+ Odpowiedz w tym wtku
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Poka wyniki od 1 do 20 z 60
  1. #1

    [MkI]Kiedy ma si wczy wentylator chodnicy?

    Witam kolegw.Temat jest ju po czci oklepany,ale jedna rzecz mnie zastanawia.Jak w temacie-kiedy si wcza,tzn. chodzi mi o bardziej obrazowe przedstawienie sprawy.U mnie gdy silnik jest ju nawet mocno nagrzany,podczas jazdy wskazwka temp.cieczy jest rwniutko na poowie.Problem-chyba e to normalne-pojawia si gdy stoj w korku.Wskazwka dochodzi a do literki L,wtedy dopiero wcza si wentylator.Chodzi tylko przez chwil,wskaznik cofa si raptem do A i znw to samo.Czy to normalne?Bo zdaje mi si e cosik z nim nie tak.
    Pozdrawiam

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Znawca lenych tras Awatar ryszinho
    Opis
    mkII 1.8 TD
    Od
    21 May 2008
    Mieszka w
    Poznan
    Normalne to to nie jest aczkolwiek sa rzne mozliwosci:
    Uszkodzony czujnik temp na wskaznik ale ja bardziej obstawiabym wacznik wentylatora.

  4. #3
    No wanie zapomniaem wspomnie,e nie tak dawno wymieniaem czujnik temp cieczy bo stary siad.Pyn jeszcze nigdy mi si nie zagotowa,cosik wentylator chodzi,tylko e jakby niedomaga

  5. #4
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Wskazwka dochodzi a do literki L,wtedy dopiero wcza si wentylator
    A zwr uwag czy startuje na pierwszym biegu czy od razu drugi si zacza.
    Fakir- mondeoalarm, ju nie boli pij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  6. #5
    A zwr uwag czy startuje na pierwszym biegu czy od razu drugi si zacza.[/quote]

    Jeli chodzi Ci o obroty wentylatora to raczej startuje z 2 biegu.No chyba e nie potrafi tego oceni...

  7. #6
    Klubowicz
    Taczcy z fiordami
    Awatar Sawomir
    Model
    MKIII
    Silnik
    DI
    Od
    05 Sep 2006
    Mieszka w
    Tarnowskie Gry/Strzelin/Akrehamn
    Co do biegw to nie wszystkie Mk1 posiadaj rezystor wentylatora.U mojego tecia wanie tak jest ,wentylator krci si jedn prdkoci.Kwesti czy posiadasz rezystor?
    Powyszy post wyraa jedynie opini autora w dniu dzisiejszym. Nie moe on suy przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani kadym innym nastpujcym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany pogldw bez podawania przyczyny.
    ​Szachownica garage










  8. #7
    Kursant
    Opis
    mk2 2.0 Ghia
    Od
    04 Apr 2008
    Mieszka w
    warszawa-rdmiecie
    Wskazwka dochodzi a do literki L,wtedy dopiero wcza si wentylator.Chodzi tylko przez chwil,wskaznik cofa si raptem do A i znw to samo.
    u mnie jest tak samo , i sprawdzalimy z Paolem jak w tym momencie ma temperature ,moment zaczenia przy L to 102st, czyli prawidowo i jest to pierwszy bieg , drugi powinien zaczy sie przy 120 st ale do takiej nie doszlimy

  9. #8
    Cytat Zamieszczone przez bdop
    Wskazwka dochodzi a do literki L,wtedy dopiero wcza si wentylator.Chodzi tylko przez chwil,wskaznik cofa si raptem do A i znw to samo.
    u mnie jest tak samo , i sprawdzalimy z Paolem jak w tym momencie ma temperature ,moment zaczenia przy L to 102st, czyli prawidowo i jest to pierwszy bieg , drugi powinien zaczy sie przy 120 st ale do takiej nie doszlimy
    By moe,ale niepokoi mnie to,e L jest praktycznie na kocu skali..

    Dodano po 7 min.:

    Co do biegw to nie wszystkie Mk1 posiadaj rezystor wentylatora.U mojego tecia wanie tak jest ,wentylator krci si jedn prdkoci.Kwesti czy posiadasz rezystor?

    No dzisiaj podjad na kana i sprawdz.Wstyd si przyzna ale nie wiem.. Nigdy nie byo okazji do zainteresowania tematem

  10. #9
    Klubowicz Awatar CzarekJ
    Imi
    W nicku
    Opis
    MkIII
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez bdop
    Wskazwka dochodzi a do literki L,wtedy dopiero wcza si wentylator.Chodzi tylko przez chwil,wskaznik cofa si raptem do A i znw to samo.
    u mnie jest tak samo , i sprawdzalimy z Paolem jak w tym momencie ma temperature ,moment zaczenia przy L to 102st, czyli prawidowo i jest to pierwszy bieg , drugi powinien zaczy sie przy 120 st ale do takiej nie doszlimy
    Potwierdzam.
    U mnie dochodzi nawet do czerwonego pola i dopiero si zacza.Oznak przegrzewania si silnika nie stwierdziem.
    Charakterystyki ukadu kontroli temperatury wbrew pozorom mog by rne.
    Dla mnie wane jest e wskazania temperatury sa w zakresie "normal" a czy wentylator si zaczy w poowie,3/4 czy na czerwonym polu to ju nieistotne.
    Ogrzewanie w aucie jest prawidowe czyli silnik dogrzany a wettylator sie zacza kiedy potrzeba i temperatura maleje (niekiedy wzrasta z powrotem a jeeli ju wyjedam z ewentualnego korka - ju nie)

    Jednym sowem to normalne i nie ma czym sobie gowy tru
    Pozdrawiam ,,mondeomaniakw"
    Czarek
    MKIII TDDI- 124,8 kucy i 314,6 momentu

  11. #10
    Cytat Zamieszczone przez CzarekJ
    Cytat Zamieszczone przez bdop
    Wskazwka dochodzi a do literki L,wtedy dopiero wcza si wentylator.Chodzi tylko przez chwil,wskaznik cofa si raptem do A i znw to samo.
    u mnie jest tak samo , i sprawdzalimy z Paolem jak w tym momencie ma temperature ,moment zaczenia przy L to 102st, czyli prawidowo i jest to pierwszy bieg , drugi powinien zaczy sie przy 120 st ale do takiej nie doszlimy
    Potwierdzam.
    U mnie dochodzi nawet do czerwonego pola i dopiero si zacza.Oznak przegrzewania si silnika nie stwierdziem.
    Charakterystyki ukadu kontroli temperatury wbrew pozorom mog by rne.
    Dla mnie wane jest e wskazania temperatury sa w zakresie "normal" a czy wentylator si zaczy w poowie,3/4 czy na czerwonym polu to ju nieistotne.
    Ogrzewanie w aucie jest prawidowe czyli silnik dogrzany a wettylator sie zacza kiedy potrzeba i temperatura maleje (niekiedy wzrasta z powrotem a jeeli ju wyjedam z ewentualnego korka - ju nie)

    Jednym sowem to normalne i nie ma czym sobie gowy tru
    No,to teraz mnie kolega uspokoi.Jak u Ciebie dochodzi a do czerwonego,to ja ju nie martwi si niczym

    Dzikwa za pomoc i pozdrawiam

  12. #11
    Klubowicz Awatar CzarekJ
    Imi
    W nicku
    Opis
    MkIII
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Pozdrawiam ,,mondeomaniakw"
    Czarek
    MKIII TDDI- 124,8 kucy i 314,6 momentu

  13. #12
    Kursant Awatar Inti
    Od
    05 Jul 2006
    Mieszka w
    Gronowo Elblskie
    U mnie te wskazwka dochodzi do L i dopiero wcza si dmuchawa, jest tak od zakupu. Raczej nie ma si czym przejmowa.

  14. #13
    Nie wiem skad te pomiary? na czerwonym polu to juz bym mia zagotowane auto.Mi sie wiatrak zaacza jak wychyli sie za R czyli za poowe.Czujnik mam nowy temp i zbadany przez elektryka Na R mam 90 st jak przejdzie R to zaacza wentylator.A czerwone pole to juz 130 st wiec chyba macie popsuty czujnik dla wskazwki...

    Zreszt w 90% aut 90 st to poowa lub nawet przed poow maj 90 st.Koniec skali wskaznika to 120-130 st

  15. #14
    Klubowicz Awatar CzarekJ
    Imi
    W nicku
    Opis
    MkIII
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez rekin_poznan
    A czerwone pole to juz 130 st wiec chyba macie popsuty czujnik dla wskazwki...

    Zreszt w 90% aut 90 st to poowa lub nawet przed poow maj 90 st.Koniec skali wskaznika to 120-130 st
    Nnnoo.....nie wiem
    Temperatura pocztku otwarcia termostatu to +86 do +92 C.
    Pene otwarcie - 95-100 C
    Wczenie wentylatora - ok 100 C

    Przewanie wskazwka utrzymuje si w poowie skali..jedynie w upay w miejskich korkach niekiedy wcza si wentylator.
    Tak mam od wymiany czujnika czyli od jakich 30k km i raczej bardziej stawiam na nieco ju wadliwy termostat ni ukad pomiarowy ale puki co w zimie jest w aucie ciepo i jeszcze nigdy nie przegrzaem silnika.....jaki sens wymienia ?
    A na marginesie:
    Ciekawe jak sobie radzi zaoyciel tematu - maniek81
    I daruj sobie te
    Nie jest na miejscu.....
    Pozdrawiam ,,mondeomaniakw"
    Czarek
    MKIII TDDI- 124,8 kucy i 314,6 momentu

  16. #15
    Pogromca zakrtw Awatar Brudsien
    Imi
    Pawe
    Model
    MKII
    Silnik
    1.8 115 KM
    Opis
    Mondeo MKII 1.8pb Kombi
    Od
    30 Sep 2007
    Mieszka w
    Katowice
    Kolego CzarekJ w Dieslu termostat otwiera sie przy 88c a kiedy zamyka nie pamietam, natomast przy benzynie otwiera przy 92c a zamyka przy 102, choc ja kupilem zamiennik termostatu ktory zamyka sie przy 106 i troznicy zadnej w temperaturze nie zauwayem
    MkII 1.8i 05/1998 Kombi SI

  17. #16
    Klubowicz Awatar CzarekJ
    Imi
    W nicku
    Opis
    MkIII
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Ok Ok.....odniosam si do postu poprzedzajcego mj.
    Podaem dane urednione dla ogu pojazdw.....nie tylko Mondeo.
    Oczywicie tych do ktrych stosuje si pyn chodniczy-nie wod (takie tez s jaszcze w eksploatacji i tam termostaty maj charakterystyki nisze...wiadomo - woda wrze przy temp 100C)
    Natomiast na kadym termostacie jest podana jego charakterystyka i mona stosowa rne termostaty w zalenoci od warunkw eksploatacji i potrzeb.
    Np:
    Jeeli kto uytkuje pojazd najczciej w miecie (na dodatek np."za Uralem") proponowa bym termostat z wysz temp.otwarcia - silnik szybciej si nagrzewa.
    Natomiast jeeli miejscem uytkowania bdzie np Australia - ten z nisz lub cakiem go wywali aby nie tamowa przepywu cieczy.
    Jeeli chodzi o diesla to silniki te osiagaja szybciej temperature robocza i dlatego termostaty otwieraja sie szybciej aby ukad chodzenia zdy t temperatur ustabilizowa.
    Po za tym maa uwaga:
    Jeeli silnik ju osign temperatur robocz - termostat nie zamyka si....grne temperatury to temperatury penego otwarcia
    Pozdrawiam ,,mondeomaniakw"
    Czarek
    MKIII TDDI- 124,8 kucy i 314,6 momentu

  18. #17
    Na poowie czyli R miaem w mega upay jak w korku naszo lekko na m zaaczy wentylator i byo ok.Nigdy temp mi nie posza dalej i uwazam ze bdb.Czerwone pole to koniec skali.... Proponowa bym zmierzyc temperature przy tym jak jest na czerwonym polu .Mysle ze bedzie znacznie ponad 100 st.A z tego co wiem to robocza temp silnika to 90 st a nie 130... std moje zdziwienie ze zamkno zegar temp... cos nie tak na 100%

  19. #18
    Znawca lenych tras Awatar ryszinho
    Opis
    mkII 1.8 TD
    Od
    21 May 2008
    Mieszka w
    Poznan
    Racja racja......do takiej temp powinien dochcodzi w skrajnych warunkach czyli jak wentylator nie dziaa......przy temp 130 to pyn zaczynac sie gotowac.

  20. #19
    Kursant
    Imi
    jerzy
    Opis
    MK1 kombi
    Od
    05 Nov 2008
    Mieszka w
    opolskie
    Po zbadaniu nowego czujnika temp. na komputer MK 1 2.0 95 bez klimat. stwierdziem e wczenie went. nastpuje przy temp. 99 stopni co odpowiada opornosci 2,12 kohm -literka L. Jeli kolegw interesuje podam opornosci w caym zakresie temp.

  21. #20
    To dlaczego wiekszosc mondeo trzyma pion jak ma 90 st jest na po wskaznika wskazwka na literce N.A na M zaacza wentylator

    Na wasne oczy tak widziaem juz w kilku mondeo i umnie takze.A mam czujniki sprawne,a do wskazwki nowy.Zreszt stary to samo pokazywa do puki nie nawali.Znajomego mam co wyjtkowo ma ciek noge w mondeo 1.8 16v i nie zauwazy nigdy zeby poszo dalej jak na M wtedy zaacza mu wentylator i spada temp.

    Takze mnie to bardzo zdziwi bo nie widziaem zeby w jakims aucie wskazwka temp sza na koniec lub tuz przed koniec skali.Tymi autami co jechaem zawsze byo kawaek przed po lub p

Podobne wtki

  1. [TDDi MKIII] Kiedy wczaj si wentylatory chodnicy
    By TheDaro in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 18:34
  2. [Duratec]Wentylatory chodnicy - co, jak i kiedy? ;]
    By ARTi in forum Silnik - Duratec V6
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-10-2008, 22:55
  3. [MkII] Kiedy zaacza si wentylator??
    By jaris in forum Klimatyzacja i wentylacja
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-08-2007, 16:14
  4. [MkI] Wentylator chodnicy
    By Tarantula in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-02-2006, 10:34
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-12-2005, 18:47

Uprawnienia umieszczania postw

  • Nie moesz zakada nowych tematw
  • Nie moesz pisa wiadomoci
  • Nie moesz dodawa zacznikw
  • Nie moesz edytowa swoich postw