PDA

Zobacz pełną wersję : [TD MkII] Ten silniczek od zimnego rozruchu



elizabet
01-04-2012, 17:21
Jako ze jestem tu nowicjuszem -przedszkolakiem (pisze po nikiem żony bo mam problem z zalogowaniem )WITAM WSZYSTKICH i szcun wielki za praktyczne porady które pomogły mi w wielu sprawach z moim mundkiem.Co prawda jestem mechanikiem ale z epoki ŻUKÓW,NYSEK POLONEZÓW a tu elektroniki za dużo.Może mijam sie z wątkiem ale sorki zapytam o ten silniczek krokowy bo zauważyłem nieprawidłowości a nie znalazłem dostatecznej odpowiedzi.Po włączeniu zapłonu słyszy trykotanie w okolicach pompy,ale zauważylem ze silniczk naciąga linke na ok 2cm czy to nie za mało i po uruchomieniu wraca na pozycje wyjściową nie trzymając obr na 1000 tylko 550-600 po nagrzaniu obroty są normalne.I jeszcze jadno zawór EGR u mnie wychodzi przewód gumowy ale idzie do trójnika na podszybiu i łączy sie z przewodami podciśnienia do sterowania nawiewem a nie do kolektora wydechowego.Mam silnik ENDURA 97r.Dzięki i licze na pomoc

zbigniewz01@WP.PL
01-04-2012, 18:59
Trykotanie to jest elektrozawor.Jak terkocze to znaczy ze dziala.W tym fordzie elektroniki jak na lekarstwo.Na lince jest regulacja wiec podciagnij pare obrotow.SSanie zalezy od silniczka, silniczek od czujnika temperatury, do tego jeszcze od klimy.Jak wlaczysz klime to on jeszcze podnosi obroty czyli reguluje. Wlaczajac zaplon musi byc slychac jak silnik naciaga linke.W silniczku moga sie zawieszac szczotki, moze byc uszkodzona mechanicznie czesc ktora sie wysuwa- trzpien- wyrobione zabki. Podciagnij linke wlacz zaplon bez uruchamiania i zobacz czy bedzie trzymac przez jakis czas.Jezeli bedzie to chyba problem jest w czujniku temp.lub klimie.EGR -tak idzie waz do zaworu na podszybiu, jest tam waz od filtra powietrza-sprawdz czy podlaczony do filtra.dalej nie wiem gdzie idzie,napewno nie do kolektora wydechowego:hehe:a nawiew podobno jest sterowany elektrycznie.

Stasio1948
01-04-2012, 19:12