+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26

Wątek: CZy turbo pada?

  1. #1
    Kursant
    Opis
    Mondeo TDDI
    Od
    15 Dec 2009
    Mieszka w
    Stary Sącz

    [TDDI]CZy turbo pada?

    Witam.

    Zauważyłem jakiś czas temu z rury dolotowej wydostaje się olej. Okazało się że rura starego typu była pęknięta przy opasce. Wymieniłem rurę. Po ściągnięciu po około miesiąca okazało się że w rurze jest oleju że palcem można zebrać. Na szmatke kilka kropel poleciało. Po sprawdzeniu łopatek jest delikatny luz poprzeczny ok milimetra luzu wzdłużnego nie ma. Na razie żadnych objawów spadku mocy. Nie kopci na czarno. Nie ma dzwięków dochodzących z turbiny. Po 2000 tyś czuć przyśpieszanie. Prosze o radę.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Pogromca zakrętów Awatar eMJot
    Opis
    VelSatis 2.2 dCi
    Od
    15 Apr 2009
    Mieszka w
    CK
    olej zazwyczaj bierze się z odmy
    ale turbinka tez luzu nie powinna mieć
    ST to biedna podróbka Mustanga.... nie chce jechać i nawet nie brzmi jak V6!

    Kiedy diesel już wykonał robotę, to v-ka zaczyna pracować!

  4. #3
    Pochłaniacz prostych Awatar daniellomasa
    Imię
    DANIEL
    Opis
    FORD MONDEO TDCI 130KM 2001 grudzień
    Od
    04 Mar 2009
    Mieszka w
    LEGNICA
    Cytat Zamieszczone przez eMJot
    lej zazwyczaj bierze się z odmy
    gdzieś widziałem patent
    z wsadzeniem dwóch siateczek i gąbki co by oleum nie przedostawało się tamtędy na turbawkę
    ale nie pamiętam gdzie to widziałem
    sam chce sobie to zrobić koszt banalny

    Dodano po 2 min.:

    znalazłem
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=101855
    Najlepszym przyjacielem jest ten, kto nie pytając o powód smutku, potrafi sprawić, że znów wraca radość.<br><br>

  5. #4
    Kursant
    Imię
    Adam
    Opis
    mk4 2.0 tdci 140KM
    Od
    17 Jul 2010
    Mieszka w
    Mragowo
    Od razu mówie ten patent działa ale mimo to troszkę ojeju i tak się przedostaje.
    Ostatnio sprawdzałem po tuningu odmy i przejechaniu jakichś 3tkm są lekkie ślady oleju w kolektorze ssącym.
    Który czyściłem krótko przed tuningiem odmy.
    Ale za to wcześniejsze czarne bąki powyżej pewnego zakresu obrotów to już przeszłośc.
    Za mną jest czyściutko.
    No może czasem w nocy w światłach innych aut coś tam widzę przy mocniejszym depnięciu.
    Ale patent działa!
    Polecam zdecydowanie.

  6. #5
    Pochłaniacz prostych Awatar daniellomasa
    Imię
    DANIEL
    Opis
    FORD MONDEO TDCI 130KM 2001 grudzień
    Od
    04 Mar 2009
    Mieszka w
    LEGNICA
    Ale patent działa!
    Polecam zdecydowanie
    dlatego też zamierzam to poczynić
    Cytat Zamieszczone przez Nimek6310
    przejechaniu jakichś 3tkm są lekkie ślady oleju w kolektorze ssącym.
    myślę że to nieuniknione po prostu nasączy się i przepuszcza
    ale to nic warto spróbować
    Najlepszym przyjacielem jest ten, kto nie pytając o powód smutku, potrafi sprawić, że znów wraca radość.<br><br>

  7. #6
    Kursant
    Imię
    Adam
    Opis
    mk4 2.0 tdci 140KM
    Od
    17 Jul 2010
    Mieszka w
    Mragowo
    No wiesz lekkie ślady oleju a to co było przedtem to roznica jest super korzystna więc warto.

  8. #7
    Zielony listek Awatar marko37
    Imię
    Marek
    Model
    sedan
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    Mondeo 2.0 TDDI 115 km+box V-Tech from Heko
    Od
    15 Jan 2010
    Mieszka w
    Morąg
    A ja poradziłem sobie z olejem z odmy poprzez separator par oleju od Gazelli.Patent działa choć jest mało miejsca żeby to wszystko jakoś upchnąć.

    Dodano po 4 min.:

    A ja poradziłem sobie z tym olejem z odmy stosując separator par oleju od Gazelli.Patent dobry, tylko jest troche problemów z zamontowaniem tego ale jakoś się udało.

  9. #8
    Kursant
    Opis
    Mondeo TDDI
    Od
    15 Dec 2009
    Mieszka w
    Stary Sącz
    Dobra ale czy z takimi przeciekami oleju można jeżdzić? A co z delikatnymi luzami łopatek turbiny? Prosze o radę

  10. #9
    Mistrz pobocza Awatar kris2k
    Imię
    Krzysiek
    Opis
    GP Estiva Blue&Me ; Yamaha Virago 750
    Od
    10 Apr 2009
    Mieszka w
    Pabianice
    Na wirniku nie ma prawa być żadnego luzu! A jeśli wyczuwasz luz palcem to turbina zgon. Ja bym na twoim miejscu się nie odważył jeździć, oprócz rozwalenia turbiny możesz rozwalić cały silnik. Poczytaj o chorobie szalonych diesli (znajdziesz w google). Ciekawa lektura.
    P.S. aby nie być gołosłownym powiem Ci że mnie również nie ominęła poważna awaria turbiny (urwany wirnik), na szczęście nie doszło do samozapłonu oleju silnikowego. Ale było blisko.

  11. #10
    Kursant
    Opis
    Mondeo TDDI
    Od
    15 Dec 2009
    Mieszka w
    Stary Sącz
    Byłem u mechanika i powiedział że jeszcze jakiś czas pojeżdze ponieważ pierwsze poważne objawy turbiny to kopcenie na czarno podczas jazdy. Sprawdził delikatne luzy na wirniku i oznajmił że ma takie same w swoim i cały czas jeździ. A tak nawiasem to ile kosztuje nowa turbina bo mam ze zmienna a te sie nie bardzo opłaca regenerować. Podczas rozmowy oznajmił że tam gdzie odsyła do naprawy to w 90% się im nie udaje i trzeba poprawiać(jakas firma z Łodzi).

  12. #11
    Pogromca zakrętów Awatar eMJot
    Opis
    VelSatis 2.2 dCi
    Od
    15 Apr 2009
    Mieszka w
    CK
    Cytat Zamieszczone przez Kicaj81
    Byłem u mechanika i powiedział że jeszcze jakiś czas pojeżdze ponieważ pierwsze poważne objawy turbiny to kopcenie na czarno podczas jazdy. Sprawdził delikatne luzy na wirniku i oznajmił że ma takie same w swoim i cały czas jeździ. A tak nawiasem to ile kosztuje nowa turbina bo mam ze zmienna a te sie nie bardzo opłaca regenerować. Podczas rozmowy oznajmił że tam gdzie odsyła do naprawy to w 90% się im nie udaje i trzeba poprawiać(jakas firma z Łodzi).
    zmień mechanika, nie ma prawa być żadnego luzu...
    czarny dym i spadek mocy to i przy pękniętym przewodzie z intercoolera jest (i to duzo)
    a pierwszy poważny objaw to luzy na wirniku....
    regeneracji turbiny ze zmienną geo w mielcu kosztuje 800pln - ale ten "mechanik" chyba nie wie jak działa taka turbina i głupoty wygaduje...
    ST to biedna podróbka Mustanga.... nie chce jechać i nawet nie brzmi jak V6!

    Kiedy diesel już wykonał robotę, to v-ka zaczyna pracować!

  13. #12
    Mistrz pobocza Awatar kris2k
    Imię
    Krzysiek
    Opis
    GP Estiva Blue&Me ; Yamaha Virago 750
    Od
    10 Apr 2009
    Mieszka w
    Pabianice
    Cytat Zamieszczone przez eMJot
    Cytat Zamieszczone przez Kicaj81
    Byłem u mechanika i powiedział że jeszcze jakiś czas pojeżdze ponieważ pierwsze poważne objawy turbiny to kopcenie na czarno podczas jazdy. Sprawdził delikatne luzy na wirniku i oznajmił że ma takie same w swoim i cały czas jeździ. A tak nawiasem to ile kosztuje nowa turbina bo mam ze zmienna a te sie nie bardzo opłaca regenerować. Podczas rozmowy oznajmił że tam gdzie odsyła do naprawy to w 90% się im nie udaje i trzeba poprawiać(jakas firma z Łodzi).
    zmień mechanika, nie ma prawa być żadnego luzu...
    czarny dym i spadek mocy to i przy pękniętym przewodzie z intercoolera jest (i to duzo)
    a pierwszy poważny objaw to luzy na wirniku....
    regeneracji turbiny ze zmienną geo w mielcu kosztuje 800pln - ale ten "mechanik" chyba nie wie jak działa taka turbina i głupoty wygaduje...
    Jak Ci będzie turbo padać to nie będzie żadneo czarnego dymu. Będzie siwy dym i to w naprawdę dużych ilościach (to jak już padnie całkiem). Za sobą nic nie będziesz widział, poczujesz za to smród spalonego oleju. Ale to jak już turbo powie papa. Jak będzie puszczało olej to też będzie dymić z tym że na pewno nie na czarno.

    Mechanik widać mega specjalista, dobrze Ci kolega radzi, uciekaj od niego póki nie jest za późno. Jak jest wyczuwalny luz na wirniku to czym prędzej wyciągaj turbo bo serio, tylko większej biedy sobie narobisz.
    Turbina kręci się do 200000obr/min, słownie: dwustu tysięcy, więc jakikolwiek minimalny luz możesz sobie tylko wyobrazić co potrafi zrobić.
    Ja też regenerowałem turbo z tym że zapłaciłem więcej niż kolega ale nie było po regeneracji absolutnie żadnych problemów.
    Sam jestem spod Łodzi i wiem na 100% że w Łodzi nie ma dobrego zakładu regenerującego turbawki. Ja robiłem we Wrocławiu, kolega powyżej w Mielcu więc najlepiej w tych miastach szukaj.
    Szukaj zakładu który da Ci gwarancję ( w moim przypadku 2 lata bez limitu km) i który dysponuje dobrej klasy wyważarką.

  14. #13
    Kursant
    Opis
    Mondeo TDDI
    Od
    15 Dec 2009
    Mieszka w
    Stary Sącz
    Witam
    Byłem u kolejnego mechanika i po oględzinach powiedział że tragedi nie ma bo luz jest minimalny a oleju jest troszeczkę. Kazał dalej jeździć. Gość zajmuje się dislami w szczególności i powiedział że wiele turbinek które czasami sprawdza podczas innych napraw ma delikatny luz na smarowanie. Więc już sam nie wiem co mam o tym myśleć. Wybieram się na święta na drugi koniec Polski i mam nadzieję źe nic się nie wydarzy.

  15. #14
    Mistrz pobocza Awatar kris2k
    Imię
    Krzysiek
    Opis
    GP Estiva Blue&Me ; Yamaha Virago 750
    Od
    10 Apr 2009
    Mieszka w
    Pabianice
    Ręcę opadają.
    Skąd Ty tych mechaników bierzesz?
    Powiem jeszcze raz, mam nadzieję że już ostatni: na wirniku nie ma prawa być , ŻADNEGO luzu. Koniec kropka. A kto Ci mówi inaczej, że delikatny luz, że mało oleju puszcza jest w błędzie. I tyle.
    Chciałem zaczerpnąć rady - otrzymałeś ją. Jeśli o mnie chodzi to fakt, może jestem laikiem ale wiem na własnym przykładzie co znaczy i jak to wygląda jak się wirnik urywa. Natomiast kolega eMJot jest szanowanym człowiekime na tym forum o dużej wiedzy technicznej i jeśli on Ci mówi że nie ma prawa być luzu tzn że nie ma prawa.
    Oczywiście zrobisz jak zechcesz. Pamiętaj tylko że żaden z Nas nie życzy Ci źle i stara się pomóc.
    Regeneracja turbiny 800-1200zł. Remont lub wymiana silnika, w najlepszym wypadku sprzęgła minimum 2500-3000zł. Plus oczywiście koszta turbiny.

  16. #15
    Pogromca zakrętów Awatar eMJot
    Opis
    VelSatis 2.2 dCi
    Od
    15 Apr 2009
    Mieszka w
    CK
    Cytat Zamieszczone przez kris2k
    Ręcę opadają.
    to samo chciałem napisac
    ST to biedna podróbka Mustanga.... nie chce jechać i nawet nie brzmi jak V6!

    Kiedy diesel już wykonał robotę, to v-ka zaczyna pracować!

  17. #16
    Cytat Zamieszczone przez kris2k
    Powiem jeszcze raz, mam nadzieję że już ostatni: na wirniku nie ma prawa być , ŻADNEGO luzu. Koniec kropka. A kto Ci mówi inaczej, że delikatny luz, że mało oleju puszcza jest w błędzie. I tyle.
    Zdejmij dolot i sprawdz u siebie. Totalne zero luzu to ma fabryka, po kilkunastu tys musialbys regenerowac. Panikarze z was... od pocxatkowego luzu do urwania wirnika daaaaaaleka droga.

  18. #17
    Mistrz pobocza
    Imię
    Artur
    Opis
    Mondziak MK3 TDDI
    Od
    14 Oct 2010
    Mieszka w
    w Krakowie (pracuje) a pochodzi z Częstochowy
    Witam

    Pany czy nasza Turbawka wydaje dźwięk metaliczny (twardy) czy normalnie gwiżdże jak w bmw czy włoskich autkach.

    Pytam bo moją słychać średnio głośno, grama oleju nie bierze, po zdjęciu odmy wygląda jak z fabryki, luzów nie stwierdziłem ale dźwięk jest nie wyjący czy gwiżdżący ale twardy i cichy ?

    Czy tak ma być ?

  19. #18
    Pogromca zakrętów Awatar eMJot
    Opis
    VelSatis 2.2 dCi
    Od
    15 Apr 2009
    Mieszka w
    CK
    Cytat Zamieszczone przez KW
    Totalne zero luzu to ma fabryka,
    no to widać mam fabryke...
    a luz to jest taki że ręka go nie wyczujesz....
    a jak olej już puszcza - to jesteś krok od wydatku, i to od Ciebie zależy jak dużego....
    ST to biedna podróbka Mustanga.... nie chce jechać i nawet nie brzmi jak V6!

    Kiedy diesel już wykonał robotę, to v-ka zaczyna pracować!

  20. #19
    Cytat Zamieszczone przez kris2k
    Powiem jeszcze raz, mam nadzieję że już ostatni: na wirniku nie ma prawa być , ŻADNEGO luzu.
    Cytat Zamieszczone przez eMJot
    a luz to jest taki że ręka go nie wyczujesz....
    A pewnie paluszkiem spokojnie da się wirniczkiem poruszać - bo przecież teraz piszesz informacje wyssane z palca - nie wierze że byłeś sprawdzić pod blokiem...

    Cytat Zamieszczone przez eMJot
    a jak olej już puszcza
    Posłuchaj więc kolegi kris2k - turbina definitywnie nadaje się już do regeneracji i należy ją niezwłocznie oddać, bo grozi to zniszczeniem silnika!

    Cytat Zamieszczone przez sokoleokoo2
    Pany czy nasza Turbawka wydaje dźwięk metaliczny (twardy) czy normalnie gwiżdże jak w bmw czy włoskich autkach.

    Pytam bo moją słychać średnio głośno, grama oleju nie bierze, po zdjęciu odmy wygląda jak z fabryki, luzów nie stwierdziłem ale dźwięk jest nie wyjący czy gwiżdżący ale twardy i cichy ?

    Czy tak ma być ?
    O kant wiesz czego można takie pytanie rozbić. Co to znaczy średnio-głośno? Jak sprawdziłeś czy turbina bierze olej czy nie? A po zdjęciu reszty węży i skontrolowaniu wirników jak to wygląda? Są wystrzępione? Jeśli masz wątpliwości, podjedź do najbliższego serwisu i niech ktoś to posłucha, bo na forum to nikt ci nie odpowie na to pytanie

  21. #20
    Pogromca zakrętów Awatar eMJot
    Opis
    VelSatis 2.2 dCi
    Od
    15 Apr 2009
    Mieszka w
    CK
    Cytat Zamieszczone przez KW
    A pewnie paluszkiem spokojnie da się wirniczkiem poruszać - bo przecież teraz piszesz informacje wyssane z palca - nie wierze że byłeś sprawdzić pod blokiem...
    sprawdzana była na jesieni, normalne że ręką wirnik obracasz, ale luzów wzdłużnych jak i poprzecznych ręką nie wyczujesz w dobrej turbinie - i nie mów że jak są to normalna sprawa...

    Cytat Zamieszczone przez KW
    Posłuchaj więc kolegi kris2k - turbina definitywnie nadaje się już do regeneracji i należy ją niezwłocznie oddać, bo grozi to zniszczeniem silnika!
    a weź przeczytaj co napisałem Kamilu....
    Cytat Zamieszczone przez eMJot
    a jak olej już puszcza - to jesteś krok od wydatku, i to od Ciebie zależy jak dużego....
    wydatek mały - regeneracja turbiny
    wydatek duży - wymiana silnika...
    ST to biedna podróbka Mustanga.... nie chce jechać i nawet nie brzmi jak V6!

    Kiedy diesel już wykonał robotę, to v-ka zaczyna pracować!

Podobne wątki

  1. [MkII] ako pada
    By pixi in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 22:59
  2. [TDCi MKIII] Turbo/sterownik turbo P132B-wyjaśnienie
    By mondeou in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 01:11
  3. [MkII] Pada elektronika
    By jokerdriver in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2007, 19:48
  4. pomocy rozrząd mi pada
    By fazi in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-05-2005, 17:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów