+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
-
23-12-2010 14:01 #1
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Awaria zamka maski;bebenek MkIII
Problem z otwarciem maski silnika -
Nie trzeba niszczyć atrapy
Najpierw odkręciłem śruby mocujące zamek co pozwoliło podnieść nieco maskę do góry - wystarczyło poluzować (musiałem szukać śrub które spadły na dół ) - klucz trzpieniowy (chyba tak sie on nazywa) 8mm - wsunąłem przez kratkę atrapy.
Usunąłem klipsy (spinki) atrapy co pozwoliło na zluzowanie atrapy, wysunięcie z zaczepów zderzaka i po odchyleniu w górę dostęp do śrub bębenka(przez kratkę).
Tu jak widzę miałem szczęście bo już ktoś wcześniej tam "gmerał" i śruby były z łbem na wkrętak więc wiercenie śrub mnie ominęło.
Dalej to już pikuś - demontaż bębenka i łącznika,wkrętak (15cm długi) i maska otwarta.
A że to wszystko było dość mocno zabrudzone - "myju-myju" i WD-40 i.......bębenek się zaczął zacinać przy obrocie w lewo......więcej WD i całkiem się zaciął
Trzeba było rozbierać...
I teraz - jak to się robi i jak to jest zrobione:
Od strony trzpienia łącznika jest gwiazdkowe zabezpieczenie i zaginając cztery jego "płetwy" przez otwory w obudowie bębenka demontujemy je.
te zagięte "płetwy" trzeba przed ponownym montażem wyprostować.
Następnie trzymając bębenek wejściem kluczyka do góry wysuwamy wkład bębenka.
Robimy to powoli uważając aby płytki i blaszki wewnątrz nam nie powypadały bo możemy mieć problem.
Także wałeczek blokujący może wypaść więc najlepiej robić to nad stołem.
Następnie we wkładkę wkładamy kluczyk i wydobywamy z niej płytki i blaszki i zdejmując je z kluczyka układamy "w eleganckiej kolejności"
I mniej więcej powinno to wyglądać tak :
U mnie powodem awarii był pęknięty łącznik - na powyższym foto "zdrutowany" ale zbyt mało - pojedynczy drucik się zsunął i był "replay".
Powtórnie go "zdrutowałem" ale w kilka zwojów i dodatkowo zalałem je klejem cyjanopanowym.
Zaznaczyłem tu strzałeczkę pokazującą miejsce wprowadzenia "wąsów" sprężynki......tak to wygląda wewnątrz obudowy.
A że niestety nie wiedziałem ze "toto" rozbiera się "kluczykiem do góry" - blaszki zostały wewnątrz obudowy i przy próbie wyjęcia rozsypały się i "problem"
Ale na moje szczęście mam zapasowy kluczyk z kodem - na przywieszce.
Kod składa się z litery i sześciu cyfr a te odzwierciedlają kolejność ułożenia oznaczonych płytek we wkładce.(ostatnia cyfra kodu to pierwsza płytka którą wkładamy do wkładki przy składaniu.
Dwa nacięcia to 2 w kodzie ale np. u mnie 4 w kodzie oznaczało płytke bez oznaczeń...taka zmyłka
I składamy:
Jako pierwsza w bębenku ląduje blaszka sprężysta i następnie płytka z ostatnia cyfra kodu i znowu blaszka itd.a układamy w/g wycięć we wkładce i blaszkach
Następnie smarujemy wszystko jakimś rzadkim smarem - ja użyłem wazeliny tech. ale może być "grafit" np.
Wkładamy na miejsce wałeczek i wsuwamy wkładkę w obudowę - sprawdzamy czy działa (kluczyk obraca się w obydwóch kierunkach) - zakładamy zabezpieczenie...... i koniec.
A żeby w przyszłości było łatwiej (inni mogą to zrobić na wszelki wypadek?) - przyciąłem nieco atrapę - mogę ją usunąć z auta przy zamkniętej (zablokowanej) masce - po usunięciu klipsów oczywiście)
Koszty - trochę czasu i
PS.
Są w sprzedaży bębenki z większą ilością płytek do dopasowania pod posiadany kluczyk - cena ok 150złPozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
23-12-2010 14:01 # ADS
-
26-12-2010 10:20 #2
- Imię
- Jakub
- Model
- MKIV
- Silnik
- 2.0 TDCi 140 KM
- Opis
- MONDEO MK3 1,8l 125KM, było a jest MK4 2,0 TDCI
- Od
- 12 Nov 2010
- Mieszka w
- Stalowa Wola
Podziwiam cię ja profilaktycznie przeczyściwszy wiosną zamek i zasikałem go smarem do broni, który smaruje a nie zamarza jest cały czas lepki i śliski. Pozdrawiam
-
30-12-2010 22:24 #3
A mnie właśnie czeka regeneracja zamka, bo coś mi się przycina
wypisuję się z tego kraju...
-
31-12-2010 10:02 #4
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Zdemontuj bębenek i najpierw spróbuj go jedynie wymyć i przesmarować - bez rozbierania.
Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
22-01-2011 14:21 #5
Mam takie pytanie. Czy zamek maski przed liftem i po różnią się od siebie? Bo mam Mondeo z 01' a atrapę po lifcie i mam problem z otwieraniem maski. Tzn muszę ją bardzo bardzo mocno docisnąć, żeby otworzyć.
-
22-01-2011 15:53 #6
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Czy się różni - nie wiem ale atrapa nie ma tu nic do rzeczy.
Spróbuj "zlać" zamek WD (czy czymś podobnym) - możliwe że zabrudzony i stawia opór.
Ale zamek - nie bębenek.
Zamek można też wyregulować luzując śruby mocujące i podnosząc go.
Zmniejszy się wtedy nacisk na rygiel.
Niestety jeżeli przód był "bity" - może pojawię się nie pożądana szczelina.Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
22-01-2011 18:07 #7
Zamek działa elegancko nie zacina się ani nic takiego. Niestety jest spory odstęp między atrapą i zamkiem. Dlatego też żeby otworzyć maskę muszę użyć sporo siły i cofnąć atrapę o jakieś 2-3 cm, żeby dojść do zamka. Porównałem atrapę przed i po lifcie i rzeczywiście jest różnica. Stara jest jakby bardziej cofnięta do tyłu. Tylko jeszcze muszę upewnić się, że zamki też się różnią i najwyżej zakupię drugi. Poprzedni właściciel wymienił kilka elementów na te po lifcie, między innymi atrapę.
-
25-01-2011 12:15 #8
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Zamieszczone przez Dymek
Jeżeli tak faktycznie jest - nie prościej zmienić atrapę?
Cały zespół zamka jest integralną częścią pasa przedniego i jeżeli jest różnica w mocowaniu i kształcie atrap (a jest chociaż sprawdzałem tylko po foto) to prawdopodobnie jest też różnica w samym pasie przednim.
Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
21-04-2011 19:05 #9
- Imię
- Ryszard
- Model
- MK IV 2013 r
- Silnik
- 1.6 TDCi 115 KM
- Od
- 01 Nov 2010
- Mieszka w
- Chorzów
Witam! Mam ten sam problem tzn.maska nie odskakuje .W związku z powyższym mam pytanie do Czarka J.:jaki to klucz ten trzpieniowy 8mm? Pozdrawiam
-
27-04-2011 20:30 #10
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
21-05-2011 23:21 #11
- Imię
- Krzysiek
- Model
- Audi A6 Avant Quattro
- Silnik
- 4.2 299KM ASG
- Od
- 10 Nov 2009
- Mieszka w
- Wawa
Bardzo pomocny temat. Serdeczne dzięki dla CzarkaJ.
Może ktoś z kolegów się orientuje czy gdzieś dokupię samą gwiazdkę do bębenka ?
Przy ponownym odginaniu wzięła mi i pękła
-
22-05-2011 19:44 #12
- Imię
- Robert
- Model
- MKIII
- Silnik
- 1.8 125 KM
- Opis
- Oyster Silver Sahara
- Od
- 05 Jul 2009
- Mieszka w
- Przedbórz
A próbowałeś powiększyć otwór w tej polifowej atrapie? Nie męcz się z dociskaniem atrapy. Proponuję Ci, żebyś po prostu wyciął (powiększył) otwór przez który wkładasz kluczyk i po sprawie. Ja też wymieniłem grilla na poliftowego i żeby nie mieć kłopotu z otwieraniem maski to powiększyłem ten otwór.
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars. Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!
-
22-05-2011 21:57 #13
-
29-05-2011 11:03 #14
- Opis
- MKIII 2.0 PB. ASB Kombii
- Od
- 12 Oct 2010
- Mieszka w
- Warszawa
ja mam taki problem , mialem delikatną stluczkę i klapa nie lapie na drugi zatrzask tylko na te npierwszy.. czy wymiana samej wkladki jest mozliwa - czy razem z zamkiem , ? i jak to jest z kluczykami , jak wymienię wkladkę to musze dorabiąc kluczyk czy jak to działą?
-
29-05-2011 13:48 #15
- Imię
- W nicku
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDDi 115 KM
- Opis
- MkIII 2001
- Od
- 04 Sep 2006
- Mieszka w
- Kwidzyn
Jeżeli maska jest prawidłowo ułożona (wyregulowana) spróbuj wyregulować sam zamek - jest możliwość regulacji "góra-dół"
Zamek i bębenek są oddzielnymi częściami.
Można kupić kompletny bębenek lub sam zestaw naprawczy.
W obydwu przypadkach występuje komplet "blaszek" którymi możemy dopasować bębenek do klucza który posiadamy w/g jego kodu.(kod jest wybity na kluczyku zapasowym) ale można go też rozszyfrować na podstawie "starej" wkładki.
Poszukaj na forum - pisałem o tym.Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
Czarek
MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)
-
29-05-2011 15:42 #16
- Opis
- MKIII 2.0 PB. ASB Kombii
- Od
- 12 Oct 2010
- Mieszka w
- Warszawa
jest -tak - maska na 100% w prawidlowej pozycji - sprawdzilem srubokretem i obie zapadki zaskakują i normalnie się otwierają z kluczyka - tylko rygiel z maski nie dociska drugiej zapadki i się nie zatrzaskuje - a wydaje się ze whodzi prawidlowo.. cos mozna poregulowac ? jesli tak to w jaki sposób? ewentualnie jakis trik mozna zastosowac zeby docisnal rygiel zapadke?
-
29-05-2011 19:39 #17
- Opis
- MKIII 2.0 PB. ASB Kombii
- Od
- 12 Oct 2010
- Mieszka w
- Warszawa
opuscil sie zamek - poluzowanie srub i podniesienie pomoglo , wsio działa
-
15-07-2012 20:03 #18
- Imię
- ROBERT
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.5 170 KM
- Opis
- SIX PACK 04'
- Od
- 09 Apr 2005
- Mieszka w
- Poznań/Borówiec
Dodam tylko, że śruby mocujace zamek mogą mieć łebki na klucz 10 wtedy przełożenie klucza przez oczko atrapy jest dość trudne, ale wykonalne. Można wykorzystać klucz do wkręcania "wkrętów farmerskich"
Jeszcze jedna sprawa, u mnie nie było problemu z samym zamkiem, wyrobiło się to miejsce w przedłużce (tej plastikowej) która łaczy się z trzpieniem zamka/bębenka. Rada na to jest banalna, od strony gdzie przedłużka wchodzi w zamek (ten który trzyma maskę) dać podkładkę metalową by ta przedłużka/trzpień przesunęła się w stronę zamka/bębenka.Ostatnio edytowane przez rc23 ; 21-07-2012 o 17:16
MYŚLĘ ZA motocyklistów...2X
"to właśnie używanie kierunkowskazów wskazuje mężczyzn w tłumie na drodze" ercu młodszy
-
21-07-2012 15:49 #19
- Opis
- Ford Mondeo
- Od
- 21 Jul 2012
- Mieszka w
- Bytom
u mnie jest właśnie ten problem - wyrobione w przedłużce i informacja bardzo cenna,
mam tylko pytanie (niektórym odpowiedź może się wydać oczywista - mnie nie)
na tej plastikowej przedłużce jest z jednej strony taka płetwa - w którą stronę ma być skierowana - dół, góra, lewo, prawo?
jak rozbierałem to nie popatrzyłem i nie wiem w którą stronę ją obrócić
z góry dzięki za informacjęOstatnio edytowane przez EaglePL007 ; 21-07-2012 o 16:01
-
22-07-2012 19:45 #20
- Imię
- Grzesiek
- Model
- Mercedes
- Silnik
- E
- Opis
- +cbf1000
- Od
- 15 Sep 2011
- Mieszka w
- Koło
w dół
Też korzystalem z tego manuala, nie domyśliłem sie że te płaskie podkładki beda na spodzie i na górze, jak zalozylem obojetnie jak to zamek chodzi ltylko w jedna strone
No i dodam, że tradycyjnie żebym nie mial za łątwo wszystkie blaszki rozsypały sie
Ja miałem ten kod na kluczyku ale gdyby ktoś nie mial to jesli ktos jest ogarniety w dorabianiu kluczy to popatrzy na wasz kluczyk i zapisze na kartce ten kod
Podobne wątki
-
[MkIII] Zamek maski- awaria i prośba o poradę
By kamil889 in forum PozostałeOdpowiedzi: 3Ostatni post / autor: 04-06-2013, 13:56