PDA

Zobacz pełną wersję : [Zetec] Zbyt gorący silnik?



cromaclar
28-03-2012, 16:24
Witam,
W ciepłe dni podczas jazdy po mieście mam takie oto wskazanie temp silnika
http://i43.tinypic.com/2gspcie.jpg
Wiatrak na chłodnicy sie nie włącza.

W chłodniejsze dni natomiast wskazówka zatrzymuje się na końcu białego pola ale to poza miastem.

Poprzedni właściciel mówił że wymienił jakiś czujnik temperatury na zamiennik o troche innych parametrach.
Mam powody do obaw? Jeżdżę tak od prawie roku ;P

Dawid1992
28-03-2012, 16:31
Odłącz górną wtyczkę na termostacie i odpal silnik, po kilku sekundach powinny się włączyć wentylatory, jeżeli tak się nie stanie to coś z przekaźnikiem, albo samym wentylatorem.

---------- Post added at 15:27 ---------- Previous post was at 15:26 ----------

Jeżeli te zaś wystartują to masz do wymiany czujnik.

---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:27 ----------

Czy masz powody do obaw? Możesz jedynie przegrzać silnik, uszkodzić uszczelkę, pierścienie czy nawet spowodować wykrzywienie się głowicy (tak jak było w moim przypadku)

cromaclar
28-03-2012, 16:44
Dzieki Dawid. Bede musiał zrobić z tym jednak porządek. A gdzie znajduje się mniej więcej termostat? :)

frugo
28-03-2012, 16:47
Sprawdź kiedy jest takie wskazanie czy wąż idący do chłodnicy jest twardy i gorący (uwaga można się poparzyć), jeśli nie to zablokował Ci się termostat w pozycji zamkniętej. Ja tak w escorcie miałem.
Oczywiście propozycje kolegi Dawid1992 również sprawdź.

Lepiej tak nie jeździć zbyt długo bo uszczelka nie wytrzyma. Ja jeździłem 4 dni i dało rade ale zima wtedy była :D

Dawid1992
28-03-2012, 16:56
Proszę: http://www.mondeoklubpolska.pl/red/nawlasneoczy/termostat/2.jpg Tu jest rozebrany, ale ta górna wtyczka na tym plastiku to czujnik, jeżeli wypniesz z niego wtyczkę, odpalisz silnik to mają się po kilku sekundach odpalić wentylatory. Jeżeli zadziałają do wymiany czujnik, no i zobacz też czy termostat się otwiera jak pisał kolega wyżej.