+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Kursant
    Imię
    Hubert
    Opis
    MKIII
    Od
    09 Mar 2007
    Mieszka w
    Poznań

    [TDDI][mkIII] opalona obudowa świecy i zjechany gwint

    Cześć!
    Na początek kolorowych jajek.....
    No a teraz do rzeczy...czyściłem kolektor dolotowy i coś mnie podkusiło, żeby zerknąć na świeczki które miałem już na wierzchu.
    No i tu spotkałem małą, a może nawet nie małą niespodziankę: pomijam to, że jedna była spalona, bo to żadne halo, ale za to duży problem pojawił się z pierwsza od strony aku. Po pierwsze nie chciała się za chiny wykręcić, musiałem użyć 2 rąk i niemało siły..odkręciła się z bólem i piskiem. po czym jak ją wyjąłem to się nieco przeraziłem, bo jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Oceńcie sami...



    oraz


    Klik aby powiększyć

    Po pierwsze silnie świeca opalona jak by ktoś po niej jechał palnikiem acetylenowym... skąd taki stan świecy??

    No i co gorsza, po 2. - zjechany gwint w bloku...na fotach zaznaczyłem czerwonym kwadratem zjechany gwint na tej opalonej świecy.... następnie próbowałem w miejsce po niej wkręcić tą 2. (nie opaloną), wchodziła z lekkim oporem, ale jak na niej widać, również gwint się na niej zjechał...
    no i tu potrzebuje pomocy!!!! Co zrobić z tym gwintem i jak go naprawić???ktoś miał podobne szopki? jakieś gwintowniki?
    HELP!


    Poprawienie linków, zmiana na miniatury
    Netoper

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Komisarz
    Winniczek TD
    Awatar Stasio1948
    Imię
    Stanisław
    Model
    Mondeo Mk II
    Silnik
    1.8 TD 90 KM
    Opis
    Kombi Ghia 1997
    Od
    05 Apr 2009
    Mieszka w
    Jastrzębie Zdrój
    Linki nie działają dlatego diagnoza na tzw. czuja.Przyczyną upalenia końcówki świecy żarowej jest wadliwie działający rozpylacz wtryskiwacza-moim zdaniem wymiana końcówki i regulacja powinny wadę usunąć.Co do gwintu-proponuję poprawić gwintownikiem (ostatecznym) wkręcając go do końca bez cofania.Bruzdy w gwintowniku wypełnić trzeba gęstym smarem stałym -ma to na celu zatrzymanie wiórków.Następnie po wykręceniu gwintownika otwór koniecznie dokładnie wyczyścić szmatką nasączoną benzyną aby usunąć resztę wiórków i resztki smaru.Pozostawienie resztek smaru w otworze spowoduje zapieczenie się następnej świecy.Jeszcze jedna rada-dobrze jest przy wkręcaniu świecy żarowej natrzeć jej gwint grafitem np. ze starej szczotki rozrusznika.Zapobiegnie to zapiekaniu się gwintu i ułatwi późniejsze wykręcanie.Powodzenia

    Mój zestaw drogowy. Piszę poprawnie po polsku!

  4. #3
    Kursant
    Imię
    Hubert
    Opis
    MKIII
    Od
    09 Mar 2007
    Mieszka w
    Poznań
    @Stasio1948
    Dzięki za wyczerpująca instrukcję, myślałem o tym gwintowniku, ale kompletnie nie miałem koncepcji jak się za to zabrać. Myślę, że po Twoich uwagach dam rade!

    @Netoper
    Dzięki za poprawienie linków. Nigdy nie zamieszczałem JPG-ów na forum więc mi trochę nie wyszło. Ale uczę się...


    @reszta świata
    Niestety linki na początku nie działały i Stasio1948 nie do końca zrozumiał co jest upalone...to nie końcówka świecy, ale powiedzmy "obudowa" świecy na całej długości, aż do gwintu..

    Czy możliwe, że to dlatego, że np. gwint był nieszczelny?

  5. #4
    Kursant
    Opis
    MKI, II, III i IV
    Od
    26 Dec 2009
    Mieszka w
    okolice 3miasta
    Czy możliwe, że to dlatego, że np. gwint był nieszczelny? Gwint miałeś zerwany i świeca na stożku tam gdzie zaczyna się widoczna cześć żarnika nie miała pełnego uszczelnienia stąd zakopcenie świecy. Jak jest świeca dobrze wkręcona i uszczelnia na stożku to nigdy nie ma prawa tam być zakopcona, bo ta przestrzeń w głowicy jest po za częścią roboczą, chyba że uszczelniacze na kolektorze dolotowym puszczają to olej tam sobie wleci i się smaży

  6. #5
    Zielony listek Awatar ROVEREK
    Imię
    Stanisław
    Opis
    mk3
    Od
    26 Aug 2009
    Mieszka w
    Wiosce...koło Oświęcimia ;)
    pytanie do znawców - czy zamiast grafitu mażna zastosować smar miedziany ? Wszak on też jest odporny na temperaturę.

  7. #6
    Komisarz
    Winniczek TD
    Awatar Stasio1948
    Imię
    Stanisław
    Model
    Mondeo Mk II
    Silnik
    1.8 TD 90 KM
    Opis
    Kombi Ghia 1997
    Od
    05 Apr 2009
    Mieszka w
    Jastrzębie Zdrój
    Linki już działają-i wszystko jasne.Przyczyną zakopcenia trzonu świecy żarowej było niedokręcenie świecy do końca gwintu i przez nieszczelne gniazdo sadza przedostawała się tam gdzie nie powinna.Gwint prawdopodobnie był uszkodzony wcześniej i to uniemożliwiło prawidłowe dokręcenie i uszczelnienie.Po przegwintowaniu i prawidłowym dokręceniu nowej świecy wszystko powinno działać.Uwaga-świecy nie można dokręcać zbyt mocno bo niszczy się świecę i gniazdo.Fabrycznie moment dokręcenia wynosi 30 Nm i nie należy go przekraczać.
    Do ROVERKA-nie polecam smarów miedziowych do świec żarowych ze względu na temperaturę.Świece powinno się wkręcać na sucho albo na grafit.Powodzenia w naprawach i sukcesów życzę.

    Mój zestaw drogowy. Piszę poprawnie po polsku!

  8. #7
    Kursant
    Imię
    Hubert
    Opis
    MKIII
    Od
    09 Mar 2007
    Mieszka w
    Poznań
    pełen sukces

    Emocje były duże, czułem się jak bym robił operację na otwartym sercu z trzęsącymi się rękoma, ale gwintownik dał radę. Przykładając niewielką siłę, bojąc się doprowadzić do jeszcze większej masakry, przegwintowałem otwór w bloku. Tu nieocenione stały się rady Stasio1948 dotyczące wypełnienia bruzd smarem, dużo syfu się zebrało w tych bruzdach.
    Co więcej, w otworze zostało trochę smaru już za gwintem. Tutaj pomógł odkurzacz z ciągiem ustawionym na maxa, wyssał wszystko co pozostało. Następnie czyszczenie otworów szmatką owiniętą na śrubokręcie i świeczki weszły jak w masło


    no i jeszcze jedno... po przegwintowaniu bloku zaczęło mi działać otwieranie klapy z konsoli i przycisku na klapie, cuda normalnie..

    Tak czy inaczej, przede mną wielki test. W piątek jadę moim mondkiem do Francji

  9. #8
    Mistrz pobocza
    Imię
    Marcin
    Opis
    2000 MkII td Kombi Ghia
    Od
    09 Mar 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Fraytag
    no i jeszcze jedno... po przegwintowaniu bloku zaczęło mi działać otwieranie klapy z konsoli i przycisku na klapie, cuda normalnie..
    A odłączałeś może aku przy tej operacji???
    Na luzie trzeba żyć, nie jeździć.

  10. #9
    Kursant
    Imię
    Hubert
    Opis
    MKIII
    Od
    09 Mar 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez niedzwiedz
    Cytat Zamieszczone przez Fraytag
    no i jeszcze jedno... po przegwintowaniu bloku zaczęło mi działać otwieranie klapy z konsoli i przycisku na klapie, cuda normalnie..
    A odłączałeś może aku przy tej operacji???
    nie

Podobne wątki

  1. [Duratec] MKIII - olej w gnieździe świecy
    By piechopn in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:51
  2. [Duratec]Przerwa w świecy MKIII 2.0 PB
    By danielWr in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 18:23
  3. Gwint świecy utknoł w głowicy! Ratunku!!!
    By Yazgool in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-07-2007, 20:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów