+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    Pochłaniacz prostych Awatar Gebar
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo MK2 1,8 po swapie. 97'
    Od
    05 Oct 2009
    Mieszka w
    Z miasta Łodzi się pochodzi :)

    Wywaliło mi korek od oleju - dlaczego ?

    Jadę sobie dziś autkiem i po około 25 km przejechanych czuję spalony olej.
    Przede mną stał autobus, więc pomyślałem, że to on.
    Po minucie widzę z kratek nawiewu dym.
    Szybko zjechałem, otwieram maskę a tu korek leży sobie na kablach w/n, maska od wewnątrz i sam silnik uwalony olejem.

    Jako, że auto świeżo od lakiernika odebrałem i to właśnie od niego wracałem, to dzwonię i pytam czy go odkręcał - zaprzeczył, ale dodał, że widział od wewnątrz maskę uwaloną troszeczkę.
    Wyszło na to, że znacznie mniej jak to co ja widziałem przed sobą.
    Zdjęcie: (już korek wkręciłem)



    Pytanie:

    Co mogło spowodować odkręcenie/wystrzelenie korka?
    Czy w silniku może się takie ciśnienie zebrać, czy faktycznie powoli się wykręcał, aż się wykręcił ?

    ---------- Post dodany o 23:26 ---------- Poprzedni post dodany o 23:12 ----------

    Dodam, że korek jest cały




  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Pochłaniacz prostych Awatar Colorado30
    Imię
    Adam
    Opis
    Sedan 2,0 97 , Kombi 98r V-ka
    Od
    07 Apr 2010
    Mieszka w
    Legnica
    No to powiem krotko wystarczylo ze go nie dokreciles przy jakiejs okazji a on podczas wibracji sie odkrecil trzeba dokrecac do oporu az uslyszy sie terkot taki maly

    692-457-124 colorado32@o2.pl

  4. #3
    Zielony listek Awatar jura01
    Imię
    Michał
    Opis
    mondeo mk1 1.6 16v 90ps 250.000km 96r
    Od
    14 Nov 2010
    Mieszka w
    chybie sci
    mi też mimo że dokręcę że aż słychać terkot czasem jak sprawdzam to jest luzny, sam sie popuszcza z wibracji pewnie ale nigdy sie mi jeszcze nie odkrecił

  5. #4
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    Odmy nie masz zapchanej ?

  6. #5
    Zielony listek
    Imię
    Dominik
    Model
    Chrysler voyager III
    Silnik
    2.0 16v
    Opis
    Daf 45 5.9D Turbo powered by Cummins
    Od
    28 Mar 2010
    Mieszka w
    Aleksandrów Łódzki
    Cytat Zamieszczone przez danielWr Zobacz posta
    Odmy nie masz zapchanej ?
    Przy zapchanej odmie to raczej bagnet by wysunęło i tam by puścił olej .

  7. #6
    Moderator MKP Awatar Krzychu32
    Imię
    Krzysiek
    Model
    Lancia Kappa
    Silnik
    2.0 VIS 155KM
    Opis
    PB+LPG
    Od
    19 Feb 2008
    Mieszka w
    Tarnobrzeg / Dobre Miasto
    Według mnie nie dokręciłeś dobrze korka ,czyli nie kliknęło i pod wpływem wibracji odkręcił się ,innej opcji nie ma.

  8. #7
    Niedzielny kierowca Awatar Dawid1992
    Imię
    Dawid
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    20 Mar 2011
    Mieszka w
    Tąpkowice (Katowice)/ Veere - Zeeland(NL)
    Co ma korek do tak zwalonego silnika? Przecież ja podczas pracy mogę całkiem go odkręcić i nie będę miał nawet kropelki na silniku. po prostu masz za duże ciśnienie i ci go wypchało, może ci gdzieś przepuszczają zawory i poszło ciśnienie pod pokrywe? Tylko, że z drugiej strony odpowietrzenie jest i powinno tam to polecieć.

  9. #8
    Zielony listek Awatar jura01
    Imię
    Michał
    Opis
    mondeo mk1 1.6 16v 90ps 250.000km 96r
    Od
    14 Nov 2010
    Mieszka w
    chybie sci
    po prostu masz za duże ciśnienie i ci go wypchało, może ci gdzieś przepuszczają zawory i poszło ciśnienie pod pokrywe?
    hehe dobre nie ma szans żeby się zrobiło takie ciśnienie pod pokrywa żeby wywalilo korek, tak jak pisałem wyżej mi tez korek popuszcza mimo że dokrecam aż zatyrka za to jak mam goracy silnik to go nie mogę odkrecić bo też tyrka wniosek taki albo korek do wymiany albo popuszcza jak się rozszerza i zweża metal pod wpływem ciepła

  10. #9
    Pochłaniacz prostych Awatar mondziak2005
    Imię
    Rafał
    Opis
    mk2 1.8 b kombi
    Od
    01 Dec 2010
    Mieszka w
    Skierniewice
    cisnienie to raczej bagnetem by wywaliło . najprawdopodobniej poprostu sie poluzował korek
    Ostatnio edytowane przez mondziak2005 ; 28-07-2011 o 06:01

  11. #10
    Niedzielny kierowca Awatar Dawid1992
    Imię
    Dawid
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    20 Mar 2011
    Mieszka w
    Tąpkowice (Katowice)/ Veere - Zeeland(NL)
    Korek tyrka jak jest gorący bo ma zabezpieczenie przed odkręcaniem gorącego silnika aby ktoś nie dolał zimnego oleju.

  12. #11
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    Cytat Zamieszczone przez Dawid1992 Zobacz posta
    silnika aby ktoś nie dolał zimnego oleju
    ee jakieś bajki opowiadasz.

  13. #12
    Niedzielny kierowca Awatar Dawid1992
    Imię
    Dawid
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    20 Mar 2011
    Mieszka w
    Tąpkowice (Katowice)/ Veere - Zeeland(NL)
    Cytat Zamieszczone przez danielWr Zobacz posta
    ee jakieś bajki opowiadasz.
    To w takim razie po co jest on po nagrzaniu blokowany?

  14. #13
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    Cytat Zamieszczone przez Dawid1992 Zobacz posta
    To w takim razie po co jest on po nagrzaniu blokowany?

    Raczej po nic bo tam nie ma żadnego ciśnienia żeby stosować jakiekolwiek zabezpieczenie. Raczej obstawiał bym zepsuty korek.

  15. #14
    Niedzielny kierowca Awatar Dawid1992
    Imię
    Dawid
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    20 Mar 2011
    Mieszka w
    Tąpkowice (Katowice)/ Veere - Zeeland(NL)
    Ale ja miałem dwa korki i oba mają takie blokady gdzie po nagrzaniu tyrka aby go nie odkręcić. Po 20 minutach idzie normalnie.

  16. #15
    Mistrz pobocza Awatar Marcin-Klb
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo RS
    Od
    10 Jan 2011
    Mieszka w
    Kluczbork
    U mnie w każdym silniku na zimnym i na ciepłym terkocze. I co Ci też narobi zimny olej. I przy okazji powodzenia przy wlewaniu...

  17. #16
    Niedzielny kierowca Awatar Dawid1992
    Imię
    Dawid
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Od
    20 Mar 2011
    Mieszka w
    Tąpkowice (Katowice)/ Veere - Zeeland(NL)
    Na zimnym ci terkocze przy dokręcaniu, nie? Po to aby nie dokręcić za mocno bo przy nagrzaniu gdy zapewne wszystko się naciąga i pracuje nie pękło? A na ciepłym przed odkręceniem.
    Ostatnio edytowane przez Dawid1992 ; 27-07-2011 o 21:39

  18. #17
    Zielony listek Awatar jerzuu123
    Opis
    mondeo mk1 2.0 lpg blos
    Od
    22 Apr 2011
    Mieszka w
    wieluń/ biała
    Na zimnym terkocze żeby go odpowiednio dociągnąć a gorącego nie odkręcisz tak jest skonstruowany- też tak mam

  19. #18
    Pochłaniacz prostych Awatar Colorado30
    Imię
    Adam
    Opis
    Sedan 2,0 97 , Kombi 98r V-ka
    Od
    07 Apr 2010
    Mieszka w
    Legnica
    Cytat Zamieszczone przez mondziak2005 Zobacz posta
    cisnienie to raczej bagnetem by wywaliło . najprawdopodobniej poprostu sie poluzował
    o wlasnie jak za duze cisnienie to bagnet wbil by ci sie w maske korek nie dokrecony i tyle nie ma co szukac dziury w calym auto chodzi nic go nie boli to po co szukac dziury w calym

    692-457-124 colorado32@o2.pl

  20. #19
    gdyby było za duże ciśnienie to czasem filtr powietrza nie byłby zalany olejem? Przez odpowietrzenie? Mi w uno wywaliło korek przez właśnie odmę, ale tam jest wciskany a nie wkręcany.

  21. #20
    Pochłaniacz prostych Awatar Gebar
    Imię
    Marcin
    Opis
    Mondeo MK2 1,8 po swapie. 97'
    Od
    05 Oct 2009
    Mieszka w
    Z miasta Łodzi się pochodzi :)
    Obstawiam niedokręcony korek.
    Jakiś czas wcześniej go odkręcałem i chyba nie dokręciłem właściwie.

    A tak na marinesie...
    Dlaczego nie można dolać świeżego oleju na gorący silnik ?




Podobne wątki

  1. [MkIII] PILNE, Poranna wymiana oleju-urwany korek filtra oleju...jak wykrecic?
    By bednar_skc in forum Eksploatacja bieżąca i FAQ
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 14:30
  2. [MkII] [MkI]Korek oleju w skrzyni
    By Paolo in forum Na własne oczy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-11-2008, 23:30
  3. [MkII] korek spustowy oleju
    By paulbo in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-07-2008, 08:54
  4. [MkII] Korek spustu oleju
    By wilknet in forum Pozostałe
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2006, 11:03
  5. Korek wlewu oleju
    By Harob in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-02-2006, 12:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów