+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    [MkIII] Kopcenie-czyzby EGR?

    Witam od kilku dni zauwazylem w moim mdo duze kopcenie w kolorze czarnym przy jakimkolwiek dodaniu gazu. Wczesniej nie bylo tak mocno intensywne. Po telefonie do znajomego mechanika pracujacego w ASO stwierdzil ze to bedzie zawor EGR. a koszt nowego to ok 800 zeta, czytalem rowniez na forum watki na temat zaslepienia tego zaworu lecz nie do konca tzn nie znalazlem odpowiedzi czy to zdrowe zaslepic ten zaworek czy jednak lepiej dla silnika oczywiscie odzalowac te kilka stowek i zalozyc nowy zawor. Prosze o rade co mam zrobic i co bedzie najkorzystniejsze z gory dziekuje.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Pewnie sie nie mylił
    Zaslepienie w tym przypadku?

  4. #3
    wlasnie wrocilem od niego za jedyne 100 zeta zrobi mi pelny test w serwisie a potem na bank zaslepianie i bede kolejnym trucicielem

  5. #4
    zaslepisz sobie sam mozesz.tylko blaszke dobrą znajdź
    Jesli nie ma kodu bledów test jest zbedny,nic nie pokaze

  6. #5
    EGR oprócz redukcji tlenkow azotu przyczynia się także do obniżenia temperatury w komorze spalania. Zaslepienie EGR'a nie jest dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że w TDCI nie jest to prosty układ.
    Kiedyś Mondeo MK II 2000
    1.8 TD FUTURA
    Dziś Daewoo Leganza 2.0
    Niebieski DL 42052

  7. #6
    Mistrz pobocza Awatar TomekWino
    Imię
    Tomek
    Opis
    Ford MK III, IV
    Od
    23 May 2006
    Mieszka w
    Rzeszów
    ...moze to nie zawór a pęknięty przewód dolotowy do turba... miałem podobny przypadek...

    Trzeba dokładnie przeglądnąć wszystkie przewody dolotowe szczególnie gumowe oraz połączenia gumowych z plastikowymi.
    Prawdziwa maszyna to R 1200 GS kto zna to wie.........

  8. #7
    Jutro wieczorkiem jade podpiac sie do kompa az sie boje co pokaze, co do przewodu mechanik wstepnie sprawdzil przewod od intercoolera i wstepnie ocenil ze jest ok chociaz jak podjade do niego do serwisu to na pewno jeszcze raz poprosze aby sprawdzil. Jak wroce dam znac co wyszlo dalej

  9. #8
    a pęknięty przewód dolotowy do turba...
    to by silnik oslabł wyczuwalnie

  10. #9
    Witam bylem wieczorkiem na WDSie i przewidywania sie sprawdzily tzn padlo sterowanie zaworu EGR a zawor pozostal w pozycji otwartej. Mechanik podcisnieniowo zamknal zawor po czym odlaczyl przewod podcisnieniowy i zabezpieczyl aby jakis syf do zaworu sie nie dostal a autko jak nowe zadnego nadmiernego dymienia poprostu bajka a juz mialem watpliwosci co do dalszej eksploatacji mondka...... :metal cala operacja kosztowala mnie 100 zeta a przy okazji sprawdzone zostaly wszystkie elementy z wdsa a w szczegolnoscie ucieszyly mnie wtryski ktore sa bez zarzutu, i juz bedac na kanale sprawdzil mi mechanik po calosci autko i nic wiecej nie ma w nim do roboty-- takze po tej wizycie od razu lepiej mi sie spalo

  11. #10
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Tomasz
    Opis
    Mondeo III / 1.8B
    Od
    16 Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez FUFU
    Witam bylem wieczorkiem na WDSie i przewidywania sie sprawdzily tzn padlo sterowanie zaworu EGR a zawor pozostal w pozycji otwartej. Mechanik podcisnieniowo zamknal zawor po czym odlaczyl przewod podcisnieniowy i zabezpieczyl
    Gdzie Ty takiego magika znalazłeś ? Ja miałem już raz check-engine z powodu EGR'a, a i teraz czuć przy przyspieszaniu, że czasem silnik ma czknięcie. Bardzo się nastawiałem, żeby EGR'a wyciepać w cholerę / zaślepić, ale w mojej wersji (2003 sierpień) to nie jest już niby takie banalne - a nie wiem czy Ty nie masz tego samego typu zaworu. Może podrzucisz kontakt do swego mechaniora, albo on wie - gdzie w w-wie takie cuda robią?

    pozdro

  12. #11
    Swaj
    Gość
    podepnę się pod temat z prośbą o pomoc. Mam od dwóch mieszków Mondeo grudzień 2000 w nowej budzie. I też mi gość wysondowal zapchany zawór EGR. Świeciło się na desce że jest awaria silnika. coś tam wykombinował za 100 zł ale znów mam od wczoraj problem. Jak facet wyniuchał silnik jest przegrzany... kiedyś walił więcej dymem z rury, teraz jechałem za mondkiem autem w żony pandzinie i tylko raz na kilkukilometrowej trasie dmuchnął na zakręcie. Spadku mocy nie zauważam, temp na wskaźniku wydaje się byc normalna. ALe za to mi klima poszła, fachowcy mówią że cały kompresor do wymiany.
    Może ktoś zna fachurę od Mondków w okolicach Poznania i Poznaniu?
    Z góry thanks za pomoc na forum.

  13. #12
    Kursant
    Opis
    Mondeo Mk 4
    Od
    08 Jul 2007
    Mieszka w
    W-ch
    Podepnę się do tematu
    EGR wyminiony (8 stówek nie moje :/ )
    Autko grudzień 2001 2.0 TDDI 115 km (turbinka bez zmiennej geometrii łopatek), a dymi dalej jak Ikarus. Dymi ta, że jak dziś przekraczałem granice czesko-polską to zadymiłem celnika , aż go nie widziałem. Dodatkowo cieknie z miski i uszczelniacza wału (szklanka oleju po każdym postoju) przyznam sie , że mam lekko dość mam autko od maja ale pod koniec maja miałem zdarzenie drogowe i 4 tyg na serwisie, a teraz to meritum wymieniłem EGR'a a ten dalej dymi i to naprawde strasznie czy próbowac czyszczenia układu dolotowego ???
    2007 Mondeo MKIV 2.0TDCI Titanium X

  14. #13
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Rom
    To chyba pozostanie Ci się zapoznać z cenami wtrysków.
    Chyba że turbawka przecieka.
    Netoper
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  15. #14
    Niedzielny kierowca Awatar Wierzba
    Od
    12 Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    sprawdzil mi mechanik po calosci autko i nic wiecej nie ma w nim do roboty-- takze po tej wizycie od razu lepiej mi sie spalo
    o jak ja bym chciał mieć taki spokojny sen

    a swoją droga to czemu wszędzie jak pojadę- do warsztatowych magików to mówią żeby zaslepic EGR a jak w ASo o tym wspomniałem to mnie zkrzyczeli że chcę silnik zabić- to jak to jest ?
    Moje MDO - 2002r. GHIA TDCI 130 hp: http://i76.photobucket.com/albums/j3...os/mondeo1.jpg
    UWAGA samochód na sprzedaż- info: http://moto.allegro.pl/item328798382..._sprawdz_.html

  16. #15
    Klubowicz
    tdci-man
    Awatar GrekuPL
    Imię
    Grzesiek
    Model
    MKIII/MKIII
    Silnik
    2,5V6/2.2TDCI
    Od
    04 Jul 2007
    Mieszka w
    Mietków/Wrocław
    wiesz...za zaślepienie EGR-a oni wezmą daj my na to 100zł a za założenie nowego 800zł więc co byś wybrał ??!! wiadome że oni będą tak mówić żeby naciągnąć Cię na większą kasę a po drugie T.T.T.M.*




    T.T.T.M*-ten typ tak ma
    DIESEL MUSI DYMIĆ...
    A V-KA MUSI CYKAĆ...
    Chyba, że należysz do klubu posiadaczy nowych uszczelek pod głowicą

  17. #16
    Kursant
    Opis
    Mondeo Mk 4
    Od
    08 Jul 2007
    Mieszka w
    W-ch
    Dotti&Netoper
    Myslisz ze to wtryski ?? Goscie z ASO uparcie twierdzą że to jest jednak EGR(i tak już wymieniony). A turbawka jak cieknie (pewnie cieknie ) to nie było by na niebiesko???
    Czy do sprawdzenia wtrysków to tylko próba przelewowa ??
    2007 Mondeo MKIV 2.0TDCI Titanium X

Podobne wątki

  1. [TD MkII] czyzby rozrusznik?
    By maciejdr in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 08:48
  2. [TD MkII] Czyzby to pompa wtryskowa
    By cichy11 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-03-2010, 14:00
  3. czyzby pompa??
    By mymlon in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-09-2007, 19:48
  4. czyzby przeplywomierz??
    By mymlon in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-12-2006, 21:59
  5. [MkI] BRC JH... padla-czyzby temp.?
    By Scanner in forum LPG
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-01-2006, 12:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów