+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce

    [TD MkII]Strasznie kopci na czarno!!!!

    Witam
    Mam duży problem z swoim mondeo mianowicie strasznie kopci na czarno jak by jezdził na miał a za nim zostaje wielka czarna plama na uli no w zaleznosci gdzie stane , gdy jade w lusterku również widać wielki dym.a zaczeło sie od tego ze samochód pewnego dnia zaczoł cieżko odpalac i kopcil na szaro bialy dym, wymienilem pompke samochód dalej kopcil ale odpalal rano normalnie bez gaśnięcia. po miesiącu padła jakaś pompka w pompie wtryskowej pompa do regeneracji , przy okazji nowe końcówki wymieniłem na BOSCHA i przewody paliwowe . i co kopci jak smok na czarno , czasem rano mimo ze jest paliwo odpali zgaśnie po chwili i koniec ciezko go odpalic jak dodam gazu z rana odpala normalnie ale chodzi przez chwile jak stary klekot bardzo glośno , przez reszte dnia odpala normalnie ale kreci dlugo jak na zimnym silniku zanim odpali
    w czym jest problem czy ten wtrysk sterujący czy coś innego??
    nie mam pojecia jezeli ktos ma dobra rade czekam bo mnie zaraz to wykonczy

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    - sprawdź świece żarowe
    - sprawdź czy nie cofa się paliwo (zaparkuj tak by po nocy przód był niżej)

    Dymi na czarno w jakim zakresie obrotów/momencie? Podczas gwałtownego przyśpieszania z dolnego zakresu obrotowego czy w górnym zakresie?

    - sprawdź czy zespół boostera jest sprawny i wyregulowany
    - filtr powietrza rozumiem czysty a turbina nie umarła (czuć że się kręci?)

  4. #3
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    -turbina czuć ze działa bo samochód ma niezłego kopa no oczywiście jezeli chodzi o TD forda
    -świece tez wymieniałem na nowe ale to i tak odpada bo na cieplym silniku nawet na zlych świecach powinien odpali a jak go zgasze poczekam minute to juz dlugo musi kręcic zeby odpalic
    -co do cofania paliwa to juz druga nowa pompka moja i znowu tak jest to ja wiem...... czasem mi sie wydaje ze cos racji w tym jest bo jak mam wiecej niz pol zbiornika to nie gaśnie no ale czy to wina pompki i czy od pompki zostaje czarna plama pod tłumnikeim i kopci na czarno???? sam juz nie wiem
    - co do boostera to jest sprawny ale czy wyregulowany to nie wiem pompiarz twierdzi ze jest ja nie wiem jak go ustawić chyba ze ktos mogłby mi podpowiedziec byłbym wdzieczny
    -na postoju dymi na czarno powyżej 3 tyś. obr/min i to ostro , podczas jazdy tez coś koło tego z tego co w lusterku widze to tak koło 2.700obr/min juz widać dym czarny ale nie duzy naj gożej powyżej trzech jak by zaplon zle ustawiony czy cos

  5. #4
    Czyli regulację boostera zostaw. Od boostera - w większości wypadków - kopcenie się zwiększa przy niskim zakresie obrotowym przy ostrym przyśpieszeniu - za wcześnie podaje dawkę po prostu.

    Wygląda na to że skoro wtryski są ok, to pompa leje za duże dawki. Z odpalaniem to z tego co zawsze widuję temat do sprawdzenia to pasek czy dobrze jest ustawiony.

    Przejrzyj również nieco ten dział - tematów 'źle odpala i kopci na czarno' jest masa, a elementów za to odpowiedzialnych w Mondeo jest mało, więc nie jest to temat do łamania się . Działaj.

  6. #5
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    i tu cie rozczaruje bo pasek przy naprawie pompy był ustawiany
    czyli tez odpada

  7. #6
    Korektor kąta wtrysku też sprawdzony?

  8. #7
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    no wlasnie nigdy go nie slyszalem podczas przekrecenia kluczyka ale wydaje mi sie ze gdy jest odpalony to chodzi ale nie wiem jak to sprawdzic, ja wlasnie myslalem ze to korektor lub ten wtrysk sterujacy

  9. #8
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    Jak widzisz dym powyżej 2700 do sie nie dziw... norma... chyba, że zostawiasz czarną chmurę-to wtedy są dwa wyjścia... dawkowanie w pompie-jeżeli nie było tam grzebane to raczej nie jest to ta kwestia ...druga sprawa to lejące końcówki wtrysków- możliwe, że potrzebna jest regeneracja już niedługo...
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

  10. #9
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    chyba nie doczytałes kolego bo wtryski są nowe nie ma opcji by lały
    a co do dymu jest to wielka chmura tak to moge nazwać

    Dodano po 1 min.:

    Duzo jest tego wszystkiego na forum ale wszystko co przeczytałem zrobiłem prócz korektora kąta wtrysku

  11. #10
    Zielony listek
    Imię
    Robert
    Opis
    ford mondeo MK2 18TD
    Od
    03 Apr 2009
    Mieszka w
    sosnowiec
    Kolego miałem podobne objawy w swoim mondku. Musiał dość długo kręcić zanim odpalił nie zależnie od temperatury silnika i otoczenia a przy tym kopcił na czarno. W takim stanie go kupiłem , problem kopcenia rozwiązała u mnie wymiana końcówek wtrysków . Pozostało jeszcze odpalanie, ten problem rozwiązało ustawienie rozrządu i pompy na blokady. Spróbuj od tego zacząć , nic nie kosztuje poza 2 godzinami czasu. Jak się uporasz z problemem to napisz przyda się wszystkim . Powodzenia.

  12. #11
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    wiem ale kiedy ja wtryski wymienilem wlasnie i to jest dziwne , juz nie mam pojecia mój mkI jak odpali nawet nie zakopci , jak dasz gaz do dechy tez nie a ten drugi mi sie trafil jakif felerny , rozrząd tez był ustawiany nawet kompesje sprawdzalem i mialem po 32 na trzech na jednym 30 czyli dobrze wiec sam juz nie wiem , ale dzikuje za wszelkie rady i czekam jeszcze na kolejne propozycje bo mam urlop wiec moze mi sie uda to wyeliminowac

  13. #12
    Cytat Zamieszczone przez sebeszczyn
    Duzo jest tego wszystkiego na forum ale wszystko co przeczytałem zrobiłem prócz korektora kąta wtrysku
    Wybacz, ale w takim razie jakiej jeszcze rady szukasz? W MDO nie ma tylu elementów by teraz można było ci wyłuszczyć wielki wykład co jeszcze sprawdzić.

    - paliwo się nie cofa (nie jest zapowietrzony)
    - paliwo jest (ropa w baku, nie zatkany filtr, sprawna pompa (zakładamy), wymienione wtryski)
    - rozrząd jest ustawiony poprawnie

    Pozostaje sprawdzić ten korektor. Na stronie głównej w artykułach chyba jest o tym nieco napisane. Nie zgłębiałem się, bo moje auto nie ma w ogóle go podłączonego więc nie interesowało mnie to - ale gdzieś to tu chyba widziałem. Poszukaj w artach.

  14. #13
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    To że końcówki wymieniłeś nie świadczy o tym, że są:
    -sprawne
    -nowe/prawidłowo regnerowane
    -dobrane odpowiednio
    -wyregulowane...
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

  15. #14
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Wtryski są nowe prosto ze sklepu , wymieniał je pompiarz i ustawiał na stole , a kupiłem naj droższe BOSCHA więc nie byle co , ale zauwazyłem ze podczas odpiecia korektora kata wtrysku nic sie nie zmienia ani praca silnika ani kopcenie wiec czy znaczylo by ze on nie dziala???????
    a i jeszcze czy korektor kata wtrysku z mkI moze być wiem ze w mkI jest z drugiej strony pompy wtryskowej i z zewnątzr jest troche mniejszy tzn. jezeli o długość chodzi

  16. #15
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    widze ze nikt nie wie czym sie różni jeden od drugiego , ale mam jeszcze pytanie
    bo wczesniej jak odpalalem samochod to bylo tak ze przez chwile obroty byly wyższe a po chwili spadaly bylo tak przewaznie rano teraz tego nie ma odpala i obroty sa stale co jest za to odpowiedzialne??

  17. #16
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    Momento... nie bądź taki niecierpliwy. Forum to nie etat na budowie. Korektor kąta wtrysku z mk1 to zupełnie inna bajka. W mk2 korektor kąta wtrysku jest cewką elektryczną sterowaną za pomocą wtrysku sterującego (jeden z wtrysków ma wtyczkę). Opcja podmiany samego korektora nie wchodzi w grę bo w mk1 był on mechaniczny. Jeżeli po odpięciu korektora nie było różnicy w pracy silnika to albo masz idealnie ustawiony zapłon albo padnięty wtrysk sterujący/korektor/ kabelkologię gdzieś po drodze... Za podwyższenie obrotów odpowiedzialne jest serwo -do pompy dochodzą dwie linki: jedna od dźwigni gazu a druga idzie do tego serwa i ona własnie podnosi obroty. Serwo siedzi pod akumulatorem. Serwo znane też jest pod nazwą "silniczka wolnych obrotów". Opis reanimacji tego silniczka znajdziesz w artykułach
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

  18. #17
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    TAK WIEM on tez jest nowy wymieniłem go i chcialem dodac ze gdy po odpaleniu samachodu rano samochód gaśnie silniczek sie zacina i linka jest napieta nie da sie jej poluzowac , po bardzo dlugim kreceniu odpali i silniczek czasem zaczyna chodzic czasem trzeba mu pomóc tzn ruszyc linka bo jest za bardzo napieta i wtedy chodzi a samochod chodzi normalnie przez reszte dnia. Co do wtrysku dziekuje za odpowiedz myslalem ze ze starej pompy podmienie ale widze ze sie nie da. a jak moge sprawdzic ten wtrys czy on dobrze dziala???

  19. #18
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    Poluzuj linkę tak, żeby w spoczynku miała ze 3 mm luzu to się przestanie zacinać
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

  20. #19
    Kursant
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    31 Jul 2009
    Mieszka w
    Kielce
    koledzy chcialem zapytac czy tym korektorem kata wtrysku steruje tylko wtrysk sterujacy czy moze tez czujnik polozenia wału????

  21. #20
    Stig Awatar BS
    Opis
    Octavia II kombi 1,6 LPG <=> Lanos hb 1,4 Pb
    Od
    09 May 2006
    Mieszka w
    WA i WGM
    z tego co mi wiadomo to wtrysk sterujący...
    Bartek

    Było Mondeo Mk2 1,8 TD kombi

    Jest Octavia II 1,6 kombi LPG

    Jest Lanos 1,4 Pb

Podobne wątki

  1. [TD MkII] Strasznie dymi na czarno i chodzi jak ciagnik :((( Pomocy !!!
    By ARASSS in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-06-2012, 21:24
  2. [TD MkII] kopci na czarno
    By zloty in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 13-07-2010, 12:25
  3. [TD MkI] strasznie kopci na czarno
    By kuba_89 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 20:52
  4. [TD MkII] Strasznie kopci
    By ppolak in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-06-2009, 18:37
  5. Strasznie kopci na czarno
    By Kamil902 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-02-2008, 20:43

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów