+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Rekrut Awatar ARTi
    Model
    Peżot Looxor
    Silnik
    50ccm TwoStroke
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia

    [MkII]Nowe/stare amortyzatory - sprawność

    Wymieniłem niedawno z przodu sprężyny i amortyzatory Motorcrafta. Od razu miałem przegląd to sprawdzili mi amortyzatory i wyszło na nowych 76% i 76%, natomiast stare z tyłu miały po 82%. Jak to możliwe?
    2004 Magnum Grey 2.0 TDCi HPCR 115PS - klekoczący żonowóz


  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Te badanie na diagnostyce to różnie wychodzi, przy nowych sprężynach skuteczność jest niższa, jak przejedziesz z 500-1000 kilosów to Ci skuteczność będzie większą pokazywało.
    Dużo też od ciśnienia w oponach zależy. Nie pamiętam już czy upuszczało się ciśnienia czy dodawało więcej, żeby pokazywało większą skuteczność.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  4. #3
    Pogromca zakrętów Awatar 1olek
    Opis
    MKII 2.5 Ghia Kombi '97, MKIII 1.8 ZETEC Sedan '02
    Od
    23 Mar 2008
    Mieszka w
    Dublin
    Ja sie tak czasami zastanawiam jak to jest z czesciami Motorcraft. Wiadomo oryginaly ale w sumie np. amortyzatory opracowane 10 lat temu, obecnie technicznie juz przestarzale, moze lepiej kupic zamienniki dobrej firmy i miec nowa mysl techniczna w aucie ?? Wiadomo ze obecnie postep technologiczny jest badzo duzy. Poza tym wielu czesci juz pewnie nie produkuja, to co sprzedaja lezy juz dlugo na magazynach. Ale to takie moje myslenie, moze ktos z Was wie jak to jest z tymi czesciami ?? Robia czy nie ?? Moze trzymaja na magazynach od zakonczenia produkcji auta i wysprzedaja dlatego te czesci takie drogie, wiadomo koszty magazynowania. Jak juz cos robia czy unowoczesniaja te czesci czy produkuja tak samo jak 10 lat temu ?? przestazala technologia ??

  5. #4
    Rekrut Awatar ARTi
    Model
    Peżot Looxor
    Silnik
    50ccm TwoStroke
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia
    Akurat ten przód mnie nie martwi, bo diagnosta stwierdził że tak mają świeżo założone amorki. Ale czemu tył pokazuje taką wysoką sprawność?
    Nie sądzę żeby znaczenie miało to że z tyłu jeszcze mam zawieszenie Si, czyli fabrycznie ciut usportowione.

    Sprawdzał ktoś z Was ostatnio swoje amorki z tyłu?
    2004 Magnum Grey 2.0 TDCi HPCR 115PS - klekoczący żonowóz


  6. #5
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Sprawdzał ktoś z Was ostatnio swoje amorki z tyłu?
    Na wiosnę 72 czy 74% ale ile mają przebiegu to nie do ustalenia. Przód był chyba 68
    Ciśnienie w oponach przód 2.5 tył 2.4
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  7. #6
    Pochłaniacz prostych Awatar Ufo
    Imię
    Krzysztof
    Opis
    mk2 2.0
    Od
    04 Dec 2006
    Mieszka w
    Siechnice/Wrocław /Radlin k. Wodzisławia Śl.
    Niecały rok temu robiłem remont zawieszenia.Na 2 stacjach kontroli oba tylne amortyzatory miały sprawność ponad 70% a olej się z nich lał. Nie wiem jak oni je sprawdzają

  8. #7
    Znawca leśnych tras Awatar Tyberiusz
    Imię
    Adaśko
    Model
    Honda Accord
    Silnik
    2.2 i-CDTi
    Od
    09 Aug 2006
    Mieszka w
    Elbląg
    amortyzatory opracowane 10 lat temu, obecnie technicznie juz przestarzale,
    Nic się w budowie amortyzatorów do Mondeo I/II nie zmieniło, czy 10 lat temu, czy teraz.

    Ford Mondeo 1.8 16V Ghia
    Honda Accord 2.2 i-CTDi Sport

  9. #8
    Mistrz pobocza
    Imię
    Marek
    Opis
    Mondeo MKIII kombi po lifcie
    Od
    18 Apr 2005
    Mieszka w
    różnie, zazwyczaj wawa
    Cytat Zamieszczone przez Ufo
    Niecały rok temu robiłem remont zawieszenia.Na 2 stacjach kontroli oba tylne amortyzatory miały sprawność ponad 70% a olej się z nich lał. Nie wiem jak oni je sprawdzają
    U mnie był tył 68% i 69% a po wymianie przestało zarzucać tyłem. Tak więc badania na stacji nie są miarodajne.
    Teraz na stanie zawodny kopciuszek ale sprawny technicznie

  10. #9
    Pochłaniacz prostych Awatar Ufo
    Imię
    Krzysztof
    Opis
    mk2 2.0
    Od
    04 Dec 2006
    Mieszka w
    Siechnice/Wrocław /Radlin k. Wodzisławia Śl.
    Cytat Zamieszczone przez mareckis
    Cytat Zamieszczone przez Ufo
    Niecały rok temu robiłem remont zawieszenia.Na 2 stacjach kontroli oba tylne amortyzatory miały sprawność ponad 70% a olej się z nich lał. Nie wiem jak oni je sprawdzają
    U mnie był tył 68% i 69% a po wymianie przestało zarzucać tyłem. Tak więc badania na stacji nie są miarodajne.
    pewnie,że nie.Kolega kadetem sprawdzał a padlina pod tym względem maksymalna.Przeszedł oczywiście i to z zapasem

  11. #10
    Niedzielny kierowca
    Opis
    Mondeo mkII
    Od
    08 Nov 2005
    Mieszka w
    Turek
    Ja tam w kombi mkI wczoraj zmieniałem u kumpla te stare oryginalesy co wyjołem lepsze niż ten zakupiony amortyzator za 120zł szt.

  12. #11
    Pochłaniacz prostych Awatar marcin_s18
    Model
    AR 147
    Silnik
    1.9jtd 175KM@360Nm
    Od
    22 Jun 2005
    Mieszka w
    zDolnyŚląsk
    U mnie na trzepakach wychodziło po 74% a bujał się jak łódka na morzu. Po wyciągnięciu amorów okazało się ze amortyzatorami są tylko z nazwy...

Podobne wątki

  1. [MkI] Nowe amorki stare sprzężyny
    By GORI232 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 16:51
  2. [MkII] stare felgi i nowe opony i kłopot
    By Bork in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-03-2006, 09:44

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów