+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1

    Wysokie obroty i wentylator po odpaleniu

    Od 3 tyg. borykam sie z niewyjasnionym zachowaniem mondka. Po odpaleniu wchodzi na 1500obr/min, wlacza sie wentylator i obroty sobie powolli jeszcze rosna do ok. 1800obr/min. Po dodaniu gazu nic sie nie zmienia (w 80% przypadkow), tylko po obciazeniu silnika czyli np. lekko rusze i stane, to uzyskuje normalne obroty i wylacza sie wentylator. Co do obr. to moze jeszcze jakos bym przelknal, ale ten wentylato, to przegiecie i oznacza, ze cos sie dzieje, ale co ?? Jakies pomysly? Bo ja
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Znawca leśnych tras
    Imię
    jasio
    Opis
    Nissan
    Od
    15 Jan 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    A odpalasz na LPG czy bezin? Zacznij od resetu komputera

  4. #3
    Mam sekwencyjny wtrysk gazu Emmegas TSi-3 i nie ma opcji zapalania na LPG. Niby to nie jest oszczednie w zimie, ale nie ma szans, zeby zapiekly sie wtryskiwacze benzyny z powodu nieuzywania, bo sa uzywane przy kazdym odpaleniu i ogolnie nie trzeba wogole zwracac uwagi na to, ze jezdzi sie na gazie - system dla uzytkownika jest przezroczysty. Ale nie o tym ten post
    Reset kompa robilem. Nic nie dalo
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  5. #4
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    zerknij na czujnik temperatury ten do kompa na górze obudowy tempstatu.Zdejmij z niego wtyczkę i zmierz jaką ma oporność.Jeżeli na zimnym silniku będzie miał niską oporność ...rzędu kilku kiloomów to znaczy że jest padnięty.To jedyna rzecz jaka mi w tym momencie przychodzi do głowy a jaka powodowałaby włączanie niekontrolowane wentylatora.

  6. #5
    Ale przy staniu w korkach, jak sie zagrzeje sielnik to wentylator wlacza sie i wylacza normalnie - czy to nie oznacza, ze jednak czujnuk temp. zyje?
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  7. #6
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez szopen_x
    Ale przy staniu w korkach, jak sie zagrzeje sielnik to wentylator wlacza sie i wylacza normalnie - czy to nie oznacza, ze jednak czujnuk temp. zyje?
    A to tej drobnej informacji wcześniej nie zauwazyłem

  8. #7

    Wysokie obroty i wentylator po odpaleniu

    Zachowanie Mondka nadal nie dawalo mi spokoju i postanowilem zweryfikowac, to co podpowiadacie oraz dodatkowo moje podejrzenia co do pracy sondy lambda. Znalazelm na forum jak odczytac kody bledow z ECU. Szwagier majsterkowicz mial oczywiscie potrzebne elementy, polutowal i po kilku minutach juz badalem, na co choruje Mondi. A oto wyniki: 73,33,25,38,52.
    Ale po odczytaniu pojawily sie schody
    1. Czy na pewno mam miec 2 cyfrowe kody
    2. Co oznacza 1.8 CFi (bo to raczej nie jest 1.8 16V, tak jak moj)

    Bo wedlug tabeli kodow usterek dostepnej na forum mam padniete:
    a) w wersjach poza 1.8 CFi:
    25-czujnik polozenia przepustnicy
    33-czujnik temperatury plynu chlodzacego
    38-sonda lambda
    52-automatyczna skrzynia biegow: dzwignia ustawiona w polozeniu "D", przestawic do polozenia "N" lub "P" i powtorzyc procedure samodiagnostyki - ale ja nie mam automata
    73-zawor elektromagnetyczny filtra z weglem aktywnym

    b) w wersji 1.8CFi:
    25-czujnik spalania stukowego
    33-brak recylkulacji gazow wydechowych
    38-silnik krokowy
    52-cisnieniowy czujnik ukladu wspomagania kierownicy
    73-czujnik polozenia przepustnicy

    Ktore opisy bledow beda prawidlowe. Mi bardziej "pasuja" a), ale automatyczna skrzynia mnie rozbroila
    Jak tu dojsc o co chodzi. Moze to byl kiedys automat, moze nie ten ECU
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  9. #8
    Pogromca zakrętów
    Imię
    My name is Gladiator
    Opis
    Już nie czarne
    Od
    17 Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Myślenice

    Re: Wysokie obroty i wentylator po odpaleniu

    Cytat Zamieszczone przez szopen_x
    Ale po odczytaniu pojawily sie schody
    1. Czy na pewno mam miec 2 cyfrowe kody
    2. Co oznacza 1.8 CFi (bo to raczej nie jest 1.8 16V, tak jak moj)
    A z VINa nie wyczytasz??
    Pozdro
    vMZe

  10. #9

    Wysokie obroty i wentylator po odpaleniu

    Moze i wyczytalbym, ale nie mam narzedzi do weryfikacji i dekodowania VIN. Moj VIN to: WF0AXXGBBAPG96145 i tyle wiem.
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  11. #10
    Pogromca zakrętów
    Imię
    My name is Gladiator
    Opis
    Już nie czarne
    Od
    17 Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Myślenice
    tyle widać:
    Checked VIN --------------> WF0AXXGBBAPG96145
    Manufacturer -------------> Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
    Model --------------------> Mondeo
    Body style ---------------> Hatchback 5 doors
    Production date ----------> 1993/09
    Complectation ------------> LX/CLX
    Engine -------------------> ZETEC 1.8 EFI
    Gear ---------------------> MTX75
    Drive --------------------> LHD 2WD
    Conditioner --------------> Without AIR Conditioner
    Produced for -------------> D
    Colour -------------------> Unknown
    Interior -----------------> OPAL
    a dekoder jest tutaj:
    http://nmr.ioc.ac.ru/Staff/DmitrievDE/vin/
    Pozdro
    vMZe

  12. #11
    Czy EFI to to samo co CFI?
    Czy z odkodowania VIN wynika, ze to nie automat?
    Czy mam wziasc pod uwage odczyt bledow w wersji a) czy b)?
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  13. #12
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Myślę że masz 3 cyfrowe ( wersja wzbogacona)
    A więc 733,325,385,20
    Nie mam teraz przed oczami tabeli ale myślę że tak właśnie ma być.

  14. #13
    Pogromca zakrętów
    Imię
    My name is Gladiator
    Opis
    Już nie czarne
    Od
    17 Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Myślenice
    Cytat Zamieszczone przez szopen_x
    Czy EFI to to samo co CFI?
    Czy z odkodowania VIN wynika, ze to nie automat?
    Czy mam wziasc pod uwage odczyt bledow w wersji a) czy b)?
    Z VIN wynika skrzynia MTX75 - typowy manual.
    EFI - Electronic Fuel Injection
    CFI - nie było wg mojej najlepszej wiedzy montowane w Mondeo

    pozdro
    vMZe

  15. #14
    Pochłaniacz prostych
    Od
    14 Apr 2005
    Mieszka w
    Kraków
    spróbuj odczytac jeszcze raz jako 3 cyfrowe bo ciś mi tu nie gra.

  16. #15
    Procedure i kody sciagnalem z http://www.heva.republika.pl/mondeo/C_O_D_E_S.zip. Adres umieszczony na forum w watku:
    http://www.mondeoklubpolska.org/modu...ewtopic&t=1394

    Moze cos zle wykonalem?
    1. Podlaczylem sie jak w instrukcji
    2. Zapalilem auto i
    2xmig - cisza - migniecia z duza czestotliwoscia, nie do zliczenia - cisza - 1xmig - cisza - 7xmig z krotkimi przerwami - przerwa srednia - 2xmig z krotkimi przerwami - przerwa dluga - 3xmig z krotkimi przerwami - przerwa srednia - 3xmig z krotkimi przerwami - przerwa dluga - ...()

    Uznalem, ze kody zaczynaja sie od 7 i sa dwucyfrowe (oczywiscie pojecia wzgledne: przerwa krotka, srednia,dluga maja tylko zobrazowac sekundowe roznice w czasie).
    ____2_"nie do zliczenia"______1_____7_2__3_3__2_5__3_8__5_2__1_1 __7_3__3_3__2_5__3_8__5_2__1______________________
    Moze nie powinienem tego robic na gadajacym silniku, tylko np. na samym wlaczonym zaplonie - bo ogolnie wyczytalem 3 tryby pomiarow, ale za bardzo nie doszedlem, o co w nich chodzi

    A co do CFI, to w tabeli kodow bledow jest takowe rozgraniczenie.
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  17. #16
    Pogromca zakrętów
    Imię
    My name is Gladiator
    Opis
    Już nie czarne
    Od
    17 Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Myślenice
    Cytat Zamieszczone przez szopen_x

    A co do CFI, to w tabeli kodow bledow jest takowe rozgraniczenie.
    No tak, ale ono dotyczy orionów, escortów itp nie ma mondeo z CFI.
    Pozdro
    vMZe

  18. #17
    W takim razie, przy zalozeniu, ze odczytalem dobrze kody i, ze sa 2-cyfrowe, to o co chodzi z bledem dotyczacym automatycznej skrzyni biegow, skoro jej nie mam i w/g VIN nie powinienem miec?

    Na razie czekam na sonde lambda z allegro. Zamontuje sonde, sprawdze kable i laczenia do czujnika temp. plynu chlodzacego, pozniej restart kompa i zobacze, co Mondi na to. Mam nadzieje, ze pomoze i pozniej
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  19. #18
    Pogromca zakrętów
    Imię
    My name is Gladiator
    Opis
    Już nie czarne
    Od
    17 Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Myślenice
    Cytat Zamieszczone przez szopen_x
    W takim razie, przy zalozeniu, ze odczytalem dobrze kody i, ze sa 2-cyfrowe, to o co chodzi z bledem dotyczacym automatycznej skrzyni biegow, skoro jej nie mam i w/g VIN nie powinienem miec?

    Na razie czekam na sonde lambda z allegro. Zamontuje sonde, sprawdze kable i laczenia do czujnika temp. plynu chlodzacego, pozniej restart kompa i zobacze, co Mondi na to. Mam nadzieje, ze pomoze i pozniej
    Raczej drugie wymienione kody są Twoje (obydwa zestawy oznaczyłeś jako CFI). A plan zdecydowanie dobry - najpierw lambda potem reset i trochę pojeździć trzeba (około 20 km, żeby się nowe wartości na czujnikach pozapisywaly bo po resecie będą domyślne wartości i układ musi się samodostosować. U mnie efekt po wymianie lambdy i resecie był taki, że spalanie skoczyło do 14 LTr - już chciałem starą zakładać. Ale po kilkudziesięciu km mam 8,5 i jest git.
    Pozdro
    vMZe

  20. #19
    Jestem po wymianie sondy lambda i poprawce izolacjii kabelkow od czujnika temperatury.
    Robilem reset kompa po wymianie sondy i nadal mam bledy.
    Poprzednie kody jednak byly 3 cyfrowe i przedstawialy sie nastepujaco:
    172,332,538,521,173,332,538,521 czyli
    172 - sonda lambda lub jej obwod, za uboga mieszanka
    173 - sonda lambda lub jej obwod, za bogata mieszanka
    332 - układ recylkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
    521 - włącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy
    538 - błąd obsługi podczas procedury samodiagnostyki

    Teraz pozostaly kody 332,521,538 czyli zniknal blad o sodzie lambda, czyli wymiana pomogla :metal, ale o co chodzi z bledem 538, co moge robic zle ?
    Co zrobic z bledem 332? Co go wywoluje, co moze byc popsute, na co zwalic wine?

    P.S. Efekty wymiany sondy na uniwersalna np. spalanie, zapodam na forum jak przetestuje, musze zrobic troche km, zeby wyniki nie byly obarczone za duzymi bledami. :metal
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

  21. #20

    Wysokie obroty i wentylator po odpaleniu

    Uczono mnie kiedys - "nie mnożcie bytów", to i ja nie tworze nowego postu, tylko odswiezam stary, bo nadal borykam sie z tym, ze moj mondi po odpaleniu zaczyna zyc wlasnym zyciem i dopiero jak mu sie znudzi (na szczesie w miare szybko) pozwala mi sie kontrolowac i sprawuje bez zarzutu. Ponawiam prosbe o pomoc, bo zima sie zbliza, a leczenie auta w zimie, chocby to nawet byl mondi, nie nalezy do przyjemnosci.
    Pomocy! Hilfe! Help! Pamagitie!
    Szopen
    ---------------------------------------------------
    MkI 1.8 16V '93 / LPG

Podobne wątki

  1. [Zetec] Wysokie obroty po odpaleniu
    By matysek in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 20:48
  2. [Zetec] MK II 1.8 16V (automat - 1997) - Wysokie obroty po odpaleniu silnika ;-(
    By Northools in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-04-2012, 00:15
  3. [TD MkII] po odpaleniu silnik dostaje wysokie obroty 7 tys
    By czarli93 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 12:32
  4. [Zetec]Po odpaleniu obroty w góre i wentylator sie załącza
    By balwanekbuli in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-12-2010, 07:32
  5. [MkII] Wranie ustało , obroty wskoczyły (wysokie obroty na ja
    By angelos in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-10-2009, 17:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów