+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
-
21-02-2017 10:12 #1
diagnoza - Mrugające sprężynka i kody z forscana - konsternacja - wymiana egr
Witajcie
Prośba o pomoc w interpretacji. Ale po kolei... Dłuższy czas temu zaślepiony (choć tylko częściowo) zawór egr - powodem było szarpanie silnikiem. Wszystko ustąpiło, choć co jakiś czas zapalała się kontrolka silnika. Czasami gasła - po podłączeniu kompa forscan pokazywał błąd egr... - niedostateczny przepływ. Wszystko ok, sytuacja opanowana - auto jeździło normalnie. Jakiś czas temu zaczęła się zapalać a właściwie mrugać kontrolka świec - sprężynka... czytam wszędzie - układ wtryskowy... Auto wchodzilo w tryb awaryjny - bez mocy i max 140 km/h. Kontrolka zapalała się w różnych sytuacjach - zarówno podczas manewrowania na parkingu jak i podczas długiej trasy przy 130 km/h. Po wyłączeniu silnika kontrolka gasła błędy się resetowały. Byłem pozbawiony kabelka elm i nie wiedziałem o co chodzi Mam już kabelek, podłączyłem i... konsternacja... podczas zapalenia kontrolki pojawią się kody błędów: P0406-P lub P0406-C i P0406 oraz P0401. Z opisów wynika: oprócz niewystarczającego przepływu; Wartość wysoka obwodu czujnika A EGR, Zwarcie zasilania lub zabrudzone złącze, czujnik EVP lub EVR.
Na ScanMasterze wyświetla błąd sporadyczny P0406 - Obwód czujnika A zaworu recyrkulacji spalin za wysoka wartość sygnału wejściowego.
Co mogę sprawdzić, gdzie jest czujnik A (jak ktoś może pokazać na zdjęciu było by super), jestem w tej chwili na feriach z rodzinką i nie bardzo mam możliwości na przeprowadzanie skomplikowanych napraw - chcę tylko do domu wrócić - ale nie koniecznie na trybie awaryjnym.
Bardzo proszę o pomocOstatnio edytowane przez xinek ; 02-03-2017 o 14:34 Powód: zmiany
pozdr
xinek
MK4 lift
-
21-02-2017 10:12 # ADS
-
02-03-2017 14:37 #2
Proszę o informacje czy przy wymianie zaworu EGR (elektrycznego) trzeba to ustrojstwo jakoś programować?? Czy potrzeba do tego jakiegoś magika z komputerem?? czy wystarczy, że go po prostu wymienię, a może trzeba to robić tylko w serwisie??
bardzo proszę o infoOstatnio edytowane przez xinek ; 02-03-2017 o 14:37
pozdr
xinek
MK4 lift
-
03-03-2017 12:56 #3
wydaje mi sie ze te bledy od egra nie powoduja migania sprezyny w mk3. ja mam pelna blache i calkiem usuniety przewod od egr do turbo, i mimo ze check swieci samochod normalnie jezdzi.
te bledy to sprawdzales jak migala spirala? czy pozniej? bo moze ten blad ktory wywoluje migajaca sprezynke sie nie zapisuje bo zajmuja mu miejsce bledy od egr.
probowales skasowac wszystkie bledy i wtedy pojezdzic tak by zamigala sprezynka?
-
03-03-2017 14:50 #4
Jak zapala się sprężynka pojawia się błąd egr - wartość wysoka obwodu czujnika A EGR
pozdr
xinek
MK4 lift
-
03-03-2017 14:51 #5
-
03-03-2017 15:00 #6
już nie... został usunięty przed zakupem autka
pozdr
xinek
MK4 lift
-
03-03-2017 15:10 #7
A weź jeszcze sprawdź jak pracuje czujnik MAP.
Nie wiem jakie powinien dawać wskazania w dieslu, ale możliwe że o niego chodzi, no bo na podstawie wskazań MAF-a zawór EGR pracuje.
-
03-03-2017 15:47 #8
a gdzie to coś jest??? jak mam to sprawdzić??
pozdr
xinek
MK4 lift
-
03-03-2017 16:27 #9
-
03-03-2017 16:42 #10
spróbujemy, dla mnie to cos nowego.... zaraz zacznę dochodzić co i jak włączyć, żeby nie zepsuć a sprawdzić
pozdr
xinek
MK4 lift
-
03-03-2017 16:55 #11
Jak odczytałeś kody błędów no to znajdź zakładkę gdzie jest podgląd pracy podzespołów, no i tam wybrać czujnik MAP.
Nic nie zepsujesz bo robisz tylko odczyt.
-
03-03-2017 18:26 #12
No i sprawdzałem ten MAP sensor. Niestety żadnych błędów samochód nie wyświetlał, ani sprężynki ani egr. MAP przy wyższych biegach i obrotach pokazywał ponad 2MPa... chyba nie jest źle.
pozdr
xinek
MK4 lift
-
03-03-2017 18:39 #13
Tutaj to musisz poczekać na kogoś kto jest na bieżąco z tymi rzeczami, bo ja bardzo dawno ostatniego klekota macałem ELM-em i nie pamiętam jakie powinny być prawidłowe wartości. ale 2 MPa to mi się wydaje że to mocno wysoko, ale mogę się mylić
---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:38 ----------
Tutaj jest taki temat:
http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...%C3%B3w-ELM-em
może coś tam wyczytasz
-
05-03-2017 14:20 #14
- Imię
- Marcin
- Model
- MKIII '06
- Silnik
- 2.2 TDCi 155 KM
- Opis
- grafitowe kombi - dla rodziny i dla frajdy
- Od
- 12 Jul 2014
- Mieszka w
- Warszawa
Miałem to samo, najpierw co jakiś czas, później częściej i częściej.
Później pojawiały się razem "wartość za niska" i "wartość za wysoka".
Oto przyczyny w telegraficznym skrócie:
https://youtu.be/IEW5dygNArs
---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------
Skończyło się wymianą na używkę i po problemie.
280 pln dałem z gwarancją rozruchową na 30 dni, więc bez tragedii.Technicznie Dominujące Cudo inżynierii (z zaślepionym EGRem...)
PomiaNDOlot | Montaż przycisków do tempomatu | Regeneracja ramion kierownicy MKIII | Wygodny odbiornik BT
Mazowiecki Rower | Mazowiecki PaintBall
-
05-03-2017 21:27 #15
- Imię
- Paweł
- Model
- MK4/MK3
- Silnik
- 2.0 TDCi 175 KM / 130KM
- Od
- 24 Oct 2009
- Mieszka w
- Bielsko-Biała
Zdaje się, że ta część diagnostyki ma wpływ na tryb awaryjny - sterowanie zaworem EGR lub geometrią turbiny - a winnymi mogą być słynne elektrozawory podciśnienia (o ile masz podciśnieniowe sterowanie EGR i Turbo) sterujące tymi elementami - po starcie silnika na wężyku od EGR powinno być wyczuwalne podciśnienie, to samo z dźwignią sterowania geometrią turbo - po starcie powinna się przesunąć w skrajne położenie. Jeżeli tego nie zaobserwujesz - to tam szukałbym winnego. Takie zaworki można zregenerować samemu lub wymienić i to niekoniecznie na nowe, bo są w cenie - a na sprawne, po prostu. Może być winnym również nie sam elektrozawór, a nieszczelność w układzie przewodów podciśnienia od Vacum (pompy podciśnienia) do pozostałych elementów (do serwa hamulcowego lub elektrozaworów i dalej do EGR lub Turbo) lub brudne wtyczki - uszkodzone przewody - do tych elektrozaworów - trzeba posprawdzać czy szczelne, nieprzetarte, dobrze osadzone itp.
EGR ma również prawo się skończyć - jednak jego koniec to kupa czarnego dymu i totalny brak mocy już od startu ponieważ niedomknięty puszcza spaliny i dusi silnik, łatwo sprawdzić czy grzybek pod naciskiem palca lekko się poddaje czy ma spory opór (taki opór winien być), kiedy wymieniałem EGR - kupiłem najtańszy, najbrudniejszy za 15 zł byle tylko grzybek działał właściwie i domykał gniazdo a po podaniu podciśnienia - otwierał, wyczyściłem i lata już 4 lata.Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 05-03-2017 o 21:28
-
07-03-2017 20:00 #16
- Imię
- Paweł
- Opis
- Mondeo mk draj w dizlu
- Od
- 15 Feb 2007
- Mieszka w
- Bielawa czasami Bździszewo maj lover ;)
W wersji która miała dpf ,egr jest w pełni elektryczny.
Panowie a orientuje się ktoś co są warte regenerowane z all.
np.http://allegro.pl/zawor-ford-egr-mon...734174716.html
http://allegro.pl/zawor-ford-egr-mon...734174716.html
Jeżdżę na zaślepionym od dwóch lat i oprócz błędu i kontrolki mam wrażenie jak by był bardziej zmulony i więcej palił.PUNK MIESZKA WE MNIE
Jeżdżę Dieslem bo Mnie stać
Power by Heko 159 KM & 405 Nm
-
08-03-2017 22:19 #17
- Imię
- Marcin
- Model
- MKIII '06
- Silnik
- 2.2 TDCi 155 KM
- Opis
- grafitowe kombi - dla rodziny i dla frajdy
- Od
- 12 Jul 2014
- Mieszka w
- Warszawa
Technicznie Dominujące Cudo inżynierii (z zaślepionym EGRem...)
PomiaNDOlot | Montaż przycisków do tempomatu | Regeneracja ramion kierownicy MKIII | Wygodny odbiornik BT
Mazowiecki Rower | Mazowiecki PaintBall
-
09-03-2017 14:38 #18
Ostatnio edytowane przez xinek ; 09-03-2017 o 14:39
pozdr
xinek
MK4 lift
-
09-03-2017 23:08 #19
- Imię
- Marcin
- Model
- MKIII '06
- Silnik
- 2.2 TDCi 155 KM
- Opis
- grafitowe kombi - dla rodziny i dla frajdy
- Od
- 12 Jul 2014
- Mieszka w
- Warszawa
Nie dymił.
Tylko po odpaleniu, jak zimno, to trochę na jasno, ale ciężko było rozróżnić czy to normalne czy coś więcej.
Był też wtedy czasem kwaśnawy zapach.
Tak, jak jest sprężyna to silnik idzie w tryb awaryjny i ogranicza moc. Nie ma turbo.
Po zgaszeniu reset i znowu pełna moc.
Wymiana jest czysto mechaniczna.
Od strony elektrycznej EGR to silnik + potencjometr. Nic nie trzeba grzebać w kompie, najwyżej profilaktycznie błędy skasować.
(wymiziane na mądrymfonie)Ostatnio edytowane przez Pomian ; 09-03-2017 o 23:08
Technicznie Dominujące Cudo inżynierii (z zaślepionym EGRem...)
PomiaNDOlot | Montaż przycisków do tempomatu | Regeneracja ramion kierownicy MKIII | Wygodny odbiornik BT
Mazowiecki Rower | Mazowiecki PaintBall
-
05-04-2017 15:01 #20
Podobne wątki
-
[MkIV] prośba o rozszyfrowanie błędów z forscana
By pawel74 in forum ElektrykaOdpowiedzi: 6Ostatni post / autor: 23-12-2016, 14:18 -
[MkIII] mrugające światła
By Heineken in forum ElektrykaOdpowiedzi: 2Ostatni post / autor: 07-06-2016, 10:52 -
[TDCi MKIV] DW10C TDCI140 - Dopalanie z forscana /Silnik usterka
By xlar in forum Silnik - DieselOdpowiedzi: 39Ostatni post / autor: 25-08-2015, 14:29 -
[MkIII] Dwa błędy z Forscana
By muody1 in forum ElektrykaOdpowiedzi: 5Ostatni post / autor: 27-11-2013, 12:25 -
[MkII] mrugające światelka?
By lobo1985 in forum ElektrykaOdpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 29-05-2011, 21:56