+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok

    Konserwacja podwozia i nadkoli plus profili zamkniętych

    Planuję przed zimą zrobić konserwację całego podwozia i nadkoli. W niektórych miejscach podwozia mam niestety trochę rdzy, więc czeka mnie czyszczenie i na to planuję położyć podkład reaktywny, potem akryl. Problem mam z wyborem środka do zabezpieczenia tego wszystkiego i nie wiem co wybrać. Poczytałem trochę na różnych forach i część zaleca użycie branka do nadkoli, inni polecają Blachogum do pokrycia całego podwozia tym specyfikiem, znalazłem też opinie żeby najpierw spryskać całe podwozie Tectylem ML , a potem na to dać Tectyl Bodysafe. Mam teraz mały mętlik w głowie co wybrać by mieć spokój na parę lat i zrobić to dobrze. Jaki środek i jakiej marki polecacie z waszego doświadczenia.

    Drugi problem to konserwacja profili zamkniętych. Możecie powiedzieć gdzie są otwory do wpuszczania środka do progów i co jeszcze oprócz ich i drzwi zabezpieczyć?
    Ostatnio edytowane przez Mortal_Kombat ; 30-07-2011 o 20:34

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Mistrz pobocza Awatar kojot310
    Imię
    Darek
    Opis
    mk 3 TDDi 2.0 2001r kombi
    Od
    31 Jul 2007
    Mieszka w
    Żory/ Górny Śląsk/ SZO
    Widze ze masz mklll to nie zapomnij o drzwiach od srodka ,
    Nie każda morda pasuje do Forda . Było mk2 1.8 TD a jest mk3 TDDI 2.0

  4. #3
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    Drzwiami to się porządnie zajmę bo wiadomo jak słabo z nimi jest w w MK3, planuję zdjęcie boczków umycie w środku i wypryskanie ich całych.

  5. #4
    Zbanowany
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    MK3 2.0 PB
    Od
    07 Apr 2008
    Mieszka w
    Zamosc
    Nie wiem czy jest sens aż tak robić,żeby ściągać boczki,myć itd chyba, że masz czas i ci się chce dobry środek taki jak tectyl da sobie radę jak wpuścisz porządnie przez otwory na to przeznaczone.

  6. #5
    Niedzielny kierowca Awatar Ricken
    Imię
    Michał
    Opis
    mk3
    Od
    11 Mar 2011
    Mieszka w
    Gdańsk- Stocholm- Nottingham!!!
    do podwozia proponował bym chlorokauczuk będzie niezniszczalny tylko trzeba dobrze obczyscic przed nalozeniem

  7. #6
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    Cytat Zamieszczone przez rustin Zobacz posta
    Nie wiem czy jest sens aż tak robić,żeby ściągać boczki,myć itd chyba, że masz czas i ci się chce dobry środek taki jak tectyl da sobie radę jak wpuścisz porządnie przez otwory na to przeznaczone.
    Taki jest plan, ale jak z czasem będzie to jeszcze się zobaczy, bo to szybko się zmienia Tectyla ML biorę pod uwagę. Ktoś może konserwował podłużnice w MK3 czy jest w ogóle jakieś dojście do nich?

    Ricken pierwsze słyszę o stosowaniu farby chlorokauczukowej na podwozie. Rozumiem, że podwozie malujesz samą farbą i żadnych dodatkowych środków na to nie kładziesz. Jak jest z wytrzymałością tego przy uderzeniach kamieni, czy to nie popęka.

  8. #7
    Niedzielny kierowca Awatar Sliwiec
    Imię
    Jacek
    Opis
    Mondeo MKI 1.8TD Kombi EnduraDE
    Od
    22 Oct 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Na podwozie i w nadkola Valvoline Tectyl Bodysafe, w profile zamkniete Valvoline Tectyl ML.
    Tam gdzie na podwoziu masz ogniska korozji, oskrob je z luznej rdzy i psiknij najpierw Tectyl ML a potem Bodysafe.
    ML ma wlasciwosci penetrujace i jest oparty skladem na jakis tam woskach, wiec bardzo dobrze wnika w rdze i powstrzymuje jej rozwoj.
    Mozna klasc te srodki w systemie mokro na mokro.
    Tectyl ML generalnie moze sluzyc jako podklad pod Bodysafe.
    Wewnetrzna czesc drzwi tez polecam objechac MLem (przy samych krawedziach) i dodatkowo pociagnac Bodysafe. Uprzedzajac pytania - chodzi o to by woda dostajaca sie do drzwi nie wyplukala zbyt szybko konserwacji.
    Pamietaj tylko ze te srodki nie nadaja sie do lakierowania.
    Chcesz na kogoś liczyć - licz na siebie

  9. #8
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    W takim razie na podwozie walnę ten Tectyl ML i Bodysafe, jedynie zastanawiam się czy w nadkola nie dać czegoś mocniejszego, np. ten Blachogum, ponieważ właśnie w nich mam trochę rdzy. Jeżeli gdzieś znajdę rdzę to szczotka druciana lub kątówką i ją całkowicie usuwam, na to podkład reaktywny i akryl, bo takie psikanie środkiem konserwującym po rdzy raczej i tak jej nie zahamuje.
    Rozumiem, że chodzi o psiknięcie na wewnętrzne krawędzie Tectyl ML a potem Bodysafe, tylko czy potem nie będzie się przylepiał bród do tego?

  10. #9
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    Nadkola zrobione, rdzy dużo jak na 9 letnie auto, co mnie bardzo zaskoczyło. Najgorzej sytuacja wygląda u samej góry kielicha, tam niestety szczotką się nie dojdzie bez wymontowania kolumny. Poszedł więc tam Tectyl ML i Bodysafe, po zeskrobaniu luźnej rdzy. Resztę wyczyściłem dokładnie ze rdzy do gołej blachy i zabezpieczyłem kolejno podkład reaktywny, akrylowy, Blachogum. Przed zimną radzę sprawdzić u siebie, bo na pewno coś tam już się dzieje, Ford niestety nie popisał się z dobrym zabezpieczeniem nadkoli.

  11. #10
    Moderator MKP
    specjalista od słońca
    Awatar uro2
    Imię
    Tomek
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD
    Od
    21 Apr 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Stronno
    Co do preparatów Tectyl to nie ma obawy że szybko zejdą. Używam ich w pracy do zabezpieczania antykorozyjnego i domycie rąk po tym środku bez szczotki i pumeksu graniczy z cudem. Nawet po myciu pastą BHP na rękach preparat pozostaje.Tectyl pozostawia woskową powłokę która w zasadzie do końca nie wysycha, ale też po 24 godzinach piasek się do niego nie klei.
    Zgubiłeś się w drodze na spota, zadzwoń: 664-974-051 lub cb kanał: 29


  12. #11
    Zbanowany
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    MK3 2.0 PB
    Od
    07 Apr 2008
    Mieszka w
    Zamosc
    Mortal_Kombat i jak doszedłeś do tego czy konserwuje się od środka podłużnicę bo coś tak kiedyś mi pisałeś o tym.
    Ciężko ściąga się w mk3 nadkola? Sam może przed zimą bym to zrobił sobie
    Podkład reaktywny tzn?

    ---------- Post dodany o 10:29 ---------- Poprzedni post dodany o 10:06 ----------

    http://moto.allegro.pl/valvoline-tec...764524691.html
    taki miałeś i nakładałeś pędzlem?
    czy w sprayu?

  13. #12
    Moderator MKP
    specjalista od słońca
    Awatar uro2
    Imię
    Tomek
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD
    Od
    21 Apr 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Stronno
    Rustin, pędzlem to można płot pomalować. To co podałeś linka to jest na pistolet do konserwacji z dyszą wirującą. Kupujesz w sprayu, do tego tectyl ml po dołączony ok.30 centymetrowy wężyk. Otwory w podłużnicach są przeważnie w takich odstępach że spokojnie dojdziesz raz z jednej, raz z drugiej strony i całą zakonserwujesz.
    P.S.jak chcesz to mogę podrzucić ci zdjęcia z konserwacji mojego mkI, jak to wygląda po sprayu.
    Ostatnio edytowane przez uro2 ; 20-08-2011 o 10:57
    Zgubiłeś się w drodze na spota, zadzwoń: 664-974-051 lub cb kanał: 29


  14. #13
    Zbanowany
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    MK3 2.0 PB
    Od
    07 Apr 2008
    Mieszka w
    Zamosc
    Wiem jak wygląda w sprayu bo kupowałem i już stosowałem w profile i bodysafe. Myślałem że kolega inaczej robił.
    Pytam teraz bo może i ja nadkola bym zrobił sobie. Nie wiem ale ja nie widzę w podłużnicy żadnych otworów

  15. #14
    Moderator MKP
    specjalista od słońca
    Awatar uro2
    Imię
    Tomek
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD
    Od
    21 Apr 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Stronno
    Powinny być zamykane plastikowymi zaślepkami, jeżeli nie od spodu to pod dywanami. Progi na pewno mają otwory od środka pod tapicerką.
    Zgubiłeś się w drodze na spota, zadzwoń: 664-974-051 lub cb kanał: 29


  16. #15
    Zbanowany
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    MK3 2.0 PB
    Od
    07 Apr 2008
    Mieszka w
    Zamosc
    Progi zalewałem,a podłużnic nie. Ale poszukam, dzięki za podpowiedź.

  17. #16
    Mistrz pobocza Awatar Mortal_Kombat
    Opis
    Mondeo 1.8 125KM + eLPeGie
    Od
    18 Dec 2009
    Mieszka w
    B-stok
    Jeszcze nie doszedłem gdzie są otwory przez które można konserwować podłużnice, jedynie z tyłu po zdjęciu nadkoli u ich dołu jest parę otworów od tylnej podłużnicy. Jak będę robił podłogę to wtedy się będę szukać jak tu do nich dojść.

    Nadola ściąga się dosyć łatwo. Przykładowo tylne, to od góry masz dwie płaskie nakrętki i jedną z boku, trzeba przeczyścić gwint szczotką to łatwo schodzą. U doły masz plastikowe dwie śruby i jedną w progu. Zdejmujesz chlapach i wykręcasz dwie śruby nad nim, wyciągasz nadkole (tu trochę trzeba się pogimnastykować) i po sprawie

    Ja używałem podkładu reaktywnego dwu składnikowego Novol http://professional.novol.pl/produkty.php?id=17 . Musisz go nakładać w cienkimi warstwami. Ja używałem do tego pędzelka i nakładałem podkład bardzo cienko, aż do całkowitego zakrycia blachy. Najlepiej zrobić to pistoletem, ale jak czytałem na forach lakierniczych pędzelek też ujdzie, tylko trzeba mało podkładu na niego nabierać, ponieważ jest on rzadki i łatwo o zacieki. Koniecznie trzeba go potem pokryć podkładem akrylowym (ja użyłem w sprayu z Nolova), ponieważ reaktywny ma słabą odporność mechaniczną, ja położyłem 3 warstwy. Ważne jest też żeby przed malowaniem dobrze odtłuścić malowaną powierzchnię. Przy okazji zaopatrz się w okulary ochronne i maskę papierową, podczas czyszczenia pyłu od groma.

    Pędzlem nakładałem Blachogum. Tylko w kielichy dałem Tectyl Ml i Bodysafe w sprayu, gdzie nie mogłem dobrze wyczyścić rdzy. bodysafem planuję teraz zakonserwować całą podłogę
    Ostatnio edytowane przez Mortal_Kombat ; 20-08-2011 o 13:38

  18. #17
    Kursant Awatar merlin91
    Imię
    Kamil
    Opis
    Ford Mondeo MK3 1.8 '03
    Od
    31 Jan 2013
    Mieszka w
    Pińczów
    Jaki polecacie zestaw środków do konserwacji podwozia i drzwi tak gdzies do 200zł jesli jest możliwosc zmiescic sie do tego progu. Jedyna rdza jaka jest to troche w przednich drzwiach. W sumie pierwszy raz bede sie bawil w to wiec za bardzo nie orjetuje sie z tymi srodkami. No i w sumie potrzebowalbym jakis instrukcji takiej operacji. Z gory dzieki
    Ostatnio edytowane przez merlin91 ; 24-07-2013 o 20:40

Podobne wątki

  1. [All] Czym zmyć pozostałości po środku do profili zamkniętych
    By Mortal_Kombat in forum Nadwozie i wnętrze
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-04-2011, 15:59
  2. [MkII] Środki do konserwacji podwozia, profili zamknietych it
    By Mercino in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 22:58
  3. [MkII] Konserwacja podwozia
    By Andrzej10 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 18:42
  4. [MkII] Konserwacja podwozia
    By Krzys69 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-09-2007, 19:24
  5. [MkI] konserwacja nadkoli
    By drozdek in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-08-2006, 20:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów