PDA

Zobacz pełną wersję : [MkIII] Dodatkowy przekaźnik, zmieniający polaryzację.



grimpk
30-04-2015, 14:48
Witam. Zakupiłem sobie osobną centralkę zamka centralnego (nie działający pilot w kluczyku). Sprzedawca wszystko ładnie mi wyjaśnił i myślę że bez problemu podłącze drzwi. Ale problem mam z bagażnikiem. Z centrali wychodzi osobny kabelek który muszę podpiąć pod siłownik bagażnika. Sprzedawca powiedział że muszę przeprowadzić owy kabelek przez dodatkowy przekaźnik by odwrócić polaryzacje. Nie znam się za bardzo na elektryce więc nie mam pojęcia o czym mówi :)

Oto co mi napisał sprzedawca:

'Podłączenie dodatkowego kanału wymaga dołożenia dodatkowego przekaźnika w celu odwrócenia polaryzacji zarówno przy podłączeniu do przycisku jak i do siłownika'.

Czy z tego wynika że muszę włożyć odpowiedni przekaźnik w odpowiednie miejsce? Czy moge wykorzystać istniejący już?

Stasio1948
30-04-2015, 18:23
Czy z tego wynika że muszę włożyć odpowiedni przekaźnik w odpowiednie miejsce?

Nie,trzeba dołożyć nowy,dodatkowy przekaźnik.


Czy moge wykorzystać istniejący już?

Nie mam pojęcia czy w Mk3 takowy znajdziesz (raczej nie).

Polaryzację zmienić można tak: po stwierdzeniu jaki potencjał (+ czy-)wychodzi z centralki podpinasz ów kabelek pod jedną nóżkę cewki przekaźnika.Pod drugą nóżkę cewki przekaźnika podłączasz potencjał przeciwny.Potencjał o potrzebnej polaryzacji podpinasz pod jedną nóżkę styku przekaźnika a z drugiej nóżki styku napięcie wyprowadzasz do zamka.

grimpk
30-04-2015, 20:16
Hmm a przekaźnik musi być odpowiedni do takiej czynności czy obojętnie jaki?

Netoper
30-04-2015, 21:02
Hmm a przekaźnik musi być odpowiedni do takiej czynności czy obojętnie jaki?
Najzwyklejszy/najprostszy, potrzebujesz tylko jeden przewód/sygnał przekazać
aby tylko amperażem był dobrany.
Nie wiem ile zamek ciągnie, ale 5A powinno być spoko, on ile będzie pracował - z pół sekundy? jak będzie więcej A to w niczym nie przeszkadza.

grimpk
01-05-2015, 10:40