+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
  1. #1
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Awaria zamka maski;bebenek MkIII

    Problem z otwarciem maski silnika -

    Nie trzeba niszczyć atrapy

    Najpierw odkręciłem śruby mocujące zamek co pozwoliło podnieść nieco maskę do góry - wystarczyło poluzować (musiałem szukać śrub które spadły na dół ) - klucz trzpieniowy (chyba tak sie on nazywa) 8mm - wsunąłem przez kratkę atrapy.

    Usunąłem klipsy (spinki) atrapy co pozwoliło na zluzowanie atrapy, wysunięcie z zaczepów zderzaka i po odchyleniu w górę dostęp do śrub bębenka(przez kratkę).

    Tu jak widzę miałem szczęście bo już ktoś wcześniej tam "gmerał" i śruby były z łbem na wkrętak więc wiercenie śrub mnie ominęło.

    Dalej to już pikuś - demontaż bębenka i łącznika,wkrętak (15cm długi) i maska otwarta.

    A że to wszystko było dość mocno zabrudzone - "myju-myju" i WD-40 i.......bębenek się zaczął zacinać przy obrocie w lewo......więcej WD i całkiem się zaciął

    Trzeba było rozbierać...

    I teraz - jak to się robi i jak to jest zrobione:

    Od strony trzpienia łącznika jest gwiazdkowe zabezpieczenie i zaginając cztery jego "płetwy" przez otwory w obudowie bębenka demontujemy je.

    te zagięte "płetwy" trzeba przed ponownym montażem wyprostować.

    Następnie trzymając bębenek wejściem kluczyka do góry wysuwamy wkład bębenka.
    Robimy to powoli uważając aby płytki i blaszki wewnątrz nam nie powypadały bo możemy mieć problem.
    Także wałeczek blokujący może wypaść więc najlepiej robić to nad stołem.

    Następnie we wkładkę wkładamy kluczyk i wydobywamy z niej płytki i blaszki i zdejmując je z kluczyka układamy "w eleganckiej kolejności"

    I mniej więcej powinno to wyglądać tak :

    U mnie powodem awarii był pęknięty łącznik - na powyższym foto "zdrutowany" ale zbyt mało - pojedynczy drucik się zsunął i był "replay".
    Powtórnie go "zdrutowałem" ale w kilka zwojów i dodatkowo zalałem je klejem cyjanopanowym.
    Zaznaczyłem tu strzałeczkę pokazującą miejsce wprowadzenia "wąsów" sprężynki......tak to wygląda wewnątrz obudowy.


    A że niestety nie wiedziałem ze "toto" rozbiera się "kluczykiem do góry" - blaszki zostały wewnątrz obudowy i przy próbie wyjęcia rozsypały się i "problem"

    Ale na moje szczęście mam zapasowy kluczyk z kodem - na przywieszce.
    Kod składa się z litery i sześciu cyfr a te odzwierciedlają kolejność ułożenia oznaczonych płytek we wkładce.(ostatnia cyfra kodu to pierwsza płytka którą wkładamy do wkładki przy składaniu.

    Dwa nacięcia to 2 w kodzie ale np. u mnie 4 w kodzie oznaczało płytke bez oznaczeń...taka zmyłka

    I składamy:
    Jako pierwsza w bębenku ląduje blaszka sprężysta i następnie płytka z ostatnia cyfra kodu i znowu blaszka itd.a układamy w/g wycięć we wkładce i blaszkach


    Następnie smarujemy wszystko jakimś rzadkim smarem - ja użyłem wazeliny tech. ale może być "grafit" np.
    Wkładamy na miejsce wałeczek i wsuwamy wkładkę w obudowę - sprawdzamy czy działa (kluczyk obraca się w obydwóch kierunkach) - zakładamy zabezpieczenie...... i koniec.

    A żeby w przyszłości było łatwiej (inni mogą to zrobić na wszelki wypadek?) - przyciąłem nieco atrapę - mogę ją usunąć z auta przy zamkniętej (zablokowanej) masce - po usunięciu klipsów oczywiście)


    Koszty - trochę czasu i
    PS.
    Są w sprzedaży bębenki z większą ilością płytek do dopasowania pod posiadany kluczyk - cena ok 150zł
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Niedzielny kierowca Awatar Fietkus
    Imię
    Jakub
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.0 TDCi 140 KM
    Opis
    MONDEO MK3 1,8l 125KM, było a jest MK4 2,0 TDCI
    Od
    12 Nov 2010
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Podziwiam cię ja profilaktycznie przeczyściwszy wiosną zamek i zasikałem go smarem do broni, który smaruje a nie zamarza jest cały czas lepki i śliski. Pozdrawiam

  4. #3
    Znawca leśnych tras
    Imię
    Jakub
    Model
    XC60
    Silnik
    2.0 D
    Od
    25 May 2005
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    A mnie właśnie czeka regeneracja zamka, bo coś mi się przycina
    wypisuję się z tego kraju...

  5. #4
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Zdemontuj bębenek i najpierw spróbuj go jedynie wymyć i przesmarować - bez rozbierania.
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  6. #5
    Kursant Awatar Dymek
    Imię
    Damian
    Opis
    MKIII 2.0 TDDI 2001r. sedan
    Od
    01 Dec 2010
    Mieszka w
    Okolice Warszawy
    Mam takie pytanie. Czy zamek maski przed liftem i po różnią się od siebie? Bo mam Mondeo z 01' a atrapę po lifcie i mam problem z otwieraniem maski. Tzn muszę ją bardzo bardzo mocno docisnąć, żeby otworzyć.

  7. #6
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Czy się różni - nie wiem ale atrapa nie ma tu nic do rzeczy.
    Spróbuj "zlać" zamek WD (czy czymś podobnym) - możliwe że zabrudzony i stawia opór.
    Ale zamek - nie bębenek.
    Zamek można też wyregulować luzując śruby mocujące i podnosząc go.
    Zmniejszy się wtedy nacisk na rygiel.
    Niestety jeżeli przód był "bity" - może pojawię się nie pożądana szczelina.
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  8. #7
    Kursant Awatar Dymek
    Imię
    Damian
    Opis
    MKIII 2.0 TDDI 2001r. sedan
    Od
    01 Dec 2010
    Mieszka w
    Okolice Warszawy
    Zamek działa elegancko nie zacina się ani nic takiego. Niestety jest spory odstęp między atrapą i zamkiem. Dlatego też żeby otworzyć maskę muszę użyć sporo siły i cofnąć atrapę o jakieś 2-3 cm, żeby dojść do zamka. Porównałem atrapę przed i po lifcie i rzeczywiście jest różnica. Stara jest jakby bardziej cofnięta do tyłu. Tylko jeszcze muszę upewnić się, że zamki też się różnią i najwyżej zakupię drugi. Poprzedni właściciel wymienił kilka elementów na te po lifcie, między innymi atrapę.

  9. #8
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez Dymek
    Niestety jest spory odstęp między atrapą i zamkiem. Dlatego też żeby otworzyć maskę muszę użyć sporo siły i cofnąć atrapę o jakieś 2-3 cm, żeby dojść do zamka. Porównałem atrapę przed i po lifcie i rzeczywiście jest różnica. Stara jest jakby bardziej cofnięta do tyłu.
    Porównałeś? - tzn - przymierzyłeś?
    Jeżeli tak faktycznie jest - nie prościej zmienić atrapę?
    Cały zespół zamka jest integralną częścią pasa przedniego i jeżeli jest różnica w mocowaniu i kształcie atrap (a jest chociaż sprawdzałem tylko po foto) to prawdopodobnie jest też różnica w samym pasie przednim.
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  10. #9
    Kursant
    Imię
    Ryszard
    Model
    MK IV 2013 r
    Silnik
    1.6 TDCi 115 KM
    Od
    01 Nov 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Witam! Mam ten sam problem tzn.maska nie odskakuje .W związku z powyższym mam pytanie do Czarka J.:jaki to klucz ten trzpieniowy 8mm? Pozdrawiam

  11. #10
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez Richad72 Zobacz posta
    .W związku z powyższym mam pytanie do Czarka J.:jaki to klucz ten trzpieniowy 8mm?
    Przepraszam za nieprecyzyjne (niefachowe) określenie.
    To taki lub podobny klucz. (długie i cienkie pokrętło i niewielka średnica zewnętrzna aby wszedł przez kratkę atrapy)
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  12. #11
    Zielony listek Awatar cristoferec
    Imię
    Krzysiek
    Model
    Audi A6 Avant Quattro
    Silnik
    4.2 299KM ASG
    Od
    10 Nov 2009
    Mieszka w
    Wawa
    Bardzo pomocny temat. Serdeczne dzięki dla CzarkaJ.

    Może ktoś z kolegów się orientuje czy gdzieś dokupię samą gwiazdkę do bębenka ?
    Przy ponownym odginaniu wzięła mi i pękła

  13. #12
    Mistrz pobocza Awatar bluebob
    Imię
    Robert
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 125 KM
    Opis
    Oyster Silver Sahara
    Od
    05 Jul 2009
    Mieszka w
    Przedbórz
    Cytat Zamieszczone przez Dymek Zobacz posta
    Mam takie pytanie. Czy zamek maski przed liftem i po różnią się od siebie? Bo mam Mondeo z 01' a atrapę po lifcie i mam problem z otwieraniem maski. Tzn muszę ją bardzo bardzo mocno docisnąć, żeby otworzyć.
    A próbowałeś powiększyć otwór w tej polifowej atrapie? Nie męcz się z dociskaniem atrapy. Proponuję Ci, żebyś po prostu wyciął (powiększył) otwór przez który wkładasz kluczyk i po sprawie. Ja też wymieniłem grilla na poliftowego i żeby nie mieć kłopotu z otwieraniem maski to powiększyłem ten otwór.
    Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars. Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!

  14. #13
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Cytat Zamieszczone przez cristoferec Zobacz posta
    czy gdzieś dokupię samą gwiazdkę do bębenka ?
    Obawiam się że pozostaje rynek wtórny lub zakup zestawu naprawczego bębenka.
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  15. #14
    Kursant
    Opis
    MKIII 2.0 PB. ASB Kombii
    Od
    12 Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    ja mam taki problem , mialem delikatną stluczkę i klapa nie lapie na drugi zatrzask tylko na te npierwszy.. czy wymiana samej wkladki jest mozliwa - czy razem z zamkiem , ? i jak to jest z kluczykami , jak wymienię wkladkę to musze dorabiąc kluczyk czy jak to działą?

  16. #15
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Jeżeli maska jest prawidłowo ułożona (wyregulowana) spróbuj wyregulować sam zamek - jest możliwość regulacji "góra-dół"
    Zamek i bębenek są oddzielnymi częściami.
    Można kupić kompletny bębenek lub sam zestaw naprawczy.
    W obydwu przypadkach występuje komplet "blaszek" którymi możemy dopasować bębenek do klucza który posiadamy w/g jego kodu.(kod jest wybity na kluczyku zapasowym) ale można go też rozszyfrować na podstawie "starej" wkładki.
    Poszukaj na forum - pisałem o tym.
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  17. #16
    Kursant
    Opis
    MKIII 2.0 PB. ASB Kombii
    Od
    12 Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    jest -tak - maska na 100% w prawidlowej pozycji - sprawdzilem srubokretem i obie zapadki zaskakują i normalnie się otwierają z kluczyka - tylko rygiel z maski nie dociska drugiej zapadki i się nie zatrzaskuje - a wydaje się ze whodzi prawidlowo.. cos mozna poregulowac ? jesli tak to w jaki sposób? ewentualnie jakis trik mozna zastosowac zeby docisnal rygiel zapadke?

  18. #17
    Kursant
    Opis
    MKIII 2.0 PB. ASB Kombii
    Od
    12 Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    opuscil sie zamek - poluzowanie srub i podniesienie pomoglo , wsio działa

  19. #18
    Znawca leśnych tras Awatar rc23
    Imię
    ROBERT
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.5 170 KM
    Opis
    SIX PACK 04'
    Od
    09 Apr 2005
    Mieszka w
    Poznań/Borówiec
    Dodam tylko, że śruby mocujace zamek mogą mieć łebki na klucz 10 wtedy przełożenie klucza przez oczko atrapy jest dość trudne, ale wykonalne. Można wykorzystać klucz do wkręcania "wkrętów farmerskich"

    Jeszcze jedna sprawa, u mnie nie było problemu z samym zamkiem, wyrobiło się to miejsce w przedłużce (tej plastikowej) która łaczy się z trzpieniem zamka/bębenka. Rada na to jest banalna, od strony gdzie przedłużka wchodzi w zamek (ten który trzyma maskę) dać podkładkę metalową by ta przedłużka/trzpień przesunęła się w stronę zamka/bębenka.
    Ostatnio edytowane przez rc23 ; 21-07-2012 o 17:16
    MYŚLĘ ZA motocyklistów...2X
    "to właśnie używanie kierunkowskazów wskazuje mężczyzn w tłumie na drodze" ercu młodszy

  20. #19
    Pieszy
    Opis
    Ford Mondeo
    Od
    21 Jul 2012
    Mieszka w
    Bytom
    u mnie jest właśnie ten problem - wyrobione w przedłużce i informacja bardzo cenna,
    mam tylko pytanie (niektórym odpowiedź może się wydać oczywista - mnie nie)
    na tej plastikowej przedłużce jest z jednej strony taka płetwa - w którą stronę ma być skierowana - dół, góra, lewo, prawo?
    jak rozbierałem to nie popatrzyłem i nie wiem w którą stronę ją obrócić

    z góry dzięki za informację
    Ostatnio edytowane przez EaglePL007 ; 21-07-2012 o 16:01

  21. #20
    Pochłaniacz prostych Awatar linkgrabber
    Imię
    Grzesiek
    Model
    Mercedes
    Silnik
    E
    Opis
    +cbf1000
    Od
    15 Sep 2011
    Mieszka w
    Koło
    w dół

    Też korzystalem z tego manuala, nie domyśliłem sie że te płaskie podkładki beda na spodzie i na górze, jak zalozylem obojetnie jak to zamek chodzi ltylko w jedna strone

    No i dodam, że tradycyjnie żebym nie mial za łątwo wszystkie blaszki rozsypały sie

    Ja miałem ten kod na kluczyku ale gdyby ktoś nie mial to jesli ktos jest ogarniety w dorabianiu kluczy to popatrzy na wasz kluczyk i zapisze na kartce ten kod

Podobne wątki

  1. [MkIII] Zamek maski- awaria i prośba o poradę
    By kamil889 in forum Pozostałe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 13:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów