+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Zielony listek
    Imię
    Przemek
    Opis
    Ford Mondek MK2
    Od
    16 Jan 2011
    Mieszka w
    Opole

    zmiana oleju mineralnego na pół-syntetyczny lub syntetyczny

    Witajcie,
    Jak w temacie Ford Mondeo MK2 2.0 BENZ 16V +LPG. Przejechane ma niecałe 300.000. Od kąd go kupiłem używałem oleju mineralnego ... a sami wiecie ze to jest wielki syf. myślałem nad zmianą go na 10W40 lub pełny syntetyk.

    Jakie jest za i jakie przeciw ??


    Przemek

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Mistrz pobocza Awatar Boonaro
    Imię
    Wojtek
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0
    Opis
    Mondeo 2.0 Tdci 130KM 2003r. Ghia Executive
    Od
    29 May 2009
    Mieszka w
    Elblągu
    Może nie przechodź od razu na pełny syntetyk tylko spokojnie możesz zalać półsyntetyk i wszystko będzie latało jak trzeba.

  4. #3
    Zielony listek
    Imię
    Przemek
    Opis
    Ford Mondek MK2
    Od
    16 Jan 2011
    Mieszka w
    Opole
    pwoiedz mi jeszcze... z tego co sie dowiedziałem to mineralny jest gęsty a połówka juz nie tak bardzo.Czy może przeciekać gdzies skoro nie ma takiej gęstości jak mineral ?

  5. #4
    Wyłączony
    Model
    brak
    Silnik
    brak
    Od
    03 Nov 2010
    Mieszka w
    Jowisz
    Silnik się bardziej zużywa na minerale. Jeśli mają wystąpić przecieki/nieszczelności to trzeba temu zaradzić,ale dla samego silnika będzie lepszy półsyntetyk lub syntetyk.

  6. #5
    Zielony listek
    Imię
    Przemek
    Opis
    Ford Mondek MK2
    Od
    16 Jan 2011
    Mieszka w
    Opole
    To proponujecie przejść od razu na pełen syntetyk ?? Ile litrów musze kupić do tego silnika 4L czy 5L oraz jakiej firmy proponujecie olej. Nie bede ukrywał że do tej pory używalem Lotos 15W40.

  7. #6
    Pochłaniacz prostych Awatar Gebar
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo MK2 1,8 po swapie. 97'
    Od
    05 Oct 2009
    Mieszka w
    Z miasta Łodzi się pochodzi :)
    Pierwsze pytanie to dlaczego był zalany mineralnym?

    Przecież nie bez powodu, prawda?
    Jeśli silnik jest zdrowy i szczelny to wlać półsyntetyk i już, natomiast chyba nikt nie katuje silnika minerałem bez powodu?




  8. #7
    ŚP Awatar Mondekmk1
    Imię
    Krystian
    Opis
    Mk3,2.0 GHIA Lift HB
    Od
    14 Apr 2010
    Mieszka w
    Brzóza Królewska/ Rzeszów
    Cytat Zamieszczone przez Gebar Zobacz posta
    katuje silnika minerałem bez powodu?
    Sa tacy mechanicy co zalewaja olejem jaki maja pod reka albo jaki chca sprzedac i klijentowi wciskaja ze taki najlepszy.

  9. #8
    Zielony listek
    Imię
    Przemek
    Opis
    Ford Mondek MK2
    Od
    16 Jan 2011
    Mieszka w
    Opole
    wiem o tym że bez powodu mineralny nie jest wlewany. facet od którego kupilem samochod tez caly czas jeżdził na takim. Co radzicie zrobić? zmienić go na 10W40 ? czy zostawic na tym co jest ?

    ---------- Post dodany o 17:39 ---------- Poprzedni post dodany o 17:37 ----------

    fajnie jakbyście mi wytłumaczyli te oznaczenia:
    15W40 - to jest mineralny
    10W40 - pół syntetyk

    dalej nie wiem ...

  10. #9
    Wyłączony
    Model
    brak
    Silnik
    brak
    Od
    03 Nov 2010
    Mieszka w
    Jowisz
    Cytat Zamieszczone przez Gebar Zobacz posta
    Przecież nie bez powodu, prawda?
    Cena

  11. #10
    Zielony listek
    Imię
    Przemek
    Opis
    Ford Mondek MK2
    Od
    16 Jan 2011
    Mieszka w
    Opole
    mysle ze cena nie jest powodem przy zmianie oleju na mineralny. znajac moje szczescie, bedzie cos nie szczelne ...

  12. #11
    Wyłączony
    Model
    brak
    Silnik
    brak
    Od
    03 Nov 2010
    Mieszka w
    Jowisz
    Cytat Zamieszczone przez przemek_sbs2k Zobacz posta
    mysle ze cena nie jest powodem przy zmianie oleju na mineralny.
    5 litrów syntetyka dobrej marki w sklepie 170 zł.
    5 litrów minerału około 50 zł.

Podobne wątki

  1. [TD MkI] Zmiana z mineralnego na półsyntetyk
    By yesus78 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 16:46
  2. [MkIII] Płyn wspomagania-mineralny czy syntetyczny Dexron III
    By chasm in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 15:21
  3. [MkII] syntetyczny czy półsyntetyczny
    By bakarys in forum Eksploatacja bieżąca i FAQ
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-11-2009, 19:29
  4. Jeszcze raz - zmiana z mineralnego na półsyntetyk
    By maras in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-07-2007, 09:33

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów