawêCzarna Pantera Titanium S & Fiesta Titanium X 2017 Ecoboost PowerShift
-
29-11-2015 11:24 #14
- Imiê
- Daniel
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.0 130 KM
- Opis
- 97r sedan
- Od
- 05 Jun 2013
- Mieszka w
- Pionki k. Radomia
przy wskaznikach z napisem NORMAL wska¼nik chodzi do max literki L.
bez literek NORMAL stoi za 5 12. bez wzglêdu na to czy siê przegrzewa (zagotowa³ mi sie p³yn w korku a¿ wywali³o go korkiem a wskazówka za 5 12)
pod warunkiem ¿e zegary/czujniki nie s± pozamieniane (czyli np. czujnik temperatury od zegarów normal a zegary bez normal)
termostat, szczególnie kiepskiej firmy, nie jest bardzo dok³adnym urz±dzeniem i nawet sprawny potrafi otwieraæ/zamykaæ myl±c siê nawet o 10*C.
na czystej wodzie silnik potrafi trzymaæ o te 10*C za du¿o, wiêc od tego bym zacz±³. w mk1 jecha³em na wodzie i zanim termostat siê otworzy³ startowa³y wiatraki.
p³yn ze wzglêdu na zimê tak czy tak do wymiany.by³: mondek mk1 1.6 Pb/LPG IIgen, sedan, 93r. s³u¿y³ wiernie
by³: mondek mk2 2.0 Pb/LPG STAG 200-4, habeta, 99r. s³u¿y³ wiernie
by³: mondek mk2 1.8 Pb, sedan w cenie roweru + webasto s³u¿y³ wiernie
jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG KME Diego G3, hb
jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG Zenit, sedan
-
29-11-2015 22:53 #15
- Model
- -
- Silnik
- -
- Od
- 19 Jan 2008
- Mieszka w
- W-wa
Sprawd¼ czy oba wentylatory dzia³aj±, czasami jeden padnie i wtedy pojawiaj± siê tego rodzaju problemy.
-
30-11-2015 09:02 #16
-
30-11-2015 12:04 #17
-
30-11-2015 12:38 #18
- Model
- 2011 Titanium S
- Silnik
- DW10C 193PS/400Nm
- Od
- 21 Sep 2007
- Mieszka w
- West-Vlaanderen Belgia
Wskazówks zaczyna wêdrowaæ w prawo po przekroczeniu 110st.
Wys³ane MobilnieCzarna Pantera Titanium S & Fiesta Titanium X 2017 Ecoboost PowerShift
-
30-11-2015 13:09 #19
-
30-11-2015 13:13 #20
- Imiê
- Daniel
- Model
- MKII
- Silnik
- 2.0 130 KM
- Opis
- 97r sedan
- Od
- 05 Jun 2013
- Mieszka w
- Pionki k. Radomia
Dwie uzywki ze szrotu siedzialy i jeden ze sklepu i dogrzewany byl do 110 a wskazoowka za 5 12. Masz czujnik od zegarow normal dlatego stoi w pionie a gdy temperatura rosnie idzie w prawo
wytaptane z huaweiaby³: mondek mk1 1.6 Pb/LPG IIgen, sedan, 93r. s³u¿y³ wiernie
by³: mondek mk2 2.0 Pb/LPG STAG 200-4, habeta, 99r. s³u¿y³ wiernie
by³: mondek mk2 1.8 Pb, sedan w cenie roweru + webasto s³u¿y³ wiernie
jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG KME Diego G3, hb
jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG Zenit, sedan
Podobne w±tki
-
[Duratec] wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego
By gonzobet in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCIOdpowiedzi: 3Ostatni post / autor: 05-04-2015, 10:08 -
[Duratec] 1.8 MK3 Temperatura p³ynu ch³odz±cego = czy nie za niska?
By sebaq in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCIOdpowiedzi: 42Ostatni post / autor: 20-04-2013, 20:05 -
[Zetec] Temperatura p³ynu ch³odz±cego Zetec 1.8 16 V
By therunner in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCIOdpowiedzi: 5Ostatni post / autor: 26-02-2012, 00:59 -
[Zetec]Temperatura p³ynu ch³odz±cego
By Maciek1975 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCIOdpowiedzi: 10Ostatni post / autor: 19-11-2008, 11:35 -
Wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego
By marcin195 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzêdowy, 1.8 SCIOdpowiedzi: 3Ostatni post / autor: 02-10-2007, 17:40