+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Mistrz pobocza Awatar Rafal_K
    Imię
    Rafał
    Opis
    Było MkII 1.8 16V GHIA + gazolina + Pakiet ST200
    Od
    25 Jul 2008
    Mieszka w
    Kwidzyn (pomorskie)

    [MkII]Odpowietrzenie układu chłodzenia...

    Witka!

    Po zakupie Mondka byłem zmuszony wymienić termostat, więc przy okazji wymieniłem też cały płyn...
    Spuściłem go przez korek w chłodnicy i zalałem nowy...

    Powiedzcie mi jak dobrze odpowietrzyć ten cały układ, bo nowego płynu wlałem 5 litrów, a typ w sklepie powiedział mi że conajmniej 7 powinno wejść...

    Także chyba mam układ zapowietrzony, bo mimo zalania pod MAX pali mi sie kontrolka o niskim poziomie płynu...

    A po jeździe po mieście jak slnik jest dopbrze rozgrzany to poziom spada i musze "setke" dolać...
    Dodam, że płyn nigdzie z węży nie leci...

    Silnik to 1.8 benzyna....
    Dużo gazu, sprzęgło od razu i pali laka ta padaka

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    w mk I wiem, że wystarczy zagrzać auto aż do włączenia się wentylatorów i to wystarczy do odpowietrzenia.

  4. #3
    Mistrz pobocza Awatar Rafal_K
    Imię
    Rafał
    Opis
    Było MkII 1.8 16V GHIA + gazolina + Pakiet ST200
    Od
    25 Jul 2008
    Mieszka w
    Kwidzyn (pomorskie)
    A jak to jest w Mk2...

    Ile wogle zalać tego płynu??
    Tak pomiędzy MAX a MIN??
    Czy zalać pod MAX??
    Dużo gazu, sprzęgło od razu i pali laka ta padaka

  5. #4
    Cytat Zamieszczone przez Rafal__K
    A jak to jest w Mk2...

    Ile wogle zalać tego płynu??
    Tak pomiędzy MAX a MIN??
    Czy zalać pod MAX??
    zalejesz za dużo to układ i tak to przez korek
    wywali
    Myślę, że w Mk II jest tak samo jak w Mk I wkońcu to te same jednostki silnikowe

  6. #5
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Darek
    Silnik
    1,6 TDCi 115 KM 256 Nm
    Opis
    Fiesta Mk7 Sport kopciuch :)
    Od
    14 Nov 2005
    Mieszka w
    Świdnica
    na zimnym plynie ma byc max.Jesli nie masz pewnosci ,ze korek zbiornika ma sprawny zaworek to nie dokręcaj go całkowicie .Odpal silnik i niech poracuje.Z ukladu ma wyjść cale powietrze.Jesli będzie jakaś poducha to mogą sie dziać jajca.Jak popracuje wtedy korek dokręcić ale nie za mocno.
    pzdr

  7. #6
    Klubowicz Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Opis
    MkIII
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Napełnianie układu chłodzenia
    • Wlać ciecz chłodzącą przez zbiornik wyrównawczy,
    aż do znaku „Max".
    • Uruchomić silnik i nagrzewać go przez około
    10 minut, aż osiągnie normalną temperaturę
    pracy. Zwiększyć kilka razy prędkość obrotową
    silnika powyżej 2500 obr/min. Podczas nagrzewania
    silnika obserwować poziom cieczy
    chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym i dolewać
    cieczy w razie potrzeby.
    • Zamknąć pokrywę zbiornika wyrównawczego.
    • Po wystygnięciu silnika sprawdzić poziom
    cieczy w zbiorniku wyrównawczym. Uzupełnić
    ciecz chłodzącą do znaku „Max" w razie potrzeby.
    • Zamontować i przykręcić osłonę chłodnicy.
    • Sprawdzić wzrokowo szczelność układu
    chłodzenia, w szczególności miejsc podłączenia
    przewodów, korka spustowego i pompy
    cieczy chłodzącej.

    Cytat z "mądrej księgi"
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI- 124,8 kucy i 314,6 momentu

  8. #7
    Klubowicz wspierający
    MC Pieczątka
    Awatar pupek86
    Imię
    Paweł
    Model
    Citroen C5
    Silnik
    2.0 HDi 136 KM FAP
    Od
    27 May 2010
    Mieszka w
    Ostróda
    to ile wchodzi do całego układu?? bo mam butlę płynu 5 litrów i nie wiem do końca jak to rozcieńczyć??
    Mondeoline: 660 738 068

    Było Mondeo mk2 kombi 1.8 TD 1997
    Jest Citroen C5 2.0 HDi 136 KM FAP 2006


  9. #8
    Mistrz pobocza Awatar Rafal_K
    Imię
    Rafał
    Opis
    Było MkII 1.8 16V GHIA + gazolina + Pakiet ST200
    Od
    25 Jul 2008
    Mieszka w
    Kwidzyn (pomorskie)
    Dzieki Czarek za tą Twoją "mądrą księge"
    Pupek ja kupiłem 5 litrów petrugo z Orlena (-35*C) i wlałem bezpośrednio do układu, dokupiłem jeszcze 2 litry, ale wlałem połowe...
    Czyli jakby wchodzi ok 6 litrów do układu...
    Dużo gazu, sprzęgło od razu i pali laka ta padaka

  10. #9
    Klubowicz wspierający
    MC Pieczątka
    Awatar pupek86
    Imię
    Paweł
    Model
    Citroen C5
    Silnik
    2.0 HDi 136 KM FAP
    Od
    27 May 2010
    Mieszka w
    Ostróda
    Cytat Zamieszczone przez Rafal__K
    Pupek ja kupiłem 5 litrów petrugo z Orlena (-35*C) i wlałem bezpośrednio do układu, dokupiłem jeszcze 2 litry, ale wlałem połowe...
    Czyli jakby wchodzi ok 6 litrów do układu...
    dzięki za odp. też mam tego z Orlena. i nie pamiętam czy tak coś o rozcieńczaniu jest. jak nie można to kupie jeszcze trochę i doleję.
    Mondeoline: 660 738 068

    Było Mondeo mk2 kombi 1.8 TD 1997
    Jest Citroen C5 2.0 HDi 136 KM FAP 2006


Podobne wątki

  1. [MkII] odpowietrzenie układu hamulcowego?
    By JamesMond in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 20:05
  2. [TDCi MKIII] Odpowietrzenie układu chłodzenia 2.0 130km
    By cinal7 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 03:58
  3. [Zetec] Odpowietrzenie układu chłodzenia mk2
    By soniqgsm in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 08:36
  4. wymiana termostatu - odpowietrzenie układu
    By geralcik in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-02-2006, 10:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów