+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Pieszy
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    02 Jul 2017
    Mieszka w
    Szatarpy

    2.0 Benzyna + LPG - stukające zawory

    Cześć
    Niedawno zakupiłem sobie mondeo mk3 z silnikiem jak w temacie,
    także to mój pierwszy post na forum, więc proszę o ewentualną wyrozumiałość
    Problem polega na tym, że od 3-4 dni samochód zaczął klepać na ciepłym silniku, faluje obrotami
    i trzeba mu dać lekko gazu, przy odpalaniu po nocy stania. Poczytałem trochę na forum i
    sprawdziłem klapki w dolocie. Po odłączeniu przewodu od podciśnienia, nadal klepie więc kolektor wykluczyłem.
    Pojechałem dzisiaj do mechanika i po wsłuchaniu się w pracę silnika stwierdził że ok. 2 zawory mają za duże luzy
    i że na razie mam sobie dać spokój, w razie jakby zaczął mocniej klepać podjechać do niego .
    Jak przejrzałem umowy kupna, poprzedni właściciel kupił go z takimi stukami, jednak jak go kupowałem
    nic takiego nie występowało, a poprzedni właściciel miał go zaledwie 4 miesiące, zdążył wymienić olej z filtrami i
    reduktor od lpg . Myślicie żeby posłuchać się mechanika czy raczej sprawdzić te zawory ?
    Nagrałem jak chodzi na zimnym i ciepłym silniku:
    https://youtu.be/TeM6bGCytcc
    https://www.youtube.com/watch?v=o9z2wXvTwXs

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Zielony listek
    Imię
    Krzysiek
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    01 Sep 2016
    Mieszka w
    Wrocław
    Miło gościć nowego forumowicza. Zawory a dokładniej luz zaworowy należy zmierzyć a nie oceniać na słuch, niestety


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #3
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez zx213 Zobacz posta
    Myślicie żeby posłuchać się mechanika czy raczej sprawdzić te zawory ?
    Trzeba sprawdzić, bo niewłaściwe luzy w fazie początkowej powodują brak kultury i osiągów silnika, a przy pogłębiającym się problemie mogą skończyć się nawet remontem silnika jak np zawór pęknie i jego szczątki wlezą między tłok a cylinder.
    Tylko proponowałbym znaleźć inny warsztat w którym mają pojęcie, bo mając nawet słuch absolutny to przy 16 zaworach nie idzie stwierdzić ile ich faktycznie puka, no i jeśli mistrz twierdzi że spoko można z pukającymi zaworami jeździć i to jeszcze z LPG, to go dyskwalifikuje. No chyba że liczy na to że zawory się uszkodzą i zgarnie większą kasę za remont.
    Zresztą pomiar luzów zaworów, przy podstawowych umiejętnościach manualnomechanicznych, można samemu wykonać.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  5. #4
    Pieszy
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    02 Jul 2017
    Mieszka w
    Szatarpy
    Ogólnie jak to jest z tymi zaworami ?
    Naczytałem się trochę o tym i każdy pisze co innego. Ten silnik posiada szklanki hydrauliczne czy mechaniczne ? Jak mechaniczne to rozumiem że da się je ustawić ? I czy przy zdejmowaniu pokrywy zaworów trzeba kupić nową uszczelkę czy wystarczy silikon odporny na temperaturę ?

  6. #5
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Ten silnik ma mechaniczne (hydraulika tylko w V6)
    Uszczelka nie jest droga (chyba ), jak założysz nową po regulacji to podejrzewam że nie będziesz się już dotykał do śmierci mondka.
    Można też ewentualnie na silicon tylko trza dobrać odpowiedni (w tym sensie że do silników, nie bojący się temperatury i oleju) są dedykowane do takich rzeczy.

    Kwestia tylko czy to na 100% zawory pukają. ale jak auto zagazowane to ogólnie pomiar luzów powinien być przy montażu kuchenki i później po 50 tyś.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  7. #6
    Pieszy
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    02 Jul 2017
    Mieszka w
    Szatarpy
    Masz pomysł co to by mogło jeszcze być ?
    Trochę się w sumie obawiam o to klepanie bo silnik ma nabite niemały przebieg 360 kkm :/

  8. #7
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez zx213 Zobacz posta
    Masz pomysł co to by mogło jeszcze być ?
    Tym to sobie głowy na razie nie zawracaj, przy 360tyś to bezapelacyjnie trza sprawdzić te zawory.
    Nie wiesz może ile na gazie przelatane ma silnik?
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  9. #8
    Pieszy
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    02 Jul 2017
    Mieszka w
    Szatarpy
    Dokładnego przebiegu na gazie nie znam, ale był założony niecałe 4 lata temu. Obstawiam 300 tys przebiegu przy zakładaniu. Myślisz że nic mu się nie stanie jak przejeżdżę jeszcze tydzień z takim pukaniem ? (wiem wróżenie z fusów). Muszę skompletować narzędzia, a mechanik zarobiony, chociaż nie wiem czy oddałbym mu jeszcze samochód

  10. #9
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez zx213 Zobacz posta
    nic mu się nie stanie jak przejeżdżę jeszcze tydzień z takim pukaniem ? (wiem wróżenie z fusów).
    No ciężko wyczuć
    są tematy że i latami ludzie jeździli z grającą klawiaturą, ale i są tematy że z dnia na dzień zawór się wypalił czy pękł.

    Do pomiaru luzu to jakichś specjalnych narzędzi nie trza, nasadka żeby odkręcić dekiel, szczelinomierz, i ewentualnie klucz na nakrętkę koła pasowego coby kręcić silnikiem a nie przepychać auto na biegu.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  11. #10
    Pieszy
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    02 Jul 2017
    Mieszka w
    Szatarpy
    Czyli do samego pomiaru nie trzeba zdejmować wałków rozrządu ? Ogólnie śmiesznie, byłem łącznie u 3 mechaników. Pierwszy tak jak pisałem mówił że ok 2 zawory i nie zawracać sobie głowy, drugi stwierdził że to cewki gazu , a trzeci że zawory albo panewka i jeździć z tym tak długo aż silnik zdechnie Jeżeli do samego pomiaru nie trzeba zdejmować wałków to sprawdzę te luzy i się upewnię czy to napewno zawory

  12. #11
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez zx213 Zobacz posta
    drugi stwierdził że to cewki gazu
    A jak jedziesz na benzynie to nie stuka? Przełącz się na benę i odepnij wtyczki z wtryskiwaczy LPG, i zobacz czy ucichło.
    Cytat Zamieszczone przez zx213 Zobacz posta
    albo panewka
    Jest to jedna z kolejnych możliwości.

    Wałków nie trza zdejmować.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

Podobne wątki

  1. [MkI] Stukające plastiki.
    By Zibi7071 in forum Nadwozie i wnętrze
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 18:37
  2. [MkII] stukające tylne hamulce
    By MikiS93 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 15:14
  3. [MkI] stukające zawory
    By socan in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-08-2009, 17:57
  4. [MkI] lekarstwo na stukające zawory?
    By pele in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 19:43
  5. [MKI]Stukające zawory
    By tommek192 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 05-03-2008, 13:20

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów