+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456
Pokaż wyniki od 101 do 115 z 115
  1. #101
    Pogromca zakrętów Awatar Oktan
    Opis
    E55T AMG '98
    Od
    23 Dec 2004
    Mieszka w
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez wojoo
    Cytat Zamieszczone przez Bajek
    Cytat Zamieszczone przez Oktan
    400 zł z przesyłką
    Oktanku a ten komputer oparty jest na ELMie ?
    Oktaneczku czy warto placic 400zl na takie cos ? nie lepiej zwyklego elma ?
    ELM jest na pewno tańszy ale brak u niego jednej podstawowej zalety: WIZUALIZACJI !!
    a tak do Elm'a musisz mieć laptopa

    próbowałem dorwać jakiś soft pod WM 6.5 + ELM, ale kicha jest
    Mondeo sprzedane - wreszcie !!

    E55T AMG '98 -> wolnossące V8 - 354 KM i 530 Nm

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #102
    Zielony listek Awatar GaBB
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo Mk3 TDCi
    Od
    08 Mar 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Soft do elm'a na ppc ponoc jest - znajomy mi mowil dzis - jutro mam miec info wiec sie poziele.
    a do ppc interfejs nie kablowy tylko bt...o taki:
    http://www.allegro.pl/item1072689745...h_gw_w_24.html

    Więc nic pod nogami by się nie plątało...Jakby taki program do PPC istanial faktycznie to byloby pięknie
    Pozdrawiam,
    Marcin
    www.stdrivers.pl

  4. #103
    Hmmm, az rozkrece swoj MAF i sprawdze:

    Generalnie wykorzystuje sie dwa rodzaje:
    1. Przeplywomierz powietrza z termoanemometrem drutowym:
    Zawiera on mostek z rezystorami, obwod regulujący stala temperature i obwod czyszczenia(wypalania) osadow na goracym drucie. Te rezystory to miedzy innymi: rezystor kompensacyjny temperatury itd.

    2. Przeplywomierz powietrza z termoanemometrem warstwowym, czyli ten o ktorym pisalem wczesniej.

    Mozemy sie wyklucac jaki negatywny wplyw na oba przeplowomierze ma filtr stozkowy. Jednakze nie zastanawia Was fakt dlatego producenci aut nie zaczeli stosowac seryjnie filtrow stozkowych w autach wlasnie z MAF?

    Chodzi o to, ze jesli modyfikuje sie jedyn z kluczowych elementow jakim jest uklad doprawadzania powietrza, trzeba wziasc pod uwage nie tylko ładny wyglad i wlasne przemyslenia.

    Na koniec moze jeszcze dodam, ze gdyby chodzilo tylko o temperature powietrza zasysanego to przypominam, ze powietrze to przebywa jeszcze dosc dluga droge i ogrzewa sie w jej trakcie. Najwazniejsza kwestia jest to, ze filtr stozkowy zakluca pomiar MAF dobierajac niewlasciwa mieszanke!! Czy zatem pokusi sie ktos o nowa mape paliwowa?

  5. #104
    Zielony listek Awatar GaBB
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo Mk3 TDCi
    Od
    08 Mar 2010
    Mieszka w
    Kraków
    W mondeo z którymi się spotkałem występuje właśnie ten pierwszy typ. Może jest też drugi w niektórych - nie wiem.
    Dlaczego nie stosuje się stożków seryjnie? z tego samego powodu dla którego silniki seryjne nie sa zbyt wysilone. Zostawia się im zapas mocy do wykorzystania. Filtr stożkowy jest stosowany w sporcie- dla zwiekszenia osiagów jak i kazda inna modyfikacja. Dlatego tez chiptuning cos daje a nie jest seryjnie aplikowany w komputer auta. Sa rezerwy z ktorych mozna bezpiecznie kozystac więc czemu tego nei robic?
    Pozdrawiam,
    Marcin
    www.stdrivers.pl

  6. #105
    ech...powiem tak...auta naprawde nie sa projektowane "na pałe". Filtry stozkowe sa wykorzystywane w samochodach wyscigowych, gdzie jest MAP, a nie MAF. Poza tym kto sie sciga dieslami?

    Chocbysmy nie wiem co robili to z mondeo nie zrobimy samochodu wyscigowego. One maja spelniac ostre normy emisji spalin.

    Silniki nie sa wysilone, bo samochody sa naprawde roznie ekspolatowane i ta ekspoloatacja ma byc jak najmniej inwazyjna dla silnika. "Czip TJUNING" nie jest seryjnie aplikowany, bo to nic innego jak modyfikacja juz istniejacego sterownika (badz wymiana wogole sterownika - ojjj roznie jest w zaleznosci od auta. Ingerencja w program sterujacy parametrami plug and play'ów takich jak wtryski, pompa i inne gdzie sie da...

    Przede wszystkim Panowie! Jezdzimi Mondeo w dieslu, a nie samochodem wyscigowym!

    Poza tym sam napisales na innym forum:
    Obliczone było następująco.
    Przeliczenie powierzchni wkładu filtra standardowego i długości dolotu wraz ze średnica i porównanie do tych samych wartości dla stożka, grubszych rur itp. Najtrudniej było wyliczyć gdzie ma być przepływka, choć nie wiem czy to ma znaczenie...ale wyszło mi, ze powinna być na kolanku wiec to olałem i jest dalej

  7. #106
    Zielony listek Awatar GaBB
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo Mk3 TDCi
    Od
    08 Mar 2010
    Mieszka w
    Kraków
    No więc skoro uważasz, że jeżdzimy mondeo w dieslu to po co zalądasz do działu tuning?
    Dla nas wszystkich robiących cos przy swoich wozidłach ważne jest aby bezpiecznie podniesc osiagi naszych aut.
    Ot dlatego zeby moje mondeo było w stanie jechać równo na ćwiartkę z mk3 2,5 v6 po modach kolegi Kleber
    Uczepiłeś się mojego postu odnosnie obliczeń - chodziło o czysto matematyczne obliczenie umiejscowienia przepływki i tyle. Nie uważam zeby samo jej umiejscowienie było tak istotne.
    jak idac swoimi ulepszeniami idąc swoja droga dojdziesz do wyniku 170 km i 424 nm to możemy wrócić do tematu i wymienić się doświadczeniami - z chęcią.
    wracając do scigania się dieslami...popatrz na LM24. taki przykład, że diesle sie ścigają.
    A ja nie chce robić wyścigówki z kombiaka chodzi o to, zeby jezdziło żwawo i sprawnie - takie założenie.
    Pozdrawiam,
    Marcin
    www.stdrivers.pl

  8. #107
    No widzisz, a jak zadalem pytanie dotyczace pompy wtryskowej, wtryskow....to nikt nawet nie wypowiedzial sie w tym temacie? Czyzby brakowalo wiedzy na ten temat? Nikt w tej materi nie szuka przyrostów, a szukacie w filtrze stozkowym. No to co to jest za modyfikacja jesli skupiamy sie w tym temacie na:
    1. modyfikacji oprogramowania
    2. wiekszym ic
    3. filtrze stozkowym
    4. cos tam o turbinie, ale niewiele

    Skoro jednak nie wiesz, czy umiejscowienie przeplywomierza jest istotne, to przy takim projekcie, czy nie warto byloby sie dowiedziec?

    Ponowie, wiec swoje pytanie odnosnie wtrysków.
    Czy ktos skupial sie nad zmiana wtryskiwaczy na wieksze? Zmiana pompy- na wieksza? Czy jest jakies pole do manewru? O tyle o ile w kwesti turbiny da sie cos wymyslic na zasadzie hybrydy, to w ukladzie paliwowym za wiele nie namieszamy bez bardziej wydajnej alternatywy do seri.

  9. #108
    Zielony listek Awatar GaBB
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo Mk3 TDCi
    Od
    08 Mar 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Powiem Ci tak. Co do umiejscowienia przepływki. Na swoim aucie moglem eksperymantować do woli zeby szerszemu gronu zaproponowac sprawdzone juz rozwiązanie. I fakt wiedzy ścisłej wikipediowej na temat tego dzie powinien być przepływomierz nie mam. W Mondeo w różnych silnikach sa one w róznych miejscach więc ich konkretne miejsce wg mnie nie jest priorytetową sprawą.

    Ciekaw jestem natomiast modyfikacji odnosnie wtryskiwaczy i pompy. I tutaj będę czekał na Twoje przemyślenia i pomysły.

    Bo nie kojarzę żanej modyfikacji ani krajowej ani zagranicznej gdzie byłyby wymieniane wtryski. Oczywiście mówię o wymianach P&P. ale może takowa gdzieś jest
    Pozdrawiam,
    Marcin
    www.stdrivers.pl

  10. #109
    No co do forda Mondeo - pytalemi szukalem i chyba nikt sie tego nie podjol. Sprawa dosc prosta w innych samochodach widze w Fordzie chyba nie bedzie miala szansy powodzenia. Poprostu brakuje alternatywy zarowno dla pompy, jak wtryskow :/ Dlatego pytam urzytkownikow, ktorzy maja Mondeo dluzej, czy to TDCI, czy TDDI.

    Mi bardziej chodzilo o wieksze koncowki wtryskow, ewentualnie inna bardziej wydajna pompe.






    EDIT:

    No to po 1 telefonie juz wiem, ze nie ma mozliwosci ingerencji mechanicznej w pompe Vp-44, czyli ten box pozostaje :/ Jest to pompa promieniowa i pozostaje jedynie wysterowanie zaworka sterujacego dawka -> czyli znow rozumowanie wraca do boxa. W VP-29 to samo...:| chyba, ze ktos widzial wieksza glowice do VP-29 ?

    Pozostaja wtryski ech...

  11. #110
    Klubowicz Awatar heko
    Imię
    Grzegorz
    Opis
    Focus 3 ST 2.0 ecoboost 250
    Od
    15 Apr 2008
    Mieszka w
    Krakowie
    Cytat Zamieszczone przez Ofaniel
    ze nie ma mozliwosci ingerencji mechanicznej w pompe Vp-44, czyli ten box pozostaje
    ...jeśli chodzi o pompę VP44 ...to się zgadza....ale o jakiego boxa Ci chodzi...bo się pogubiłem

  12. #111
    No box sie wsysa w modul sterujacy pompa tak? Domyslam sie, ze chodzi o wysterowanie zaworka tak, by podawal wieksza dawke, a przy tym nieznacznie zwiekszyc cisnienie doladowania. Heko ewentualnie robiliscie jakas podmianke turbo lub wtryskow w takich Mondeo, czy tylko zajmujecie sie softami?


    To ja sobie chyba kupie biale zaglowki i sportowe pokrowce dodajace 10 KM i +40 do respekta...

  13. #112
    Klubowicz Awatar heko
    Imię
    Grzegorz
    Opis
    Focus 3 ST 2.0 ecoboost 250
    Od
    15 Apr 2008
    Mieszka w
    Krakowie
    Cytat Zamieszczone przez Ofaniel
    No box sie wsysa w modul sterujacy pompa tak? Domyslam sie, ze chodzi o wysterowanie zaworka tak, by podawal wieksza dawke, a przy tym nieznacznie zwiekszyc cisnienie doladowania. Heko ewentualnie robiliscie jakas podmianke turbo lub wtryskow w takich Mondeo, czy tylko zajmujecie sie softami?
    ...co do boxa...to w TDDI jest VP44 PSG5 i oczywiście działa tak jak mówisz...ale daje się także chipować...i daje to niezłe efekty...
    ...co do wtrysków...to ogólnie w Fordach jest to problem...nawet w TDDI...nie mówiąc już o CR...

  14. #113
    Cytat Zamieszczone przez heko
    Cytat Zamieszczone przez Ofaniel
    No box sie wsysa w modul sterujacy pompa tak? Domyslam sie, ze chodzi o wysterowanie zaworka tak, by podawal wieksza dawke, a przy tym nieznacznie zwiekszyc cisnienie doladowania. Heko ewentualnie robiliscie jakas podmianke turbo lub wtryskow w takich Mondeo, czy tylko zajmujecie sie softami?
    ...co do boxa...to w TDDI jest VP44 PSG5 i oczywiście działa tak jak mówisz...ale daje się także chipować...i daje to niezłe efekty...
    ...co do wtrysków...to ogólnie w Fordach jest to problem...nawet w TDDI...nie mówiąc już o CR...

    problem, czyli rozumiem, ze jakas alternatywa jest?) nic nie probowaliscie do tej pory?

  15. #114
    Niedzielny kierowca Awatar Polarny
    Opis
    było )-: Mondeo 2.o TDCI (RS style)
    Od
    25 Nov 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Zapytałeś dlaczego nikt nie rusza pompy i wtrysków. Powód dla mnie jest prostu - koszt takiej operacji będzie jak dla mnie zaporowy. Po prostu szukam modyfikacji, które nie są istotną ingerencją w auto i nie kosztują zbyt wiele, a dają jakieś wymierne korzyści.

    Pytasz dlaczego producenci nie stosują stożka. Bo po pierwsze jest głośniejszy (kultura działania się nieznacznie pogarsza, co powoduje takie a nie inna rankingu w durnych gazetach, po drugie droższy (skoro Ford potrafi przycinać na żarówkach, to oszczędność na filtrze można powiedzieć jest kolosalna). Poza tym producenci aut nie wykorzystują bardzo wielu technologii tak dobrze znanych - tam też można zapytać dlaczego. Np. dlaczego nie stosuje się w każdym aucie osłony silnika, skoro wiadomo, że ma ogromny wpływ. Dywagować można sporo.
    Jak pisałem - nie mam zamiaru przekonywać Cię do stożka, a wręcz odwrotnie - nie zakładaj. Jakby każdy założył stożek, to moja modyfikacja dawałaby mi mniejsze morale. A morale są niczym niutonometry przy wyprzedzaniu (-:

  16. #115
    Zbanowany
    Opis
    Najmocniejsze mk3 2.0 tdci w Polsce:D
    Od
    15 Jul 2009
    Mieszka w
    Olkusz
    Ale odnośnie wtryskiwaczy to jest możliwość ich modyfikacji do silników 2.0 można wsadzić "bebechy" z wtryskiwacza 2,2 - wiem bo czytałem na angielskich forach, mało tego ponoć pasują z transitów o pojemności 2.4l.
    Są to tylko suche informacje nie poparte żadną praktyką z mojej strony

Podobne wątki

  1. [TDCi MKIII] co jeszcze w tym tdci ???
    By smoothas in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 20:58
  2. [MkII] Brak mocy i cos jeszcze
    By Brudsien in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-06-2008, 21:20
  3. jakie głosniki do MkI ??? (raz jeszcze)
    By edmondo in forum CarAudio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-09-2005, 02:38

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów