PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki olej silnikowy do disla? Pomozcie!!



Lucas_Gr
31-03-2005, 02:04
Sprowadzilem z Niemiec Forda Mondeo 1.8 TD, '95, przebieg 270.000, . Problem dotyczy wymiany oleju... co prawda znalazlem jakis rachunek z pazdziernika 2004 o wymianie filtra i oleju na Shell Helix Plus 10W-40, ale niestety olej wyciekal i musze dolac nowy... Niestety co fachowiec to inna opinia, co sklep to inny doradca i juz calkiem zglupialem... Jedni mowia ze duzy przebieg wiec gestszy olej lac np. 15W-40, inni z kolei calkiem cos innego... Domyslam sie iz w Niemczech auto na byle czym nie jezdzilo ale tego nie wiem... Poza tym pozostaje pytanie czy syntetyk czy półsyntetyk... Co radzicie?? Dzieki za odpowiedzi, bo jestem laikiem w kwesti olejów silnikowych i disli...
Pozdrawiam

:pad:

Fredee
31-03-2005, 09:05
Witam jeśli już teraz plej wycieka to syntetyk odpada...zresztą przy takim przebiegu i tak nie ma co lać syntetyku, można rozszczelnić silnik przez wypłukanie nagarów. Myślę że półsyntetyk będzie wsam raz.
A jaki? Hmm ja mam mobil i jest ok, brak wycieków.
Pozdroffki :bigok: :banan: :bigok:

ujemny
31-03-2005, 09:09
Myślę że półsyntetyk będzie wsam raz.


Przeciez pisze, ze nalal 10W40.

Sprobuj jakiegos motodoktora, powinno doraznie pomoc. Spokojnie zalewaj 15w40, ja w poprzednim lalem 15w40 i nie bylo zadnych problemow, nawet w najtezsze (-26 st.) mrozy.

A ktoredy ucieka? ogolnie, czy szczegolnie? Moze uszczelniacz na wale? Moze turbina oleum do intercoolera podaje?

Fredee
31-03-2005, 09:13
wcale nie napisał że nalał 10W40.
pozdroffki :banan:

ujemny
31-03-2005, 09:16
slusznie :pad:

Lucas_Gr
31-03-2005, 10:41
Witam, dzieki za wypowiedzi, ktoredy dokladnie cieklo nie wiem... pokrywa pod silnikiem byla lozna... po dokreceniu jest ok... niestety ze mnie amator w tych sprawach... znam sie za to na komputerach;), wiec pytam Was drodzy forumowowicze :)