+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
  1. #1
    Zielony listek Awatar dembu19
    Opis
    ST220
    Od
    01 Mar 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    [ST220]Ładowanie akumulatora przez alternator ??

    Przez to, że na różnych forach krążą różne informacje o napięciu ładowania akumulatora w mondeo ST220, potrzebuję potwierdzić, przez właścicieli właśnie ST220, że napięcie ładowania zmierzone przy akumulatorze wynosi maksymalnie 13,65 V oraz że przy odczycie z komputera w pozycji FORD.ENGINE.GENVDSD desired regulation voltage (setpoint) for charging system wynosi właśnie 13,6 V.


    Chciałbym przez to obalić mit, że ładowanie powinno wynosić od 13,8 do 14,4 V !!!!!

    Proszę o odpowiedzi tylko właścicieli właśnie ST220 !!

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    to napewno masz coś nie tak z alternatorem, prawdopodobnie któraś dioda walnięta. u mnie na jałowo przy włączonym DENSO ok 14,3, a z ksenonami 14,25 ...

  4. #3
    Zielony listek Awatar dembu19
    Opis
    ST220
    Od
    01 Mar 2008
    Mieszka w
    Warszawa


    To jest scan z książki "sam naprawiam mondeo MKIII"

    Więc dlaczego coś jest nie tak ??


    Zmniejszyłem obrazek do dopuszczalnego rozmiaru ,proszę następnym razem pamiętać że na forum wklejamy obrazki/zdjęcia o rozmiarze nie większym niż 640x480 - Krzychu32

  5. #4
    czy alternatory w benzynie, dieslu czy V-kach są takie same? NIE
    u mnie jest jak napisałem wcześniej. sam jestem elektrykiem i wiem co nie co o napięciu
    napięcie na aku mam 12,67V przy wyłączonym, a reszta tak jak pisałem wcześniej.
    wg mnie przy tym napięciu, nie będzie Ci w pełni doładowywał i wcześniej lub później aku rozładuje sie, takie moje zdanie ...

  6. #5
    Niedzielny kierowca
    Opis
    mondeo 2,5 + stag300
    Od
    02 Jan 2007
    Mieszka w
    okolice lublina ,kraśnika
    Cytat Zamieszczone przez vtec
    czy alternatory w benzynie, dieslu czy V-kach są takie same? NIE
    .

    różnią sie praktycznie obudowami albo małymi szczegółami (np.sprzęgło) ale zasada działania jest ta sama

    u mnie po regeneracji altka jest tak po nocy 12.55V jak odpale 14.45V na xenonach 14.35V na drogowych 14.30V
    ford jest Bogiem,prędkość nałogiem,życie żabawą,muzyka podstawą!!!



  7. #6
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Prawidłowe napięcie z altka jest 14.2-14.4V
    Pod odciążeniem na wolnych nie powinno spadać poniżej 13,6
    Pod obciążeniem na obrotach powyżej 1200, nie powinno poniżej 14V spadać
    I nie ma znaczenia czy to ST czy maluch albo jakaś inna marka.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  8. #7
    Pogromca zakrętów
    Imię
    Mariusz
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    Mk III V6 GHIA
    Od
    28 May 2006
    Mieszka w
    BZA Zambrów / Łódź
    Zarówno u mnie jak i u siorki w Vkach napięcie wynosi średnio 13,6 Max co widziałem to 13.8 i problemu z ładowaniem nie ma

    Dodano po 36 sek.:

    Dodam że takie miałem przed wymianą altka, jak i po wymianie więc chyba tak ma być...
    Mariusz , tel - 694-765-650

  9. #8
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    A miernik nie oszukuje? często trafiają się rozkalibrowane.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  10. #9
    Pogromca zakrętów
    Imię
    Mariusz
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    Mk III V6 GHIA
    Od
    28 May 2006
    Mieszka w
    BZA Zambrów / Łódź
    Mam miernik typowo samochodowy UNI-T.
    Sprawdzane również programowo np AcGazSynchro

    Dodano po 16 sek.:

    U siostry elektryk również mierzył
    Mariusz , tel - 694-765-650

  11. #10
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    U mnie jest tak samo około 13,6. Alternator rozebrany i sprawdzony u elektryka. Wysterowany substytutem PCM-a ładowanie do 15,5V. W ETIS-ie jest napisane ze PCM wysterować alternator w zależności od temp akumulatora.

  12. #11
    Rekrut Awatar ARTi
    Model
    Peżot Looxor
    Silnik
    50ccm TwoStroke
    Od
    21 Sep 2007
    Mieszka w
    West-Vlaanderen Belgia
    Nie wiem jak w innych ale w V6 normalne ładowanie to 13,6 - 13,7v.
    Czasami tuż po rozruchu auta ładowanie wzrasta do 14,4v ale z czasem stopniowo spada do ok. 13,65v.
    Większe ładowanie pojawia się gdy akumulator trzeba doładować, np po rozruchu lub słuchaniu muzy na parkingu Po "napełnieniu" akumulatora ładowanie utrzymuje się na poziomie właśnie 13,6v

    Sprawdzane wielokrotnie ELMem.

    Na dowód iście doskonałego układu ładowania w Duratecu V6 wystarczy poczytać ile lat wytrzymują fabryczne akumulatory. W moim V6 aku oryginalny wyzionął ducha po prawie 11 latach i przy przebiegu ok. 345.000
    2004 Magnum Grey 2.0 TDCi HPCR 115PS


  13. #12
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    W żadnym MKI i MKII jaki sprawdzałem, nie zaobserwowałem spadku napięcia po jakimś czasie od odpalenia silnika.
    I przy sprawnych układach napięcia były stabilne z odchyłką 0.2V
    Przy MKIII ponoć PCM steruje ładowaniem (jeśli tak jest, to pewnie chodzi o wysterowanie prądu wzbudzenia altka) ale tu to za mało mam wiedzy jak faktycznie jest w MKIII. Tu mam jedynie pewność że do konkretnego mondka MKIII musi iść konkretny altek, bo jak będzie jakiś inny model altka od innego MKIII to mimo prawidłowego ładowania, potrafi świecić się kontrolka ładowania. To by potwierdzało że w MKIII PCM zarządza dodatkowo ładowaniem

    Druga sprawa nie ma czujnika temperatury akumulatora, więc odpada opcja że na podstawie tych danych jest ładowanie uzależnione.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  14. #13
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    Druga sprawa nie ma czujnika temperatury akumulatora, więc odpada opcja że na podstawie tych danych jest ładowanie uzależnione.
    Fizycznie może i nie ma czujnika. Nie wiem jak to jest realizowane ale jest. W MK I i MK II alternator nie jest sterowany PCM-em ?

    Fragment opracowania. (http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnic...Dziubinski.pdf)

    "Jeśli poziom sygnału napięcia na wejściu modułu PCM jest zbyt niski, oznacza to, że napięcie ładowania jest za niskie. Alternator musi wytworzyć więcej energii, aby akumulator był odpowiednio naładowany i aby jego bilans naładowania był zrównoważony (zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego). W zależności od sygnałów wejściowych (4) modułu PCM EEC V (np.zbyt niskie napięcie, Vbatt) oraz temperatury akumulatora regulowane jest napięcie alternatora. Częstotliwość jest taka jak w przypadku sygnału wejściowego modułu PCM (100 do 200 Hz). Regulator napięcia wykorzystuje przy tym procent wypełnienia cyklu rzędu 15% = 12,5 V do 95% = 16,5 V. Moduł PCM przesyła następnie do alternatora nową wartość żądaną napięcia."

    W ETIS jest praktycznie to samo.

  15. #14
    Kursant Awatar respect
    Opis
    MOndeo ST220
    Od
    04 Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Właśnie jestem po wymianie altka w ST220 i wielokrotnym sprawdzaniu na aku i z samego altka i napiecie wynosi 13,6- 13,9 i tyle powinno być bo tym napieciem steruje komputer i tyle. Niewiem jak jest w innych medelach mondeo ale tu w St220 własnie tak jest i w książce powyżej jest słusznie napisane.

    Pozdrawiam
    MISTRZÓW ŚWIATA UPRASZA SIĘ O SPOKÓJ

  16. #15
    Kursant
    Imię
    Łukasz
    Opis
    mondeo mk3 v6 UIM ST200 + 65mm
    Od
    28 Aug 2010
    Mieszka w
    Lubin 59-300
    ja w ubiegłym roku kupiłem nowy akumulator w serwisie akumulatorowym Centra Plus. Kolesie z serwisu nie chcieli mi podbić gwarancji ponieważ napięcie miałem między słynne 13,6 a 13,9. Mówię 400 zł drogą nie chodzi gwarancję chce mieć ... Pojechałem do ASO zrobiłem pełną diagnostykę silnika prosząc o sprawdzenie dokładnie alternatora i regulatora napięcia tzn kompa ... na koniec dostałem wydruki z kompa że wszystko jest ok a dodatkowo po prosiłem by serwisant na piśmie dał mi potwierdzenie że takie ładowanie w mk3 jest ok i że na pewno jest wszystko sprawne. Z tym wszystkim udałem się do dilera akumulatorów i na wrzucałem mu że skoro się ogłasza że od 10 lat zajmuje się tylko tym to powinien dokładnie już ten problem znać (gwarancję podbił) W ASO dowiedziałem się jeszcze że do mondeo nie każdy akumulator pasuje i większość będzie trzeba doładowywać od czasu do czasu zwłaszcza zimą gdy włącza się często nawiew na szybę + ogrzewanie przedniej szyby + ogrzewanie tylnej szyby ... niestety nasze alternatory są za słabe by to wszystko naraz ogarnąć i często nie doładowuje akumulatora

  17. #16
    Kursant Awatar respect
    Opis
    MOndeo ST220
    Od
    04 Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Dokładnie mi tez w ASO potwierdzili ze ładowanie na ww. poziomie jest jak najbardziej ok w moim modelu mk3 ST220 ale goscie od alternatorow i tak mowili ze cos nie tak ale jak im powiedziałem i pokazalem ze w ksiazce serwisowej jak i w ksiazce sam naprawiam mk3 to stwierdzili ze wszystko ok. Pozatym w ASO powiedzieli ze to komputer reguluje napiecie potrzebne do ładowania i w tym modelu nigdy nie wejdzie do 14,44 na samochodzie . Mi jak altka zrobili i podłączyli na chamowni to wskazywał na obrotach 3000 14,44V na wolnych 14,00 jak podłączyli do auta to bylo 13,66 na obrotach 13,80V i bylo zdziwienie mechanikow od altkow
    Wszystko jest jak najbardziej Ok aku jest ładowany i niemam juz problemów tylko pękło na regulator napiecia Valeo do St220 400zł i taniej nie znalazłem (
    Pozdrawiam
    MISTRZÓW ŚWIATA UPRASZA SIĘ O SPOKÓJ

  18. #17
    Zielony listek Awatar dembu19
    Opis
    ST220
    Od
    01 Mar 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Czyli wszysptko się potwierdza.

    Mam nadzieję, że dzięki naszym postom, "elektrycy" tacy jak panowie z ul. Geologicznej W Warszawie, którzy nie mają pojęcia o tym co robią i sprzedają uszkodzone alternatory do mondeo ST220, nie będą mieli tylu klientów ilu do tej pory.

    Chciałem tylko napisać:

    WYSTRZEGAJCIE SIĘ WARSZTATU ELEKTRYCZNEGO:

    The Best Zabielski

    Adres: Geologiczna 7, 02-246 WARSZAWA
    Nie kupujcie od nich alternatorów, bo połowa tego syfu, który sprzedają nie nadaje się do użytku i padnie w ciągu roku.

    Nawet jak taki alternator padnie w okresie gwarancyjnym, to zastrzegają sobie, że koszty demontażu i montażu pokrywa właściciel pojazdu.

    OSTRZEGAM !! Omijajcie tych oszustów z daleka, tak samo na allegro jak i w siedzibie firmy !!!!


    Dodam tylko jeszcze, że chciano mnie tam naciągnąć na naprawę instalacji elektrycznej, która przekroczyłaby koszt 1500 zł !!!!!!
    Twierdzono, że alternator, który od nich kupiłem nie uszkodził się z ich winy, tylko z winy mojego auta.
    Jakoś dziwnym trafem, używany alternator, który kupiłem działa bezproblemowo !!!!!

  19. #18
    Kursant Awatar pieter77
    Imię
    Piotr
    Opis
    Mondeo mk3 2.5 V6 + LPG
    Od
    14 Jun 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Witam, jak kupiłem swoje mondeo to też zmierzyłem ładowanie i byłem zdziwiony że tak mało ładuje w porównaniu z poprzednimi moimi samochodami, ale po przeglądnięciu "sam naprawiam mk III" się uspokoiłem.
    Ładowanie mam rzędu 13,8 V

  20. #19
    Pogromca zakrętów Awatar badger
    Model
    MKIII RS
    Silnik
    3.0 V6 240 KM
    Od
    19 Jan 2008
    Mieszka w
    W-wa
    W mk3 2,5 V6 nigdy chyba nie widziałem 14 V pomimo nowego alternatora i prawie nowego aku (jedno i drugie ori). Na wolnych jest ok. 13,5 V. Pytałem o to w dwóch serwisach i w obu twierdzą, że tak powinno być. Zresztą nie dzieje się w związku z tym nic niepokojącego. Wątpię, żeby w 3,0 wyglądało to inaczej.

    Mówi się, że w mk3 napięciem ładowania steruje dość dowolnie ECU, możliwe więc, że podwyższa je dopiero gdy mocniej wzrasta zapotrzebowanie na prąd, a normalnie pracuje na niższym niż przyjęło się uważać za poprawne w standardowych systemach... ale tak tylko gdybam...

  21. #20
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    Dla sprawdzenie wystarczy np zostawić na światłach przy zgaszonym silniku na 10min. Rozładuje trochę aku i po odpaleniu ładowanie wskakuje powyżej 14V

Podobne wątki

  1. [MkIII] Ładowanie akumulatora przez gniazdo zapalniczki ?
    By Norbas in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 19:21
  2. [MK III]]Ładowanie akumulatora ...
    By Lenyyy in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 22:11
  3. [MkI] alternator ładowanie
    By baljaw in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-04-2006, 21:28
  4. [MkII] Ładowanie akumulatora
    By kbobyk in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-01-2006, 14:19
  5. Ładowanie akumulatora prostownikiem - jak?
    By waldek11 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-11-2005, 18:52

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów