PDA

Zobacz pełną wersję : [MkIII] MKIII 2004 TDCi 2.0 130 KM - co wymienić po zakupie używanego



glajder
21-02-2014, 22:01
Witam.
Mam możliwość odkupienia używanego Mondeo z 2004 roku silnik TDCi 2.0 130 KM z automatyczną skrzynią biegów. Przebieg 230 000 km. Autko było kupowane nowe w polskim salonie i przez te 10 lat użytkowane w firmie znajomych przez 3 osoby.
Wraz z samochodem dostanę listę napraw i przeglądów co było ostatnio robione. Wiem na pewno, że nie brał udziału w żadnych poważnych wypadkach (jedna stłuczka ale bez aktywacji poduszek)
Pytanie do Was:
Co powinienem wymienić (eksploatacyjne rzeczy).
Wiem, że olej silnikowy trzeba wymienić. Na co zwracać uwagę przy aucie z takim przebiegiem?
Gdzie na Górnym Śląsku - okolice Sosnowca znajdę porządny warsztat? Proste rzeczy typu klocki i tarcze sam wymieniałem ale w sprawy silnikowe to już raczej nie wnikam.
Ogólnie jestem zielony w kwestii diesli - dotychczas jeżdziłem benzyną z przebiegiem 130 000 km.

Pozdrawiam,G

kon146
23-02-2014, 14:13
czyli auto po tak zwanej flocie? Ja bym takie auto bardzo dobrze prześwietlił przed kupnem bo o auta służbowe to się zbytnio nie dba.

glajder
23-02-2014, 21:10
Czy wiecie gdzie na Śląsku jest warty uwagi warsztat, który prześwietli samochód jak należy? Czy warto do ASO na diagnostykę jechać?

Pozdrawiam, G

kon146
24-02-2014, 16:53
Myślę że warto do ASO jechać. Będzie drożej ale sprawdzą Ci tam wszystko, a w takim zwykłym warsztacie to tylko powierzchownie

Netoper
24-02-2014, 18:00
Czy warto do ASO na diagnostykę jechać?
Nie warto, kupę kasy sobie życzą a ciężko w ASO o mechaniora/diagnostę który potrafi coś więcej jak tylko wymieniać części.

pleban
24-02-2014, 20:08
Myślę że warto do ASO jechać. Będzie drożej ale sprawdzą Ci tam wszystko, a w takim zwykłym warsztacie to tylko powierzchownie
Wierz mi na słowo że nie warto.
Jak kupowałem swojego,przycieli mnie za przegląd 350 zeta i powiem że za stówkę każdy mechanik lepiej ci to auto przetrzepie.