+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Zielony listek Awatar hydros
    Imię
    Sylwek
    Model
    MKIII Sprzedany
    Silnik
    2.0 TDCi 115 KM
    Opis
    automat Jatco z 2005
    Od
    27 Sep 2015
    Mieszka w
    Poznań

    Stukanie na zimnym w okolicy małej dwumasy

    Witajcie.

    Pacjent - Mondeo MK3 2.0 TDCi 115KM automat Jatco z 2005r
    przebieg 217tysi, po regeneracji wtrysków (zaworki i końcówki/rozpylacze) przejeżdżone około 7 tyś km

    Założone - z okolic paska to nowe sprzęgiełko alternatora (535 0074 10 INA) , nowy napinacz (oryginał), reszta nie wymieniane

    Objawy - stukanie na zimnym silniku w okolicy paska alternatora przez kilka/kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika, później cisza do następnego dłuższego postoju czyli do rana.

    to posłuchajcie i doradźcie co to może być:

    https://www.youtube.com/watch?v=Y27Bd_1V218

    https://www.youtube.com/watch?v=XDkupJr0GVQ

    https://www.youtube.com/watch?v=5BeTFdi-R8A

    https://www.youtube.com/watch?v=8By72qOK1PY

    https://www.youtube.com/watch?v=xpsrliFv3oM

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Kursant Awatar thepun1290
    Imię
    Szczepan
    Model
    MK3 2007r.
    Silnik
    2.0 TDCi 130KM + DyPyFy
    Opis
    Kombi, Czarne
    Od
    13 May 2014
    Mieszka w
    Bochnia
    Małą dwumase wymieniałeś wcześniej?. Bo wygląda jakby powoli właśnie to dawało oznaki zużycia.

    Ewentulanie sprzęgło od automatu.
    Ostatnio edytowane przez thepun1290 ; 29-07-2016 o 19:15

  4. #3
    Zielony listek Awatar hydros
    Imię
    Sylwek
    Model
    MKIII Sprzedany
    Silnik
    2.0 TDCi 115 KM
    Opis
    automat Jatco z 2005
    Od
    27 Sep 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez thepun1290 Zobacz posta
    Małą dwumase wymieniałeś wcześniej?. Bo wygląda jakby powoli właśnie to dawało oznaki zużycia.


    Małej dwumasy nie wymieniałem bo nic jej nie dolegało "wyglądała" dobrze. Kolega który wymieniał u siebie powiedział ze to nie ten dźwięk. A po za tym to jest tylko kilka/kilkanaście sekund na zimnym silniku i wydaje mi się że mała dwumasa by stukała cały czas, czy zimny czy ciepły no i po załączeniu klimy jeszcze bardziej. Po tym jak ustanie to pukanie to cisza, mogę jeździć, stawać na 2-5 godzin i cisza...

    A czy możliwe że kupiłem jakieś wadliwe sprzęgiełko alternatora i na przykład jak jest zimy to trochę kulawo wtryski/silnik pracuje i taki hałas daje właśnie to sprzęgiełko?

    No i nie za bardzo rozumiem:

    Cytat Zamieszczone przez thepun1290 Zobacz posta
    Ewentualnie sprzęgło od automatu.

    To automat ma sprzęgło???

  5. #4
    Kursant Awatar Entek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Opis
    2008r. Titanium X
    Od
    12 Jun 2016
    Mieszka w
    Tychy
    Oczywiście że ma sprzęgło w automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne.

  6. #5
    Zielony listek
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    Mondeo Mk3 2.0 TDCi 130 KM PRND
    Od
    27 Jan 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Ja to bym jednak sprawdził to koło pasowe... Ostatnim razem jak wymieniałem małą dwumasę - czyli w zeszłym roku - też objawy miałem takie że hałasowało głównie z rana. Winowajcą okazała się jakaś blaszka z rozwarstwionej dwumasy - rano wyskakiwała, potem się gdzieś chowała i była cisza...

    ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

    Cytat Zamieszczone przez thepun1290 Zobacz posta
    Ewentulanie sprzęgło od automatu.
    Co by miało hałasować na P?

  7. #6
    Kursant Awatar thepun1290
    Imię
    Szczepan
    Model
    MK3 2007r.
    Silnik
    2.0 TDCi 130KM + DyPyFy
    Opis
    Kombi, Czarne
    Od
    13 May 2014
    Mieszka w
    Bochnia
    Nie mam automatu więc nie wiem co by mogło hałasować na P. Pamiętam tylko że był podobny temat na którymś z for i gościu miał podobny problem w mondku z automatem i własnie padło na to sprzęgło hydrokinetyczne. Lecz jak wcześniej wspomniałem stawiałbym na padającą małą dwumase (sprawdzić nie zaszkodzi).

  8. #7
    Zielony listek Awatar hydros
    Imię
    Sylwek
    Model
    MKIII Sprzedany
    Silnik
    2.0 TDCi 115 KM
    Opis
    automat Jatco z 2005
    Od
    27 Sep 2015
    Mieszka w
    Poznań
    No i "wyszło szydło z wora"

    Mondi zaczął coraz bardziej stukać, osłab, przerywał a średnim zakresie obrotów aż w końcu zgasł i nie można było go uruchomić.

    Odstawiłem go do "FordFach" w Szczecinie mechanik się trochę pomęczył z odpaleniem a jak już odpalił to po krótkiej przejażdżce (kompletny brak mocy) nie można było "obrócić silnikiem" i się okazało że jednak padło koło zamachowe między skrzynią a silnikiem.
    Po wyjęciu skrzyni wyszło że ktoś wyjmował wcześniej skrzynię (widać założone nowe uszczelnienie wału) i nie dał tulejek centrujących między skrzynią a silnikiem. Najprawdopodobniej to było przyczyną tego że się koło rozpadło na dwie części. (nie mam zdjęcia :-( )

    Przy okazji zmiana oleju w skrzyni i teraz Mondek śmiga jak dawniej :-)

Podobne wątki

  1. [TDCi MKIII] głuche stukanie w okolicy turbiny
    By pabelek32 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 20-04-2016, 19:15
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 23:34
  3. Wymiana "Małej dwumasy" na przykładzie TDDI
    By arekxxx in forum Komentarze artykułów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 13:06
  4. [Duratec]stukanie na zimnym
    By ziba40 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 21:32
  5. [Duratec]dziwne stukanie w okolicy kolektora ssacego
    By rakud29 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 19-05-2009, 09:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów