+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    [TD MkII]gdzie wstawic zaworek zwrotny paliwa w 1.8 td endur

    witam . mam problem z odpalaniem zimnego silnika ( stalo sie to prawie z dnia na dzien). musze krecic pare razy a po odpaleniu idzie chmura bialego dymu. wymienilem czujnik temperatury (niepotrzebnie sie okazalo)i swiece. naciag linki na pompie ten pod akumilatorem wykluczam bo po max przesunieciu dzwigienki bylo bez zmian. gdy jest choc troche cieply to pali od dotyku a im dluzej stoi tym jest gorzej. bylem u mechanika i poradzil wstawic zaworek zwrotny bomoze paliwo sie cofa. maly koszt a moze zadzialac. mam pytanie gdzie go wstawic? na przewodzie powrotnym pomiedzy filtrem a pompa czy na przewodzie powrotnym za pompa? dodam ze podpompowanie paliwa pompka reczna nie pomoglo. dzieki za pomoc.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Kursant
    Opis
    Mk II
    Od
    18 Mar 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Tuchola
    Wstaw zaworek na przewodzie dolotowym między pompą a filtrem ja tak mam założony i już pół roku pali elegancko.

  4. #3
    super. dzieki

  5. #4
    Zielony listek
    Imię
    Robert
    Opis
    ford mondeo MK2 18TD
    Od
    03 Apr 2009
    Mieszka w
    sosnowiec
    Zaworek zwrotny powinien być zamontowany przy filtrze paliwa od strony dopływu paliwa. Jeśli zamontujesz go między filtrem a pompą to jak membrana pompki ręcznej przepuszcza powietrze to samochód odpali i zaraz zgaśnie bo paliwo z filtra cofnie się do zbiornika i pompka niskiego ciśnienia nie zdąży zaciągnąć.

  6. #5
    Kursant
    Opis
    Mk II
    Od
    18 Mar 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Tuchola
    Cytat Zamieszczone przez robert29475
    Zaworek zwrotny powinien być zamontowany przy filtrze paliwa od strony dopływu paliwa. Jeśli zamontujesz go między filtrem a pompą to jak membrana pompki ręcznej przepuszcza powietrze to samochód odpali i zaraz zgaśnie bo paliwo z filtra cofnie się do zbiornika i pompka niskiego ciśnienia nie zdąży zaciągnąć.
    Ja powiem tak, zaraz po zakupie samochodu miałem problem z zapowietrzaniem się silnika po dłuższym postoju. Po przeczytaniu kilku tematów na tym forum o słabym odpalaniu po dłuższym postoju, postanowiłem na początek założyć przeźroczyste węże by sprawdzić czy ręczna pompka nie przepuszcza, jak się okazało spostrzeżenie było trafne.
    Wtedy kupiłem zawór zwrotny i założyłem go pomiędzy filtrem paliwa a zbiornikiem. W efekcie po postoju silnik dalej słabo odpalał.
    Spróbowałem założyć zawór zwrotny pomiędzy pompą a filtrem i od tego czasu pali od strzału.

  7. #6
    Pogromca zakrętów Awatar jacekpr1
    Imię
    Jacuś
    Opis
    TaDeusz
    Od
    05 Dec 2007
    Mieszka w
    Płock
    Cytat Zamieszczone przez robert29475
    Zaworek zwrotny powinien być zamontowany przy filtrze paliwa od strony dopływu paliwa. Jeśli zamontujesz go między filtrem a pompą to jak membrana pompki ręcznej przepuszcza powietrze to samochód odpali i zaraz zgaśnie bo paliwo z filtra cofnie się do zbiornika i pompka niskiego ciśnienia nie zdąży zaciągnąć.
    Tak całkowicie się paliwo nie cofnie...... zostanie go sporo we filtrze.... Więc zaworek w/g mnie powinien być miedzy pompą a filtrem.

    Jeżeli znasz wroga i znasz siebie, nie musisz obawiać się wyników setek bitew.
    Jeśli znasz siebie, lecz nie wroga, z każdą wygraną odczujesz także porażkę.
    Jeśli nie znasz ani wroga ani siebie, poniesiesz porażkę, w każdej bitwie.

  8. #7

    zrobione:)

    udalo sie rozwiazac problem. na poczatku wstawilem zaworek zwrotny pomiedzy filtrem a pompka. nic to nie dalo. wiec wymienilem wezyki przelewowe, oraz wywalilem wszystkie szybkozlaczki montujac nowe przewody na porzadne obejmy. dalej lipa. wiec pojechalem na szrot i kupile nowa obudowe filtra paliwa. po 1 trudnym odpaleniu (bo pewnie caly uklad byl zapowietrzony) odpalil i juz teraz odpala bez zadnych problemow. moje osobiste spostrzezenie odosnie miejsca montazu zaworka jest takie ze wybor miejsca zalozenia zalezy od tego co jest zepsute. podobno jesli w pompie paliwa cos jest zepsute i paliwko sie cofa to nalezy zalozyc zaworek pomiedzy filtrem a pompa. jesli walnieta jest membrana w pompce recznej i paliwko ucieka do zbiornika to nalezy zalozyc zaworek pomiedzy zbiornikiem a filtrem. A najlepiej kupic 2 i zalozyc w tych obydwu miejscach dla pewnosci. nie zaszkodzi a moze pomoc pozdrawiam i dzieki za pomoc

Podobne wątki

  1. [TDCi MKIV] Zaworek zwrotny na pompie paliwa 2,0 TDCi
    By darkens in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 23:01
  2. [MkIII] pompka do sprysków - zaworek zwrotny
    By Daro-SWD in forum Nadwozie i wnętrze
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-05-2013, 18:55
  3. [TD MkII] zaworek zwrotny pompy paliwa
    By robo1277 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 14:05
  4. [MkI] Zaworek zwrotny i przewody
    By rustin in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-06-2008, 23:37
  5. zawór zwrotny paliwa gdzie wpiąć?
    By Lukas392 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-12-2007, 20:34

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów