+ Odpowiedz w tym wtku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    [MkI] Podwietlenie pokrte wentylacji

    Witam,

    prosz o pomoc w zakresie podwietlenia pokrte wentylacji. Wracaem sobie wieczorkiem do domu i cosik ciemno widziao mi si nad radiem. Zorientowaem si, e adne z pokrte nie jest podwietlone . Czy da si to samemu naprawi? By moe trzeba wymieni tylko arwki, ale jak?
    Aha i jeszcze jedno - czy wcznik wiate jest rwnie podwietlany? Jak kupiem swoje auto to od pocztku nie by podwietlony.
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Znawca lenych tras
    Imi
    jasio
    Opis
    Nissan
    Od
    15 Jan 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Witaj, najlepiej zdj panel konsoli rodkowej i arwki do wymiany.

  4. #3
    I wyacznik wiate te jest podwietlany - procedura ta sama cign pane i wymieni arwki. Jest jeszcze jedna maa arweczka w pokrtle przeacznika wiate.
    "... Tyle miesznych zdarze
    Mnie si jako nie chce mia
    Tyle miesznych zdarze
    Co nie dobrze ze mn dzi..."
    T. Nalepa "Sen szaleca"

  5. #4
    przerabialem ten temat ostatnio w pokretlach masz 2 zaroweczki, a dostac sie do nich mozna po wyjeciu radia, zdjeciu przedniej obudowy (musisz ja podwazyc, jest na zaczepach) no i na koniec masz juz dostep do calego modulu z pokretlami ktory musisz wykrecic i jak go odwrocisz zobaczysz upragnione zarowki do wymiany teraz tylko wizyta w sklepie forda po zarowki (kosztuja 9zl od sztuki sic!) albo pokombinuj troche z zalozeniem zwyklej malej zarowki od podswietlen w innych autach (malutka zarowka 1,2 W cala szklana) do oprawki ktora masz razem z przepalana zarowka a robisz to tak:

    wyciagasz stara zaroweczke z oprawki poprzez wcisniecie metalowych zaczepow z boku oprawki i delikatne wysowanie do gory metoda raz jedna raz druga strona.
    gdy masz juz wszystko w czesciach bierzesz mala zaroweczke rozginasz boczne druciki tak zeby jak patrzysz na zarowke z boku utworzyly odwrocone V

    jak zajzysz do oprawki to na dnie po bokach zobaczysz dwie szczeliny w ktorych normalnie siedza blaszki podtrzymujace zarowke wkladasz nowa zaroweczke do oprawki celujac drucikami w owe szczeliny.

    jak juz ja tam wsadzisz bierzesz blaszki i zaginasz zaczepy podtrzymujace oryginalna zarowke tak zeby za bardzo ci nie przeszkadzaly nastepnie wsuwasz blaszki na swoje miejsca i rownomiernie (jedoczesnie) je wciskasz az dojda do konca oprawki.

    teraz tylko sprawdzic czy sie udalo tzn czy zaroweczka nie wylata i czy swieci

    co do samych zaroweczek, musza byc dokladnie tej samej mocy co oryginaly bo nie zauwazylem zadnej nierownomiernosci w podswietleniu a w zegarach mam czesc takich i czesc przerabianych.

    co do wlacznika swiatel to jest tam zarowka ktora powinna swiecic "cala dobe" jest chyba inna niz taka od podswietlen zegarow, pamietam, ze tez wymienialem i tez zastosowalem podobna metode bo oryginal byl kosmicznie drogi jak na zaroweczke.

    pozdrawiam

    Kamil

  6. #5
    Macie moe w takim razie jaki opis jak zdj panel konsoli rodkowej?
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  7. #6
    OK. Tak zrobi. Ale podre jszcze temat, jak zdemontowa wcznik wiate? Prbowaem kiedy go zdj, odkrciem rubki z obudowy i w ktrym miejscu obudowa si trzyma, ale nie na rubie.
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  8. #7
    Niedzielny kierowca
    Imi
    Andrzej
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD 88 KM
    Od
    13 Feb 2006
    Mieszka w
    Kielce
    Wlasnie to przerabialem w ta sobote
    1 - zarowki do podswietlenia wentylacji - 2x3W - do nabycia w sklepach elektronicznych po 4,20 (nalezy je tylko wsunac do oryginalnych oprawek jak opisano wyzej - tylko, ze ja wylamalem te blokujace blaszki, bo inaczej wyjsc nie chcialo - i tak sie super trzyma)
    2 - zarowki do podswietlenia przelacznikow swiatel - 2x1,2W - rowniez do nabycia w sklepach z elektronika (po 0,80, ale trzeba jeszcze oddzielnie dokupic plastikowe obudowy po 2,00 - bo w oryginalne nie wejda)
    3 - jest jeszcze zaroweczka w samym pokretle wlaczania swiatel - ale jest 'kosmiczna' - bede pisal oddzielny watek - bo za cho...e nie mozna jej dostac (nawet w sklepach Forda...)

    Wracajac do pytania o przykrecenie wlacznika. Ja tam nic nie krecilem... Cala plastikowa obudowa (ta czarna) - wchodzi na wcisk (i tak rowniez schodzi). Potem trzeba tylko odpiac kabelki (bo inaczej ciezko sie dobrac do zarowek w tylu). Ta zarowke z 'galki' wyjmujemy poprzez wlozenie np. spinacza w otwor od dolu 'galki'.
    MKI 1.8 TD kombi '95

  9. #8
    Zastanawiam si dlaczego piszecie o 2 przecznikach wiate. Ja mam tylko jeden. Po prawej stronie od kierownicy - jeden przecznik wiata postojowe (lewe, prawe, obydwa) i wiata mijania. Nie mam elektrycznej regulacji wiate. Po prostu Mondeo bida.
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  10. #9
    Niedzielny kierowca
    Imi
    Andrzej
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD 88 KM
    Od
    13 Feb 2006
    Mieszka w
    Kielce
    Po Prawej stronie kierownicy
    Ja ma z lewej jeden od wspomnianych fukcji + drugi od wysokosci swiatel (jesli chodzi o podswietlenie to sa one oswietlane tymi samymi zaroweczkami) + oczywiscie jasnosc oswietlenia wskaznikow (ale to juz oddzielnie).
    MKI 1.8 TD kombi '95

  11. #10
    sorki, miaem na myli lew stron. Ale piszesz o 2 arwkach, a ja mam 1 wcznik wiate + oczywicie jasno podwietlenia. Chodzi mi gwnie o podwietlenie ikon nad przecznikiem. Co do arwek, to mam dostp do wszystkich arwek produkowanych przez firm Osram. Myl, e nie bdzie problemy z kupnem odpowiednich arwek. Najwikszy problem dla mnie to ich wymiana, chocia arwki podwietlenia zegarw udao mi si wymieni.
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  12. #11
    Niedzielny kierowca
    Imi
    Andrzej
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD 88 KM
    Od
    13 Feb 2006
    Mieszka w
    Kielce
    Zarowki w podswietleniu tych dwu przelacznikach (nie wiem jak jest w w przypadku jednego przelacznika - ale mysle, ze podobnie) sa ulozone troche skosnie, ale i tak obie sa pomiedzy pokretlami (i sluza oczywiscie do podswietlenia tych ikonek na zew. pokretel). Zwykle zarowki 1,2W.
    Do podswietlania ikonek 'na pokretle' wlaczania swiatel jest dodatkowa zarowka, dostepna w ciagu 30sek. pracy (spinaczem i obcazkami).

    Jesli zmieniales zarowki 'zegarow', to TA zmiana, to jest pikus.

    P.S. Zrobie zdjecia tej nieszczesnej zarowce w pokretle (niestety dopiero jutro) - jesli uda Ci sie zalatwic 2 - to tez sie na nia pisze....
    MKI 1.8 TD kombi '95

  13. #12
    OK. Jak zaatwi arwki to dam zna (tylko musz zobaczy zdjcia). Dzisiaj wieczorkiem wezm si za wymian pozostaych. Mam nadziej e mi si powiedzie. Dziki za pomoc
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  14. #13
    Kursant
    Od
    23 Jun 2005
    Mieszka w
    Tarnobrzeg/Rzeszw
    Ojejku spinacze obcki jak si to czyta to az ciarki mnie przechodz....a musze u siebie wymienic zarwki w podswietleniu zegarw oraz od pokrete wentylacji mysle ze jak si tym zajm i bede to widzia to nie bedzie takie straszne. I tu jeszcze jedna sprawa czy kto z Was mili forumiarze mgby zrobic cos w formie zaacznika jakie zarwki gdzie si montuje chodzi mi o podswietlenie zegarw o raz pokrete wentylacji oraz ile ich potrzeba w sumie......mysle ze sie przyda jeszcze nie raz taka sciagawka
    MKI 2.0 Ghia, 93 B+G

  15. #14
    Niedzielny kierowca
    Imi
    Andrzej
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD 88 KM
    Od
    13 Feb 2006
    Mieszka w
    Kielce
    1. Oswietlenie zegarow - 5 sztuk 3W - najlepiej kupic w 'elektroniku' bez oprawek i wstawic w fabryczne oprawki - cena 4,00/szt. (w ASO ok. 6,00-8,00).
    2. Oswietlenie panelu ogrzewania - 2 sztuk 3W (jak wyzej).
    3. Oswietlenie popielniczki/zapalniczki - 1 sztuka 1,2W bez oprawki - cena w 'elektroniku' 0,80 (w ASO jak wyzej) - wstawiamy w oprawke fabryczna.
    4. Oswietlenie przelacznikow swiatel:
    a) 2 sztuki 1,2W (ceny jak wyzej) - bez oprawek + zakup oprawek (standardowe. plastikowe) po 2,00/szt.
    b) 1 sztuka 1,2W - hm, Philipsa, ale jeszcze nie udalo mi sie dostac zamiennika (w ASO brak mozliwosci zakupu).

    I jeszcze jedno - jesli zmieniamy zarowki - to polecam komplet, gdyz nie jest to duzy koszt, a szkoda ponownej pracy. Ponadto zauwazylem (i nie potrafie tego wytlumaczyc), ze jesli juz ruszymy 'stara' zarowke, ktora normalnie swiecila - to juz swiecic nie bedzie i wymiana na nowa staje sie niezbedna.
    MKI 1.8 TD kombi '95

  16. #15
    Troch si nie zgodz:
    podwietlenie popielniczki 5W3 - tak jak piszesz tylko 3W przy 1,5 niewiele wida (zreszt tak jest fabrycznie
    podwietlenie zegarw i kontrolki 3W3 (chyba) nie do dostania w adnym elektroniku
    Jedyne zamienniki jakie moesz dosta
    popielniczka
    powietlenie wycznikw wiata i nawiewy
    Reszta niestety co nie znaczy e nie mona nic dobra np. diodek lub wstawi inne jak kolega :metal ja jednak lubi mie "tak jak w ksice pisze"
    @ stefan nie obra si ale twoje dziwne zachowanie si arwek wynika wanie ze stosowania "zamiennikw"
    "... Tyle miesznych zdarze
    Mnie si jako nie chce mia
    Tyle miesznych zdarze
    Co nie dobrze ze mn dzi..."
    T. Nalepa "Sen szaleca"

  17. #16
    Niedzielny kierowca
    Imi
    Andrzej
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD 88 KM
    Od
    13 Feb 2006
    Mieszka w
    Kielce
    Nie mam sie o co obrazac...
    a) popielniczke - faktycznie u mnie srednio widac, ale taka zarowke mialem tam wstawiona 'od nowosci'... Sprawdze, czy wejdzie tam wieksza (chetnie ja zmienie, jak tylko wejdzie i nie bedzie palic plastikowej obudowy).
    b) fakt, ze w zegary wstawilem oryginaly...( i tu bije sie w piersi, gdyz bylem swiecie przekonany, ze sa takie same jak te w nawiewach, w ktore dalem zamienniki).
    c) dziwne zachowanie zarowek odnosi sie do oryginalow, ktore zastalem w moim mondku. Pojazd ma juz 11 lat, wiec moga dzialac dziwnie (zalatwilem tak 2 z zegarow i 1 z nawiewow).

    Pozdro.
    MKI 1.8 TD kombi '95

  18. #17
    Jeszcze jedno pytanie, kiedy widziaem w postach link do maila na ktrym by zapisany plik pdf Sam naprawiam... Czy w tej ksice s informacje o rodzajach arwek do Mondeo? Jeeli tak czy jest jeszcze gdzie zapisana w pdf ta ksika?
    Jeli jest problem, to zawsze jest te rozwizanie. Zatem jeli nie ma rozwizania, to nie ma problemu.

  19. #18
    Nie ma, na forum MKP jest zabronione uprawianie piractwa (a jest to nielegalny skan tej ksiki) Jeli chodzi o arwki to ja tam nic takiego nie widziaem s arwki gwne (wata, kierunkowskazy itd) Gdzie na forum powinien by post z kompletnym zestawem arwek - sprbuj poszuka, jak nie znajdziesz pisz do fuela on gdzie powinien mie :metal

    Sprbuj poszuka w elektronicznych zamiennikw diodowych - do podwietlenia przecznikw s napewno, ja paciem w eletronicznym chyba po 4z/szt - liczne gotowe razem z oprawk. Do deski da si dorobi, nawet kto na forum dokadnie to opisa. Najgorzej jest dorobi do pokrta wiate trzeba mie anielsk cierpiliwo i mikroskopijne elementy np. SMD - ale da si :metal Zaoysz diody masz wity spokj na dugi czas :metal
    "... Tyle miesznych zdarze
    Mnie si jako nie chce mia
    Tyle miesznych zdarze
    Co nie dobrze ze mn dzi..."
    T. Nalepa "Sen szaleca"

  20. #19
    Niedzielny kierowca
    Imi
    Andrzej
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 TD 88 KM
    Od
    13 Feb 2006
    Mieszka w
    Kielce
    Musze jeszcze raz wrocic do tematu zamiennikow zarowek...wczoraj jeszcze raz je przejrzalem, bo nie mialem spokoju...
    Na pierwszym zdjeciu:
    1 - oryginalna zarowka+oryginalna oprawka od podsw. panelu wentylacji
    2 - oryginalna oprawka+zamiennik zarowki od podsw. 'zegarow'
    3 - oryginalna oprawka+oryginalna zarowka od podsw. wlacznikow swiatel.
    4 - zamiennik oprawki + zamiennik zarowki od j.w. (tu widzimy roznice w oprawce, ale spoko wchodzi i dziala).
    Na drugim zdjeciu jest 'nieszczesna' zarowka z galki wlacznika swiatel.
    Na trzecim wklady zarowek zamiennikow 1,2W oraz 3W.







    Jak widac - oprawki zarowek nawiewow i 'zegarow' sa jednakowe (pomijajac kolor). Nalezy wiec zalozyc (moze blednie, ale...), ze zarowki wewnatrz tez sa jednakowe. Zamiennik zarowki, ktory zastosowalem - jest wymiarami zgodny z oryginalem. Mozna sie jedynie przyczepic do mocy. W zamiennikach jest to 3W. W oryginalach 'chyba' tez (i tu prosze o opinie - by calkowiecie rozwiac moje watpliwosci).
    MKI 1.8 TD kombi '95

  21. #20
    Kursant
    Od
    23 Jun 2005
    Mieszka w
    Tarnobrzeg/Rzeszw
    na pierwszy rzut oka widac ze chyba wszystko jest ok jeli mozesz podeslij mi szegowe dane tych arweczek od pokrte bo zamierzam sie za to zabrac. No i bedzie trzeba wydrzec stare najprawdopodobniej spalone zarweczki z tych "obsadek" i zapodac tam te ktre kupie nie myle sie??
    MKI 2.0 Ghia, 93 B+G

Podobne wtki

  1. [MkI] Brak podwietlenia pokrte wentylacji
    By piotrek30 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-01-2011, 19:56
  2. [MkIII] Podwietlenie pokrte wentylacji
    By adrianno in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-08-2007, 15:39
  3. [MkI] Podwietlenie pokrte nawiewu
    By Edek1977 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-10-2006, 06:10
  4. [MkII] owietlenie pokrte wentylacji
    By Guma1000 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-01-2006, 23:14
  5. Podwietlenie pokrte
    By jacus40 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-04-2005, 16:28

Uprawnienia umieszczania postw

  • Nie moesz zakada nowych tematw
  • Nie moesz pisa wiadomoci
  • Nie moesz dodawa zacznikw
  • Nie moesz edytowa swoich postw