+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork

    Mondeo mk3 1.8 obroty spadają na luzie i gaśnie

    Witam. Problem który od niedawna posiadam dręczy mnie bardzo

    Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika, po podłączeniu do kompa pokazało błąd EGR, dodatkowym objawem który zauważyłem to gaśnięcie, spadające obroty gdy podaczas jazdy wrzucę na luz. Obroty spadają sobie do 500, 200,0 i gaśnie a z tego co mi wiadomo podczas jazdy na luzie powinien trzymać ponad 1000. Nie zawsze się tak dzieję że akurat zgaśnie bo zdarza się że spadną do 500 i za chwilkę się podniosą do ok 900. Problem dotyczy również gdy tylko wcisnę sprzęgło aby bieg zmienić.

    Po czyszczeniu egr, check już się nie zapala. Myślałem że te spadające obroty to wina egr więc go wymieniłem (używany.
    Odłączyłem też czujnik ciśnienia wspomagania ale nic kompletnie się nie dzieje po odłączeniu tzn. nic nie pomaga.
    Przeszukałem forum, było wiele razy napisane o krokowym, przepustnicy ale to też nie pomaga. W czym szukać przyczyny ?

    Auto to Mondeo mk3 1.8 2001r.

    Dodam że na gazie i na benzynie tak samo, objaw był już przed założeniem instalacji gazowej więc ją wykluczam.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez rrr1990 Zobacz posta
    Odłączyłem też czujnik ciśnienia wspomagania ale nic kompletnie się nie dzieje po odłączeniu tzn. nic nie pomaga.
    To by znaczyło że krokowy padł, albo że coś z kabelkami i nie dochodzi do niego sterowanie.
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

  4. #3
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez rrr1990 Zobacz posta
    Odłączyłem też czujnik ciśnienia wspomagania ale nic kompletnie się nie dzieje po odłączeniu tzn. nic nie pomaga.
    To by znaczyło że krokowy padł, albo że coś z kabelkami i nie dochodzi do niego sterowanie.
    Czyli muszę posprawdzać kable przy krokowym. A czy właśnie jakby krokowy padł to jak auto by się zachowywało podczas postoju na biegu jałowym ? U mnie podczas postoju obroty nie spadają, tylko podczas jazdy na luzie.
    Przejechałem krótki odcinek ok. 5 km i auto dwa razy na luzie mi zgasło

  5. #4
    Mistrz pobocza Awatar dgra86
    Imię
    Dominik
    Opis
    ford mondeo mk3 2FL 1.8 Pb+LPG
    Od
    22 Dec 2011
    Mieszka w
    zebrzydowice
    sprawdź sonde lambda bo ja miałem podobnie z tymi obrotami i sie okazło ze sonda sie wieszała < czasami pracowała dobrze a potem cały czas wartość 0,1V bez zmian i wtedy silnik gasnoł > . tylko że u mnie odłaczenie czujnika cisnienia wspomagania zwiekszało od razu obroty do ok 1100 obr.
    Ostatnio edytowane przez dgra86 ; 13-10-2012 o 18:43

  6. #5
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork
    Sprawdzę sondę ale jeszcze jedno.. skoro odłączyłem czujnik ciśnienia wspomagania i obroty nie wzrosły to znaczy że krokowy nie działa ?
    Da się jakoś sprawdzić czy on działa czy nie ? może to on jest winowajcą

  7. #6
    Mistrz pobocza Awatar dgra86
    Imię
    Dominik
    Opis
    ford mondeo mk3 2FL 1.8 Pb+LPG
    Od
    22 Dec 2011
    Mieszka w
    zebrzydowice
    szczerze gdyby nie działał to by Ci samochód na wolnych gasnoł bo w krokowcu jest tak sprężyna która powoduje zamknięcie przejścia powietrza po zaniku napiecia na krokowcu .najlepiej spróbuj u kogos podmienic krokowca i zobaczysz czy jest różnica
    Ostatnio edytowane przez dgra86 ; 13-10-2012 o 18:53

  8. #7
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork
    a jeśli odepnę wtyczkę od krokowca na uruchomionym silniku to jak auto powinno się zachować ? Przypuszczam że powinno zgasnąć

  9. #8
    Klubowicz wspierający
    Handlarz
    Awatar Jakub
    Imię
    Jakub
    Model
    MKIV
    Silnik
    za duży :)
    Od
    25 May 2005
    Mieszka w
    Czaniec koło Bielska Bialej
    tak, powinien zgasnąć.
    Zrób reset kompa i nalej benzyny powyżej 1/2 zbiornika. Miałem kiedyś tak, że jak było beny mało, to nie mogłem zaadoptowac silnika do wolnych obrotów. Gasł co trochę.

    Polecam warsztat Karola

  10. #9
    Mistrz pobocza Awatar dgra86
    Imię
    Dominik
    Opis
    ford mondeo mk3 2FL 1.8 Pb+LPG
    Od
    22 Dec 2011
    Mieszka w
    zebrzydowice
    tak powinno być jak kolega Jakub pisze bo wtedy działa ta sprężyna . najlepiej tak jak pisałem znajdź kogoś w okolicy i weż czteropaka i podjedź i podmień krokowca i zobaczysz czy będzie różnica

  11. #10
    Pochłaniacz prostych Awatar cosin
    Imię
    Adam
    Opis
    MKIII HB 2FL 2.0PB GHIA/ LANOS 1.6 LPG
    Od
    31 Aug 2007
    Mieszka w
    Wawa
    ja w pierwszej kolejności bardzo dokładnie wyczyściłbym krokowy (myjka ultradźwiękowa), później adaptacja.

  12. #11
    Klubowicz wspierający Awatar logos11
    Imię
    Adam
    Opis
    mondeo zombi MKIII 2.0 HE +Lpg 2003 FL
    Od
    25 Jul 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Wyczyść krokowy, przepustnicę i "map sensor" w kolektorze dolotowym. Zrób adaptację na benzynie i wtedy szukamy dalej co go boli. Mam nadzieję że niczego nie poprzekręcałem.
    Pozdrawiam!
    Pierwsze, drugie, trzecie Mondeo zombi.....Później czwarte........... też Mondeo zombi....

  13. #12
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork
    Przepustnica była czyszczona, krokowy też o ile się nie mylę (bo to mechanik robił). Jak znajdę trochę czasu to wyczyszczę go sam
    Jak to nie pomoże wtedy będziemy główkować dalej

    Jeszcze dzisiaj zauważyłem że auto częściej gaśnie jeśli wcisnę sprzęgło lub wrzucę luz przy prędkości od 70/80 km w górę a jeśli prędkość jest poniżej 70 km/h to obroty spadną, zaświeci się akumulator ale auto nie zawsze zgaśnie.

  14. #13
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork
    Jeszcze mam małe pytanie.

    Mam zawór EGR sterowany elektronicznie z czujnikiem, co się stanie jeśli odepnę wtyczkę od egr prócz tego że check wywali ? (mi się akurat właśnie świeci). Czy auto normalnie będzie jeździło ? Coś się może stać ?
    Do komunikacji używam :
    President Johnny III ASC z anteną President Ohio
    Ja jestem rocznik 937r. Podczas chrztu polski w 966r. razem z Mieszkiem nieźle się bawiliśmy. To były czasy

  15. #14
    Mistrz pobocza Awatar dgra86
    Imię
    Dominik
    Opis
    ford mondeo mk3 2FL 1.8 Pb+LPG
    Od
    22 Dec 2011
    Mieszka w
    zebrzydowice
    nic Ci sie nie stanie . bedzie jeździło normalnie no i wywali checka u mnie tylko spalanie wzrosło o ok 2 L

  16. #15
    Zielony listek
    Opis
    Mondeo mk III 1.8 + Brc
    Od
    30 Sep 2012
    Mieszka w
    Malbork
    Odświeżam temat.

    Jak już wspominałem w pierwszym poście najpierw podjechałem na diagnostykę i pokazało błąd EGR więc go wyczyściłem, później kupiłem drugi używany. Ani po czyszczeniu ani po założeniu tego drugiego się nie poprawiło, obroty spadają, auto gaśnie przy dojeżdżaniu np. do świateł lub czasami przy wysprzęglaniu.

    Przez ten czas kiedy w temacie była cisza nic z tym nie robiłem. Check się czasami zapalał i tak palił się przez kilka dni po czym sam gasł i znowu się zapalał.
    W końcu kupiłem ELM 327, dzisiaj podpinam pod laptopa i pokazało dwa błędy :

    P0400 - Układ recyrkulacji spalin nieprawidłowy przepływ spalin
    P0403 - Układ recyrkulacji spalin wadliwe działanie

    Czyli ten egr jest do d....!@#$%^&* ? Przez niego auto mi gaśnie lub obroty spadają ?
    Do komunikacji używam :
    President Johnny III ASC z anteną President Ohio
    Ja jestem rocznik 937r. Podczas chrztu polski w 966r. razem z Mieszkiem nieźle się bawiliśmy. To były czasy

  17. #16
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK3 2001 PB + LPG
    Od
    08 Dec 2012
    Mieszka w
    Wądroże WLK
    No i ja mam ten ploblemos. Czytałem masę tematów o tym i nic mi nie pomogło. Jednak zrobiłem eksperyment. Wykręciłem krokowca, a tą dziurę która po nim została przytkałem kartonem i ustawiłem taką szczelinę że silnik miał ok 800 rpm. Chodził równo bez żadnych wachnięć jednak co zauważyłem. Krokowiec cały czas się waha tzn. otwiera i zamyka. Wiem, że nieduże wychylenia to norma, ale on ze skrajności w skrajność, albo zamknięty albo otwarty. Był czyszczony. Moje pytanie brzmi: jest to przyczyna (falują obroty, no i gaśnie przy wysprzęgleniu), czy raczej objaw (komp dostaje jakiś zły sygnał i reguluje dopływ powietrza na wolnych).

  18. #17
    Kursant
    Opis
    Ford Mondeo MK3 2001 PB + LPG
    Od
    08 Dec 2012
    Mieszka w
    Wądroże WLK
    I jak. Udało się komuś rozwiązać ten problem. Mnie to cały czas męczy i nie mogę se dać z tym rady.

  19. #18
    Mistrz pobocza Awatar dgra86
    Imię
    Dominik
    Opis
    ford mondeo mk3 2FL 1.8 Pb+LPG
    Od
    22 Dec 2011
    Mieszka w
    zebrzydowice
    Cytat Zamieszczone przez 2139622 Zobacz posta
    No i ja mam ten ploblemos. Czytałem masę tematów o tym i nic mi nie pomogło. Jednak zrobiłem eksperyment. Wykręciłem krokowca, a tą dziurę która po nim została przytkałem kartonem i ustawiłem taką szczelinę że silnik miał ok 800 rpm. Chodził równo bez żadnych wachnięć jednak co zauważyłem. Krokowiec cały czas się waha tzn. otwiera i zamyka. Wiem, że nieduże wychylenia to norma, ale on ze skrajności w skrajność, albo zamknięty albo otwarty. Był czyszczony. Moje pytanie brzmi: jest to przyczyna (falują obroty, no i gaśnie przy wysprzęgleniu), czy raczej objaw (komp dostaje jakiś zły sygnał i reguluje dopływ powietrza na wolnych).
    trudno powiedzieć . najlepiej znajdź sobie kogoś w okolicy ze sprawnym autem i spróbuj go podmienić z nim i będziesz widział jak sytuacja wygląda

  20. #19
    Pieszy
    Opis
    Ford Mondeo 1.8 2006r + lpg BRC
    Od
    06 May 2013
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski
    Witam. Dołączam się do grona osób posiadających problemy z gasnącym silnikiem na wolnych obrotach głównie podczas jazdy i toczeniu się do świateł Czy komukolwiek udało się rozwiązać ten problem? Bo mi już ręce opadają i zaczynam mieć dosyć tego samochodu mimo iż jestem właścicielem od kilku miesięcy. Nadmienię że świece nowe, kable nowe a na kompie w aso zero błędów POMOCY!!!

  21. #20
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez polixer Zobacz posta
    problemy z gasnącym silnikiem na wolnych obrotach głównie podczas jazdy i toczeniu się do świateł
    Na pierwszy ogień czyści się przepustnicę i zawór bocznikowy.
    Cytat Zamieszczone przez polixer Zobacz posta
    na kompie w aso zero błędów
    A panowie odczytali tylko błędy czy mieli na tyle wiedzy aby zerknąć w pracę lambd i MAP-a?
    Weź jeszcze na pracującym silniku odepnij czujnik ciśnienia wspomagania i zobacz czy obroty pójdą trochę do góry.
    Ostatnio edytowane przez Netoper ; 06-05-2013 o 13:51
    Fakir- mondeoalarm, już nie boli śpij spokojnie.


    Mondek 97r. Automat, Ghia, zagazowany Omegas

Podobne wątki

  1. [TDCi MKIII] nie spadają obroty
    By agaitomek15 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-08-2012, 10:24
  2. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 17:42
  3. [Zetec] spadają obroty
    By mariusz74 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 08:12
  4. [Zetec] Gaśnie na zimnym silniku,później w czasie jazdy szarpie i spadają obroty
    By krzysiur in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 10:43
  5. [Zetec] 1.8 16V 95r. Nie spadają obroty
    By GIBOL83 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 09:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów