+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Kursant
    Imię
    Łukasz
    Opis
    Ford Mondeo mk1 1.8 benzyna 93 rok
    Od
    25 Aug 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    [Zetec]bardzo gesty olej w silniku jak kisiel

    witam od wsumie 2 dni mam pod korkiem od wlewu oleju bardzo gesty olej a mianowicie rano odpalam auto i normalnie przejechalem pare km pozniej po jakis 4 godzinach znowu odpalam auto przejechalem 10 metrow i zaswiecila mi sie kontrolka od oleju w silniku zagladam patrze na bagnet a tam nawet odrobinki oleju nie ma odkrecam korek a tam taka gesta maz i widac jak w srodku wszystko bylo tym obsmarowane dolalem litr ponad litr oleju i na bagnecie pokazalo mi minimum troche pojezdzilem i teraz mi wskazuje tyle co wlalem a wycieku oleju nigdzie nie widac wydaje mi sie ze ten olej jest zbyt gesty i nie splywa do miski tylko zostaje na wszystkich czesciach w silniku .co moze byc przyczyna tego zjawiska ?? pomozcie

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Pochłaniacz prostych
    Opis
    MKI - 2.0 16V GHIA
    Od
    11 Aug 2007
    Mieszka w
    Kraków
    przede wszystkim napisz jakim olejem jest zalany silnik (specyfikacja) i kiedy był wymieniany.
    Andrzej

  4. #3
    Znawca leśnych tras Awatar Exodos
    Opis
    Opel Omega 3.0 MV6
    Od
    04 Jun 2006
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Prawdopodobnie masz Auto Doctora dolanego do silnika.

  5. #4
    Zbanowany
    Imię
    Rafał
    Opis
    MK2 V6 GHIA
    Od
    05 Mar 2007
    Mieszka w
    Działoszyn
    a czy zanim zauważyłeś to zjawisko to nie miałeś np. za mało oleju i postanowiłeś dolać............dolałes olej np. o innej specyfikacji i poprostu się zważył..........

  6. #5
    Kursant
    Imię
    Łukasz
    Opis
    Ford Mondeo mk1 1.8 benzyna 93 rok
    Od
    25 Aug 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    wymienialem olej okolo 10 tys km temu a jest to fordowski olej 5w30 jeszcze 4 dni temu bylo ok bo sprawdzalem poziom wporzadku i nie byl taki gesty minelo 2 dni i nagle zmienil sie w taka maz jak kisiel . nie jest czasem uszczelka pod glowica do wymiany ??

    Dodano po 24 min.:

    zadnego innego oleju nie dolewalem co ma inne specyfikacje tylko zaraz po wymianie dolalem liqui moly HYDRO STOSSEL ADDITIV - WYCISZA HYDRAULICZNE POPYCHACZE taka nazwa tego jest bo zawory mi stukaly i auto chodzilo jak dizel jak to wlalem to ustalo walenie zaworow ale tak jak mowie wlewalem to jakies 8-9 tysiecy km temu i nic sie nie dzialo z olejem . mozliwe jest to ze to przez te mrozy moglo sie tak stac ??

  7. #6
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    mozliwe jest to ze to przez te mrozy moglo sie tak stac ??
    mrozy+ten specyfik i bardzo możliwe... czy olej nie zmienił koloru? nie ma białego osadu na korku? silnik pracuje równo? W płynie chłodniczym nie widać tłustych oczek? Płyn chłodniczy nie zaczął ginąć gdzieś?
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

  8. #7
    Pochłaniacz prostych
    Opis
    MKI - 2.0 16V GHIA
    Od
    11 Aug 2007
    Mieszka w
    Kraków
    nie ma białego osadu na korku?
    to akurat będzie też miał jak będzie jeżdził na krótkich odcinkach (silnik notorycznie niedogrzewany), a z olejem będzie wszystko ok.
    Andrzej

  9. #8
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    to akurat będzie też miał jak będzie jeżdził na krótkich odcinkach

    a w życiu... mowa o białym osadzie na korku oleju... tworzy się charakterystyczny "serek" z płynu chłodniczego...
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

  10. #9
    Pochłaniacz prostych
    Opis
    MKI - 2.0 16V GHIA
    Od
    11 Aug 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez martin88007
    witam od wsumie 2 dni mam pod korkiem od wlewu oleju bardzo gesty olej a mianowicie rano odpalam auto i normalnie przejechalem pare km pozniej po jakis 4 godzinach znowu odpalam auto przejechalem 10 metrow i zaswiecila mi sie kontrolka od oleju w silniku zagladam patrze na bagnet a tam nawet odrobinki oleju nie ma odkrecam korek a tam taka gesta maz i widac jak w srodku wszystko bylo tym obsmarowane dolalem litr ponad litr oleju i na bagnecie pokazalo mi minimum troche pojezdzilem i teraz mi wskazuje tyle co wlalem a wycieku oleju nigdzie nie widac wydaje mi sie ze ten olej jest zbyt gesty i nie splywa do miski tylko zostaje na wszystkich czesciach w silniku .co moze byc przyczyna tego zjawiska ?? pomozcie
    no szczerze mówiąc nie wiem co zrobisz,ale ja gdybym się znalazł w takiej sytuacji to przede wszystkim natychmiast wymieniłbym olej uprzednio dobrze nagrzewając silnik. I na pewno nie dolewałbym nigdy żadnych "złotych środków" jak np. dolałeś. Wychodzę po prostu z założenia,że jak się pojawia jakiś problem to trzeba go usunąć nie półśrodkami,tylko konkretną naprawą danego elementu i wtedy masz spokój. Niestety auto to fajna rzecz,ale czasami trzeba ponosić koszty i najlepiej robić to raz,a dobrze, przynamniej ja tak robię i mam spokój.
    Tak więc wymieniaj olej i podejrzewam,że wszystko będzie ok. Powodzenia.

    Dodano po 10 min.:

    a w życiu... mowa o białym osadzie na korku oleju... tworzy się charakterystyczny "serek" z płynu chłodniczego...
    no nie wiem.... ja co prawda nie w Mondeo tylko w Golfie mam właśnie taką sytuację praktycznie co rok w czasie zimy (mróz,wilgoć) i do tego częste jazdy na krótkich odcinkach (miasto),dodam,że z płynem chłodniczym jest wszystko ok,nie ubywa,nie zmienia zabarwienia,a....serek jak to nazwałeś się pojawia. Czytałem o tym m.in. gdzieś tu na forum,że to właśnie skutek notorycznego niedogrzania silnika powoduje tworzenie się tej ja nazwałbym to mazi.....Na wiosnę,w lecie problem znika (mniej wilgoci,szybsze nagrzewanie się silnika).
    Andrzej

  11. #10
    Kursant
    Imię
    Łukasz
    Opis
    Ford Mondeo mk1 1.8 benzyna 93 rok
    Od
    25 Aug 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    tylko problem jest taki ze on jest zbyt gesty. ten olej swiezy co dolalem to da go rade sposcic ale tamten raczej zostanie. jak mechanik sobie z tym poradzi ?? bo ja nie mam pojecia

    Dodano po 13 min.:

    olej jest bardzo czarny jakby juz mial przejezdzone niewiadomo ile a jeszcze pare dni temu bylo wszystko ok do wymiany oleju zostalo okolo 5 tys km . na karku pojawia sie tylko gruba warstwa tego oleju ktory nie chce zleciec

  12. #11
    Mistrz pobocza Awatar Kamlos
    Imię
    Kamil
    Model
    MKII
    Silnik
    2.0 LPG
    Opis
    silver top
    Od
    17 Mar 2007
    Mieszka w
    Świdnik
    Czytałem o tym m.in. gdzieś tu na forum,że to właśnie skutek notorycznego niedogrzania silnika powoduje tworzenie się tej ja nazwałbym to mazi.....
    Zgadza się, powstawanie tego osadu powoduje jazda na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem oraz stosowanie oleju słabej jakości. Kiedyś robiło mi się tak w polonezie, jeździłem do szkoły 2km na zwykłym lotosie mineralnym. Dodam, że w polonezie wymieniałem silnik i zarówno w jednym jak i drugim osad powstawał

    Kupię fotoradar, może być używany

  13. #12
    Klubowicz
    antyradar

    Imię
    Sebastian
    Opis
    3.0 V6 IMRC
    Od
    04 Feb 2006
    Mieszka w
    Kazimierza Wielka
    Cytat Zamieszczone przez martin88007
    tylko problem jest taki ze on jest zbyt gesty. ten olej swiezy co dolalem to da go rade sposcic ale tamten raczej zostanie. jak mechanik sobie z tym poradzi ?? bo ja nie mam pojecia

    Dodano po 13 min.:

    olej jest bardzo czarny jakby juz mial przejezdzone niewiadomo ile a jeszcze pare dni temu bylo wszystko ok do wymiany oleju zostalo okolo 5 tys km . na karku pojawia sie tylko gruba warstwa tego oleju ktory nie chce zleciec
    przed zlaniem oleju koniecznie zrob plukanie sa dostepne srodki typu Engine flusch
    669 997 993 CODZIENNIE BUDZE SIE PRZYSTOJNIEJSZY, ALE DZISIAJ KURDE TO JUZ PRZESADZIŁEM. for you Morda
    ST-kiler i jeden 2,5T-kiler

    należe do elitarnego klubu posiadaczy nowych uszczelek pod głowicą

  14. #13
    Pochłaniacz prostych
    Opis
    MKI - 2.0 16V GHIA
    Od
    11 Aug 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Zgadza się, powstawanie tego osadu powoduje jazda na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem oraz stosowanie oleju słabej jakości. Kiedyś robiło mi się tak w polonezie, jeździłem do szkoły 2km na zwykłym lotosie mineralnym. Dodam, że w polonezie wymieniałem silnik i zarówno w jednym jak i drugim osad powstawał
    olej akurat w moim opisanym przypadku leję Castrol,tak że jakość raczej jest ok....
    Andrzej

  15. #14
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Piotr
    Opis
    Mondeo MKI 1.8b
    Od
    16 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    zrób runde po mieście ze 100km (dobrze nagrzej silnik) olej powinien sie zrobić rzadszy wtedy go wymień i niczym go nie płucz miałem identyczna sytłacje w daihatsu
    hello darkness my old friend i've come to talk with you again...

  16. #15
    Klubowicz
    antyradar

    Imię
    Sebastian
    Opis
    3.0 V6 IMRC
    Od
    04 Feb 2006
    Mieszka w
    Kazimierza Wielka
    Cytat Zamieszczone przez bede83
    zrób runde po mieście ze 100km (dobrze nagrzej silnik) olej powinien sie zrobić rzadszy wtedy go wymień i niczym go nie płucz miałem identyczna sytłacje w daihatsu
    kolego ja Ci zadam jedno pytanie ,
    Jak zmieniasz skarpetki to nogi myjesz czy zakladasz nowe na brodne nogi.
    Bez obrazy ale to samo sie tyczy wymiany oleju a bajki typu "rozszczelnisz silnik" to se mozna wsadzic.... no chyba ze juz silnik jest padaka i zalewany doktorem
    669 997 993 CODZIENNIE BUDZE SIE PRZYSTOJNIEJSZY, ALE DZISIAJ KURDE TO JUZ PRZESADZIŁEM. for you Morda
    ST-kiler i jeden 2,5T-kiler

    należe do elitarnego klubu posiadaczy nowych uszczelek pod głowicą

  17. #16
    Niedzielny kierowca Awatar Gryzon
    Opis
    MONDEO MKII - COLT CJ4A
    Od
    02 Jul 2007
    Mieszka w
    wrocław
    najlepiej jak zrobisz tak
    kup tani olej o tych samych parametrach przejeździj ok 1000km i spuść go dobrze nagrzewając
    po prostu wypłuczesz silnik olejem a później zalej właściwym
    możne nie tani sposób ale za to nic się nie stanie w silniku
    Fiat 125p - był
    Skoda 105S - była
    Ford Escort Kombi 1.3CVH MK II 82r. - był super
    Ford Escort Xr3I 1.6 105KM 88r. - był ok
    Ford Mondeo 1.8 16V MK II 97r. Butelkowa Zieleń - jest super
    Nowe części tel.607-275-171

  18. #17
    Kursant
    Opis
    MK II Turnier 2.0 lpg
    Od
    27 Jun 2008
    Mieszka w
    Grudziadz
    Cytat Zamieszczone przez Gryzon
    najlepiej jak zrobisz tak
    kup tani olej o tych samych parametrach przejeździj ok 1000km i spuść go dobrze nagrzewając
    po prostu wypłuczesz silnik olejem a później zalej właściwym
    możne nie tani sposób ale za to nic się nie stanie w silniku
    Mysle, ze ta rada bedzie dla Ciebie najlepsza. Co prawda jest stara jak świat ale w Twoim przypadku bardzo uzasadniona.
    Tylko nie przesadzaj za bardzo z tą taniością oleju.

Podobne wątki

  1. [MkIII] jaki olej w takim silniku?
    By askew in forum Eksploatacja bieżąca i FAQ
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-05-2010, 11:07
  2. [Zetec]Jaki olej lepszy do 2.0 zetec 340tys przebiegu??
    By bialy in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 02:37
  3. Olej w silniku
    By Gderak in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-03-2008, 13:46
  4. [MkIII] Olej w silniku
    By pawelwozniak in forum Eksploatacja bieżąca i FAQ
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-05-2007, 19:46
  5. olej w silniku
    By andrzej_tp in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-04-2007, 19:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów