+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin

    Stuki przy zmianie biegów

    Witam wszystkich forumowiczów,
    jestem od miesiąca właścicielem Forda Mondeo Turnier 1.6 tdci 115KM. I od wczoraj nowym uczestnikiem tego forum. Dwa dni po zakupie auta od osoby prywatnej zauważyłem, że przy zmianie biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 i 3 na 4 nie zawsze ale często występują stuki(kilka) z okolic silnika. W pewnych przypadkach dochodzi do takiej sytuacji, że oprócz stuków dochodzi tak jakby do cofnięcia lewego przedniego koła, tak jakby jakaś poduszka była uszkodzona albo przegub. Dodam jeszcze, że sprzęgło pod większym obciążeniem na 1 wydawało dźwięk tarcia. Oczywiście byłem w ASO gdzie mistrz serwisu przejechał się ze mną i po usłyszeniu sprzęgła powiedział, że z nim nic nie jest ponieważ jest za suche i powinienem je lekko przepalić( dotrzeć) i tak zrobiłem- podziałało. Natomiast co do stuków, określił to jako złe wysprzęglanie przez ze mnie. Powiedział, że zmieniam biegi na niskich obrotach i dlatego silnik się dławi. Ta teza wogóle mnie nie przekonuje, ponieważ jeździłem wieloma autami różnych marek, także Fordem i taki mankament nie występował nigdy. Dodam, że faktycznie jak wkręce na wysokie obroty i puszczam powoli sprzęgło to nic się nie dzieje. byłem też na stacji diagnostycznej zobaczyć zawieszenie i wyszło, że jest ok. Teraz to tylko ręce rozkładam i proszę Was drogich forumowiczów o pomoc albo nakierowanie w rozwiązaniu problemu.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    20 Apr 2016
    Mieszka w
    Częstochowa
    Mam podobne objawy w zasadzie można powiedzieć że miałem bo jakieś 90 % wyeliminowałem wymieniając poduszkę silnika oraz skrzyni te górna co jest pod akumulatorem.Oczywiście nie musi być to samo u Ciebie.Coś tam jeszcze słychać ale jest bajka w porównaniu z tym co było. Pozostał jeszcze 'klik" który słychać czasem właśnie przy zmianie biegów lub po puszczeniu i dodawaniu gazu ale tu podejrzewam dwumase...

  4. #3
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez Uka Zobacz posta
    Mam podobne objawy w zasadzie można powiedzieć że miałem bo jakieś 90 % wyeliminowałem wymieniając poduszkę silnika oraz skrzyni te górna co jest pod akumulatorem.Oczywiście nie musi być to samo u Ciebie.Coś tam jeszcze słychać ale jest bajka w porównaniu z tym co było. Pozostał jeszcze 'klik" który słychać czasem właśnie przy zmianie biegów lub po puszczeniu i dodawaniu gazu ale tu podejrzewam dwumase...
    Też podejrzewam, że to któraś poduszka ale szpeca który by mi to potwierdził ciężko znaleźć- nikt za bardzo z mechaników nie przejmuje się Twoim problemem liczy się szybka kasa a nie rzeczowa diagnostyka...

  5. #4
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    20 Apr 2016
    Mieszka w
    Częstochowa
    Ja bylem z tym w serwisie ( serwis wyliczył naprawe na prawie 10 kafli a poduszek i tak nie było w tym spisie) i kilku mechaników ... nikt nie powiedział ze to mogą być poduchy, niestety takich mamy szpeców

  6. #5
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez Uka Zobacz posta
    Ja bylem z tym w serwisie ( serwis wyliczył naprawe na prawie 10 kafli a poduszek i tak nie było w tym spisie) i kilku mechaników ... nikt nie powiedział ze to mogą być poduchy, niestety takich mamy szpeców
    Całe szczęście, że są fora i ludzie, którzy swoim doświadczeniem się dzielą. Od dłuższej chwili korzystam z różnych forów i zawsze uda mi się znaleźć przyczynę usterki i w tej chwili mechanik jest mi tylko do tego potrzebny aby wymienił mi to co ja wskażę. Oczywiście nie wrzucam wszystkich mechaników do jednego wora, wierzę, że są uczciwi o dobrzy mechanicy tylko,że ja po prostu jeszcze na żadnego nie trafiłem. Obiecuję, że jak naprawię auto to napiszę tutaj dokładnie co było nie tak.
    Pozdrawiam serdecznie

  7. #6
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Witam,
    a więc tak, byłem jeszcze u jednego mechanika który sprawdził dobrze poduchy i przeguby. Niestety nic poważnego nie wykrył oprócz drobnostki, która polegała na tym, że tłumik nie był zawieszony takimi dwoma bolcami w gumie tylko na niej leżały te bolce. Oczywiście ta drobnostka nie wpłynęła na tą usterkę opisaną w temacie. Natomiast zauważyłem jeszcze coś dziwnego co może przyczynić się do znalezienia tejże usterki. Mianowicie podczas wkręcania silnika na jałowym biegu do powyżej 1300 obr i puszczeniu gazu kiedy wskazówka obrotomierza opada swobodnie to przy około 1000 obr. silnik wchodzi w takie drżenie, które ustępuje zaraz jak obroty spadną do pozycji neutralnej( około 750 obr). NIestety zaczynam podejrzewać dwumasę

  8. #7
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    20 Apr 2016
    Mieszka w
    Częstochowa
    Cytat Zamieszczone przez foton83 Zobacz posta
    Witam,
    a więc tak, byłem jeszcze u jednego mechanika który sprawdził dobrze poduchy i przeguby. Niestety nic poważnego nie wykrył oprócz drobnostki, która polegała na tym, że tłumik nie był zawieszony takimi dwoma bolcami w gumie tylko na niej leżały te bolce. Oczywiście ta drobnostka nie wpłynęła na tą usterkę opisaną w temacie. Natomiast zauważyłem jeszcze coś dziwnego co może przyczynić się do znalezienia tejże usterki. Mianowicie podczas wkręcania silnika na jałowym biegu do powyżej 1300 obr i puszczeniu gazu kiedy wskazówka obrotomierza opada swobodnie to przy około 1000 obr. silnik wchodzi w takie drżenie, które ustępuje zaraz jak obroty spadną do pozycji neutralnej( około 750 obr). NIestety zaczynam podejrzewać dwumasę
    Jak ten mechanik sprawdził poduchy? wyciągał Je czy tylko na oko? Tylko tyle napisze że po wyjęciu Moich poduszek na oko też wszystko byłoz Nimi ok...

  9. #8
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez Uka Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez foton83 Zobacz posta
    Witam,
    a więc tak, byłem jeszcze u jednego mechanika który sprawdził dobrze poduchy i przeguby. Niestety nic poważnego nie wykrył oprócz drobnostki, która polegała na tym, że tłumik nie był zawieszony takimi dwoma bolcami w gumie tylko na niej leżały te bolce. Oczywiście ta drobnostka nie wpłynęła na tą usterkę opisaną w temacie. Natomiast zauważyłem jeszcze coś dziwnego co może przyczynić się do znalezienia tejże usterki. Mianowicie podczas wkręcania silnika na jałowym biegu do powyżej 1300 obr i puszczeniu gazu kiedy wskazówka obrotomierza opada swobodnie to przy około 1000 obr. silnik wchodzi w takie drżenie, które ustępuje zaraz jak obroty spadną do pozycji neutralnej( około 750 obr). NIestety zaczynam podejrzewać dwumasę
    Jak ten mechanik sprawdził poduchy? wyciągał Je czy tylko na oko? Tylko tyle napisze że po wyjęciu Moich poduszek na oko też wszystko byłoz Nimi ok...
    Nie wyciągał... Prawie wszystkie na oko, ale dwie główne sprawdził łomem, te niby które odpowiadają za ruch poziomy. Problem w tym, że dodatkowo zauważyłem dziwny dźwięk od strony silnika-paska rozrządu( tak mi się wydaje, że od tej strony), taki dźwięk jakby ciche dzwonienie, wydaje mi się że ten dźwięk wzmacnia się przy najechaniu na krawężnik. Więc u mnie problem zaczyna być bardzo złożony. Albo nakładają się na siebie różne usterki, i może być tak że poduchy wraz z dwumasą. Najgorsze jest to, że przed zakupem tego auta powiedziałem sobie, że jakiekolwiek auto kupię po sprawdzeniu w ASO. I tak się stało, że kupiłem auto od prywatnej osoby( 60 lat), która się zarzekała, że "auto nie ma żadnych usterek", po sprawdzeniu przez mistrza serwisu, który mi to auto szczerze polecił- kupiłem je... Ręce mi opadają. Tak sobie czytam swoje wypociny i widzę, że swoje żale w dużej ilości wylewam. Pojeżdżę trochę i dokładnie sprawdzę co jeszcze dzwoni, bo na tą chwilę nie stać mnie na koszty rzędu 4000 zł.

  10. #9
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    20 Apr 2016
    Mieszka w
    Częstochowa
    U mnie jest jeszcze taki objaw ze czuje takie niemile drżenie pedału gazu czasem na nierównościach czasem jak sa wysokie obroty... myślałem ze to minie po wymianie poduszek ale niestety nie... została mi jeszcze jedna poducha do wymiany ta pod skrzynia co jest.
    Moze to mieć związek jakiś?

  11. #10
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez Uka Zobacz posta
    U mnie jest jeszcze taki objaw ze czuje takie niemile drżenie pedału gazu czasem na nierównościach czasem jak sa wysokie obroty... myślałem ze to minie po wymianie poduszek ale niestety nie... została mi jeszcze jedna poducha do wymiany ta pod skrzynia co jest.
    Moze to mieć związek jakiś?
    A ja czuję lekkie wibracje na pedale sprzęgła przy wysprzęglaniu. A jak reaguje Panu silnik przy dodawaniu gazu na biegu jałowym i puszczeniu go tak jak opisałem powyżej?

  12. #11
    Niedzielny kierowca Awatar Bierut
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    11 May 2007
    Mieszka w
    Warszawa Rembertów
    U mnie też występuje takie klikanie przy przełączeniu biegów 1-2-3. Dzieje się to przy zmianie ekonomicznej w niskim zakresie obrotów. Jak podkręcę powyżej 2700 obr/min to po zmianie nic nie klika.
    Dodam, że samochód jest świeżo po serwisie w dobrym ASO i sam zasugerowałem dokładną analizę dwumasy.
    Doradca stwierdził, że wszystko jest w porządku. Jak nie stuka na postoju to nie ruszać jeszcze dwumasy.
    Wychodzi na to, że 1.6 tdci z 6-stopniową skrzynią w zakresie niskich obrotów coś tam generuje.
    Pamiętajmy, że te silniki są z powrotem 8-zaworowe, więc mogą mieć większe wibracje.

    Dodam, że taki stan rzeczy jest u mnie od kiedy kupiłem auto i przejeżdżając dodatkowe 20 tyś. km sytuacja się nie zmienia, ani na gorsze, ani na lepsze.

    Więc jak w kawale : "panie to olej, no to olewam"
    Ostatnio edytowane przez Bierut ; 10-04-2017 o 15:04

  13. #12
    Zielony listek
    Imię
    Michał
    Model
    mondeo
    Silnik
    1.8 TDCi 125 KM
    Od
    14 Aug 2016
    Mieszka w
    stronie
    Witam kolegow usterke jaka opisujecie jest taka sama jak u mnie poduchy niby ok tak twierdzi serwis ale klikanie jest i nie pomogla wymiana osprzetu skrzyni tzn.dwumas kompletne sprzeglo z wtsprzeglikiem, dwumas dwukrotnie wymieniony reszta rzekomo ok ale jest jedno ale po pierwszej wymianie pedal sprzegla zrobil sie gumowaty jak jest zimna to dziwnie powraca po puszczeniu tak jakby go cos na sekunde przytrzymywalo serwis twierdzi ze jest ok ale wedlug mnie cos tu jest nie halo do tego wyzuca plyn hamulcowy co o tym myslicie

  14. #13
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez michalmondeo Zobacz posta
    Witam kolegow usterke jaka opisujecie jest taka sama jak u mnie poduchy niby ok tak twierdzi serwis ale klikanie jest i nie pomogla wymiana osprzetu skrzyni tzn.dwumas kompletne sprzeglo z wtsprzeglikiem, dwumas dwukrotnie wymieniony reszta rzekomo ok ale jest jedno ale po pierwszej wymianie pedal sprzegla zrobil sie gumowaty jak jest zimna to dziwnie powraca po puszczeniu tak jakby go cos na sekunde przytrzymywalo serwis twierdzi ze jest ok ale wedlug mnie cos tu jest nie halo do tego wyzuca plyn hamulcowy co o tym myslicie
    Witam, nadal nie doszedłem do do tego co jest przyczyną ale zacznę napewno od wymiany poduszek bo jak koledze "UKA" pomogło to jest pewnie poduszka. Oczywiście chciałem się "pochwalić", że w miniony piątek jechałem do Warszawy i nie dojechałem- wróciłem na lawecie Przyczyna- padnięty wtrysk. Zaczęło się...?!!!

    A co do klikania to muszą być poduchy, bo jak kolega UKA zaznaczył jemu też serwis i kilku mechaników potwierdzało
    że poduszki są dobre a okazało się inaczej. Na youtube jest filmik jak facet wymienia poduszki w mk4. Poduszka pod akumulatorem była totalnie zniszczona i jest ciekaw jak ktoś taką poduszkę może zdiagnozować bez nie wyjmowania jej???
    Ostatnio edytowane przez foton83 ; 01-05-2017 o 19:34

  15. #14
    Zielony listek
    Imię
    Michał
    Model
    mondeo
    Silnik
    1.8 TDCi 125 KM
    Od
    14 Aug 2016
    Mieszka w
    stronie
    Po wymianie szkrzyni biegow problem rozwiozany szkoda że tak dlugo i kosztownie na filmie gosciu ma bardzo mocne drgania kierownicy dlatego poszedl w poduszki.Co sie stalo z tym wtryskiem?jakieś objawy wczesniejsze?

  16. #15
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez michalmondeo Zobacz posta
    Po wymianie szkrzyni biegow problem rozwiozany szkoda że tak dlugo i kosztownie na filmie gosciu ma bardzo mocne drgania kierownicy dlatego poszedl w poduszki.Co sie stalo z tym wtryskiem?jakieś objawy wczesniejsze?
    W wtrysku poszła elektronika. Nie było żadnych objawów.Najlepsze było to, że koło Wrocławia załączył się tryb awaryjny i zaświeciła się lampka check engine. Po wyłączeniu i włączeniu silnika objawy znikły i postanowiłem pojechać dalej. Niestety pod Łodzią padł bezpowrotnie. Wtrysk poszedł tylko jeden, paliwo tankuje tylko na shell'u. Naprawa trwała 3 dni i kosztowała mnie w serwisie z wymianą filtra paliwa i diagnozą i "nowym" wtryskiem 1500 zł.

  17. #16
    Pieszy
    Model
    Mondeo turnier
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    04 Apr 2017
    Mieszka w
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez foton83 Zobacz posta
    Witam wszystkich forumowiczów,
    jestem od miesiąca właścicielem Forda Mondeo Turnier 1.6 tdci 115KM. I od wczoraj nowym uczestnikiem tego forum. Dwa dni po zakupie auta od osoby prywatnej zauważyłem, że przy zmianie biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 i 3 na 4 nie zawsze ale często występują stuki(kilka) z okolic silnika. W pewnych przypadkach dochodzi do takiej sytuacji, że oprócz stuków dochodzi tak jakby do cofnięcia lewego przedniego koła, tak jakby jakaś poduszka była uszkodzona albo przegub. Dodam jeszcze, że sprzęgło pod większym obciążeniem na 1 wydawało dźwięk tarcia. Oczywiście byłem w ASO gdzie mistrz serwisu przejechał się ze mną i po usłyszeniu sprzęgła powiedział, że z nim nic nie jest ponieważ jest za suche i powinienem je lekko przepalić( dotrzeć) i tak zrobiłem- podziałało. Natomiast co do stuków, określił to jako złe wysprzęglanie przez ze mnie. Powiedział, że zmieniam biegi na niskich obrotach i dlatego silnik się dławi. Ta teza wogóle mnie nie przekonuje, ponieważ jeździłem wieloma autami różnych marek, także Fordem i taki mankament nie występował nigdy. Dodam, że faktycznie jak wkręce na wysokie obroty i puszczam powoli sprzęgło to nic się nie dzieje. byłem też na stacji diagnostycznej zobaczyć zawieszenie i wyszło, że jest ok. Teraz to tylko ręce rozkładam i proszę Was drogich forumowiczów o pomoc albo nakierowanie w rozwiązaniu problemu.
    Witam Wszystkich,

    chciałem podzielić się wiedzą, ponieważ sam korzystam z pomocy ludzi, którzy udostępniają wiedzę na temat rozwiązanych usterek. Dzięki temu dużo ludzi, zaoszczędza wiele czasu i pieniędzy.
    Przechodząc do meritum sprawy. Mój problem z szarpaniem podczas zmiany biegów, oraz pisk sprzęgła podczas obciążenia na biegu pierwszym oraz wstecznym był spowodowany elementami sprzęgła. Do końca nie wiem czy była to tarcza czy docisk, ponieważ został założony komplet sprzęgła. Przy okazji zostało też wymienione koło dwumasowe. Dodam, że pod koniec pojawił się dźwięk stukania o charakterze metalicznym- występował on czasami na biegu jałowym.
    Objawy szarpania oraz dźwięku tarcia całkowicie zniknęły.

    Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów i życzę 100% trafień za pierwszym razem w diagnozie.

Podobne wątki

  1. [TDCi MKIII] Stuki przy zmianie biegów oraz dodawaniu/ujmowaniu gaz
    By MMondeo in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 20-11-2016, 11:52
  2. [MkII] Stuki przy zmianie biegów
    By nikczemnik in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-01-2016, 11:12
  3. [TDCi MKIII] Stuki przy zmianie biegów
    By dartro in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 18:58
  4. [MK III] STUKI PRZY ZMIANIE BIEGÓW
    By JAREK-OSIAK in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-09-2009, 16:53
  5. [MkIII] stuki przy zmianie biegów
    By Djr in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-07-2009, 14:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów