+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica

    diagnoza - Mrugające sprężynka i kody z forscana - konsternacja - wymiana egr

    Witajcie

    Prośba o pomoc w interpretacji. Ale po kolei... Dłuższy czas temu zaślepiony (choć tylko częściowo) zawór egr - powodem było szarpanie silnikiem. Wszystko ustąpiło, choć co jakiś czas zapalała się kontrolka silnika. Czasami gasła - po podłączeniu kompa forscan pokazywał błąd egr... - niedostateczny przepływ. Wszystko ok, sytuacja opanowana - auto jeździło normalnie. Jakiś czas temu zaczęła się zapalać a właściwie mrugać kontrolka świec - sprężynka... czytam wszędzie - układ wtryskowy... Auto wchodzilo w tryb awaryjny - bez mocy i max 140 km/h. Kontrolka zapalała się w różnych sytuacjach - zarówno podczas manewrowania na parkingu jak i podczas długiej trasy przy 130 km/h. Po wyłączeniu silnika kontrolka gasła błędy się resetowały. Byłem pozbawiony kabelka elm i nie wiedziałem o co chodzi Mam już kabelek, podłączyłem i... konsternacja... podczas zapalenia kontrolki pojawią się kody błędów: P0406-P lub P0406-C i P0406 oraz P0401. Z opisów wynika: oprócz niewystarczającego przepływu; Wartość wysoka obwodu czujnika A EGR, Zwarcie zasilania lub zabrudzone złącze, czujnik EVP lub EVR.

    Na ScanMasterze wyświetla błąd sporadyczny P0406 - Obwód czujnika A zaworu recyrkulacji spalin za wysoka wartość sygnału wejściowego.

    Co mogę sprawdzić, gdzie jest czujnik A (jak ktoś może pokazać na zdjęciu było by super), jestem w tej chwili na feriach z rodzinką i nie bardzo mam możliwości na przeprowadzanie skomplikowanych napraw - chcę tylko do domu wrócić - ale nie koniecznie na trybie awaryjnym.

    Bardzo proszę o pomoc
    Załączone obrazki
    Ostatnio edytowane przez xinek ; 02-03-2017 o 14:34 Powód: zmiany
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Proszę o informacje czy przy wymianie zaworu EGR (elektrycznego) trzeba to ustrojstwo jakoś programować?? Czy potrzeba do tego jakiegoś magika z komputerem?? czy wystarczy, że go po prostu wymienię, a może trzeba to robić tylko w serwisie??

    bardzo proszę o info
    Ostatnio edytowane przez xinek ; 02-03-2017 o 14:37
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  4. #3
    Pochłaniacz prostych Awatar rajman
    Model
    MkIV
    Silnik
    DW10C+
    Od
    29 Mar 2010
    Mieszka w
    Lublin
    wydaje mi sie ze te bledy od egra nie powoduja migania sprezyny w mk3. ja mam pelna blache i calkiem usuniety przewod od egr do turbo, i mimo ze check swieci samochod normalnie jezdzi.

    te bledy to sprawdzales jak migala spirala? czy pozniej? bo moze ten blad ktory wywoluje migajaca sprezynke sie nie zapisuje bo zajmuja mu miejsce bledy od egr.

    probowales skasowac wszystkie bledy i wtedy pojezdzic tak by zamigala sprezynka?

  5. #4
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Jak zapala się sprężynka pojawia się błąd egr - wartość wysoka obwodu czujnika A EGR
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  6. #5
    Pochłaniacz prostych Awatar rajman
    Model
    MkIV
    Silnik
    DW10C+
    Od
    29 Mar 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Masz dpf?

  7. #6
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    już nie... został usunięty przed zakupem autka
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  8. #7
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    A weź jeszcze sprawdź jak pracuje czujnik MAP.
    Nie wiem jakie powinien dawać wskazania w dieslu, ale możliwe że o niego chodzi, no bo na podstawie wskazań MAF-a zawór EGR pracuje.

  9. #8
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    a gdzie to coś jest??? jak mam to sprawdzić??
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  10. #9
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    jak mam to sprawdzić??
    No w choćby w scanmasterze, czy forscan-ie.

  11. #10
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    spróbujemy, dla mnie to cos nowego.... zaraz zacznę dochodzić co i jak włączyć, żeby nie zepsuć a sprawdzić
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  12. #11
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Jak odczytałeś kody błędów no to znajdź zakładkę gdzie jest podgląd pracy podzespołów, no i tam wybrać czujnik MAP.
    Nic nie zepsujesz bo robisz tylko odczyt.

  13. #12
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    No i sprawdzałem ten MAP sensor. Niestety żadnych błędów samochód nie wyświetlał, ani sprężynki ani egr. MAP przy wyższych biegach i obrotach pokazywał ponad 2MPa... chyba nie jest źle.
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  14. #13
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    MAP przy wyższych biegach i obrotach pokazywał ponad 2MPa... chyba nie jest źle.
    Tutaj to musisz poczekać na kogoś kto jest na bieżąco z tymi rzeczami, bo ja bardzo dawno ostatniego klekota macałem ELM-em i nie pamiętam jakie powinny być prawidłowe wartości. ale 2 MPa to mi się wydaje że to mocno wysoko, ale mogę się mylić

    ---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

    Tutaj jest taki temat:
    http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...%C3%B3w-ELM-em
    może coś tam wyczytasz

  15. #14
    Mistrz pobocza Awatar Pomian
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII '06
    Silnik
    2.2 TDCi 155 KM
    Opis
    grafitowe kombi - dla rodziny i dla frajdy
    Od
    12 Jul 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    Jak zapala się sprężynka pojawia się błąd egr - wartość wysoka obwodu czujnika A EGR
    Miałem to samo, najpierw co jakiś czas, później częściej i częściej.
    Później pojawiały się razem "wartość za niska" i "wartość za wysoka".

    Oto przyczyny w telegraficznym skrócie:
    https://youtu.be/IEW5dygNArs

    ---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------

    Skończyło się wymianą na używkę i po problemie.
    280 pln dałem z gwarancją rozruchową na 30 dni, więc bez tragedii.

  16. #15
    Kursant Awatar nesiasps
    Imię
    Paweł
    Model
    MK4/MK3
    Silnik
    2.0 TDCi 175 KM / 130KM
    Od
    24 Oct 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    Zwarcie zasilania lub zabrudzone złącze, czujnik EVP lub EVR.
    Zdaje się, że ta część diagnostyki ma wpływ na tryb awaryjny - sterowanie zaworem EGR lub geometrią turbiny - a winnymi mogą być słynne elektrozawory podciśnienia (o ile masz podciśnieniowe sterowanie EGR i Turbo) sterujące tymi elementami - po starcie silnika na wężyku od EGR powinno być wyczuwalne podciśnienie, to samo z dźwignią sterowania geometrią turbo - po starcie powinna się przesunąć w skrajne położenie. Jeżeli tego nie zaobserwujesz - to tam szukałbym winnego. Takie zaworki można zregenerować samemu lub wymienić i to niekoniecznie na nowe, bo są w cenie - a na sprawne, po prostu. Może być winnym również nie sam elektrozawór, a nieszczelność w układzie przewodów podciśnienia od Vacum (pompy podciśnienia) do pozostałych elementów (do serwa hamulcowego lub elektrozaworów i dalej do EGR lub Turbo) lub brudne wtyczki - uszkodzone przewody - do tych elektrozaworów - trzeba posprawdzać czy szczelne, nieprzetarte, dobrze osadzone itp.

    EGR ma również prawo się skończyć - jednak jego koniec to kupa czarnego dymu i totalny brak mocy już od startu ponieważ niedomknięty puszcza spaliny i dusi silnik, łatwo sprawdzić czy grzybek pod naciskiem palca lekko się poddaje czy ma spory opór (taki opór winien być), kiedy wymieniałem EGR - kupiłem najtańszy, najbrudniejszy za 15 zł byle tylko grzybek działał właściwie i domykał gniazdo a po podaniu podciśnienia - otwierał, wyczyściłem i lata już 4 lata.
    Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 05-03-2017 o 21:28

  17. #16
    Pochłaniacz prostych Awatar pleban
    Imię
    Paweł
    Opis
    Mondeo mk draj w dizlu
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Bielawa czasami Bździszewo maj lover ;)
    W wersji która miała dpf ,egr jest w pełni elektryczny.
    Panowie a orientuje się ktoś co są warte regenerowane z all.
    np.http://allegro.pl/zawor-ford-egr-mon...734174716.html
    http://allegro.pl/zawor-ford-egr-mon...734174716.html
    Jeżdżę na zaślepionym od dwóch lat i oprócz błędu i kontrolki mam wrażenie jak by był bardziej zmulony i więcej palił.
    PUNK MIESZKA WE MNIE
    Jeżdżę Dieslem bo Mnie stać
    Power by Heko 159 KM & 405 Nm

  18. #17
    Mistrz pobocza Awatar Pomian
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII '06
    Silnik
    2.2 TDCi 155 KM
    Opis
    grafitowe kombi - dla rodziny i dla frajdy
    Od
    12 Jul 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez pleban Zobacz posta
    W wersji która miała dpf ,egr jest w pełni elektryczny.
    Panowie a orientuje się ktoś co są warte regenerowane z all.
    np.http://allegro.pl/zawor-ford-egr-mon...734174716.html
    http://allegro.pl/zawor-ford-egr-mon...734174716.html
    Jeżdżę na zaślepionym od dwóch lat i oprócz błędu i kontrolki mam wrażenie jak by był bardziej zmulony i więcej palił.
    Ja mam Full elektryk bez DPF w 2.2 z 2006.

    Jak dają pisemną gwarancję na rok to się nie martw.

    (wymiziane na mądrymfonie)

  19. #18
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Cytat Zamieszczone przez Pomian Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    Jak zapala się sprężynka pojawia się błąd egr - wartość wysoka obwodu czujnika A EGR
    Miałem to samo, najpierw co jakiś czas, później częściej i częściej.
    Później pojawiały się razem "wartość za niska" i "wartość za wysoka".

    Oto przyczyny w telegraficznym skrócie:
    https://youtu.be/IEW5dygNArs

    ---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------

    Skończyło się wymianą na używkę i po problemie.
    280 pln dałem z gwarancją rozruchową na 30 dni, więc bez tragedii.
    Pomian
    A nie kurzyło Ci za autem... bo u mnie czyściutko (a może dlatego że częściowo zaślepiony). Też Ci moc odcinało a po ponownym odpaleniu było wszystko ok??

    czy wymiana wiązała się z jakimś przeprogramowaniem czegoś?? czy tylko wymiana?? i czy jest to trudne zadanie??
    Ostatnio edytowane przez xinek ; 09-03-2017 o 14:39
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

  20. #19
    Mistrz pobocza Awatar Pomian
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII '06
    Silnik
    2.2 TDCi 155 KM
    Opis
    grafitowe kombi - dla rodziny i dla frajdy
    Od
    12 Jul 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Pomian Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez xinek Zobacz posta
    Jak zapala się sprężynka pojawia się błąd egr - wartość wysoka obwodu czujnika A EGR
    Miałem to samo, najpierw co jakiś czas, później częściej i częściej.
    Później pojawiały się razem "wartość za niska" i "wartość za wysoka".

    Oto przyczyny w telegraficznym skrócie:
    https://youtu.be/IEW5dygNArs

    ---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------

    Skończyło się wymianą na używkę i po problemie.
    280 pln dałem z gwarancją rozruchową na 30 dni, więc bez tragedii.
    Pomian
    A nie kurzyło Ci za autem... bo u mnie czyściutko (a może dlatego że częściowo zaślepiony). Też Ci moc odcinało a po ponownym odpaleniu było wszystko ok??

    czy wymiana wiązała się z jakimś przeprogramowaniem czegoś?? czy tylko wymiana?? i czy jest to trudne zadanie??
    Nie dymił.
    Tylko po odpaleniu, jak zimno, to trochę na jasno, ale ciężko było rozróżnić czy to normalne czy coś więcej.
    Był też wtedy czasem kwaśnawy zapach.

    Tak, jak jest sprężyna to silnik idzie w tryb awaryjny i ogranicza moc. Nie ma turbo.
    Po zgaszeniu reset i znowu pełna moc.

    Wymiana jest czysto mechaniczna.
    Od strony elektrycznej EGR to silnik + potencjometr. Nic nie trzeba grzebać w kompie, najwyżej profilaktycznie błędy skasować.

    (wymiziane na mądrymfonie)
    Ostatnio edytowane przez Pomian ; 09-03-2017 o 23:08

  21. #20
    Zielony listek
    Model
    MkIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Od
    15 Feb 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Cytat Zamieszczone przez Pomian Zobacz posta
    Wymiana jest czysto mechaniczna.
    Od strony elektrycznej EGR to silnik + potencjometr. Nic nie trzeba grzebać w kompie, najwyżej profilaktycznie błędy skasować.
    Pytnie: dlaczego niektórzy sprzedający na alle... chcą aby im odesłać egr aby mogli dostroić - skalibrować nowy po regeneracji?? na czym polega kalibracja??
    pozdr

    xinek



    MK4 lift

Podobne wątki

  1. [MkIV] prośba o rozszyfrowanie błędów z forscana
    By pawel74 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-12-2016, 14:18
  2. [MkIII] mrugające światła
    By Heineken in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-06-2016, 10:52
  3. [TDCi MKIV] DW10C TDCI140 - Dopalanie z forscana /Silnik usterka
    By xlar in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 25-08-2015, 14:29
  4. [MkIII] Dwa błędy z Forscana
    By muody1 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 12:25
  5. [MkII] mrugające światelka?
    By lobo1985 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 21:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów