+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    Kursant
    Opis
    MKIII
    Od
    22 Jan 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    [MkIII]Podgrzewany fotel kierowcy - nie grzeje.

    Witam

    Mam problem z podrzewaniem siedzenia kierowcy, kontrolki się świecą na czerwono a ciepla nie ma. Fotele są skórzane, wentylowane. W fotelu pasażera wszystko jest w porzadku. Dobrzy ludzie mówią ,że mata grzewcza jest do wymiany, ale mam nadzieję,że to nie będzie konieczne (ile taka kosztuje?)
    Jesli ktoś może polecić kogoś kompetentnego w Warszawie kto by się tym zająl będę wdzięczny.

    Pozdrawiam

    Bartek

    Wpisując tytuł nie używamy wyłącznie dużych liter - Krzychu32

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Zaczyna się od sprawdzenia czy prąd dochodzi do kostki pod fotelem, jak dochodzi to mata albo kabelek wchodzący w fotel poległ.

    Cytat Zamieszczone przez bartoszm
    Jesli ktoś może polecić kogoś kompetentnego w Warszawie
    Zapytaj Paola czy miałby czas zająć się naprawą.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  4. #3
    wyciagniecie mat z fotela to jakies max 2 godzinki ... oczywiscie mowie o calosci tzn odkrecenie fotela i wyciagniecie mat z tapicerki

    co do braku grzania podejrzewam ze sterownik jest uwalony albo kabelek sie jakis zerwal

  5. #4
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.0 TDCi 163KM --> 205KM
    Opis
    mondeo mkIV kombi
    Od
    30 Jul 2009
    Mieszka w
    Poznań
    A możnaby jakąś pomoc jak to ustrojstwo sprawdzić, aby znaleźć przyczynę (mata, sterownik, kabelek, brak zasilania) bez rozbierania fotela?
    I jeszcze jak dostać się do maty grzewczej, jeśli okaże się, że jednak mata? Jak zdjąć tapicerkę nie uszkadzając jej?
    Ondraszek Poznań --> aktualnie: Mondeo Kombi mkIV Euro5 2010 TDCi 163KM oryginał/205KM chip pod maską :-)
    (konfiguracja (FF2/C-Max/Kuga/Mondeo4/S-Max/Galaxy3) + odczyt i kasowanie błędów)

  6. #5
    Pochłaniacz prostych Awatar N2O
    Opis
    MkI 1,8TD
    Od
    05 Jun 2005
    Mieszka w
    Truskaw
    Odepnij wtyczkę od fotela i sprawdź rezystancję(we wtyczce) maty w fotelu.
    Jak nie ma ciągłości obwodu to nie będzie grzało.
    MkI 1995 1.8TD Combi
    RANGE ROVER 1998 2.5 DSE
    NISSAN PATROL K160 3,3TD 1982

  7. #6
    Zielony listek
    Opis
    MONDEO 2.0 TDDI
    Od
    11 Dec 2008
    Mieszka w
    Białystok
    u mnie był przełamany kablek pod fotelem

  8. #7
    Kursant
    Opis
    MKI, II, III i IV
    Od
    26 Dec 2009
    Mieszka w
    okolice 3miasta
    Fotel pasażera grzeje, a kierowcy nie. To co udało mi się zrobić to sprawdziłem we wtyczce białej pod fotelem że mata na oparciu nie zamykała obwodu, polutowałem przy samej macie dwa niebieskie cienkie kabelki i teraz jest ok. mata z oparcia zamyka obwód na wtyczce białej czyli ok. (1,3 ohm) a fotel dalej nie grzeje. Do maty siedziska dochodzą 4 kable -dwa: czerwony i czarno biały do puszki (sterownika) pod siedziskiem i drugie-dwa: zielono-czarny i czarny w stronę maty. Teraz moje pytanie jak sprawdzić matę siedziska?? na wtyczce głównej pod siedzeniem mam +12V na pinie 9 (prawy górny róg drugi od prawej-patrząc od pedałów).

  9. #8
    Kursant
    Opis
    MKI, II, III i IV
    Od
    26 Dec 2009
    Mieszka w
    okolice 3miasta
    Nikt nie wie jak sprawdzić matę siedziska?? i na których kablach, bo 4 idą w pionie do gąbki siedziska patrząc od spodu, gdzie pomierzyć na jakich pinach albo kolorach kabla napięcie czy rezystancje??

  10. #9
    Kursant Awatar Tauo
    Opis
    Mk3 2.0 PB + G ASB
    Od
    21 May 2010
    Mieszka w
    Płock
    Albo najlepiej jakby ktoś miał schemat instalacji tych foteli by było fajnie :P
    Uniden 68 XL + Sirio Ml-145
    Mondeo Mk3 2.0 PB + LPG

  11. #10
    Kursant
    Opis
    MKI, II, III i IV
    Od
    26 Dec 2009
    Mieszka w
    okolice 3miasta
    Rozebrałem materiał z siedziska i widzę że z maty wychodzą 4 niebieskie kabelki a nie dwa jak w macie z oparcia, czyżby mata z siedziska była podzielona na dwa obwody?? czy o co tu chodzi??

  12. #11
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    A jak rozebrałeś to nie zwróciłeś uwagi gdzie te 2 dodatkowe idą? może w oparcie fotela
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  13. #12
    Kursant
    Opis
    MKI, II, III i IV
    Od
    26 Dec 2009
    Mieszka w
    okolice 3miasta
    Nareszcie grzeje, był złamany kabel także przy macie siedziska, tak dla potomnych chcących sprawdzić stan mat grzejnych -rezystancję 1.maty oparcia mierzyłem na odpiętej białej wtyczce po stronie męskiej-prowadzi ona bezpośrednio do maty (do niebieskich 2 kabelków maty)-tam jest przewód czarny i zielono-czarny 2. rezystancję maty siedziska mierzyłem na zielonoczarnym kablu białej wtyczki po stronie żeńskiej (to właśnie ten kabel łączy matę oparcia z matą siedziska w szereg) oraz czerwonym kablu wchodzącym do sterownika (czarnej puszki pod siedziskiem). Nie wiem jak u was ale u mnie te kable są jakieś takie sztywne, mają twardą izolację i chyba przez to pękają. Pozdr.

  14. #13
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez witek
    Nie wiem jak u was ale u mnie te kable są jakieś takie sztywne, mają twardą izolację i chyba przez to pękają.
    Standard A jeszcze jak dwóch kierowców jeździ i fotel sobie przestawiają to jeszcze szybciel kabelek szlag trafia.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  15. #14
    Kursant Awatar anubis
    Opis
    MK3 GHIA 130 KM COMBI
    Od
    11 Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    A czy trzeba odpinać akumulator przy grzebaniu przy fotelach, czy wystarczy aby zapłon był wyłączony?

  16. #15
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Wystarczy sam zapłon mieć wyłączony.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  17. #16
    Kursant Awatar anubis
    Opis
    MK3 GHIA 130 KM COMBI
    Od
    11 Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Ale wtedy chyba na białej kostce nie będzie 12V ?
    Czy przy białej można grzebać, tylko nie dotykać czarnej?

  18. #17
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Wszędzie możesz grzebać przy wyłączonym zapłonie.
    Niew wiem jak jest tylko z podnoszeniem fotela czy tam nie ma plusa po za stacyjką, ale jak odepniesz kostkę zasilającą to ona nie robi zwarcia.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  19. #18
    Kursant Awatar anubis
    Opis
    MK3 GHIA 130 KM COMBI
    Od
    11 Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    No właśnie chciałem jutro wyjąć fotel i sprawdzić ogrzewanie, ale nie wiem czy poduchy nie wystrzelą.

  20. #19
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez anubis
    ale nie wiem czy poduchy nie wystrzelą.
    Nie wystrzelą, bo jest nieaktywny moduł od poduch jak zapłon jest wyłączony.
    Jednak dla spokojności ducha sporo osób odłącza akumulator.

    Ja w naszym mondu kilka razy poprawiałem kostki od napinaczy, kilkanaście razy w innych autach bez odpinania akumulatora i żadna poducha czy napinacz nie wyskoczył, a styki były psikane preparatami do poprawiania kontaktu/przewodności.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  21. #20
    Kursant Awatar anubis
    Opis
    MK3 GHIA 130 KM COMBI
    Od
    11 Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Wczoraj zabrałem się za naprawę podgrzewanego fotela, poniżej kilka wskazówek dla tych co też mają z tym problem i chcą sobie sami go naprawić.

    Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy na niebieskiej kostce wpiętej razem z innymi kolorowymi kostkami w dużą czarną złączkę , jest 12V po włączeniu fotela.
    Robiłem to w aucie nie rozpinając niczego (niektórzy twierdzą że grzebiąc przy tych kostkach, przy włączonym zapłonie możemy doprowadzić do wystrzału poduszek), da się podejść miernikiem do pinów od strony pedałów.

    U mnie napięcie było, więc następnie sprawdziłem czy jest napięcie na białej kostce w tylnej części fotela, tam napięcia już nie było więc wiadomo że jest gdzieś przerwa w obwodzie. Pomiar rezystancji również wskazywał że obwód jest przerwany.

    Zabrałem się za odkręcanie fotela, 2 śruby z przodu i 4 z tyłu + czarna kostka na której jest mała śrubka na klucz 7-kę , oraz musimy odkręcić mocowanie pasa bezpieczeństwa (klucz torx).
    Teraz śmiało mogłem zabrać fotel do domu i dokładnie go obejrzeć , gdy mocniej pociągnąłem za kabel wchodzący w głąb fotela został mi on w ręku, był obkręcony izolacją więc już chyba ktoś tam grzebał, były to 4 kabelki.



    Zabrałem się za demontaż fotela, odpiąć trzeba najpierw wszystkie kostki i poodczepiać przewody od metalowego stelaża a następnie odkręcić 4 śruby siedziska (jedna z nich zaznaczona strzałką)



    Następnie oddzielamy siedzisko od fotela:



    Gdy mamy oddzielone siedzisko możemy zająć się demontażem tapicerki, w tym celu na rantach wystarczy podważyć białe wzmocnienia:





    Teraz mamy stelaż i siedzenie osobno:


    Odwracamy siedzisko i odpinamy tapicerkę z białych zaczepów (czerwone strzałki), pod spodem ukaże nam się szara mata grzewcza (i kabelki które były u mnie urwane "zielona strzałka")





    Ja postanowiłem dolutować do nich dodatkowe 10-15 centymetrowe kabelki , które są bardziej elastyczne no i przewód będzie dłuższy.
    Starałem się zachować kolorystykę aby nie pomylić się później przy podłączaniu.


    Po polutowaniu i zaizolowaniu, założyłem metalowy stelaż


    Teraz montujemy siedzisko w foteli i możemy kabelki przylutować do reszty instalacji:







    Teraz podpinamy wszystkie wtyczki, przyczepiamy luźne kable do stelaża i montujemy fotel w aucie.

    Idzie mróz a my możemy cieszyć się ciepełkiem w tyłek i nerki




Podobne wątki

  1. [MkIII] nie grzeje fotel kierowcy?
    By Piotrek8407 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 22:09
  2. [MkIII] fotel kierowcy nie grzeje
    By maciek-m41 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 10:54
  3. [MkIII] [MKIII] Nie grzeje fotel kierowcy
    By piaty-element in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 17:59
  4. [MkII] Podgrzewany fotel kierowcy '99
    By 1barti in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 08:33
  5. [MkI] podgrzewany fotel
    By T9new in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 21:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów