+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 21 do 33 z 33
  1. #21
    Zielony listek Awatar tomik
    Imię
    Tomek
    Opis
    mk II 97' z kuchenką na pokładzie
    Od
    26 Jun 2009
    Mieszka w
    Czarnków/Wlkp
    Cytat Zamieszczone przez dalecooper
    Ktoś z Was w ogóle mierzył grubość w nowo kupionym aucie? Powiem, że do głowy by mi to nie przyszło, ale może jednak warto.
    Normalnie to co się dzieje to jest nie do opisania. Śledząc wątek przecieram oczy ze zdumienia A jednak - nawet kupując auto w salonie trzeba zaopatrzyć się w porządny miernik grubości powłoki lakierniczej.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #22
    Niedzielny kierowca Awatar Nofy
    Imię
    Wojtek
    Opis
    MK3, IIFL
    Od
    15 Oct 2006
    Mieszka w
    Gdynia
    to i ja dorzucę swoje 3 grosze gdyż ostatnio interesowałem się tym tematem przed zakupem swojego MDO. Z dyskusji z kilkoma specami w różnych stacjach obsługi wyszło, że nominalna grubość w granicach 150 natomiast, co dość ważne wydaje mi się, ok 90 na wszystkich progach. Co za tym idzie po progach można rozpoznać większe dzwony
    Liftback, oramkowany, onaklejkowany, GA 88*** - SPRZEDANY
    MkIII, Hatchback, 2006, 2.0 TDCI Panther Black
    TTI880 + Sirio ML145

  4. #23
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    Gdy kupowałem swoją furkę, to pomierzyłem jej każdy element, grubość każdego była około 160. Z moich doświadczeń wiem że grubość lakieru koło 100 świadczyć może o mocnej polerce lub jak pisano wcześniej o wymianie elementu, ponieważ lakiernicy nakładają cieńszy lakier i grubość zazwyczaj jest około 90-130. Jeżeli jest powyżej 200 na pewno było drugie malowanie. Oprócz progów warto też jest pomierzyć słupki.

  5. #24
    Kursant
    Opis
    Mondeo MKIII
    Od
    16 Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa_WT
    3-krotnie poszukiwałem auta, a z racji dostępu do profesjonalnego miernika korzystałem z niego przy oględzinach. Moje obserwacje są następujące.
    Faktycznie grubość zewnętrznej powłoki zależy od producenta. Do 200um jest całkowicie dopuszczalne - fabrycznie raczej należałoby przyjąć ~180 - to kwestia grubości podkładu+koloru+wykończenia, do tego dochodzą miejscowe poprawki, polerowanie auta pastą ścierną, nawet ręczne, powoduje odchylenia. Gdzieś czytałem że automat nakłada powłokę o grubości 60-80um, ręka ludzka ~120. Jeżeli więc widać, że element nie jest oryginalnie malowany, a grubość powłoki jest niższa od 200 to znaczy, że gdzieś odstawiono fuszerkę.
    Szpachlowanie to wszystko powyżej 300 - rekord jaki widziałem to ponad 2500um ;-P.
    Poważniejsze uszkodzenia najlepiej wyłapać mierząc warstwę od wewnątrz, powinna być cieńsza o 60-80um.
    Kupując auto kilkuletnie szanse na 100% oryginalnego lakieru są niewielkie, wszystko zależy od tego w jakich miejscach są przekroczenia i jakie. Na bank odrzucam auta powtórnie lakierowane, anegdoty o dbałości o wygląd auta należy między bajki włożyć, nie kupiłbym też auta z malowanym dachem :0.

  6. #25
    Niedzielny kierowca Awatar polonista
    Imię
    Zbyszek
    Opis
    MKIII V6
    Od
    22 Jan 2005
    Mieszka w
    Leszno
    Nie tak dawno - jakieś dwa tygodnie - w związku z ubezpieczeniem AC, miałem faceta, który przyszedł na oględziny samochodu. Mierzył też grubość lakieru; auto z 2001, kupione jako bezwypadkowe, wartości oscylowały od 115 do 170; najwięcej na klapie. Także po 9 latach użytkowania myślę, że są to wartości optymalne; w ogóle - powołując się na doświadczenie zawodowe - stwierdził, że z fabryki auta wyjeżdżają ze znacznymi róznicami w grubości lakieru, ale normą jest nie przekroczenie wartości 200um.

  7. #26
    Pogromca zakrętów Awatar Jendrekmak
    Opis
    mk3 2.0 tdci kombi FL
    Od
    03 Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez vipszybki
    dzisiaj z ciekawości mierzyłem lagunę w komisie i miała na błotniku 2000 um
    a przypadkiem laguna nie miała błotników z tworzywa (przynajmniej z przodu)?
    2.0 tdci kombi 2004 FL 160 KM, 360 Nm, eibach pro -30, ham. FF2 ST225, ST220 look


  8. #27
    Pochłaniacz prostych Awatar Kafar
    Imię
    Andrzej
    Opis
    MKIII FL Zombi 1.8
    Od
    02 Feb 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Jendrekmak
    Cytat Zamieszczone przez vipszybki
    dzisiaj z ciekawości mierzyłem lagunę w komisie i miała na błotniku 2000 um
    a przypadkiem laguna nie miała błotników z tworzywa (przynajmniej z przodu)?
    Tak, ma z tworzywa. Znajomek ma i mówi że "plastikowe".
    MKIII 1.8 Kombi. 1 FL ------> 2FL

  9. #28
    Niedzielny kierowca
    Opis
    MK 2 kombi
    Od
    13 May 2009
    Mieszka w
    RMI
    Cytat Zamieszczone przez Jendrekmak
    a przypadkiem laguna nie miała błotników z tworzywa (przynajmniej z przodu)?
    Zgadza się Laguna, Scenik, Trabant ( ale on akurat to cały) I jeszcze inne których nie pamiętam mają plastikowe elementy karoserii.

  10. #29
    Niedzielny kierowca Awatar Pawel2910
    Imię
    Paweł
    Opis
    Mondeo Mk3 FL Tdci 130 ps
    Od
    13 Aug 2009
    Mieszka w
    Sokółka
    Jeszcze espace był prawie cały plastikowy chyba oprócz maski przedniej.

  11. #30
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    Cytat Zamieszczone przez dalecooper
    Podepnę się pod temat bo trochę podobne pytanie mam:
    mam do kupienia mondeo mkIII kombi 2004 r. od człowieka, którego słowo drożej cenię niż pieniądze - jednak pomyślałem, że przecież nawet dbający o auto właściciel nie o wszystkich wadach musi wiedzieć, więc na wszelki wypadek podjechaliśmy do ASO na przegląd. Zrobili m.in. grubość lakieru i wyszło dosyć zaskakująco:
    prawy przód błotnik średnia 300
    prawy przód drzwi średnia 270
    prawy tył drzwi średnia 220 (rozpiętość od 187 do 347!)
    prawy tył błotnik średnia 320
    tylna klapa średnia 270
    lewy bok podobnie jak prawy
    przednia klapa średnia 280
    dach średnia 220

    Na całym aucie najmniejsza wartość jaka była to 184 i to była jedyna poniżej 200. Wiele pomiarów ponad 300, a maksymalny 364.

    Właściciel jest pierwszy, auto kupione w salonie. Zakładam, że nie było bite. Pytanie: skąd mogą być takie rozbieżności? Nawet jeśli auto byłoby drugi raz polakierowane w salonie to powinni o tym poinformować przy sprzedaży (nie zrobili tego). Nawet jeśli nie poinformowali, to grubość mogłaby być duża, ale przynajmniej w miarę 'stabilna' na całym aucie - w okolicach 230, prawda?
    Zupełnie nie wiem co o tym myśleć - auto ma sporo przetarć, ze dwa wgniecenia - normalne użytkowanie. Nawet gdyby było bite to przecież nie z 4 stron tak, żeby grubość na każdym elemencie była różna od kolejnej?

    Będę wdzięczny za pomysły.
    Da się może jakoś sprawdzić teraz (po 6 latach od zakupu) jaką grubość miało przy sprzedaży?
    Z ciekawości przyłożyliśmy w ASO miernik do nowego Mundka w 3 punktach no i wyszło różnie, ale w miarę stabilnie: 120, 140, 135.
    Ktoś z Was w ogóle mierzył grubość w nowo kupionym aucie? Powiem, że do głowy by mi to nie przyszło, ale może jednak warto.

    Marcin
    Wygląda, że całe auto było drugi raz malowane. Czytałem kiedyś na interi artykuł, że nowe auta z salonów bywają drugi raz malowane, a nawet i szpachlowane. Najczęstszą przyczyną napraw lakierniczych były uszkodzenia podczas transportu aut z fabryk do dilerów. Z tego wynika potrzeba posiadania miernika przy każdym rodzaju kupna auta czy to z salonu, czy rynku wtórnego.

    Tutaj macie link do tematu w którym jest opisana podobna sytuacja z "nowym" samochodem z salonu http://www.fiat.pl/forum/viewtopic.p...02fe046a371e69

  12. #31
    Kursant
    Opis
    MONDEO MK2
    Od
    15 Nov 2009
    Mieszka w
    LUBIN
    grubość lakieru zależy tez od tego czy to metalik czy nie
    metalik ma jeszcze dodatkowo warstwę bezbarwnego

  13. #32
    Niedzielny kierowca
    Opis
    mondeo 2,5 + stag300
    Od
    02 Jan 2007
    Mieszka w
    okolice lublina ,kraśnika
    Cytat Zamieszczone przez CARAMBA
    grubość lakieru zależy tez od tego czy to metalik czy nie
    metalik ma jeszcze dodatkowo warstwę bezbarwnego
    a czemu tak sądzisz?
    przecież lakier bazowy nie ważne czy perła czy solid czy metalic ma takie same wypełnienie na ogół
    tylko grubość zależy od lakieru czy jedno-warstwowy dwu czy trzy
    a na osobówkach się już od pewnego czasu nie stosuje tzw. akrylu.


    grubość powłoki może mieć różnice bo auto było polerowane ale nie koniecznie cały tylko punktowo bo była jakaś rysa

    teraz powłoki poniżej 100um zdarzają sie oryginalnie np. w nowych kia.

    innym faktem jest tez to ze może być rozbieżność z powodu innego miejsca produkcji, widziałem na hondzie jedna była europe, a druga japan
    i miały ten sam kod koloru a jedna różnice były.

    ostatnio byłem przy wstawianiu poszycia dachowego w mercedesie który był łączony na słupkach. po lakierowaniu było mierzone w miejscu łączenia było średnio 400um a wiec 2000um to musiała być bardzo nie umiejętną naprawa
    ford jest Bogiem,prędkość nałogiem,życie żabawą,muzyka podstawą!!!



  14. #33
    Pochłaniacz prostych Awatar steell
    Imię
    Andrzej
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    Mondeo 130KM TDCI
    Od
    02 May 2008
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Panowie, zapominacie o jednej istotnej sprawie, do pomiaru auto musi być czyste i nie pokryte żadnymi preparatami. Auto zakurzone po długiej trasie daje ciekawe wyniki pomiaru grubości lakieru
    Mondeo 2,0 TDCI 130kM sedan - TONIC 2004 CB Pesident Johnny I, Densei EC2002 by KONEKTOR, Sirio 5000 turbo
    Mój Grzechotnik

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 13:34
  2. [MkII] Grubość rury od katalizatora
    By Rogaleskoo in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 15:47
  3. [MkII] Grubość klocków tył
    By Netoper in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 17:33
  4. [MkIII] Grubość tarczy hamulcowej
    By tj in forum Eksploatacja bieżąca i FAQ
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-07-2009, 13:02
  5. [TDCi MKIII] Grubość uszczelki pod głowicę
    By ZahMaster in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-10-2007, 14:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów