+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Kamiloem
    Gość

    Nie pokazuje tem. cieczy chodzą wentylatory i cały czas na ssaniu i go zalewa POMOCY

    Witam mam mondeo mk3 1.8 125km z 2002r i mam taki problem byłem u jakiegoś mechanika na wiosce i powiedział ze nie wie co to jest. Podpinał pod kompa bo wywala check i pisze ze jest za wysoka wartość czujnika cieczy chłodzącej i pisze ze zasysa powietrze o temperaturze -18 chodz jest plus 15. Dalej do czego zmierzam. Auto ma cały czas obroty 1200-1400 nie pokazuje temperatury i chodzą wentylatory chłodnicy na drugim biegu.. Auto pali jak smok zalewa go benzyną bo aż kapie z tłumika i wogóle chodzi nie równo. Wymieniłem czujnik ten za aparatem zapłonowym i nic nie pomogło dalej ten sam błąd i wszystkie objawy resetowałem kompa kilka razy i to samo. Prosze o pomoc.


    Proszę o edycję , stosujemy kropki i przecinki-budowa zdań. W tym jednym zdaniu nie wiadomo o co chodzi ?
    Ostatnio edytowane przez MarekPrint ; 14-10-2012 o 21:59

  2. # ADS
    Reklama
     

  3. #2
    Kamiloem
    Gość
    prosze o jakąś odpowiedz bo nie da się tak jeżdzić

  4. #3
    Moderator MKP
    Kosiarz
    Awatar MarekPrint
    Imię
    Marek
    Model
    MKIII HB '04
    Silnik
    2.0 PB 145KM
    Opis
    Deep Rosso Red
    Od
    13 Feb 2009
    Mieszka w
    Łódź/Łowicz
    Wymieniłeś czujnik temperatury ten pod cewką zapłonową. Jaka jest pokazywana temperatura na wskaźniku w liczniku?
    Jaką temperaturę pokazuje tryb serwisowy licznika ?
    (kluczyk na 0 dalej wciśnij i przytrzymaj przycisk kasowania licznika dziennego , gdy pojawi się RESET puść i zapal silnik) ) i kolejne jego naciśnięcia wskazują dany parametr: wskaźniki , liczniki , test kontrolek , błędy .... i dojedziesz do liczby i litery C, czyli dwie cyfry i C . To jest temperatura silnika. Na postoju gdy dojdzie do 105-107 stopni włączy się wiatrak, podczas jazdy temperatura ta powinna wynosić około 88- 98 stopni.

  5. #4
    Klubowicz
    7:03
    Awatar danielWr
    Imię
    Daniel
    Opis
    MKIII 2.0 PB
    Od
    08 Jun 2009
    Mieszka w
    Wrocław|Chełm
    Jeszcze jest błąd temp zasysanego powietrza wiec trzeba wymienić mapsensor w kolektorze bo w nim jest tez czujnik temp.
    Ostatnio edytowane przez danielWr ; 14-10-2012 o 22:22

  6. #5
    Moderator MKP
    Kosiarz
    Awatar MarekPrint
    Imię
    Marek
    Model
    MKIII HB '04
    Silnik
    2.0 PB 145KM
    Opis
    Deep Rosso Red
    Od
    13 Feb 2009
    Mieszka w
    Łódź/Łowicz
    Komp dostaje błędne wskazania z tych dwóch czujników , albo ich wtyczki nie łączą , albo ukruszone kable przy nich, a na pewno trzeba sprawdzić złącze kompa ( na grodzi za lewym górnym mocowaniem amora duża wtyczka przykręcana na klucz 10).

  7. #6
    Kamiloem
    Gość
    nie patrzyłem ile pokazuje temperatury w serwisowym... z tego co zauwazyłem to wskażnik raz pokazuje raz nie nawet w czasie pracy silnika nagle spada do lewej i wskakuje błąd za duza wartość czujnika cieczy chłodzącej... tak wymieniałem ten czujnik pod cewką... co mam jeszcze wymienić może termostat z tym czujnikiem? połączenia elektryczne patrzyłem i wszystko tam jest dobrze. map sensor też wymienić? i dlaczego go zalewa ze leje sie z tłumika??? Prosze o odpowiedz i dziekuje za wcześniejsze odpowiedzi

  8. #7
    Klubowicz wspierający Awatar logos11
    Imię
    Adam
    Opis
    mondeo zombi MKIII 2.0 HE +Lpg 2003 FL
    Od
    25 Jul 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Map sensor to może być taki brudny, że przekłamuje. Silnik też może wariować.
    Przeczyść map sensor. Tylko delikatnie..
    I to co mnie ostatnio spotkało, sprawdź pompę wody, czy jeszcze działa. U mnie wirnik się skończył.
    Sprawdź tą temperaturę wchodząc w test zegarów. Kluczyk na 2, jakby do odpalenia i jednocześnie naciskasz przycisk od kasowania dziennego przebiegu. Jak zamiast przebiegu pokaże się napis, to puszczasz przycisk i odpalasz. M.in. widać też, czy nie ma błędów.
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez logos11 ; 15-10-2012 o 19:04
    Pierwsze MKI 1.8TD 90KM (1996), drugie MKIII 2.0TDCi 115KM (2004), trzecie MKIII 2.0HE+LPG 145km (2003 FL) Mondeo zombi.....Później czwarte........... też Mondeo zombi....

  9. #8
    Kamiloem
    Gość
    Panowie juz wszystko gra dopatrzyłem sie ze jakims cudem wiązka główna kabli co idzie na silniku została przetarta przez koło pasowe od wspomagania... jakoś to nie jest wogóle zabezpieczone i moze dotykać wiązka koła... przetarło dwa kable i takie duda sie działy ale juz jest ok dziekuje za pomoc w rozwiazaniu problemu. przy okazji wyczysciłem cały kolektor przepustnice krokowca tylko moze jeszcze zapytam troche za wolno schodzi silnik z obrotów i troszke jest mułowaty przy niskich obrotach.

  10. #9
    Pieszy
    Opis
    ford mondeo 2,0 mk3 PB
    Od
    12 Sep 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Cytat Zamieszczone przez MarekPrint Zobacz posta
    Wymieniłeś czujnik temperatury ten pod cewką zapłonową. Jaka jest pokazywana temperatura na wskaźniku w liczniku?
    Jaką temperaturę pokazuje tryb serwisowy licznika ?
    (kluczyk na 0 dalej wciśnij i przytrzymaj przycisk kasowania licznika dziennego , gdy pojawi się RESET puść i zapal silnik) ) i kolejne jego naciśnięcia wskazują dany parametr: wskaźniki , liczniki , test kontrolek , błędy .... i dojedziesz do liczby i litery C, czyli dwie cyfry i C . To jest temperatura silnika. Na postoju gdy dojdzie do 105-107 stopni włączy się wiatrak, podczas jazdy temperatura ta powinna wynosić około 88- 98 stopni.
    Witam, mam pytanie. dziś wymieniłem termostat zalałem nowy płyn i postanowiłem sprawdzić temp silnika. przed wymiana dochodziła maks do 70 stopni a odczytałem ja z licznika bo wskazówka stała pionowo. Teraz temp na liczniku wynosi na postoju 100-102 a wiatrak chłodnicy nie startuje. Pytanie moje to czy to normalne, czy mam walnięty wentylator a jak tak to jak to sprawdzić?

  11. #10
    Moderator MKP
    Kosiarz
    Awatar MarekPrint
    Imię
    Marek
    Model
    MKIII HB '04
    Silnik
    2.0 PB 145KM
    Opis
    Deep Rosso Red
    Od
    13 Feb 2009
    Mieszka w
    Łódź/Łowicz
    Na początku po zalaniu płynu to musi się układ jeszcze odpowietrzyć.

    Cytat Zamieszczone przez zaba29 Zobacz posta
    Teraz temp na liczniku wynosi na postoju 100-102 a wiatrak chłodnicy nie startuje.
    Prawidłowo , bo na postoju wentylator rusza dopiero ok 107-109 stopni.
    Sprawdzić wiatrak możesz poprzez zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury na pracującym aucie , wtedy powinien ruszyć.

Podobne wątki

  1. [TDDi MKIII] wentylatory chodzą bez przerwy
    By Boniu in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 11:59
  2. wskaźnik paliwa pokazuje cały czas ponad full
    By osa_mond in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-07-2012, 19:43
  3. [TDCi MKIII] wiatrak chłodnicy chodzi cały czas pomocy
    By ALAN in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 08:17
  4. [MkIII] Problem z nawiewem CAŁY CZAS ZIMNE pomocy
    By malin_kk in forum Klimatyzacja i wentylacja
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 22:39
  5. [Zetec][MK2] Cały czas na ssaniu??
    By kimura in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2010, 18:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów