+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
  1. #1
    Niedzielny kierowca Awatar FeveR
    Opis
    MK2 V6 LPG
    Od
    03 Jan 2006
    Mieszka w
    Wroclaw

    [MkII][V6] wymiana uszczelki kolektora wydechowego

    Hey,

    Jako ze od ponad 3000 km nadal mi cyka pod silnikiem, fachowcy obsluchali i stwierdzili ze najpawdopodobniej padla uszczelka pomiedzy lewa glowica a kolektorem wydechowym. Stad moje pytanie do guru V6 (STraits jak sie za to zabrac. W Tisie wyczytalamel ze wszystko sie robi od dolu, odkrecajac jeden amortyzator skretu przesunac silnik na maxa w praw strone, odkrecic kolektor i wyjac. Teoria piekna i cacy, ale znajac zycie przy odkrecaniu tego typu polaczen, urwe jakas szpilke przy kolektorze i co wtedy - zrzucac chlodnice wody, klimatyzacji i wiatraki na dol i podchodzic z gwintowaniem.

    Wogole gdyby ktos znal jakis dobry przepis i z doswiadczenia zwrocil mi uwage na co uwazac, bede wdzieczny.
    pozdrawiam Fever

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Znawca leśnych tras
    Opis
    S6 4F0
    Od
    13 Jan 2005
    Mieszka w
    Lublin
    Moja odpowiedź będzie miażdżąca. Szykuj się do wymiany uszczelki pod głowicą. Szkoda marnować czasu na wymine uszczelki pod kolektorem, bo to NIC NIE DA. Jestem w stanie założyć się o swoje mondeo
    Także szykuj uszczelke pod głowicą + 8 śrub do głowicy i jazda

  4. #3
    Niedzielny kierowca Awatar FeveR
    Opis
    MK2 V6 LPG
    Od
    03 Jan 2006
    Mieszka w
    Wroclaw
    Cytat Zamieszczone przez STraits
    Moja odpowiedź będzie miażdżąca. Szykuj się do wymiany uszczelki pod głowicą. Szkoda marnować czasu na wymine uszczelki pod kolektorem, bo to NIC NIE DA. Jestem w stanie założyć się o swoje mondeo
    Także szykuj uszczelke pod głowicą + 8 śrub do głowicy i jazda
    Maricinie - ale ja z tym cykaniem jezdze juz dobre pol roku i w tym czasie zrobilem jakies 7-8 Kkm - wiec chyba jezeli bylaby to uszczelka to juz dawno by polecialo cos wiecej. Zadnych dodatkowych objawow padnietej uszczelki (woda w oleju, olej w wodzie, ubywajacy olej czy woda, spadek mocy) nie zostaly zauwazone. A dodatkowo za kolektorem wydechowym przemawia ze na postoju na wolnych obrotach czuc spaliny wewnatrz kabiny. Dlatego wszystko wskazuje ze to uszczelka przy kolektorze wydechowym - wiec chce zaczac od tego - a gdy nie pomoze to rzeczywiscie bede szukal dalej.
    pozdrawiam Fever

  5. #4
    Znawca leśnych tras
    Opis
    S6 4F0
    Od
    13 Jan 2005
    Mieszka w
    Lublin
    Cytat Zamieszczone przez FeveR
    Cytat Zamieszczone przez STraits
    Moja odpowiedź będzie miażdżąca. Szykuj się do wymiany uszczelki pod głowicą. Szkoda marnować czasu na wymine uszczelki pod kolektorem, bo to NIC NIE DA. Jestem w stanie założyć się o swoje mondeo
    Także szykuj uszczelke pod głowicą + 8 śrub do głowicy i jazda
    Maricinie - ale ja z tym cykaniem jezdze juz dobre pol roku i w tym czasie zrobilem jakies 7-8 Kkm - wiec chyba jezeli bylaby to uszczelka to juz dawno by polecialo cos wiecej. Zadnych dodatkowych objawow padnietej uszczelki (woda w oleju, olej w wodzie, ubywajacy olej czy woda, spadek mocy) nie zostaly zauwazone. A dodatkowo za kolektorem wydechowym przemawia ze na postoju na wolnych obrotach czuc spaliny wewnatrz kabiny. Dlatego wszystko wskazuje ze to uszczelka przy kolektorze wydechowym - wiec chce zaczac od tego - a gdy nie pomoze to rzeczywiscie bede szukal dalej.

    Nie będzie dodatkowych efektów ubocznych i mozesz tak jeździć i rok czasu. Tak jak mówiłem, jak lubisz hazard to możemy sie założyć powiedzmy o Johnny Walkera że wydmuchało uszczelke
    Te uszczelki są tak skonstruowane że albo cyka, albo cyka i wywala na wierzch olej, zależy gdzie przedmucha ją. Nie spotkałem się z wydmuchaną uszczelką i żeby Vka brała wode, albo woda-olej, olej-woda. Nic z tych rzeczy. W tym roku zrobiłem juz dobre 15 sztuk na uszczelke pod głowicą i nie jeden sie zarzekał że to uszczelka pod kolektorem Także szykuj kase na uszczelki, odezwij sie na PRIV to Ci podpowiem co i jak, jak będziesz chciał się sam do tego zabrać, ale bez klucza dynamometrycznego nie podchodź


    I jeszcze jedno - jak chcesz posłuchać jak zachowuje się wydmuchanie uszczelki pod kolektorem to po prostu jej nie załóż i zobacz Pierwsza sprawa - silnik będzie chodził dużo głośniej, efektu cykania nie będzie na pewno.

  6. #5
    Niedzielny kierowca Awatar FeveR
    Opis
    MK2 V6 LPG
    Od
    03 Jan 2006
    Mieszka w
    Wroclaw
    Widze chcesz mnie pocieszyc . Loooozik - pewnie jak wymiana uszczelki kolektora nie pomoze - to skonczy sie na wymianie usczelki pod glowica - chociaz wolalbym sie poludzic jeszcze troche.
    pozdrawiam Fever

  7. #6
    Odgrzebie stary temat. Ale mam ten sam problem. Moi mechanicy nie chca sie zabrac za wymiane tej uszczelki bo twierdza ze trzeba silnik podnosic, opuszczac bo nie da sie kolektora zdjac. Ale widze ze jest jakis sposob, moze ktos ma doswiadczenie na tym polu. Bo przez to cykanie szlag mnie zaraz trafi. Nie wierze ze trzeba ten silnik podnosic musi byc inny sposob.

    Moze ktos to juz robil w V6?
    Zycie jest piekne, tylko kasy ciagle brak

  8. #7
    Znawca leśnych tras
    Opis
    S6 4F0
    Od
    13 Jan 2005
    Mieszka w
    Lublin
    Nie trzeba. Mozna zdemontowac chłodnice wody, a opuścić klimatyzacji. Demontowalem bez sciagania chlodnic, ale trzeba odkrecic cale szpilki, a nie tylko nakretki.

  9. #8
    Rekrut Awatar ARTi
    Model
    Peżot Looxor
    Silnik
    50ccm TwoStroke
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia
    STraits, a co konkretnie trzeba kupic do samodzielnej wymiany uszczelki?
    Rozumiem że uszczelke i napewno nowe śruby głowicy - czy jest coś jeszcze?

    PS. Wymienia sie to parami (obie głowice) czy wystarczy tylko tą piszczącą?
    2004 Magnum Grey 2.0 16v TDCi HPCR 115PS - klekoczący żonowóz


  10. #9
    Znawca leśnych tras
    Opis
    S6 4F0
    Od
    13 Jan 2005
    Mieszka w
    Lublin
    kolega pisze o uszczelce pod kolektorem, a nie pod głowicą Jeśli chodzi o demontaż głowicy całej przedniej to można wyjąć razem z kolektorem (katalizatorem) bez problemow. Trzeba tylko odkręcić filtr oleju. Potrzebujezs uszczelki, 8 srub i chęci Polecam przy okazji wymiane uszczelek pod kolektorem dolotowym zarówno górnych jak i dolnych. Uszczelki dekla "V" nie potrzeba. Pod dekiel też chociaż lubi sie rozciągać, ale bez problemu daje się ja ładnie ułożyć spowrotem. Oczywiscie do zrobienia płaszczyzna głowicy i uważaj dokręcając wałki rozrządu. Mała grzechotka kluczyk "8" i delikatnie dokręcaj. Panewki wałków są po numerowane. Nie pomyl bo spotkałem sie z przypadkiem samodzielnej naprawy przez kolege z MKP i pomyleniem ich. Efektem tego były krzywe głowice i wałki. Przy okazji wymien przedni uszczelniacz wału w deklu rozrządu.

  11. #10
    Cytat Zamieszczone przez STraits
    Nie trzeba. Mozna zdemontowac chłodnice wody, a opuścić klimatyzacji. Demontowalem bez sciagania chlodnic, ale trzeba odkrecic cale szpilki, a nie tylko nakretki.
    Ok dzieki super Pojade dzis do nich jak nie beda chcieli robic to znajde innych "fachowcow"
    Zycie jest piekne, tylko kasy ciagle brak

  12. #11
    Cytat Zamieszczone przez STraits
    Nie trzeba. Mozna zdemontowac chłodnice wody, a opuścić klimatyzacji. Demontowalem bez sciagania chlodnic, ale trzeba odkrecic cale szpilki, a nie tylko nakretki.
    A jeszcze jedno pytanie

    W razie jakby sie szpilki ukrecily,urwaly to jak z dostepem tam jest po wykreceniu chlodnicy? Czy da sie to ponownie nagwintowac bez problemow? Czy w razie problemow mozna tam podjechac z wiertara?
    Zycie jest piekne, tylko kasy ciagle brak

  13. #12
    Kursant Awatar arkoo2
    Opis
    Ford mondeo mk2 kombi 2.5
    Od
    12 Aug 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Potwierdzam to co napisał kolega STraits będzie to uszczelka pod głowica,w moim przypadku pierdziałem tak prawie dwa miechy niezły czad i też na początku było cykanie,potem powietrze szło z pod podwozia jak z odrzutowca i fachmen stwierdził że skoro wali na dół to musi być uszczelka pod kolektorem,bo przecież wody nie ubywało a olej był czysty no i moc była.
    Została wymieniona 50zł orginał +robota no i kicha dalej pierdu,pojechałem do rurarzy diagnoza -pęknięty kolektor ,oki zamówiłem z allego całkiem ładny z gwarancją szczelności za 350zł,założyli przy okazji wydech pospawali i co i kicha,rezultat wymiana uszczelki pod głowicą od strony podszybia koszt 1400 a jeszcze chwile i nie byłoby co naprawiać bo nieźle wypruło idealnie poprzez szpilkę no i przez moje jeżdżenie pierdziochem głowica musiała iść do regeneracji bo już nie było z czego zbierać taki krater był wyryty poprzeczny.
    I po tych przejściach stwierdzam że nie byłoby tych nie potrzebnych wydatków gdyby się go od razu podpięło pod komputer

  14. #13
    Mistrz pobocza
    Opis
    Mondeo ST200
    Od
    06 Jul 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    A jak komputerem swietrdzic ze uszczelka pod glowica jest do wymiany ?

  15. #14
    Pogromca zakrętów Awatar 1olek
    Opis
    MKII 2.5 Ghia Kombi '97, MKIII 1.8 ZETEC Sedan '02
    Od
    23 Mar 2008
    Mieszka w
    Dublin
    dobre pytanie

    U mnie wywalal wode z pod glowicy, jezdzilm pol roku az mialem dosyc dolewania 2 litrow wody dziennie. Jak stanalem na swiatlach to wygladal jak parowoz

  16. #15
    Witam u mnie to same cykanie..jeździłęm juz tak ponad rok..ale ostanio lekko przegrzałem silnik i teraz auto stoi u mechesa..diagnoza ciezka

  17. #16
    Zielony listek Awatar mariucha18
    Imię
    Marcin
    Opis
    MKII 2.5 V6 Automat/Manual Ghia 96r
    Od
    04 Aug 2009
    Mieszka w
    Brzeziny/K Łodzi
    witam wszystkich
    jak to jest bo czytam i czytam i nie wiem o co chodzi z tym cykaniem
    jest to typowe cykanie czy raczej syczenie w krotkich odstepach
    poza tym mam wyciek najprawdopodobniej oleju od strony podszybia i nie wiem czy to uszczelka czy cos innego i czy w ogole jest sens bawienia sie z tym czy sprzedac auto bo oprocz tego nie dziala licznik predkosci i kilometrow automat po jakims czasie przechodzi w tryb awaryjny i szarpie a ostatnio zapalila sie kontrolka od ladowania i po zmierzeniu wyszlo 13,24v

    samochod mam od 2 tygodni i nie wiem jak dlugo poprzedni wlasciciel jezdzil z tymi usterkami

  18. #17
    wszystkie te objawy są chyb ajuż przypisane do naszego modelu poza tym automet wszystko to co u Ciebie dzieje sie i u mnie..V-ka jest drogim autem i jesli nie planujesz wydawac czesto kasy u mechesow to chyba ciezko bedzie

  19. #18
    Zielony listek Awatar mariucha18
    Imię
    Marcin
    Opis
    MKII 2.5 V6 Automat/Manual Ghia 96r
    Od
    04 Aug 2009
    Mieszka w
    Brzeziny/K Łodzi
    ubylo mi plynu chlodniczego ale stan oleju sie nie zmienil
    po resecie komputera to syczenie lub cykanie zniklo na zimnym silniku wieczorem zobacze jak zachowuje sie na goracym
    kupilem swiece i przewody wn, bo sa padniete
    mechanik stwierdzil ze mi nie wymieni swiec bo boi sie ze pourywa poniewaz sa zapieczone i nie mogl ich ruszyc
    nie wiem co mam robic

  20. #19
    Pogromca zakrętów
    Imię
    Mariusz
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    Mk III V6 GHIA
    Od
    28 May 2006
    Mieszka w
    BZA Zambrów / Łódź
    Cytat Zamieszczone przez mariucha18
    ubylo mi plynu chlodniczego ale stan oleju sie nie zmienil
    po resecie komputera to syczenie lub cykanie zniklo na zimnym silniku wieczorem zobacze jak zachowuje sie na goracym
    kupilem swiece i przewody wn, bo sa padniete
    mechanik stwierdzil ze mi nie wymieni swiec bo boi sie ze pourywa poniewaz sa zapieczone i nie mogl ich ruszyc
    nie wiem co mam robic
    Kolego zapraszam do Łodzi na jakiegoś spota, na pewno wspólnymi siłami obadamy Twojego sprzęta i pomożemy ustalić przyczynę niedomagań. Zawsze mogę wziąć ze sobą interfejs i wtedy zobaczymy czy komp błędów nie łapie
    Mariusz , tel - 694-765-650

  21. #20
    Zielony listek Awatar mariucha18
    Imię
    Marcin
    Opis
    MKII 2.5 V6 Automat/Manual Ghia 96r
    Od
    04 Aug 2009
    Mieszka w
    Brzeziny/K Łodzi
    dzięki za pomocną dłoń, może kiedyś skorzystam,
    na razie cykanie na gorącym silniku powróciło,
    możliwe że będę miał w sobotę wymienione świece i przewody, znalazłem mechanika który się tego podejmie,
    zauważyłem że w skrzynce z przekaźnikami w komorze silnika mam jedno wolne miejsce- wiecie może coś o tym, jest fabrycznie jedno puste gniazdo na jakiś przekaźnik??

Podobne wątki

  1. [MkII] Wymiary kolektora wydechowego badz uszczelki do Zeteca blacktopa
    By Qrzyh in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2011, 18:38
  2. Wymiana uszczelki kolektora wydechowego McDonald's
    By Kayu in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-08-2011, 15:16
  3. [Zetec] Wymiana kolektora wydechowego w MK2
    By przemek_sbs2k in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-05-2011, 18:30
  4. [MkI] Wymiana kolektora wydechowego
    By csmw in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 22:14
  5. [ST200]Wymiana uszczelki k. wydechowego, kto sie podejmie ??
    By RavenMOH in forum Silnik - Duratec V6
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-06-2010, 21:23

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów