+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    adamoo
    Gość

    [TDCi][TDCi]Blad P132A - awaria sterownika turbiny - naprawa

    Witam,

    Niestety, nie wiem jak dodawac zdjecia - posta rowniez umiescilem na forum forda - tam mozna obejrzec zdjecia:

    http://forum.fordclubpolska.org/show...84#post1336784

    Po kilkudniowej jezdzie z migajaca sprezynka oraz brakiem mocy przy jezdzie ponad 10km/h, dzis odwiedzilem serwis ASO. Serwisant po podlaczeniu do komputera zdiagnozowal przyczyne: blad P132A - brak cisnienia w turbinie, spowodowany awaria sterownika. Sterownik zintegrowany jest z turbina a wiec kupic moge jedynie calosc: 5800 PLN z robocizna.

    Po wyjsciu z ASO zachowalem jednak zimna krew - i dzieki temu wlasnie wrocilem z przejazdzki Mondeo z pelna moca.

    Ponizej opisze sposob naprawy sterownika.

    1. Przed demontazem polecam sprawdzic, czy to rzeczywiscie sterownik nie dziala. W tym celu nalezy uruchomic silnik i dodajac gazu sprawdzac, czy dzwignia popychajaca porusza sie. Wydaje sie, ze prawidlowo, powinna wykonywac lekkie drgania w przod i w tyl. Jesli nie rusza sie, moga byc 3 przyczyny:
    a) uszkodzona elektronika - jest raczej nienaprawialna
    b) zablokowany silownik - do naprawienia
    c) zanieczyszczony silnik
    d) uszkodzone kable sygnalowe
    Przed przystapieniem do akcji polecam sprawdzic kable

    2. Sterownik zamocowany jest w gornej czesci silnika. Do demontazu potrzebujemy srubokret (do zdjecia nasadki przytrzymujacej dzwignie), klucz 10 (do odkrecenia 3 srub mocujcych), palce (do odpiecia kabli)
    3. Po zdjeciu sterownika otwieramy go, zdejmujac srubokretem klamry na obwodzie
    4. Po otwarciu sterownika, obudowa dzieli sie na dwie czesci: elektronike i mechaniczna. Czesc elektroniczna polecam przeczyscic spirytusem (ja użyłem Żubrówki - nic innego nie bylo pod ręką - choć barwiony alkohol to nie jest najlepsze rozwiązanie) i przedmuchac - szczegolnie czesc "okragla" na plytce - kontakt hallotronu. Jesli chodzi o czesc mechaniczna, polecam rowniez przeczyscic i sprawdzic czy dzwignia lewarka nie jest zablokowana w ktorejs ze skrajnych pozycji. Mysle, ze to jest najczestsza przyczyna awarii - silnik nie moze sie sam odblokowac. Pomagamy mu w tym krecac slimakiem. Aby zabezpieczyc przed podobnymi zdarzeniami w przyszlosci, polecam nadtopic czesc zebatki (zaznaczam miejsce czerwona strzalka). Dzieki temu zeby silnika uloza sie w innej pozycj przy krancowym polozeniu co moze zabezpieczyc przed blokada. Polecam nadtopic dol i gore zebatki, uwazajac jednak aby nie naruszyc zebow. Jesli to byla przyczyna i silnik jest sprawny (sprawdzamy zasilaczem 12 v czy sie obraca) polecam zlozyc sterownik i cieszyc sie z jazdy
    5. Jesli koniecznym jest przeczyszczenie silnika, wyjmujemy go rozwiercajac srube i wykrecajac ja. Nastepnie zdejmujemy blaszke obejmujaca silnik i otwieramy go.
    Po otworzeniu sprawdzamy czy jest sprawny - testujac omomierzem blaszki komutatora. Rezystancja pomiedzy nimi powinna wynosic okolo 4 [ohm]. Jezleli ktoras z blaszek nie dziala, oddajemi silnik do przewiniecia. Nie polecam robic tego samemu. Jesli zwoje nie sa przerwane, polecam przeczyscic i wyrownac komutator i szczotki .

    Po akcji, skladamy sterownik, montujemy ponownie w samochodzie i cieszymy sie znow pelna moca. Nie przejmujmy sie, ze slimak nie jest ustawiony w takiej pozycji w jakiej go zastalismy. Po podlaczeniu do samochodu, wroci on automatycznie do wlasciwej nastawy.

    Mam nadzieje, ze to koniec moich problemow - po przejechaniu kilku tysiecy kilometrow dam Wam znac jak maszyna sie sprawuje.

    W razie pytan, prosze o wiadomosc na priv.

    Pozdrawiam,
    Adam

  2. # ADS
    Reklama
     

  3. #2
    Klubowicz
    się nie śśśśścigam
    Awatar Glinek
    Imię
    Marcin
    Opis
    MK3 2.2TDCI - Szatan
    Od
    10 Sep 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Fantastyczny materiał!! w weekend zabieram sie do testu..czy laik da sobie z tym radę przy pomocy opisu? Utopię elektronikę w spirycie, a co..
    MONDEO 2.2TDCI na codzienną jazdę
    BMW E30, V8 4.4L, potworek na niedzielę


  4. #3
    adamoo
    Gość

    [TDCi][TDCi]Blad P132A - awaria sterownika turbiny - naprawa

    Glinek,

    Jesli wiesz co to komutator, hallotron etc na pewno dasz rade
    Ja po prostu nie wierzylem wlasnym uszom, kiedy uslyszalem koszt naprawy w ASO. Kupilem wiec browar i zabralem sie do pracy.

    Najciekawsze jest to, ze taka naprawa u fachowcow kosztuje 800 - 1000 PLN.
    Na allegro jest uzytkownik, ktory naprawia te sterowniki za 350 PLN. Zabawne - ale dla mnie to jasne: takie sa ceny, bo ludzie tyle placa - dlaczego wiec mialyby byc inne?. Jesli ktos ma ochote zaplacic - zapraszam na priv - naprawie za jedyne dwie stowy - jak w Tesco - najtaniej na rynku

    Adam

  5. #4
    Pochłaniacz prostych Awatar daniellomasa
    Imię
    DANIEL
    Opis
    FORD MONDEO TDCI 130KM 2001 grudzień
    Od
    04 Mar 2009
    Mieszka w
    LEGNICA
    Cytat Zamieszczone przez adamoo
    Najciekawsze jest to, ze taka naprawa u fachowcow kosztuje 800 - 1000 PLN.
    Na allegro jest uzytkownik, ktory naprawia te sterowniki za 350 PLN. Zabawne - ale dla mnie to jasne: takie sa ceny, bo ludzie tyle placa - dlaczego wiec mialyby byc inne?. Jesli ktos ma ochote zaplacic - zapraszam na priv - naprawie za jedyne dwie stowy - jak w Tesco - najtaniej na rynku Smile
    i niestety kolego masz rację 100% tak jest człowiek za niewiedzę słono musi płacić
    dlatego jestem całym sercem za osobami które łamią stereotypy
    i nie dają się
    na forum można wyczytać wiele tematów problemów ile można zedrzeć z człowieka za jakiś banał
    i oby więcej takich

  6. #5
    siolos
    Gość
    moj mechanik naprawil mi sterownik za 100 zl. wymiana uszkodzonego elementu w mechanice na sprawny z Renault Laguna

  7. #6
    Kursant
    Imię
    Kamil
    Opis
    było MK2 1.8,było mk3 2.0 tdci jest mk4 2.0 duratec.będzie mk5 :)
    Od
    28 Mar 2010
    Mieszka w
    Piaseczno
    A ja byłem na diagnostyce i wywaliło błąd P132A - opis który dostałem to - Zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania. Zakłócenia działania. Umyłem spirytusem elektronikę oraz część mechaniczną i chwilowo działa . Mam nadzieję ze tak zostanie.

  8. #7
    Zielony listek
    Opis
    MK III 2.o TDCi 06'
    Od
    10 Dec 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Materiał super ale jak ktoś jeszcze zrobi fotorelacje z naprawy to bedzie już rewelka

  9. #8
    Koordynator Regionalny
    KOMBInator zawodowy
    Awatar CoastBasse
    Imię
    Mateusz
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDCi 115 KM
    Opis
    2004
    Od
    19 Sep 2010
    Mieszka w
    Brzeg
    Cytat Zamieszczone przez adamoo Zobacz posta
    Aby zabezpieczyc przed podobnymi zdarzeniami w przyszlosci, polecam nadtopic czesc zebatki
    Odkopię i zapytam

    O co chodzi z tym podtapianiem, piłowaniem zębów. Tzn co ma to mieć na celu bo nie potrafię zrozumieć od której strony zęba i w jaki sposób trzeba go podtopić/spiłować

  10. #9
    Kursant
    Imię
    Kamil
    Opis
    było MK2 1.8,było mk3 2.0 tdci jest mk4 2.0 duratec.będzie mk5 :)
    Od
    28 Mar 2010
    Mieszka w
    Piaseczno
    ja nic nie piłowałem.co rok czyszczę jak wywali błąd i jest ok

Podobne wątki

  1. Wymiana/naprawa turbiny TDCi - P132A
    By sosnek in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 11:38
  2. [TDCi MKIII] Regeneracja Sterownika Turbiny --> Co Gdzie i Jak?
    By adela in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-04-2012, 00:48
  3. [TD MkI] NAprawa turbiny
    By Chmielek007 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 12:05
  4. [MkIII] Naprawa ?? Jak to zrobić ? blad 12 42
    By Krzysiek_WW in forum Klimatyzacja i wentylacja
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-09-2006, 21:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów